Wiegedood van mijn jongste kleindochtertje
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Stinigiamou



Geregistreerd op: 11 Dec 2013
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: 04-02-2014 11:22:25    Onderwerp: Wiegedood van mijn jongste kleindochtertje Reageren met citaat
Op nieuwjaarsnacht is mijn jongste kleindochtertje in mijn armen overleden aan "wiegedood". Ik sta weliswaar onder traumabegeleiding wegens een PTSS, ik heb me in de Schelde willen werpen een week geleden. Ik heb ulk een schuldgevoel. Ik ben 16 uur door de recherche aangehouden geweest, heb in de gevangenis gezeten, en nu ... ben ik weer, maar ditmaal zwaar aan de drank ... HELP. Moet om 12 uur bij een traumapsycholoog, moet volgende week een programma volgen bij de Broeders van Liefde, maar intussen ... HELP
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 05-02-2014 08:50:23    Onderwerp: Reageren met citaat
Beste Stinigiamou,

Als zoiets ingrijpend gebeurd terwijl je net jou nuchterheid aan het opbouwen bent, is het ver van evident om niet terug te vallen in je middelafhankelijkheid.
Dit is een heel zware klap en dat je daar moeilijk nuchter door geraakt, begrijp ik.

Moet om 12 uur bij een traumapsycholoog, moet volgende week een programma volgen bij de Broeders van Liefde
Ik lees hier 2 maal het woordje 'moet'...Laat deze hulp nu toe!!! Zie het niet als een verplichting, maar als hulp die je nu echt wel nodig hebt...

Stinigiamou, laat hulp toe en kies nu terug voor je nuchterheid. Heel veel sterkte.
Hou zeker voor ogen dat ook voor jou en ook nu een nuchter leven zeker mogelijk is...

Blijf communiceren...
Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 05-02-2014 17:18:52    Onderwerp: Reageren met citaat
Ik vind het vreselijk erg wat je overkomen is stinigiamou, maar drinken gaat die pijn niet wegnemen en je kleindochtertje niet terugbrengen. Door deze zware periode moet je door, en je mag jezelf zeker geen schuldgevoel aanpraten. Wiegedood is niet te voorkomen, dus hier tref jij zeker en vast geen schuld.
Ik hoop dat je wat steun in je familie of vrienden hebt die er in deze moeilijke periode voor je zijn.
In ieder geval, heel veel sterkte ook met het nuchter blijven.

doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Stinigiamou



Geregistreerd op: 11 Dec 2013
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: 09-02-2014 19:15:44    Onderwerp: Reageren met citaat
Veel dank aan beide personen die op mijn roep om hulp reageerden.
Dank zij hen heb ik de fles terzijde kunnen laten staan.
Het kindje is dood.
Alcohol zal haar niet weerbrengen.
Integendeel, alcohol verhindert een normale rouw, in die zin dat je je misschien wat "verdoofd" voelt voor de pijn op het moment zelf, maar dat de dag daarna de rouw en andere gevoelens er net als ervoor weer zijn, en dat je je bovendien nog eens slecht voelt ook.
Buiten dus, die troep !
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 10-02-2014 13:48:58    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Stinigiamou,

Je hoeft me niet te bedanken hoor...
JIJ bent het die het allemaal zelf doet...JIJ bent het die terug gecommuniceerd heeft en JIJ bent het die de keuze gemaakt heeft dat alcohol voor jou niet meer kan...
En dat is enorm knap en dapper...Het is niet niks om een rouwproces nuchter door te maken.
Maar zoals je zelf zegt: alcohol verdooft het allemaal alleen maar en maakt het allemaal veel erger...

Het gaat niet makkelijk zijn maar het is zeker haalbaar, hou dat vooral voor ogen!!!

Stinigiamou, nu komt het erop aan om heel alert te blijven en om een lange, stabiele nuchterheid op te bouwen...
Gebruik daarbij alle hulpmiddelen die voorhanden zijn.
Veel zijn het er niet, dus maak optimaal gebruik van alles wat je aangeboden wordt aan hulpmiddelen. Zowel professionele hulp als zelfzorg, zoals binnen SOSN (dit forum, bijeenkomsten...)

Stinigiamou, zorg voor jezelf en je nuchterheid...
Tot gauw,
groetjes


Laatst aangepast door groetjes op 10-02-2014 15:12:51; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 10-02-2014 14:55:27    Onderwerp: Reageren met citaat
stinigiamou,

laat je niet gaan hoor, zoals je zegt : drank verdooft gevoelens misschien een beetje, maar daar stopt het ook. Dus werk aan jezelf en aan je alcoholprobleem, maar het hoofd niet laten hangen hoor.
Veel moed verder nog, en vertel ons regelmatig hoe het met je gaat als je wil, want je bent veel in mijn gedachten.

sterkte,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 12-02-2014 13:14:04    Onderwerp: Reageren met citaat
hoe gaat het ondertussen stinigiamou ? Lukt het een beetje om het verdriet verwerkt te krijgen ?

Laat je ons nog eens iets weten ?

Hou je sterk in ieder geval.

Groetjes,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
betti



Geregistreerd op: 07 Jan 2013
Berichten: 277

BerichtGeplaatst: 02-03-2014 17:04:45    Onderwerp: Reageren met citaat
Hallo,

Ook ik heb je verhaal op de voet gevolgd, maar wist in eerste instantie niet goed hoe ik erop moest reageren. Hoe verwerk je zo'n zware gebeurtenis?
Ik vind het heel moedig van jou dat je erover wilde communiceren en dat je ondanks alles inzag dat alcohol niet de oplossing kan zijn.
Ik neem aan dat je nu in een hulpverleningsproces zit. Loopt dit goed voor jou? Heb je er iets aan? Durf je de hulp aanvaarden en de mensen vertrouwen? Ook hier ben je altijd welkom met je verhaal, met je gevoelens en je gedachten.

Hou je sterk en blijf nuchter,
betti
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Stinigiamou



Geregistreerd op: 11 Dec 2013
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: 03-03-2014 17:33:12    Onderwerp: Reageren met citaat
Hallo,

Ja, ik volg sedert vier weken het traumabegeleidingsprogramma bij de Broeders van Liefde, ttz, campus Sint Alfons te Gent. Het is eigenlijk de kliniek Dr Ghuislain.
Dat programma volg ik vier dagen per week, in ambulante opname, dwz, dat ik 's avonds naar huis ken, en tijdens de week-ends ook thuis ben. Het gevaar blijft achter de hoek gluren, maar het programma doet me deugd in die zin dat ik nog meer inzie dat alcohol niet de oplossing is voor de massa problemen met dewelke gevoelige mensen met een verlaagde stressdrempel te maken krijgen, maar wel deskundige hulp. Ik voel me gesterkt door dat programma, alhoewel het de eerste weken zeer zwaar was. Ik ga het uitdoen, zeker weten, want het is niet de dood van m'n kleindochtertje alleen gebleken waardoor ik uiteindelijk geknakt ben, maar allerlei andere onderliggende ervaringen die begonnen in mijn jonge jeugd ... En daar moet verder aan gewerkt worden. Alcohol lost niets op, integendeel ! Veel groeten aan iedereen, Elfi
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
betti



Geregistreerd op: 07 Jan 2013
Berichten: 277

BerichtGeplaatst: 04-03-2014 21:02:25    Onderwerp: Reageren met citaat
Hallo Elfi,

Ik ben blij voor jou dat je goede hulpverlening gevonden hebt, want dat is niet altijd voor de hand liggend. Blijf dat proces dus maar trouw volgen en wel zolang als je het zelf nodig vindt.

Sterkte,
betti
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 07-03-2014 21:15:35    Onderwerp: Reageren met citaat
dag elfi,
(pf, dit is wel een gemakkelijkere naam dan diegene die je eerst had)

ik ben heel blij nog eens iets van je te horen, want je zat vaak in m'n gedachten. En vooral tof te lezen dat je goed bezig bent met je problemen, ook diegenen die wat onder het stof lagen blijkbaar, aan te pakken.
Want ja, we drinken zelden voor 1 reden, vaak spelen er factoren mee die we pas ontdekken als we beginnen graven... en soms is't niet zo plezant wat we tegenkomen, maar weet dat vluchten in drank of wat dan ook dan ook geen oplossing is hé.
Heb je een beetje vrijetijdsbesteding in het weekend dat je geen begeleiding hebt ?
Of familie of vrienden die je een beetje opvangen ? Want alleen is de strijd wel erg zwaar, allé, zo ondervond ik het in het begin toch.

In ieder geval, ik hoop dat je ons op de hoogte houdt en wens je nog veel moed en doorzettingsvermogen toe bij het volgen van je programma.

Groetjes,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 10-03-2014 17:01:54    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Elfi,

Stoppen met gebruik houd inderdaad veel meer in dan enkel het laten staan van een product...

Het ganse plaatje moet bekeken worden en ja, soms zitten daar minder prettige dingen bij die soms al heel lang geleden gebeurd zijn maar toch hun stempel hebben gedrukt op je verdere leven...

Belangrijk daarbij is dat je rond deze dingen kan communiceren in een veilige omgeving waar je je goed voelt...
En blijkbaar heb je deze nu gevonden...
Maak er dan ook gretig gebruik van...

Probeer er ook voor te zorgen dat je nu al zicht krijgt op wat er na deze begeleiding kan zijn ivm nazorg...
Kwestie van niet in een 'zwart gat' terecht te komen...

Elfi, hou het nuchter en zorg voor jezelf...

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 23-05-2014 04:58:00    Onderwerp: Reageren met citaat
dag Elfi,

hoe gaat het ondertussen met je ? Kan je nog eens iets van je laten horen, want ik heb eigenlijk heel veel aan je gedacht de voorbije maanden. Zo'n wiegedood en al de emoties die erbij komen verwerkt krijgen op een goeie en nuchtere manier is niet makkelijk.
In ieder geval, ik hoop dat het goed met je gaat.

Groetjes,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Stinigiamou



Geregistreerd op: 11 Dec 2013
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: 04-12-2014 16:37:43    Onderwerp: Bezoekje Reageren met citaat
Ik denk dat ik jullie een bezoekje ga brengen. Ik doe nu zo m'n best, maar bij de minste stress toestand, "herval" ik, gelukkig niet in die mate als voordien. Tot ziens ? Elfi. Confused
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 04-12-2014 20:26:56    Onderwerp: Reageren met citaat
dag elfi,

hey, wat leuk nog eens iets van je te lezen...
Gaat het een beetje goed met je ? Als je al minder hervalt dan vroeger, dat is al een stap voorwaarts hé !
Vertel eens, hoe gaat het verder met je ? Ben je nog steeds in dagopname ?

Ik hoop één dezer dagen nog iets van je te lezen want ik heb vaak aan je gedacht eigenlijk....

Ik wens je veel moed nog in ieder geval om verder te doen, om vol te houden en om nooit maar dan ook nooit op te geven....

lieve groeten,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum