zusje

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
het kleintje



Geregistreerd op: 05 Jan 2014
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: 05-01-2014 19:44:31    Onderwerp: zusje Reageren met citaat
hoi allen,

Ik ben nieuw en een beetje radeloos. Als ik zie dat mijn zus haar leven wegglipt (kapot gaat) door de drank. Haar zonen die dit alles moeten meemaken. Ze duwt iedereen verder en leeft in haar droom leven verder. Haar vriend die radeloos is en naar ons gevoel soms geweld gebruikt.
Wij als zussen willen helpen maar niets lijkt te lukken. Wie weet raad in stappen die we kunnen ondernemen. Het is zoeken in een berg van hulpverlening die altijd lijkt vast te lopen als "ze dit niet uit haar eigen wil " ondernemen.

Dank
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 05-01-2014 21:37:17    Onderwerp: Reageren met citaat
dag kleintje,

tja, een alcoholverslaving overwinnen is al heel zwaar als je het zelf wil, dus iemand die er zelf niet achterstaat... ik denk niet dat dat helpt dat je wordt opgenomen ergens gewoon omdat je familie dat wil. Dat heeft gewoon geen kans van slagen. Ik weet dat dit verschrikkelijk is, dat jullie allen jullie zusje van de drank willen helpen, maar dat is iets dat zij zelf moet doen, niemand kan dat in haar plaats of voor haar oplossen...

Jullie kunnen haar enkel steunen als ze zelf stappen wil ondernemen, als ze er zelf voor wil gaan om haar verslaving aan te pakken, dan kunnen jullie helpen. En op dat moment zijn mensen die je steunen goud waard, maar nu, nee, ik vrees dat ik je moet teleurstellen, is er niet direct iets dat jullie voor haar kunnen doen, buiten haar laten voelen dat jullie veel om haar geven en dat ze altijd op jullie kan terugvallen...
Maar zij zal de eerste, oh zo belangrijke stap moeten zetten en zélf moeten besluiten : ik wil veranderen...

Veel sterkte en moed en steun elkaar in deze moeilijke tijd, ook de vriend van je zus die waarschijnlijk ook in een hel leeft want geloof me, leven met een verslaafde, het is écht niet makkelijk...

Groetjes,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 07-01-2014 21:02:41    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Kleintje,

Welkom op dit forum.

Iemand helpen met een verslaving is, zoals ook doornroosje reeds aangaf, heel moeilijk en eist vaak heel veel energie. Ook is het vaak heel frustrerend omdat het wel lijkt alsof je tegen een muur aan het praten bent...

Daarom is het belangrijk dat jij je verhaal kan doen bij iemand die weet waar het allemaal rond draait. Iemand met eenzelfde ervaring.
Binnen SOSN is er opvang voor Partners, Familie, Vrienden of afgekort: PFV - opvang.

Neem gerust contact op, bel naar 0498 70 64 32 (Greta).

Enorm veel sterkte en als je denkt dat het je helpt kan je natuurlijk ook hier blijven verder communiceren.

Groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum