Goeiedag ik ben nieuw.
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Sammeke123



Geregistreerd op: 31 Dec 2014
Berichten: 12

BerichtGeplaatst: 02-01-2015 15:13:19    Onderwerp: Goeiedag ik ben nieuw. Reageren met citaat
Hey, Ik ben Sam.

Kga proberen elke week hier een paar berichten te plaatsen. Voor mezelf eraan te herinneren dat ik een probleem heb met alcohol. Kwestie van mezelf een nieuwe gewoonte aan te leren.

Kben momenteel opgenomen voor de 2de keer. Nu ben ik een kleine maand nuchter. Momenteel heb ik goeie dag dus das leuk.

Bij mij was het afstuderen psychose gekregen door te veel te smoren van cannabis. En psychiatrie binnen. Gestopt me smoren neiger beginnen drinken. En de problemen stabelden op. Vooral psychisch. Mn zelfvertrouwen zwaar in de grond boort. Natuurlijk door te drinken werkte mn medicatie ook nie optimaal.

Vooral met drank ik vindt het moeilijker dan cannabis je komt het ook overal tegen. Veel moeilijker om uit te weg te gaan. Steeds ALERT blijven. Mor tmoe lukken.

Aangezien ik mijn familie verwaarloost heb moet dit vooral veranderen. Kga proberen elke zondag bij familie op bezoek te gaan. Kheb ik wel een goei familie.

Voor de rest proberen andere gewoontes aan te kweken. Kben met sport bezig. Af en toe eens gaan joggen sit ups fietsen. En als ik onder de mensen en der komen wa te veel prikkels op me af gewoon eventjes afzonderen. Het blijkt te macheren. Efkes de knop omdraaien.

Zo da wast voor vandaag. Tot ne volgende he waarschijnlijk volgende woensdag. yoooooooooo


Succes en ALERT blijven he
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 03-01-2015 21:02:42    Onderwerp: Reageren met citaat
dag sammeke,

hoi hoi, welkom hier !

Tja, alcohol is inderdaad een sociaal aanvaardbare drug en overal vrij te koop, dat maakt het inderdaad moeilijk om er in het begin nee tegen te zeggen maar zo te lezen ben je toch al heel goed op weg : je familiebanden opnieuw aanhalen, opnieuw gaan sporten, je draagt goed zorg voor jezelf door jezelf af te zonderen van drukte en mensen als dat nodig blijkt te zijn en last but not least : al een maand nuchter !!!

Ik zou zeggen, babbel hier maar veel tegen ons, als je een moeilijk moment heb schrijf hier gerust wat, dat kan echt helpend zijn en verder zou ik zeggen : je zit op't goeie pad, hou vol !!

Tot de volgende babbel !

groetjes,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 09-01-2015 21:20:01    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Sam,

Hoe gaat het nu met je?

Het gebeurt vaker dat als iemand stopt met 1 product er wordt overgeschakeld op een ander...

Nu je stopt met alcohol kan/wil je geen vervangproduct meer gebruiken en misschien maakt dit het deze maal misschien zwaarder dan stoppen met cannabis...

Maar hou zeker voor ogen dat een volledige nuchterheid zeker mogelijk is...Het is niet makkelijk, maar wel mogelijk...

Ok, alcohol is 'overal'...Maar JIJ hebt de keuze gemaakt er geen gebruik meer van te maken...Hou je aan deze keuze...hou het nuchter!!!

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 14-01-2015 11:32:40    Onderwerp: Reageren met citaat
dag sammeke,

hoe gaat het er ondertussen mee ?
Laat je nog eens iets van je horen ?

Groetjes,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sammeke123



Geregistreerd op: 31 Dec 2014
Berichten: 12

BerichtGeplaatst: 15-01-2015 21:01:36    Onderwerp: Gefaalt. Reageren met citaat
Ey. Mn exuses. Kheb eventjes niet van me laten horen. Ge kunt het wel raden zeker.
Ik heb mn opname niet uit gedaan. Ik bent afgebolt.

Toen dat ik een jaar geleden naar X bijeenkomsten aan het gaan was zei er mij ene van. "Stoppen met drinken is volledig terug opnieuw beginnen." Ik geloofden die totaal nie. Mor nu snap ik hem wel. Psychisch sociaal ben kik een wrak.

De Bom was ontploft. Mor morgen een nieuwe dag. Kheb derjuist mn laatste bier weggegoten.

Kzat zo eerst te peizen kzal wel morgen stoppen. Maar waarom morgen sroppen als ik dat nu ook kan Wink

Mor verdommen de laatste 10 jaren deden echt zeer. Khoop dat ooit eens mag veranderen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 16-01-2015 06:18:38    Onderwerp: Reageren met citaat
dag sammeke,

jammer dat je je opname niet hebt afgerond, hoe komt het, werd het te bedreigend, te confronterend misschien ?
In ieder geval, je hebt er goed aangedaan je bier weg te kappen, ik hoop dat je vandaag en de komende dagen/weken zeker geen nieuwe voorraad gaat kopen.
En na een herval stoppen met drinken is inderdaad een stukje opnieuw beginnen, ik heb dat destijds ook zo ervaren, maar ik had wel de bagage nog bij me van mijn eerste stop en daar heb ik dan toch ook de vruchten van geplukt.
Je zal nu ook wel merken dat drinken je eigenlijk geen meerwaarde biedt, integendeel, ik denk dat je je vaak 's morgens een wrakje gevoeld zal hebben dus tja, ik vind 's morgens fris en monter m'n bed uitspringen één van de vele grote voordelen die m'n stop me biedt...

Ga je nog naar de sos-meetings ? In ieder geval, zeker doen, zeker nu je terug thuis bent en pas gestopt zou ik de hulpmiddelen die beschikbaar zijn zeker gebruiken.
En hier véél schrijven, ook dat kan helpen !
Dus sammeke, laat je regelmatig horen Wink , ik kijk uit naar hoe het verder met je gaat, maar met een goed plan van aanpak lukt het je wel ! Want ook al deden de voorbije 10 jaar misschien zeer, jij hebt de sleutels in eigen handen om het roer om te gooien en zorgen dat er nog veel mooie jaren langskomen....
Stoppen met drinken is namelijk al de eerste goeie stap die je zet, en daarna volgt al het goeie vanzelf...

Succes !

groetjes,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 19-01-2015 11:27:37    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Sammeke,

Stoppen met gebruik is zeker niet makkelijk en vaak heel confronterend...
Het is jammer dat het niet werkte in die opname.

Je bier weggooien is een verstandige beslissing...Nu niks meer in huis halen.

Maak eens een afspraak met je arts en bekijk eens of er geen andere mogelijkheid is tot professionele opvolging die je wel ligt...

En blijf ook zeker naar SOSN bijeenkomsten gaan...

Ook hier blijven communiceren kan echt helpen...

Sammeke, maak het voor jezelf mogelijk om je nuchterheid op te bouwen...Geef jezelf en je nuchterheid alle kansen...

Hou het nuchter...
Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sammeke123



Geregistreerd op: 31 Dec 2014
Berichten: 12

BerichtGeplaatst: 28-01-2015 15:45:44    Onderwerp: Merci Reageren met citaat
Al merci voor jullie reacties.

Ik bekijk het verlaten van mn opname zeker niet als falen. Maar ik had een aantal verkeert begrepen. Ze zeiden da ik nogal hard was voor mezelf. Te stoppen met drinken moet je hard zijn voor jezelf vind ik. Wees lief voor jezelf en aanvaard de situatie zeiden ze. En ik ben dat dan allemaal in mn bolleke aan aflopen kende. En dan peis ik zo van ik heb een alcohol probleem kzal het dan maar aanvaarden. snapt ge em.

Maar nee kheb er ook veel uitgeleerd onder andere wa mn sterke kanten zijn. Zoals van whoe ik mag da nie doen want dan gaan ze da van mij peisen. Ach fuck it. Kga kik mij der niks meer van aantrekken. Ik ben een alcolieker ik drink nie. ik ga mij der nie meer voor schamen.

Andere gewoontes aan leren das den truck. Kprobeer regelmatig eens te gaan fitnessen. Als ik mij eens wil verwennen ga ik naar nen barber. ik ga sebiet naar een muziek winkel om een versterker te kopen voor een elektrische gitaar die al 10 jaar in de kast staat. Mor da kan wel een hobby zijn waar ik me volledig op kan storten.

vanavond ga ik voor de eerste keer terug naar een meeting. KHoop da ze me nie te scheef bekijken mor fuck it. Ge moet mij gewoon geen verplichtingen opleggen om 2 dagen in de week te moeten komen want daar voel ik mij nie goe bij.Kmoe ook eens iemand van S0S nuchterheid contacteren voor een afspraak.

Ik blijf proberen en ga voor de nul tolerantie.

Greets Sammeke.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sammeke123



Geregistreerd op: 31 Dec 2014
Berichten: 12

BerichtGeplaatst: 30-01-2015 00:51:07    Onderwerp: Reageren met citaat
Het misschien niet zo goed maar ik zit op café. Ik ben met een kameraad iets gaan drinken twas gezellig. Een hele tijd thee gedronken. Hey ik kan er nie aan doen. Ik was nen thuis drinker. Helemaal alleen. Me krappie voelen omdat me in men kleine wereldje begeefde. Tis gedaan ik kom onder de mensen en hoef nergens voor te schamen. Miljaar das hier goei muziek. Tkomt allemaal wel goe. Gewoon kopje der bijhouden. Jo salut ik kruip in mn bedde zonder op mn bakkes te stuiken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 30-01-2015 21:39:37    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Sammeke,

Natuurlijk mag je op café gaan als je er zin in hebt.
Als jij aanvoelt dat dit kan, is daar niks mis mee...

Je hoeft je inderdaad nergens voor te schamen... Dat lost niet direct iets op.

Ik hoop dat je iets aan de vergadering gehad hebt. Binnen SOSN MOET niks, alles kan...

Sammeke, hou het nuchter en...'praten helpt'!!!

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sammeke123



Geregistreerd op: 31 Dec 2014
Berichten: 12

BerichtGeplaatst: 01-02-2015 22:04:30    Onderwerp: Reageren met citaat
Ik wil onder de mensen komen. Ik heb me lang genoeg opgesloten. En me rot gevoelt. Mn moeder en mn zus raden me aan zo een antabus staafje onder mn huid te laten steken. Kijkt ik zou da wel willen doen. Tis echt mn bedoeling om nuchter te blijven. Maar ik heb daar enorme schrik van. Ik heb al antabus genomen en erop gedronken. Ik weet wat dat met me doet. En als je dan enorme drang ofwel loopt k de muren op en of drink en voel ik me rot. Maar het zou me wel de kans om andere gewoonten te kweken. Gelijk derstraks ik kon niemand bereiken. Ik was van plan om gitaar te leren spelen en dit dan van de middag ook gedaan. Mn boek erbij gepakt en beginnen jammen. Voor ik het wist waren er 2u gepasseert. Kheb me goed gehad. Ik had een voldaan gevoel. En ook als ik het moeilijk heb vul ik een binairo puzzel in. Dan is er wa tijd verlopen. Maar der zijn toch nog dingen die ik moe leren over mezelf. Maar ik kom er wel. Gegroet en tot de volgende. Groetjes merci voor je reactie.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sammeke123



Geregistreerd op: 31 Dec 2014
Berichten: 12

BerichtGeplaatst: 03-02-2015 01:21:53    Onderwerp: Reageren met citaat
Ey goeie mensen. Tis toch wreed hoe iemand zo in mn hoofd kan kruipen. Klig aan mn ex te denken. T ergen is da was gelijk 10jaar geleden. Nog alt niemand anders gevonden. Mor oppassen ik doe wel moeite. Ik kom toch al buiten. Ik wil echt iemand anders vinden. Mor kbetrap mezelf erop dat ik aan haar lig te denken. Waar staat zij in haar leven wat doet ze. Waar is ze. Het leek mij romantisch in het begin. Ik ga eerst aan mezelf werken. Dan zal ze mij met open armen ontvangen. Nu is het gewoon zielig. Fuck eef verdomme. Lompen. Ha zelf beklag. Ik ga nog wa verder toeren with me car. Zafke roken. Muziek beluisteren. Straks misschien gaan pitten. Miljaar koffie is gevaarlijk.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sammeke123



Geregistreerd op: 31 Dec 2014
Berichten: 12

BerichtGeplaatst: 04-02-2015 13:07:00    Onderwerp: Reageren met citaat
What the fack. Moet ik doen aan dat gemis? Nu heb ik het moeilijk.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 04-02-2015 21:30:24    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Sammeke,

Wat betreft die antabuse-implantatie: bespreek dit met je huisarts!!!

Je schrijft dat je iets mist...slaat dit op alcohol of op je ex?

Wat er in het verleden gebeurd is, kan je niet meer veranderen. Ok, je kan en mag er zeker naar terugkijken maar blijf er niet 'in rondhangen'...Gebruik het niet als eventuele reden om terug gebruik goed te praten...

Sammeke, je bent echt wel goed bezig hoor...Je zoekt voor jezelf verschillende 'uitlaatkleppen' en je blijft hier communiceren...

Hou het nuchter en tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
frequentie



Geregistreerd op: 06 Feb 2015
Berichten: 6

BerichtGeplaatst: 08-02-2015 02:09:43    Onderwerp: Reageren met citaat
Maak je er niet druk in dat je al lang vrijgezel bent.
Zo gaat dat in het leven, soms win je, soms verlies je.

En het kan altijd erger. Mensen die doodgaan voor hun 5e levensjaar, mensen die worden geboren met een ernstig lichamelijke/geestelijke handicap, ga maar verder.

Wanneer je wat je nu nog hebt ook moet opgeven (want vroeg of laat verliezen we alles), wees dan blij met wat je hebt gehad.
En ja, je kreeg een psychose, en neemt daar nu al dan niet nog medicatie voor... maar je hebt het je zelf tenminste zelf aangedaan.

Enigszins moet je uit die weed wel een vorm van plezier hebben gehaald vermoedelijk. Maar alles heeft zijn prijs.

Ik zelf ben ook op het randje van psychotisch door druggebruik, en ben blij dat ik er mee gestopt ben.
Ik zie ook dat het mijn leven heel wat schade heeft toegebracht, maar spijt komt te laat.

Dus heb ik geen spijt. Leven van dag tot dag,
jezelf aanvaarden en ook andere mensen proberen graag te zien zoals ze zijn. Als je dat doet, kom je er wel Cool

In het vinden van een nieuwe partner is zelfkennis ook wel belangrijk. Weten wat je graag doet, wat je nog wil bereiken. Ik weet dat ik vroeger achter veel meisjes heb gelopen; en dat mijn ogen keken naar elke mooi ogende vrouw die voorbij liep.

Maar uiteindelijk passen die niet bij me. We leven in een flierefluiter-cultuur die ons aanleert naar het uiterlijk te kijken. Maar wat maakt het uit dat je elke dag 100 mooie vrouwen tegenkomt.

Ik ben gestopt met er naar te kijken en het geeft me een gemoedsrust. Vroeg of laat kom ik er wel eentje tegen met wie het goed zal klikken. En die ene is voldoende. En als ik ze niet tegenkom, dan is dat maar zo. Beter alleen dan met iemand wie het niet klikt Cool

De wereld is niet eerlijk georganiseerd, er loopt vanalles mis op alle vlakken. Als je single bent, mag je blij zijn dat het dat maar is.

Er zijn mensen die onder een brug slapen in de kou Twisted Evil
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum