Wodka - Het Vergif

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
timbre007



Geregistreerd op: 10 Jul 2014
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: 11-07-2014 13:19:35    Onderwerp: Wodka - Het Vergif Reageren met citaat
Hallo, ik ben nieuw hier en wou iets vertellen. Ben een man van 37, en drink sinds 2008 problematisch wodka. Ben sinds 2004 eigenlijk al een stevige drinker, met momenten, er zijn ook nuchtere periodes geweest. Maar sinds een jaar of 5 is plots wodka in mijn leven gekomen. In de ergste periodes tot wel 2 flessen per dag. Ik heb ontelbare keren blackouts gehad en ontwenningen die heel zwaar waren. Beven, angst, opgejaagdheid, enorm misselijk zijn, zweet aanvallen, afschuwelijk gevoel van ziek zijn. Vele malen opgenomen in ziekenhuis na blackouts, 4 maand in de psychiatrie gecolloceerd geweest. Allerlei soorten medicaties gekregen. Rijbewijs kwijt. En toch helpt het allemaal niets. Ik MOET hiermee stoppen. Het is me teveel. Help.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
grim



Geregistreerd op: 26 Mei 2014
Berichten: 42

BerichtGeplaatst: 11-07-2014 23:42:25    Onderwerp: Wodka Reageren met citaat
Dag Timbre007,

Ik heb je bericht gelezen, en ik kan mij in sommige zaken zelf erin herkennen. Zeker wat de wodka betreft: bij mij was het zo dat ik eerst wijn dronk maar al gauw was dat niet sterk genoeg meer en schakelde ik over naar wodka. Al gauw waren het ook twee a drie flessen dagelijks, een dodelijke verslaving!

Een goede raad: bel eens naar het algemeen nummer:
je vindt er een luisterend oor en goede raad, en dat is, in omstandigheden van totale hulpeloosheid, een
niet te versmaden hulpmiddel. Ga ook eens naar een bijeenkomst in je buurt, ik kan je verzekeren dat dit je goed op weg kan zetten en ook op de goede weg kan houden!

Verder is er dit forum, waarmee ik mij de laatste tijd goed staande weet te houden, want ik kan om gezondheidsredenen niet meer naar de samenkomsten (en die mis ik erg!).

Laat dus van je horen en wij zullen je berichten lezen en met je meeleven en steunen zoveel we kunnen. Ik weet uit ervaring dat het heel wat is te weten dat er mensen zijn die naar je bekommernissen luisteren, en je soms goede raad geven en met je meeleven.

Tot spoedig eens,

Grim
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 12-07-2014 08:09:21    Onderwerp: Reageren met citaat
dag timbre,

welkom hier. Je schrijft dat er de voorbije jaren 'nuchtere periodes' geweest zijn... Wel, dat is al iets heel positief, want dat wil zeggen dat het je dus echt wel lukt om van de drank te blijven...

Het is geen gemakkelijke strijd, zeker in het begin heb ik ook vaak de wereld vervloekt toen ik een craving had van hier tot in Tokio, maar ik heb ondervonden dat erover praten, of in mijn geval, hier veel schrijven, me vaak door moeilijke momenten haalde...
Sluit je niet op op een moeilijk moment, val niet terug in je oude gewoonte door naar die vodka te grijpen, begin met alles van alcohol in je huis buiten te gooien en mensen die je aanzetten tot drinken een tijdje te vermijden.
Besef dat stoppen met drinken bij iedereen begint met 1 eerste dag, en van daarop bouw je verder naar een nuchtere toekomst...

Ik wens je veel succes toe.

Groetjes,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
timbre007



Geregistreerd op: 10 Jul 2014
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: 12-07-2014 13:37:13    Onderwerp: Reageren met citaat
Bedankt voor de bemoedigende antwoorden. Woensdag ga ik naar een bijeenkomst.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 12-07-2014 15:27:35    Onderwerp: Reageren met citaat
Heel goed timbre, ik denk dat je daar veel aan gaat hebben. Laat je af en toe eens horen hoe het met je gaat ?

Stuur je nog veel moed en doorzettingsvermogen toe, en weet dat je de sleutel tot verandering in je eigen handen hebt...

Groetjes,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 12-07-2014 15:28:07    Onderwerp: Reageren met citaat
Heel goed timbre, ik denk dat je daar veel aan gaat hebben. Laat je af en toe eens horen hoe het met je gaat ?

Stuur je nog veel moed en doorzettingsvermogen toe, en weet dat je de sleutel tot verandering in je eigen handen hebt...

Groetjes,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 13-07-2014 19:40:13    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Timbre007

Welkom op dit forum.

En toch helpt het allemaal niets...Ok, TOEN heeft het misschien niet echt allemaal geholpen, maar dat wil niet zeggen dat bv. een opname (ik zeg zomaar iets) NU wel niet kan helpen...

Ontwennen op je eentje kan een serieus risico inhouden. Neem daarom ZEKER contact op met je (huis)arts!!!

Het is heel goed dat je je voorgenomen hebt om woensdag naar een bijeenkomst te gaan. Hou je dan ook aan dit voornemen!!!

Timbre007, maak het deze maal voor jezelf mogelijk om te slagen. Gebruik de weinige hulpmiddelen die er zijn. (Huis)arts, juist gebruik van antabuse(indien mogelijk natuurlijk), eventuele opname, SOSN,...

Blijf communiceren en blijf erin geloven dat een nuchter leven zeker mogelijk is...ook voor jou!!!

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 16-07-2014 08:04:14    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Timbre007,

Hoe gaat het nu met je?

Hou je zeker aan je plan om vanavond naar een SOSN-bijeenkomst te gaan.

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 28-07-2014 20:18:02    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Timbre007,

Hoe gaat het nu met je?

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 16-08-2014 21:18:08    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Timbre07,

Zin om te communiceren?

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum