moeilijke dagen
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
VOSKE



Geregistreerd op: 17 Apr 2015
Berichten: 19

BerichtGeplaatst: 21-04-2015 14:40:16    Onderwerp: moeilijke dagen Reageren met citaat
ik heb het momenteel wat moeilijk met de crawing daar het goed weer is.
Misschien kan iemand mij elke tips geven of die misschien ook hetzelfde vervaard.

Nog bedankt doornroosje voor je bericht. Dit geeft mij moed.

Voske
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 21-04-2015 17:30:37    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Voske,

Welkom op dit forum...

Ik las op je andere post dat je reeds 6 maand nuchter bent...Proficiat!!!

Je was in opname...Is er opvolging voorzien? Doe je iets rond nazorg?

Een nuchterheid opbouwen is veel meer dan alleen het product laten staan...
Je moet terug leren omgaan met van alles en nog wat, zonder te gebruiken.
En ja, dit mooie weer is zo iets waar je terug mee moet leren omgaan.
Een paar tips: voor je op een terrasje gaat zitten weet je reeds wat je gaat bestellen. Kijk niet op de kaart en ook niet rond je.
Je besteld gewoon datgene wat je in gedachte had...

Laat ook niemand in jou plaats iets bestellen...Op: 'voor mij een pintje, voor jou ook?' is een 'ja' veel te vlug gegeven...

Wordt je uitgenodigd voor een tuinfeestje, meestal met bijbehorende BBQ, bekijk dan of je echt wil gaan.
Als het nog niet veilig aanvoelt hoef je dit nog niet te doen.
Denk zeker niet dat je iets moet bewijzen ofzo...
Jou nuchterheid is nu het belangrijkste.
En wat nu nog niet goed aanvoelt kan later echt wel weer hoor...

Nuchterheid heeft tijd nodig, veel tijd...
Gun jezelf en je nuchterheid deze tijd...

Gebruik ook 1 voorval/gevoel wat gebeurd is tijdens gebruik en wat je nooit meer wil meemaken...Maak er een automatisme van om daaraan te denken als je het moeilijk krijgt...

Stap ook gerust eens binnen op een bijeenkomst van SOSN...Praten helpt echt, en ook luisteren naar hoe anderen met verschillende dingen omgaan helpt...

Voske, je bent echt goed bezig hoor...
Blijf zeker communiceren...

Hou het nuchter!!!
Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 21-04-2015 23:03:10    Onderwerp: Reageren met citaat
Ik stak altijd een muntje in m'n mond voor ik naar een feestje vertrok... Heeft vele voordelen eigenlijk, je komt met een hele frisse mond aan Smile én je hebt veel minder zin in een glas wijn of bier en ik neem dan om te beginnen meestal een glas water. Daarna, als de muntsmaak uit m'n mond was en iedereen het al een beetje gewend was dat ik geen alcohol dronk, nam ik een glas tonic of een cola, maar het moeilijkste en 'gevaarlijkste' moment was altijd het binnenkomen op een feestje en dat was dan, door dat muntje in m'n mond, voorbij zonder problemen....

Het is een beetje zoeken in het begin, de eerste maanden heb ik bewust geen feestjes bezocht, deed ik thuis iets leuks of trakteerde ik mezelf op een dagje shoppen ofzo, want niet drinken wil niet zeggen dat je niet mag buitenkomen.... Je moet alleen een heel klein beetje voorzichtig zijn... Wink

Veel succes nog hoor, geef jezelf tijd en alles komt goed.

Groetjes,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
VOSKE



Geregistreerd op: 17 Apr 2015
Berichten: 19

BerichtGeplaatst: 22-04-2015 21:20:08    Onderwerp: Reageren met citaat
Alvast bedankt voor de tips. Dit doet echt goed om te zien dat lotgenoten je willen helpen.
Voor mijn nazorg ga ik nog steeds 2 maal per maand naar de psychiater en ik ga al naar de praatgroep elke week.

Vandaag ging het al beter maar het blijft moeilijk de laatste dagen. Maar ik ben echt niet van plan om terug te drinken. Ik wil deze miserie niet meer meemaken !!!

Bedankt groetjes.

Voske
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 23-04-2015 20:02:25    Onderwerp: Reageren met citaat
Na moeilijke tijden komen àltijd betere tijden voske, dat probeer ik me nu ook voor te houden na de ellende met m'n familie...

De gedachte dat de wolken van vandaag de zon van morgen niet tegenhouden doet mij elke dag verder gaan, ook al is het soms lastig... maar stoppen en opgeven is geen optie, dus...verder stappen en verder doen is het beste dat we kunnen doen !

Volhouden dus !

groetjes,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 24-04-2015 13:07:22    Onderwerp: Reageren met citaat
Hoe gaat het daar voske, alles oké ?
Bedenk maar dat het vanaf morgen slecht weer wordt, dus dan gaat het zowieso makkelijker gaan hé Wink .
Doorzetten hoor !

Groetjes,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 24-04-2015 20:58:11    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Voske,

Onderstaand schreef je bij je andere topic 'TEST'...


Ja... momenteel vermijd ik feesten en bijeenkomsten waar er uitbundig alcohol wordt gebruikt. Dit is voor mij veel te moeilijk en ik moet mijn eigen niets bewijzen.

Mijn sociaal leven werd opgebouwd rond alcohol en ik heb bewust alle contact met mijn omgeving (cafe vrienden, voetbal ....) gestopt en daarmee voel ik mij momenteel een beetje alleen al hoeveel ik veel aan deze forum heb.


Onderstaande heb ik gekopieerd uit'De cirkels van Van Dijk'...

Begint zich een alcoholprobleem te ontwikkelen, dan treedt er een zeer interessant fenomeen op. Tengevolge waarschijnlijk van de andere drie Cirkels, krijgt men meer behoefte aan alcohol dan in de sociale omgeving gebruikelijk is. Er komen signalen dat men begint af te wijken, en dat mocht nu eenmaal niet. De oplossing wordt er niet in gezocht dat men het alcoholgebruik vermindert, maar dat men indien mogelijk de sociale omgeving aanpast.

Dit is vaak bij mannen meer zichtbaar dan bij vrouwen, de meeste vrouwen hebben minder bewegingsvrijheid in hun sociale omgeving.
Voorbeeld: na het werk gaan een aantal collega's altijd wat drinken. Iedereen drinkt twee consumpties, maar langzamerhand gaat dhr. X er vier drinken. Hij vangt licht afkeurende reacties op, en voelt zich gelijk minder op zijn gemak.
Vervolgens trekt hij de conclusie dat hij deze collega's eigenlijk niet zo aardig vindt, en na enige tijd bevindt hij zich bij een ander groepje collega's die allemaal vier consumpties nemen; en hij hoort er weer bij. Tot hij er zes nodig heeft natuurlijk, dan herhaalt het proces zich.

Dit verschijnsel voltrekt zich heel langzaam, in de loop van jaren; niet alleen op het werk maar overal. Die zwager die niet drinkt is eigenlijk maar een droogstoppel: daar gaat dhr. X niet meer heen. De schaakclub waar men met het spel serieus omgaat, en waar weinig alcohol is, wordt opgezegd, eigenlijk kost het toch teveel tijd. Veel leuker om wat te gaan sporten; en wat toevallig dat daar een leuke sportkantine bijhoort.

Dit alles gaat zo ongemerkt dat dhr. X het zelf niet beseft. Hij merkt het pas als hij uiteindelijk met drinken stopt; dan denkt hij nog een functionerend sociaal bestaan te hebben, en aardige vrienden; alleen maar om te ontdekken dat hij daar zonder alcohol helemaal niet meer thuishoort.


Het volledige item 'De cirkels van Van Dijk' kan je hier op dit forum vinden.

http://sosnuchterheid.bbforum.be/de_cirkels_van_van_dijk___interessante_lectuur___-t32.html

Door dingen te begrijpen kan je er zelf grip op krijgen...Begin je de dingen anders te bekijken...

Veel leesplezier...

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pistol



Geregistreerd op: 13 Okt 2014
Berichten: 24

BerichtGeplaatst: 24-04-2015 23:50:49    Onderwerp: Reageren met citaat
Beste Voske,

wat Groetjes aanhaalt — de cirkels van Van Dyck — is zeer interessant om de verslavingsproblematiek beter te begrijpen. Je moet misschien eens de verantwoordelijke van je groep vragen die cirkels nader te belichten, hij of zij zal zeker bereid gevonden worden om dat onderwerp tijdens een bijeenkomst te bespreken.

Vriendelijke groeten,
Pistol
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
VOSKE



Geregistreerd op: 17 Apr 2015
Berichten: 19

BerichtGeplaatst: 25-04-2015 04:32:05    Onderwerp: Reageren met citaat
beste doornroosje, groetjes,

gisteren heb ik in de namiddag nog een moeilijk moment gehad maar ik ben er door gekomen. Momenteel is het zeer druk met de kindjes thuis en dit veroorzaakt spanningen.
Ik heb gisteren besloten om terug mijn antabus te nemen zodat ik 100% veilig ben wanneer ik crawing heb. Op antabus zal ik namelijk nooit niet drinken. (als ik buiten kijk is het momenteel aan het regenen dus geen terrasjes weer meer)

Zeer interessante link groetjes en alvast bedankt.

Tot later !!!

Voske
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
VOSKE



Geregistreerd op: 17 Apr 2015
Berichten: 19

BerichtGeplaatst: 25-04-2015 04:34:27    Onderwerp: Reageren met citaat
Bedankt Pistol,
Dit zal ik volgende week zeker doen.
Goed weekend.

Voske
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 25-04-2015 19:46:29    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Voske,

Neem je antabuse onder begeleiding van je arts?
Waarom was je ermee gestopt?

Het is wel prima dat je de reactie hebt om antabuse terug op te starten nu het onveilig aanvoelt.

Blijf ook zeker communiceren...
Praten helpt echt!!!

Hou het nuchter...

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
VOSKE



Geregistreerd op: 17 Apr 2015
Berichten: 19

BerichtGeplaatst: 26-04-2015 19:02:20    Onderwerp: Reageren met citaat
Het gaat vandaag beter met de crawing. Misschien komt het door het slechte weer, in weet het niet maar het belangrijkste is dat het beter gaat. Ik wacht met veel ongeduld de bijeenkomst van volgende week.

Goede avond en tot later !!!

Voske
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 27-04-2015 14:56:02    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Voske,

Goed te horen dat het alweer een beetje beter gaat.

Het eerste jaar nuchterheid is echt wel het moeilijkste, maar vormt de basis voor je verdere nuchterheid.
Je moet voor het eerst door allerlei dingen op een nuchtere manier...En vaak zijn we gewoon vergeten hoe dat kan...
Ja, zo ook een terrasje doen...Maar maak je niet teveel zorgen hoor...Ooit kan je heel relaxed op een terrasje zitten en echt genieten van 1 of andere huisgemaakte ijsthee...

Voske, je bent echt heel goed bezig hoor...
Je voelde je niet goed en je hebt daarrond gecommuniceerd en zo een deel van de druk weg genomen...

Praat er zeker ook over op de bijeenkomst...

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
VOSKE



Geregistreerd op: 17 Apr 2015
Berichten: 19

BerichtGeplaatst: 28-04-2015 08:36:07    Onderwerp: Het gaat beter Reageren met citaat
Sinds gisteren gaat het veel beter met mij. Zeer weing crawing en ik ben ook minder zenuwachtig. Zoals doornroosje zegt "na regen komt zonneschijn" en ik wens haar een verdient verlof toe.
ik ben ook blij dat ik morgen naar de bijeenkomst kan gaan.

Houd u goed groetjes !!!

Tot later!!!

Voske
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 28-04-2015 19:09:00    Onderwerp: Reageren met citaat
Het doet me heel veel plezier te lezen dat het beter met je gaat voske.

Geniet ervan, veel plezier toegewenst morgenavond bij de bijeenkomst en dank je wel om me een fijne vakantie toe te wensen. Ik ga er nu zeker en vast dubbel en dik van genieten, ook al weet ik niet goed waar eerst te beginnen d'oh! , zo hard verzuip ik in het werk , ik voel me eindeloos gelukkig met een weekje vakantie in het vooruitzicht Cool.

Laat je nog eens iets van je horen voske ?

Groetjes,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum