canabisverslaving
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Kat



Geregistreerd op: 16 Mei 2013
Berichten: 23

BerichtGeplaatst: 05-08-2013 20:53:41    Onderwerp: Reageren met citaat
Hallo,

Ben er nog...en nog steeds ex-roker!
Maar heb het laatste tijd wat moeilijker. Niet dat ik terug wil gaan roken of blowen, helemaal niet zelfs, maar mijn humeur is verschrikkelijk. En mijn emoties moeilijk onder controle te houden...
Weet met mijn eigen geen blijf... Ben echt heel snel lastig en geirriteerd en kan me over de kleinste dingen opjagen. Soms denk ik dat er stoom uit mijn oren gaat komen Very Happy

Ook dingen die ik door het roken altijd had verdrongen komen de laatste weken erg sterk naar voren en dat is moeilijk voor me.
Ga afspraak maken met psychologe om met die onverwerkte dingen om te kunnen. En om terug wat rust in mijn hoofd te krijgen.
Heb dan ook beetje te pech dat ik wat aan m'n knieen heb en op dit moment niet kan joggen of fietsen. Dus de frustraties blijven zitten en de kilo's vliegen eraan, waardoor ik nog meer frustraties krijg en daarbij ongelukkig ben over mijn figuur, waardoor ik nog lastiger rondloop... Niet echt ideaal dus. Gelukkig mag ik wel wandelen en dat doe ik dan wel dagelijks.
Morgen nog paar uurtjes werken en dan groot verlof!!
Hopelijk gaat me dat goed doen want het is nodig.

Ik krijg mijne knop precies niet omgedraaid... de knop van lastig en ongelukkig naar rustig en content.
De eerste weken waren op dat vlak veel makkelijker, maar mss ook omdat al die emoties er nog niet zo door kwamen of toch allezins niet zo sterk.

Wou dat we al een jaar verder waren... Hopelijk gaat deze fase snel over... Of zou ik van nature zo een humeurig en opgejaagd persoon zijn? En was dat mss verdrongen door de cannabis?

Vrienden en collega's denken natuurlijk dat ik zo opgef:!:kt ben door het stoppen met gewone sigaretten. Kan dus moeilijk uitleggen aan hen hoe ik me echt voel omdat er zoveel 'weggeblowd' is al die jaren en dat het iets meer is dan enkel 'stoppen met roken'. Maar dat het ook afkicken van de cannabis is...

Komt wel weer goed, hoop ik. En de vakantie gaat me echt wel goed doen. Mss toch weer wat meer van me af schrijven hier, want doet toch goed effe alles te verwoorden.

Veel liefs
Kat
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 06-08-2013 08:17:40    Onderwerp: Reageren met citaat
Hoi Kat,

Ja zo te zien ben je echt wel een beetje aan vakantie toe hé. Maar ja, afkicken van 2 verslavingen tegelijkertijd, dat voorbeeld zullen er weinig kunnen volgen.
In ieder geval, je houdt het toch maar dapper vol, en tja, laat dat dan af en toe met het nodige gegrom en gebrom gepaard gaan , so what ? Je doet het toch maar hé, dus wees gerust, die mix van emoties dat verbeterd mettertijd ook hoor, geef dat nu maar gewoon even tijd, en dat komt echt allemaal goed.
Maar ja, we zijn jaren verslaafd en plots gaan we stoppen en hebben we het liefst dat alles ineens toppietoppie gaat maar ja, zo simpel is't natuurlijk niet.
In ieder geval, ik wens je een leuke, deugddoende vakantie toe, laat de dingen die op je afkomen maar gebeuren, en heb je echt lastig met sommige dingen en gevoelens, ze hier van je afschrijven kan vaak ook deugd doen, en je zal zien, alles verbeterd met de tijd hoor. Ook goed dat je hulp zoekt van een psycholoog, goed zorg voor jezelf dragen is belangrijk tijdens ontwennen en afkicken.
Allé, hou je sterk hoor !

Fijne vakantie, en laat je nog eens horen hé !
groetjes,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 07-08-2013 19:45:41    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Kat,

CHAPEAU!!! Echt, het is zoals Doornroosje ook reeds schreef: stoppen met zowel cannabis als nicotine is niet niks!!! En...jij doet het toch maar mooi...!!!

Het is goed dat je hulp zoekt bij een psycholoog...

Wat mij geholpen heeft om 'mijn hoofd leeg te maken' was zwemmen...Soms meer dan 2 uur aan een stuk...Niks horen, enkel tellen hoeveel baantjes...Het was de enige manier voor mij om even nergens aan te denken...

En wat zeker helpt is communiceren...hier, ergens anders,...gewoon zeggen wat er speelt, niks opkroppen...Op tijd ventileren zodat de boel niet ontploft...

Kat, hou het nuchter en geef je nuchterheid de tijd die nodig is om terug tot rust te komen...om comfortabel te worden...

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
betti



Geregistreerd op: 07 Jan 2013
Berichten: 277

BerichtGeplaatst: 13-08-2013 15:15:18    Onderwerp: Reageren met citaat
Hallo Kat,

Van je vakantie aan het genieten? En helpt het om alvast fysiek tot rust te komen? Aan de psychische rust zul je blijkbaar nog wat werk hebben; hopelijk lukt dit goed via de psychologe die je aangesproken hebt. Zeer goed idee.
Want éénmaal je bevrijd bent van al die opgekropte emoties komt de weg open voor positieve dingen en voor genieten van je herwonnen "eigen leven", zonder verslaving, zonder afhankelijkheid.
Ga er voor!
betti
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 17-08-2013 21:34:36    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Kat,

Alles nog een beetje ok?
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
SAM



Geregistreerd op: 08 Jan 2013
Berichten: 197

BerichtGeplaatst: 20-08-2013 22:30:15    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Kat,

hoe gaat het inmiddels?
mvg
S
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
betti



Geregistreerd op: 07 Jan 2013
Berichten: 277

BerichtGeplaatst: 26-08-2013 16:37:04    Onderwerp: Reageren met citaat
Hallo Kat,

Hopelijk betekent jouw stilte dat je nog steeds lekker van vakantie aan 't genieten bent. Wanneer ga je terug aan de slag en wanneer horen we nog eens hoe het met je gaat?

betti
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
betti



Geregistreerd op: 07 Jan 2013
Berichten: 277

BerichtGeplaatst: 02-09-2013 15:42:09    Onderwerp: Reageren met citaat
Hallo Kat, nog altijd op vakantie of al te druk met opnieuw te gaan werken? Laat alleszins eens horen hoe het met je gaat. Blijven communiceren!

betti
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
betti



Geregistreerd op: 07 Jan 2013
Berichten: 277

BerichtGeplaatst: 16-09-2013 16:44:21    Onderwerp: Reageren met citaat
Hoi Kat,

Toch niet afgehaakt?

betti
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Kat



Geregistreerd op: 16 Mei 2013
Berichten: 23

BerichtGeplaatst: 07-03-2014 15:43:42    Onderwerp: Reageren met citaat
Hallo,

Alweer effe geleden! Maar nog steeds rookvrij!!!
Ben niet hervallen en ben heel blij dat ik nog steeds ex-blower en ex-roker ben!
Ondertussen voel uik me alweer tsuk beter in mijn vel en hoofd, ondanks dat ik toch wel wat kilo's ben aangekomen... Very Happy Maar volgende week afspraak bij dietiste Confused Dat krijgen we wel weer onder controle!

Aan al de anderen die willen stoppen met blowen...meld je hier aan en praat over je verslaving...het helpt echt!! Je mag me ook altijd prive bericht sturen!! Weed is ook een verslaving en je voelt je zoveel beter zonder!!!

Kat
xxx
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
betti



Geregistreerd op: 07 Jan 2013
Berichten: 277

BerichtGeplaatst: 07-03-2014 16:22:51    Onderwerp: Reageren met citaat
Hé Kat,

Reuze dat je nog meedoet met onze "club". Gelukgewenst met je geslaagde rookvrije periode!

Houden zo,
Betti
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 10-03-2014 16:44:17    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Kat,

Altijd leuk om een positief berichtje te lezen...

Ik vind het echt heel kap wat je doet...Maar je hebt de dingen van in het begin ook fantastisch goed aangepakt!!!

En inderdaad, de cannabis en weed van deze tijd zijn in niks te vergelijken met datgene er zo een 20 jaar geleden op de markt was...

Heel veel succes met je diëtiste en inderdaad, ook dit zal je wel weer oplossen...

Geniet van je nuchterheid...

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Pagina 5 van 5

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum