Hallo.

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Stinigiamou



Geregistreerd op: 11 Dec 2013
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: 12-12-2013 10:13:35    Onderwerp: Hallo. Reageren met citaat
Ik heb me nu ten einde raad ingeschreven op dit forum. Het is het laatste wat ik kan doen. Ik heb reeds alles geprobeerd, maar raak niet van die trek in bier af ... Ik hoop hier methoden aan te kunnen treffen om dat te stoppen. Vooral: ik verdraag dat product niet ... Gelukkig zijn het geen aperitieven of wijnen of sterke drank, maar toch ...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 12-12-2013 22:23:52    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Stinigiamou,

Welkom op dit forum.

Je schrijft dat je 'alles' al geprobeerd hebt...wat moet ik me hierbij voorstellen? Huisarts ingelicht, opname, andere (professionele) begeleiding,...????

...ik verdraag dat product niet...Wat versta je hieronder? Wordt je ziek van het product? Is er controleverlies?...

...Gelukkig zijn het geen aperitieven of wijnen of sterke drank...Waarom denk je dat er een verschil zit in al deze producten? Het draait allemaal rond 1 en hetzelfde product, nml. alcohol, maar dan in een verschillende vorm...

Methoden om te kunnen stoppen...Niemand heeft een toverhoed waar nuchterheid uit tevoorschijn komt...Dus ook geen vaste regeltjes die je kan/moet volgen...

Kom eens langs bij een bijeenkomst van SOSN bij je in de buurt en verneem meer over wij het 1 en ander aanpakken...

Probeer je zoveel mogelijk te informeren wat verslaving is. Hoe meer je weet, hoe meer je kan begrijpen en ook ingrijpen...

Blijf communiceren!!!

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Stinigiamou



Geregistreerd op: 11 Dec 2013
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: 13-12-2013 10:34:52    Onderwerp: Reageren met citaat
Hallo, groetjes,

Ja, alles al.
Van psychologische hulp over psychiatrische hulp, over opnames, over medicatie, over wilskracht tot en met huisarts en steun en controle van familie en chat met alcoholhulp.be en de X.

Bij de minste stress herval ik. Weliswaar enkel met bier (pils), maar, zoals je terecht schrijft, ook daar zit alcohol in.

Ik ben een jaar en half nuchter kunnen blijven, en dan is dat weer herbegonnen na een periode van extreme stress.

Ik voelde me beter en tot meer in staat met bier dan zonder ... en tijdelijk ook minder boos. Tijdelijk weliswaar, want als ik er te veel van drink komt mijn verborgen boosheid boven, en dan maak ik me boos, en vaak op mensen die dat het minst van al verdienen.

Ik heb het gevoel dat ik gewoon de kracht niet meer heb om nog eens te stoppen.

Hoe kan dat nu ? Heb het wel anderhalf jaar lang gekund.

Probleem is dat ik geen vrolijke zuiplap ben, maar een aggressieve ...

Ik wil er weer vanaf.

Praatgroepen zie ik echter niet direct zitten, omdat ik problemen van andere mensen er gewoon niet meer bovenop kan nemen. Ik ben ten andere bang van andere mensen. Ze kunnen zo zuur en agri uit de hoek komen ...

Ik zal me nogmaals informeren wat verslaving inhoudt. En weerom nadenken en nog eens nadenken. Alhoewel dat dagen in belag kan nemen, en dan doe ik intussen niets anders meer.

Ik blijf communiceren.

Dank, ook tot weldra !
Veel groeten.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
oswaldO



Geregistreerd op: 27 Jan 2013
Berichten: 46

BerichtGeplaatst: 13-12-2013 23:22:23    Onderwerp: Reageren met citaat
hallo
sorry,ben van de harde lijn
Gaat mij toch niet vertellen dat je een jaar en half volledig nuchter bent geweest dit nu niet meer aankunt
denk dat het eerder gebrek aan motivatie is
pak het terug keihard aan en ga terug naar een volledige nuchterheid ge hebt er alleen maar voordeel bij
U wilt de problemen van andere lotgenoten er niet bijnemen ,dat hoeft ook niet,andere mensen die aan hun probleem werken nemen ook jouw problemen niet mee(ik zeker niet)
wat betreft zure en agrie mensen op bijeenkomsten ,U bent met deze gedachte volledig verkeerd ,er zitten zelfs plezante en gezellige mensen bij
keiharde diagnose die ik stel :ga terug voor de volledige nuchterheid!!!!!!!!!!U zult er alleen goed bij varen
sukses
grtz
oswald
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 14-12-2013 17:43:09    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Stinigiamou,

Goed dat je wil blijven communiceren...

Probeer alvast eens 'de cirkels van Van Dijk' te lezen...Voor mij heeft deze info in ieder geval geholpen.

Vraagje: hoe voelde dat jaar en een half nuchterheid aan? Voelde je je comfortabel in je nuchterheid of bleef het een bijna constant gevecht?

Stinigiamou, het is niet omdat het je in het verleden niet gelukt is dat het nu niet mogelijk zou zijn om terug een nuchterheid op te bouwen...
Kom toch eens langs op een bijeenkomst bij je in de buurt...Geef het een kans.

Ieder van ons kan de keuze maken om te blijven gebruiken of om te stoppen met gebruik...Hoe je dat doet is voor iedereen individueel verschillend. Daarom is het belangrijk om in contact te komen met verschillende mensen om zo te kunnen bespreken welke methodes er het best kunnen werken voor jou.

Geef je nuchterheid een kans en blijf erin geloven dat een comfortabele nuchterheid ook voor jou zeker haalbaar is...

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
rataplan



Geregistreerd op: 28 Apr 2013
Berichten: 225

BerichtGeplaatst: 15-12-2013 00:21:22    Onderwerp: Reageren met citaat
Stinigiamou ik hoop dat je er terug in gaat geloven " nuchterheid ".
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Stinigiamou



Geregistreerd op: 11 Dec 2013
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: 15-12-2013 11:37:58    Onderwerp: Aan allen, mijn steuners Reageren met citaat
Ik dank jullie allen, zowel de strengen als de minder strengen voor de raadgevingen en de steun.

Ik dronk gisterenavond 1, mijn laatste pintje bier.
Voel me vandaag al een ander mens.

Ik zal jullie komen opzoeken, indien ik niet hoef rond te rijden met kleinkindjes Smile

Ten vertrouwelijken titel. Mailtje aan één van m'n dochters.
Nogal allegorisch:

"Neenee, Mascatteke, ik ben gewoon praktisch ingesteld Smile .
En ik ga je goede raad opvolgen.
Ik ga voortaan wat meer aan mezelf denken en mezelf in de watten leggen.
Ik heb namelijk een heel slechte vriend buitengeschopt.
Er is nog werk aan, maar niet meer via mij.
Mijnheer Ethyl Alcol.
Dat die zich maar richt tot de hulpverlening.
Ik steek er noch m'n tijd, noch m'n krachten meer in.
Want indien ik dat zou blijven doen, moet ik straks m'n naam veranderen in Al Colholic.
En dat wil ik niet.
Het is evenmin *.
Die diende slechts als stok om de hond mee te slaan.
Of zoals mensen die te vriend zijn met E. Alcol gaan redeneren en voor alles een excuus vinden.
Ik wil m'n naam evenmin moeten veranderen in Excuus Truus.
Ik werk er hard aan om die stinkerd van een E. Alcol van m'n deur en uit m'n huis te houden.
Moet kunnen, net zoals een jaar en meer geleden.
Kusmms.
<3
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
rataplan



Geregistreerd op: 28 Apr 2013
Berichten: 225

BerichtGeplaatst: 15-12-2013 17:04:26    Onderwerp: Reageren met citaat
Zo willen we het horen !
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
oswaldO



Geregistreerd op: 27 Jan 2013
Berichten: 46

BerichtGeplaatst: 15-12-2013 21:24:46    Onderwerp: Reageren met citaat
Hallo,
dit is een bericht en een taal die ik graag hoor
ga ervoor en laat niks U nog in de weg staan
Als je erzelf 101% in geloofd gaat dat zeker lukken
werk eraan iedere dag terug opnieuw ,maar dat moet ik U feitelijk niet uitleggen ,U hebt al een lange periode te nuchterheid mogen ervaren DUS!!!!! go for it
sukses
oswald
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 16-12-2013 07:00:21    Onderwerp: Reageren met citaat
Hoi,
Ik kan de anderen enkel bijtreden, als je iets echt wil, zal het je ook lukken . Voor niemand van ons is het vanzelf gegaan, moeilijke momenten moeten we allemaal overbruggen, maar moeilijke momenten blijven gelukkig ook niet duren en gaan altijd voorbij...
Dus ik wens je veel succes en doorzettingsvermogen toe met je verstandige keuze.

Groetjes,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 16-12-2013 16:42:19    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Stinigiamou,

Hoe gaat het nu met je?

Je hebt nu zelf een keuze gemaakt...geen gebruik meer!!!

Het gaat niet makkelijk zijn, maar wel haalbaar...hou dat zeker voor ogen.

Je hebt ook naar je dochter een duidelijk statement gemaakt dat alcohol geen plaats meer geeft in je leven...hou dit goed vast.

Stinigiamou, blijf nu zeker communiceren...een heel krachtig hulpmiddel!!!

Hou het nuchter en tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
betti



Geregistreerd op: 07 Jan 2013
Berichten: 277

BerichtGeplaatst: 23-12-2013 17:37:42    Onderwerp: Reageren met citaat
Pas je geode voornemen gemaakt en al aan de feestdagen beginnen. Wees gerust: het valt echt wel mee, zeker weten, als je maar start met het vaste voornemen om nuchter te blijven en toch te genieten van wat je wel kan proeven en beleven.

betti
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum