alkohol verslaving
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
oswaldO



Geregistreerd op: 27 Jan 2013
Berichten: 46

BerichtGeplaatst: 03-11-2013 16:56:36    Onderwerp: alkohol verslaving Reageren met citaat
Hallo
Na zeer lange tijd terug vanonder het stof gehaald
Ben ongeveer 6 jaar nuchter,ben de begin datum al vergeten,een teken dat het opperbest gaat
Streef nog altijd de NUL TOLERANTIE na,dit is mij na een lange tijd gelukt op een aanvaardbare manier.
Ik hoef absolute geen alkohol meer,heb het volledig onder kontrole ,heb vele maanden ,ja zelf enkele jaren ongelovelijk geduld gehad en draag hier nu zeker de vruchten;
Ben nog steeds regelmatig, zelfs wekelijk aanwezig op de Antwerpse bijeenkomst.
Heb er veel terug zien afglijden door gebrek aan karakter maar heb er toch enkele die ervoor gegaan zijn en toch wel geslaagd al weet men echter nooit
Achteraf bekeken was het en is het nog steeds de moeite waard geweest om hardnekkig vol te houden
Nieuwe mensen die ons bezoeken te Antwerpen,bezien ons als een meubilair van sos.
Durf op de bijeenkomst wel hardnekkig optreden betreffende alkoholgebruik en veelvuldig verval .
door mijn hardnekkig verdedigen van GEEN ALKOHOL heb ik dagelijks positieve impulsen en heb ik zelfs toekomstplannen om terug het trainersschap op te nemen en het begleiden van jeudige voetballers en dit op een gepensioneerde leeftijd.
Ga mij terug regelmatig laten horen op mijn gekende manier ,de oude ratten zullen mij wel kennen en de nieuwste onder ons wil ik op een positie manier ter antwoord staan en natuurlijk omgekeerd ook ,ik kan nog steeds hulp gebruiken om mijn nuchterheid verder uit te breiden
Ga alvast mijn eindejaars brief afsluiten en wens iedereen een nuchter en gezellige verderzettig op dit forum
grtz
oswald
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 03-11-2013 19:14:44    Onderwerp: Reageren met citaat
oswaldo,

ten opzichte van jou ben ik nog maar een superbleuke, en ja, na iets meer dan 13 maanden hervallen gedurende enkele weken en me nu terug herpakt sinds een dikke maand. Ik denk dat terug opnieuw proberen altijd het belangrijkste is, het zijn er weinigen onder ons die een perfect parcours rijden van in het begin vrees ik.
Maar niettemin, proficiat met uw 6 jaar nuchterheid.

doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
nico



Geregistreerd op: 21 Jul 2013
Berichten: 23

BerichtGeplaatst: 03-11-2013 19:44:35    Onderwerp: Reageren met citaat
Hallo oswaldO,

Eerst en vooral leuk om zo een positief verhaal te lezen. Dit is wat ik ook wil bereiken.
Je schrijft "heb vele maanden ,ja zelf enkele jaren ongelooflijk geduld gehad en draag hier nu zeker de vruchten; " Ik besef wel dat het stoppen met alcohol voor iedereen anders verloopt maar desalniettemin ben ik wel heel nieuwsgierig naar hoe (lang) de negatieve gevolgen blijven duren bij andere mensen. Als ik je zin goed begrip heb je dus enorm veel geduld moeten uitoefenen om die "Comfortabele nuchterheid" te bereiken ?
Misschien heb je achteraf gezien wel tips die je sneller of gemakkelijker door de moeilijke periode helpen ? Zo heb ik zelf ervaren dat het heel belangrijk is om zo gezond mogelijk te leven. Gezonde geest in gezond lichaam he Smile

Groeten,
Nico
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
oswaldO



Geregistreerd op: 27 Jan 2013
Berichten: 46

BerichtGeplaatst: 03-11-2013 21:06:53    Onderwerp: Reageren met citaat
Hallo
Ik heb enorme inspanningen gedaan wat betreft graving,een drankduveltje dat regelmatig opstak maar was zo koppig en wilde absolut niet terug naar de dagen dat ik een kater moest verwerken,ziek was en waarschijnlijk bij het niet stoppen ik het ergste kon verwachten
Ik ben 180 graden gedraaid en er telde maar een ding meer,namelijk gezond worden en dat heb ik na veel veel veel geduld bereikt
Werk nog dagelijks aan mijn nuchterheid met zeer goedgevolg
Ikzelf hamer er steeds op de bijeenkomsten :heb geduld geduld geduld en de positieven verschijnselen komen zeker en tot slot zeg ik altyd tot vervelens toe :wat ik kan en doe waarom zouden andere het niet kunnen
Tot later en sukses
grtz
oswald
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
rataplan



Geregistreerd op: 28 Apr 2013
Berichten: 225

BerichtGeplaatst: 04-11-2013 16:26:03    Onderwerp: Reageren met citaat
Oswald het gaat je goed houden zo , weet wel dat ik erg veel heb aan wat de oude rotten me op de vergadering zeggen door jullie probeer ik nu ook ervoor te gaan.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
oswaldO



Geregistreerd op: 27 Jan 2013
Berichten: 46

BerichtGeplaatst: 04-11-2013 20:58:50    Onderwerp: doornroosje Reageren met citaat
Hallo
Doornroosje wat heb je een mooie gebruikersnaam !!!!!
Ik vind U helemaal geen superblue ,of je nu enkele dagen,weken,maanden,of jaren nuchter bent dat maakt voor mezelf niks uit, ervoor gaan en dagelijks attentie tonen voor uw en ons probleem is al de moeite waard.
De oude rotten of het meubilair(vaste stoel op bijeenkomsten)hebben de knepen van het vak onder de knie en weten wat ze moeten doen om bepaalde moeilijkheden op te vangen
Heb in het verleden vele bijeenkomsten in verschillende steden zoals leuven,st niklaas,gent en als hoofdbrok Antwerpen bijgewoond en heb aandachtig geluisterd naar mensen hum probleem,heb spijtig genoeg alleen hun miserie en problemen onthouden MAAR heb hieruit de nodige lessen getrokken om alzo mijn NULTOLERANTE nog te verstevigen
Wil alleen nog zeggen Ga ervoor het werkelijk de moeite waard
grtz
oswald
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
oswaldO



Geregistreerd op: 27 Jan 2013
Berichten: 46

BerichtGeplaatst: 04-11-2013 21:15:35    Onderwerp: nico Reageren met citaat
Hallo,
Het klopt als een bus wat je komt te vertellen
Heb jaren geleden het roken achter mij gelaten
Sinds enkele jaren laat ik ook de Alkohol achter mij
Volgens mijn omgeving leef ik heel saai maar ik voel mij jonger ja zelfs mooier en mode bewust
ze zeggen wel eens dat het in uw bovenkamer moet zitten wel dat is zo .
wil helemaal niet meer terug naar de jaren waarin ik dagelijks mijn nodige alkohol moest hebben om te kunnen funtioneren
Ondanks verschillende jaren nuchter steek ik nog zeer veel op van andere mensen
Zeg steeds dat mijn liedje nog niet uitgezongen is ga er ng steeds volledig voor
het is zeker en vast de moeite waard om te blijven volharden in de NULTOLERANTIE
GRTZ
OSWALD
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
betti



Geregistreerd op: 07 Jan 2013
Berichten: 277

BerichtGeplaatst: 06-11-2013 15:48:12    Onderwerp: Reageren met citaat
Hallo Oswald,

Ik ben het roerend met je eens dat nultolerantie de enige weg is die ik kon kiezen en die het me bovendien gemakkelijker gemaakt heeft om nuchter te leven. Voor mij telt dit nu al 3 jaar ondertussen. Ik kan niet zeggen dat ik me jonger of modebewuster voel, maar ik vind zeker wel dat ik geen saai leven leidt. Integendeel voor mij zijn er heel wat toffe poorten opengegaan sinds ik niet mee hele dagen zit te suffen.

betti
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 12-02-2014 16:31:50    Onderwerp: Reageren met citaat
dag oswaldo, hoe gaat het met jou ondertussen ?
Ik heb de indruk dat er terug wat stof ligt op je laatste berichtje hier Wink ?

Of ben je druk bezig met de voetbal dat je geen tijd meer hebt om hier te schrijven ? Vind ik wel jammer want ik vond je berichten wel steunend en leuk om te lezen eigenlijk.

Hoop toch dat je één dezer dagen nog eens iets schrijft.

Groetjes,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
rataplan



Geregistreerd op: 28 Apr 2013
Berichten: 225

BerichtGeplaatst: 15-02-2014 00:47:00    Onderwerp: Reageren met citaat
Heb er veel terug zien afglijden door gebrek aan karakter lees ik , hmmm leg dat eens uit Oswald.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
oswaldO



Geregistreerd op: 27 Jan 2013
Berichten: 46

BerichtGeplaatst: 15-04-2014 22:34:07    Onderwerp: oswaldo nultolerantie Reageren met citaat
Goedenavond
Na een zeer lange tijd terug effe reageren
Begin aan mijn 7e jaar van volledige nultolerante.
Ben zeer fier op wat ikzelf heb gepresteerd
Ga nog wekelijks naar de bijeenkomsten in Antwerpen
heb zeer moeilijke eerste jaren meegemaakt,heb deze met hard werken en steeds de nultolerantie nageleefd
Uiteindelijk heb ik er mij bij neergelegd dat ik helemaal niet wegglegd ben om alkohol te gebruiken
Ben 18o graden gedraaid en pluk nu de vruchten van mijn koppigheid en voel mij fantastich in mijn vel
Ben misschien al een ouderdomsdeken van sos ,maar weet ook dat er nog mensen zijn waar ik naar opkijk
Een alkohol verslaving aanpakken zonder verdere hulp van andere is mij voorlopig gelukt,niet in therapie geweest alleen veel geluisterd naar mede lotgenoten
en steeds keihard NEEN gezegd
Geen enkele uitschuiver of herval gekend veel moeilijke momenten
Hoe raar het ook mag klinken heb een zekere waardering opgebouwd ,heb vele helaas terug zien wegzakken omdat het verdoemd moeilijk was en nog steeds is
Tot slot voel ik mij zeer gelukkig dat ik deze zeer grote stap gezet heb
Heb maar een doel voor ogen :GO FOR IT neen AAN ALKOHOL grtz oswaldO
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 17-04-2014 07:48:57    Onderwerp: Reageren met citaat
dag Oswaldo,

allereerst een héél dikke proficiat, 7 jaar dat is al héél ferm vind ik.... en ik ben blij een bericht als dit te lezen, het geeft ons, beginnelingen, toch een boost vind ik om verder te doen want tja, de voorbije dagen had ik ook weer zo heel even een moeilijk moment dat je denkt 'goh, zou ik er ééntje drinken....' om die gedachte dan maar direct weg te blazen want dat is het stomste dat een mens kan doen natuurlijk. Maar toch, het blijft uitkijken in een maatschappij waar alcohol precies vaker vloeit dan regen tegenwoordig...

In ieder geval, doe er nog maar veel droge jaren bij, ik volg je....

Groetjes,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
betti



Geregistreerd op: 07 Jan 2013
Berichten: 277

BerichtGeplaatst: 17-04-2014 19:02:17    Onderwerp: Reageren met citaat
Ook van mij veel gelukwensen voor je moed om je problemen aan te pakken en de kracht om vol te blijven houden, niettegenstaande de obstakels.
En ik kom tot het zelfde besluit als jij:
". . voel ik mij zeer gelukkig dat ik deze
zeer grote stap gezet heb.
Heb maar een doel voor ogen: GO FOR IT, 100%
NEEN AAN ALKOHOL"

betti
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
oswaldO



Geregistreerd op: 27 Jan 2013
Berichten: 46

BerichtGeplaatst: 18-04-2014 23:50:41    Onderwerp: Reageren met citaat
Betti and comp.
Door het lezen van jouw berichten en de manier waarop je schreef heeft mij terug aangezet om regelmatig proberen te laten horen wat betreft de aanpak van onze problemen
IK ben na zovele inspanningen helemaal niet meer verslaafd MAAR ik bezie het anders namelijk ik heb een ziekte die moeilijk te genezen is en moet er regelmatig bij stil staan dat ik attent moet blijven.
Ieder mens die ziek is probeerd te genezen en te herstellen,mensen die een probleem op te lossen hebben en er volledig achter staan hebben een zeer grote kans dat ze slagen,dus.....
ik vind bepaalde woorden zoals : verslaafd ,alkolist, en dergelijke woorden helemaal ongepast in mijne woordenschat en heb deze verbannen zoals mijn alkoholduiveltje
Ga stoppen met zeveren (positieve zever) en wens iedereen een zeer zalig pasen
groeten
oswald
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
jan



Geregistreerd op: 11 Apr 2013
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: 28-05-2014 19:36:19    Onderwerp: nieuweling alhier Reageren met citaat
hallo iedereen, dit is men eerste bericht hier , ben nu bijna 3 jaar bij Sos nuchterheid te turnhout, alwaar ik wekelijks naartoe ga, mijn verhaal is reeds 36 jaar bezig en ik denk nu na al die tijd of probeer toch tenminste om er mee om te gaan, alleen spijtig dat het zolang geduurd heeft, het nu hier in 1 2 3 uitleggen zou te lang duren, maar dat komt nog wel, ik wil hier best altijd als iemand zich geroepen voelt over praten, aan iedereen veel succes gewenst in ieder geval, vriendelijke groeten, Jan
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum