Ik ben nieuw hier...

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Trikke



Geregistreerd op: 01 Feb 2018
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: 18-02-2018 19:28:14    Onderwerp: Ik ben nieuw hier... Reageren met citaat
Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op deze site... maar helaas erg vertrouwd (geweest) met het drinken.

Ik ben nu 43 maar als ik over de voorbije jaren nadenk, was die klote drank toch wel de rode draad.

Elk excuus was wel goed om naar de fles te grijpen... voelde ik me droevig, had ik iets te vieren, verveelde ik me, had ik nood aan rust na een dag werken, gebrek aan zelfvertrouwen, ... éénieder van ons kan zich ergens wel een 'trigger' bedenken.

Met alle gevolgen van dien... flessen verstoppen, een langere wandeling maken dan normaal, 's nachts wegsluiten naar de nachtwinkel en heel stilletjes thuiskomen en hopen dat mijn vriendin niets gemerkt heeft, 's zondags ochtend ontbijt gaan halen in de supermarkt en er een uur over doen ipv kwartiertje om toch maar snel 2 kleine flesjes wijn achterover te gieten, ...

Het beheerste mijn leven, kon precies niet meer functioneren zonder. Zelf 's morgens alstublieft!

Mijn vriendin heb ik erdoor ongelukkig gemaakt. Ze zag me graag, maar de drank maakte me gewoon blind voor die kleine attenties.
Ik ben zelfs in therapie geweest, waar mijn vriendin bij was. Tranen rolden over haar wangen van verdriet. Ze kon het niet meer aan.

Dan heb ik maar besloten om zo'n disulfiram implantaat door een chirurg te laten plaatsen, in Sint-Jozef in Mortsel. Was de enigste kliniek die dat deed.
En dat heeft enorm geholpen! 1 jaar mag je niets drinken of de gevolgen zijn niet mals. Met als gevolg dat ik op eigen krachten kon afblijven van het drinken.
En zo heb ik het dan 2 jaar volgehouden tot er een ruzie was in mei 2017, en dan terug beginnen drinken.
De nachtmerrie begon terug opnieuw.

En op een gegeven moment stopt het, is het genoeg geweest. Ze heeft me dan ook verlaten, mijn dochtertje van 3 jaar mee, die ik dan maar 3 uurtjes op een hele weekend te zien kreeg!
Omdat mama (en terecht) schrik had dat ik terug door zou drinken en in slaap vallen en niet naar mijn dochtertje zou omzien of ervoor te zorgen.
Lap! Weer een excuus om te gaan drinken zou je denken, maar dat schudt verdomme een mens wakker!
Je kunt je voorstellen dat dit voor een familierechtbank niet goed overkomt.

Heb door het drinken mijn levenslust verloren, rekeningen zijn blijven liggen waardoor extra kosten erbij komen, de verzekeraar van de firmawagen die verhaal uitgeoefend heeft voor de geleden schade (onder invloed), en noem maar op!

In november '17 besloten om voorgoed te stoppen met drinken. Ben daar maar uit mijn eigen begonnen met 's morgen Antabuse in te nemen (terwijl mijn vriendin er me zo dikwijls om gesmeekt heeft), maar het was al te laat.
Toch wel volgehouden tot de 18e december, dan had ik nog een gedronken en ben er ontzettend ziek van geweest.

En sindsdien? Niets meer. Precies 2 maanden geleden.
Maar na alles wat ik door het drinken stuk heb gemaakt, de leed die ik mensen heb aangedaan, de plotse "wake up call" want de ene moment denk je nog zo van "goh, ik ben nog jong en heb nog tijd zat om het goed te maken" en het andere moment besef je "shit, wat heb ik met mijn leven aangevangen en hoe zal ik herinnerd worden".

En vandaag? Mis ik het drinken? Neen! Absoluut niet! Wat ik wel mis, is het geluk en het gezinnetje dat ik had!
Ik ben op het punt gekomen dat stoppen met drinken zelfs geen strijd meer is. Mijn strijd is nu terugkrijgen wat ik had. Ik moet het vertrouwen terug opbouwen. En de huisarts en de therapeute ... het zijn allemaal mensen die in mij blijven investeren en in mij geloven. Ik wil ze niet teleurstellen, mijn kinderen (want heb nog zoontje uit andere relatie) gelukkig zien, en vooral mezelf geen 'foefkes' meer wijsmaken.
Al zie ik het soms somber in en zou ik er liefst niet meer zijn. Ik voel me opgejaagd wild. Heb soms nood aan iemand die me zegt dat het allemaal terug goed komt.

Drank maakt echt zoveel kapot!
Drank kost handenvol geld!

En die eerste glas? Laten staan!

Dank aan éénieder die dit tot het einde gelezen heeft.
Ik hoop dat mijn verhaal mensen die nog met het drinken worstelen, kan overtuigen om er een punt achter te zetten.

En proficiat aan al diegen die gestopt zijn met drinken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 24-02-2018 13:49:38    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Trikke,

Welkom op dit forum.
En proficiat met je besluit om voor een nuchter leven te kiezen.
Niet simpel maar zeker wel haalbaar!

Ook bedankt voor je eerlijke verhaal hier.
De slogan van Sosn is dan wel 'praten helpt' maar luisteren/lezen kan echt evenveel helpen.

2 maanden nuchterheid is echt wel al knap, maar het is nog een heel prille nuchterheid.
Een stabiele, en vooral comfortabele nuchterheid heeft tijd nodig, veel tijd.
Geef jezelf en je nuchterheid dan ook deze tijd. Blijf, in overleg met je arts, zeker je antabuse nemen.
En als je denkt te stoppen met antabuse, bespreek dit dan eerst met je arts en/of therapeut.

Blijf ook steeds eerlijk naar jezelf en je nuchterheid. Vaak weten we zelf maar al te goed dat er een (her)val zit aan te komen, maar besluiten we om niks te ondernemen wat deze (her)val in de weg zou kunnen staan. Klinkt misschien geschift, maar zo is het vaak wel.

Geef je omgeving ook alle tijd en ruimte die zij nodig hebben om hun vertrouwen terug te herstellen. Ook dit heeft zeker de nodige tijd nodig.
Probeer zeker hun beslissingen te respecteren, hoe hard deze misschien nu ook mogen lijken.

Niemand gaat je kunnen beloven dat alles in orde komt. Maar je nuchterheid gaat/kan wel de basis vormen om zo veel mogelijk terug in orde te laten komen.

Spring zeker ook eens binnen op een Sosn bijeenkomst bij jou in de buurt. Je kan er vrij luisteren en praten over alles wat van kort of ver te maken heeft met middelafhankelijk. Zeker eens doen...

Trikke, hou het nuchter en weet dat PRATEN HELPT!

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Trikke



Geregistreerd op: 01 Feb 2018
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: 25-02-2018 21:58:45    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag groetjes,

Dank voor je bericht.

Inderdaad niet simpel, maar zeker haalbaar!
Heb in het verleden het 2 jaar volgehouden, dus het kan zeker lukken.

Ik moet van Vias Institute om de 2 maanden mijn CDT waarden laten meten (want had ook nog eens een jaar rijverbod op de kop toe!).
Maar ik ga die om de maand doen. Als stok achter de deur maar vooral ook inzake familierechtbank om aan te tonen dat het schluss finito gedaan is.

Herval loert inderdaad altijd om de hoek. Heb het in het verleden moeten ondervinden. Maar denk nu wel dat ik de 'klik' in mijn hoofd gedaan heb.
Er is teveel misgegaan door het drinken, teveel mensen uit mijn omgeving (en ook ikzelf) er ongelukkig door geworden.
En ik merk nu al een positieve evolutie, gezien de kids altijd met veel tegenzin naar hun mama's teruggaan. En dat geeft me kracht en strijdlust.

Maar het vertrouwen terugwinnen zal tijd vragen. En dat ben ik hen verplicht. Ik kan en mag niet verwachten na jaren van drinken, ik ineens na 2-3 maanden het vertrouwen volledig terug kan krijgen. Maar elke dag zonder drinken is een stap dichter naar dat vertrouwen.

Ben nu heel erg bezig met schoon schip te maken, orde op zaken te stellen, en blijf ondertussen in therapie.
En eens dat het allemaal terug wat in orde aan het komen is, ben ik zeker van plan naar zo'n bijeenkomst van SOS nuchterheid te gaan.

Tot binnenkort!
Trikke
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 01-03-2018 08:02:04    Onderwerp: Reageren met citaat
Goed bezig Trikke .
Volhouden !

Roosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 07-03-2018 14:32:31    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Trikke,

Hoe gaat het met je?
Hou het nuchter en je weet: PRATEN HELPT!
Dus wat er ook mag zijn, blijven communiceren.

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 11-03-2018 13:53:55    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Trikke,

Hoe gaat het met je? Alles ok?

Tot nog eens,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 05-04-2018 12:31:51    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Trikke,

Hoe gaat het met je?

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Trikke



Geregistreerd op: 01 Feb 2018
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: 14-05-2018 20:47:49    Onderwerp: Reageren met citaat
Hoi groetjes,

Bedankt om eens naar mijn moraal te peilen.

Eigenlijk gaat het best beter. Rijbewijs terug, en dat terug mobieler zijn doet me goed en de kids ook.
Terug kunnen rijden, is terug vrij zijn.
Want voelde me wel wat gevangen.
Rijverbod was een jaar maar wat was me dat een straf!

De langer durende dagen tegenwoordig heeft ook positieve impact op me.

Drinken... ik denk er elke dag aan, maar op een positieve manier. Ttz elke dag kruip ik een beetje meer uit het dal, en eens op de begane grond, beklim ik de berg stap voor stap. Voor mij is het schluss finito basta terminé. Ook mijn omgeving reageert positiever en heb meer energie dan wanneer ik destijds het (vals) euforisch gevoel zocht in den 'booze'.

18 mei en dan al 5 maanden nuchter!

Kon mezelf en kids geen betere cadeau doen Smile

Tot binnenkort.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 16-05-2018 06:45:10    Onderwerp: Reageren met citaat
thumright thumright Applause Applause Applause
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 05-06-2018 14:50:54    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Trikke,

Alles ok?

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum