benzo's en alcohol
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 13, 14, 15  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
parcels



Geregistreerd op: 17 Apr 2014
Berichten: 88

BerichtGeplaatst: 17-04-2014 15:55:27    Onderwerp: benzo's en alcohol Reageren met citaat
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum maar zit wel met een probleem. Ik ben jarenlang verslaafd geweest aan codeine. Die verslaving is nu redelijk onder controle. Maar nu heb ik een probleem met benzo's en vooral alcohol. Ik ben de benzo's samen met mijn dokter aan het afbouwen, maar ik compenseer dat gemis met alcohol en het is hoog tijd dat ik daar iets tegen doe. Ik hoop op dit forum lotgenoten te vinden die eventueel tips kunnen geven. Naar meetings wil ik ook wel komen, maar ik probeer eerst liever via deze weg.

Groets
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 19-04-2014 17:45:51    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Parcels,

Welkom op dit forum.

Het is goed dat je met begeleiding van je arts het gebruik van benzo's afbouwt.
Heb je met je arts ook al je alcohol gebruik kunnen bespreken?

Combi-gebruik en/of gebruik van 1 middel stoppen en dan compenseren met een ander middel is zeker niet abnormaal en komt vaak voor.

Je zal voor jezelf moeten uitmaken of je de grens van middelafhankelijkheid bent overschreden...En of je voor volledig stoppen wil gaan of dat je enkel wil minderen.

Verder is ook het aanpakken van de reden voor gebruik zeker nodig...Stoppen zonder dit aan te pakken is om problemen vragen.

Mocht je kunnen, spring zeker eens binnen op een bijeenkomst...Dit gaat het een pak makkelijker maken...

Parcels, als je kiest voor een nuchter leven is dit zeker mogelijk...
Communicatie is heel belangrijk...maak er dan ook gebruik van...hier op het forum en/of op een bijeenkomst.

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
parcels



Geregistreerd op: 17 Apr 2014
Berichten: 88

BerichtGeplaatst: 22-04-2014 17:19:15    Onderwerp: Reageren met citaat
Hallo,

Bedankt voor je antwoord. Ja ik denk dat ik de middelafhankelijkheid al een paar keer ben overschreden. Nog regelmatig cravings naar codeine en nu dus vooral alcohol. Ik zal proberen eens naar een meeting te komen. Dat is wel een grote stap voor mij. Ik heb ook last van een angststoornis, vandaar de benzo's. Ik heb alcohol nooit als problematisch ervaren tot nu dus. Ik zal het morgen eens bespreken met de dokter. Alleszins tot binnenkort op een meeting.

Grts

Parcels
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 25-04-2014 20:18:40    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Parcels,

Hoe gaat het nu met je?
Heb je kunnen praten met je huisarts ivm je alcohol gebruik?

Spring gerust eens binnen op een bijeenkomst...je zal zien dat communiceren met mensen die begrijpen waarover het gaat echt kan helpen.

En je hoeft je echt geen zorgen te maken...als je de eerste malen enkel wil luisteren en niks wil/kan zeggen is dat geen enkel probleem...Ik heb de eerste keer ook niet echt veel gezegd...

Parcels, een nuchter leven is zeker mogelijk...

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
parcels



Geregistreerd op: 17 Apr 2014
Berichten: 88

BerichtGeplaatst: 29-04-2014 17:54:23    Onderwerp: Reageren met citaat
Hallo,

Tgaat wel ok, wel ne crash gehad qua angst, mijn lichaam gaf aan dat het genoeg was geweest met heel rare en dus beangstigende symptomen. Dus sindsdien al veel minder gedronken. De dokter ging er niet echt op in, die schreef gewoon een anti-depressivum voor. Alsof ik dat nog niet heb gehad. Soit. Zodra ik genezen ben kom ik zeker eens af naar een meeting.

Bedankt opnieuw voor je reactie!

Groets

Parcels
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 04-05-2014 20:36:26    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Parcels,

Ik hoop dat het alweer een beetje beter gaat met je...

Heb je ooit al iets tegen je angstaanvallen ondernomen? Therapie?
Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
parcels



Geregistreerd op: 17 Apr 2014
Berichten: 88

BerichtGeplaatst: 05-05-2014 16:16:19    Onderwerp: Reageren met citaat
Ja hoor, het gaat al een beetje beter. En ja, ik ben recentelijk in therapie gegaan voor mijn angststoornis. Cognitieve gedragstherapie. Het is nog pril, maar ik zie het wel positief in.

Merci

Parcels
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
betti



Geregistreerd op: 07 Jan 2013
Berichten: 277

BerichtGeplaatst: 05-05-2014 16:52:37    Onderwerp: Reageren met citaat
Sterk hoe jij probeert al je problemen stuk voor stuk bij de horens te vatten. Het zal zeker niet gemakkelijk zijn, maar ik hoop dat de cognitieve therapie een goede steun kan zijn. Daar kan je immers op termijn zeker ook hulp vragen voor de andere moeilijkheden waar je mee kampt.

Je hebt de eerste grote stappen gezet: inzien dat er een probleem is, hulp zoeken én aanvaarden. Ga nu vol goede moed de rest van de weg die voor je ligt. Mijn steun heb je!

betti
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
parcels



Geregistreerd op: 17 Apr 2014
Berichten: 88

BerichtGeplaatst: 06-05-2014 18:17:08    Onderwerp: Reageren met citaat
Das fijn om te horen. Bedankt betti!

Groets

Parcels
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 10-05-2014 21:15:44    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Parcels,

Hoe gaat het nu met je?

Ik hoop dat de therapie die je volgt je verder kan helpen...

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
parcels



Geregistreerd op: 17 Apr 2014
Berichten: 88

BerichtGeplaatst: 13-05-2014 18:29:27    Onderwerp: Reageren met citaat
Niet zo goed eigenlijk, beetje aan het eind van mijn latijn. Ook terug ziek nu, maar zodra ik genezen ben, kom ik naar een meeting.

Parcels
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 13-05-2014 21:35:50    Onderwerp: Reageren met citaat
Hoe komt het dat je aan het einde van je latijn bent parcels ? Kan je er misschien iets over vertellen wat het allemaal zo moeilijk maakt ?
Ik heb ondervonden in het verleden dat de dingen van me afschrijven hier vaak al heel helpend is, en de reacties geven vaak ook een enorm ruggesteuntje...

Is de therapie momenteel misschien (te) confronterend ?
Of zijn de cravings zwaar en de drang naar alcohol te groot ? Als het het laatste is, ik heb daar ook enorm van afgezien, en het enige dat helpt is, hoe hard het op dat moment ook is, het gewoon over je heen laten komen en weten dat dat moeilijk en zwaar moment ook altijd weer voorbij gaat... Het komt vanzelf en verdwijnt vanzelf, ook al is het op dat moment niet leuk maar je geraakt daar echt door... En na een tijd worden die cravings minder in frequentie en duur en is er terug tijd voor leuke dingen...
Dus komaan hoor, niet opgeven, de moed erin houden en weten dat er echt betere tijden op komst zijn...
Maar dan moet je nu wel even doorbijten natuurlijk !

Wens je veel moed en sterkte toe, en geloof me, het lukt je wel !

Groetjes,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
parcels



Geregistreerd op: 17 Apr 2014
Berichten: 88

BerichtGeplaatst: 14-05-2014 12:02:51    Onderwerp: Reageren met citaat
Hallo Doornroosje,

Wel, ik doe mijn job in de horeca al sowieso niet graag, ik ga altijd angstig werken. En in de horeca wordt er na het werk altijd nog wel een pintje gedronken en dan thuis ook nog wat. Dus de combinatie van die twee dingen put me fysiek en mentaal uit. En dan lig ik ook nog es in conflict met mijn bazin over het uitbetalen van ziektedagen, ze wil die namelijk niet uitbetalen. Mijn andere baas, die veel minder streng is, ging bemiddelen morgen, maar dat gaat weer tot een conflict leiden en dat kan ik echt niet hebben nu.

Die uitputting zorgt er ook voor dat ik vaak ziek ben, wat ik nu dus ook weer ben, maar ik ga toch maar werken uit angst voor de gevolgen van ziekteverlof.

De therapie gaat goed en ondersteunt me goed, maar ik moet dringend eens naar een meeting komen, maar kben nu nog te ziek, maar volgende week kom ik zeker.

Bedankt voor de ondersteunende woorden!

Parcels
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 14-05-2014 21:12:40    Onderwerp: Reageren met citaat
dag parcels,

oei, dat lijkt me inderdaad niet zo leuk, je job niet graag doen... als je bedenkt hoeveel tijd van je leven je eigenlijk op je werk doorbrengt, en als je dat dan niet graag doet...
Heb je al eens aan een carriéreswitch gedacht ? Want bij de vdab en er zijn zo nog wel instanties kan je je daarin altijd laten begeleiden hoor. Want iets dat je tegen je zin doet is natuurlijk altijd veel zwaarder en vermoeiender dan iets dat je met plezier doet....

En misschien zou het werk dat je nu doet je misschien toch beter afgaan als je die angst al (gedeeltelijk) onder controle zou krijgen, want het lijkt me inderdaad een grote energievreter, die angst...Is er iets gebeurd op je job vroeger dat maakt dat je schrik hebt, of zijn het de klanten die je schrik aanjagen, of die éne bazin ? Want anders is het misschien gewoon al verholpen met ander werk, dat vind je in de horeca genoeg dacht ik ?

En dat pintje achteraf.... kan je niet gewoon iets anders drinken dan een pintje ? Ik weet het, je collega's zullen in het begin misschien wat raar opkijken maar daar zou ik me nu even niks van aantrekken. Ik zou mezelf na een zware arbeid een lekker vers sapke maken, of een tennisbal : half tonic, half sap... dat vind ik megalekker en geeft me altijd een ontspannende boost . (weet het , rare combinatie, ontspannen en een oppepperke tegelijkertijd maar bij mij is dat zo). En als je dat pintje achteraf echt drinkt om te 'ontspannen', zou ik een ontspannend theeke drinken... Die zijn er ook genoeg, en als ze er op m'n job niet waren zou ik ze zelf meenemen, maar ik zou in ieder geval al stoppen met alcohol op m'n job... Ik denk dat je je al direct een pak beter gaat voelen.
Allé, dat zijn zo maar wat losse hersenspinsels die door m'n hoofd gaan en die ik hier uit bezorgdheid neerschrijf hoor.

Allé, soigneer jezelf maar goed in ieder geval, het is al goed dat die ene baas van jouw precies toch zijn hart op de juiste plaats heeft zitten, (die zou ik met kerstmis toch een ferme doos pralines kopen Smile)en voor de rest : laat al je zorgen zeker op tijd en stond los, dan komt er ruimte vrij voor de leuke dingen in't leven en je gaat je heus een heel pak beter voelen...

Dus kop op, draag goed zorg voor jezelf en hou de moed erin, je komt er wel !

Dikke knuffel,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
parcels



Geregistreerd op: 17 Apr 2014
Berichten: 88

BerichtGeplaatst: 15-05-2014 11:54:31    Onderwerp: Reageren met citaat
Hallo,

Bedankt voor de tips en de steun. Ik moet inderdaad een andere job vinden, maar niet meer in de horeca, dat ben ik grondig beu. En ik moet direct een andere job vinden want als ze me ontslagen val terug op de laagste dop die er is. Ik lig echter zo erg in de knoop met mezelf dat weinig energie over heb om ander werk te vinden.

Ik werk in de keuken daar is het zo stresserend dat ik er telkens met angst naartoe ga. Dan sta ik nog liever aan de afwas.

Ik zal alvast proberen om de pintjes na het werk te laten, zeker nu, nu ik ziek ben zal dat niet zo moeilijk zijn.

Bedankt!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 13, 14, 15  Volgende
Pagina 1 van 15

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum