eindelijk onder ogen zien

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Louisa



Geregistreerd op: 04 Sep 2020
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: 04-09-2020 08:57:46    Onderwerp: eindelijk onder ogen zien Reageren met citaat
Hallo,
Ik ben nieuw hier. Mijn alcoholgebruik is een probleem en ik geef het eindelijk toe aan mezelf maar schaam me dood, ik schaam me zo dat ik al zwarte gedachten had, ik zit diep door mijn eigen stomme schuld. Geen idee waarom ik drink, ik drink ook niet dagelijks maar als ik drink weet ik van geen ophouden. Lezen door dit forum maakt veel duidelijk. Ik ben niet de enige, iets anders dan nultolerantie werkt niet, en het is een constant gevecht. Mijn misbruik maakte vriendschappen kapot, zorgt voor problemen op het werk met dreigend ontslag als gevolg. Gezinsproblemen heb ik niet veroorzaakt om de simpele reden dat ik geen gezin heb. Wat ik heb kapotgemaakt kan ik niet meer rechtzetten en mijn reputatie op kantoor is naar de knoppen maar het moet nu ophouden. Vandaag dag 1 van een alcoholvrij bestaan, dat is het plan. Ik twijfel sterk of ik dat aankan.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Wilfried
Site Admin


Geregistreerd op: 24 Okt 2012
Berichten: 252

BerichtGeplaatst: 05-09-2020 10:39:43    Onderwerp: eindelijk onder ogen zien Reageren met citaat
Beste Louisa,
Knap van jou dat je de beslissing hebt genomen om iets aan je probleem te gaan doen en hierover via dit forum communiceert. Weet dat je er niet alleen voorstaat en dat je niet de enige bent.
De klok terugdraaien kan je niet. Wat gebeurd is, is gebeurd.
Je kan echter heel wat rechtzetten door nuchter te worden en te blijven.
Dat je je momenteel beschaamd voelt is normaal.
Onze ervaring leert ons dat het niet gemakkelijk is om dit alleen en op eigen houtje te proberen. Neem gerust contact met je huisarts die je eventueel kan bijstaan in de eerste dagen van je nuchterheid. Je hebt alleszins een eerste stap in de goede richting gezet door hier contact te nemen en te zoeken via dit forum.
Je kan ook contact nemen met ons permanent nummer 09/330 35 25 dat 7/7 dagen - 24/24 uur bereikbaar is. Hier kan je terecht voor info en op momenten dat je je niet goed voelt en nood hebt aan een gesprek, een babbel. Onze slogan is niet voor niets "Praten Helpt".
Ook bieden wij gratis onze bijeenkomsten aan die meestal op wekelijkse basis worden georganiseerd. In deze corona-tijden is het echter aangewezen vooraleer je naar een bijeenkomst in jouw regio zou willen gaan, voorafgaandelijk contact te nemen met de plaatselijke verantwoordelijke. De coördinaten van deze mensen vind je op onze website www.sosnnuchterheid.org, onder de rubriek 'Waar en wanneer'.
We wensen je alleszins veel succes op je weg naar nuchterheid!!!
Wilfried
0496/065867
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum