Eindelijk goed bezig

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Nachtje



Geregistreerd op: 08 Nov 2020
Berichten: 5

BerichtGeplaatst: 09-11-2020 01:28:07    Onderwerp: Eindelijk goed bezig Reageren met citaat
Hallo,

Ik heb de laatste weken veel gelezen op het forum en krijg meer en meer de behoefte om ook mijn verhaal eens te doen.

Ik ben momenteel 43 jaar, moeder van 2 kinderen en echtgenote van een begripvolle man. Ook ik heb een lange weg achter de rug en nog een lange weg te gaan.

Het gegeven dat ik héél erg geniet van alcohol, is voor mezelf eigenlijk al duidelijk van in de jeugdjaren. Tot mijn 30ste verliep alles vrijwel normaal. In 't weekend kon dat zijn dat we stevig uitgingen, veel gaan eten met telkens een rijkelijke hoeveelheid alcohol, maar de dag nadien ging gewoon verder, zonder alcohol. Dit was nog steeds sociaal drinken.

Later begon ik ook stiekem en dagelijks te drinken. Sinds november vorig jaar werd dit problematisch. Ik ondervond steeds meer last van black-outs, stemmingswisselingen, zweten, beven, verzuim op het werk...

In maart zijn wij volledig overgestapt naar thuiswerk. Voor mij was dit de ideale gelegenheid om nog meer te drinken, zelfs al van in de voormiddag. Ook de kinderen begonnen te ondervinden dat ik niet meer normaal reageerde, dat ik niet met de auto hen wou vervoeren, dat ik lichamelijk en geestelijk niet ok was. Ik leefde of in dronken toestand, of in katertoestanden. Constant, 24/24 en 7/7 in een roes.

Na een moeilijke periode thuis met veel ruzies en niet meer kunnen ontkennen dat er een probleem was, heb ik mij in juni aangeboden op spoed en zo ben ik voor 4 weken opgenomen geweest in psychiatrie. Deze periode heeft mij echt deugd gedaan en heeft mij doen inzien dat ik alles zou verliezen als ik bleef voortdoen op de manier dat ik bezig was. Ik deed vlot mee aan therapie en had mij sinds lang niet meer zo goed en helder gevoeld. Ik kon ook rekenen op veel begrip van mijn omgeving.

Eens thuis, verliep het echter minder goed. Na een paar dagen/weken begon ik alweer, met mate weliswaar, in het geniep te drinken. Aangezien ik een lading aan medicatie innam, duurde het niet lang eer de kinderen en man dit doorhadden. Ik leefde weer in die verschrikkelijke roes en genoot alweer niet meer van de mooie dingen in het leven.

Pas toen ik, na lang aandringen van psycholoog en psychiater, ben begonnen met Antabuse, is het mij pas echt gelukt. Ik ben nu 6 weken alcoholvrij en geniet er ook van. Het gaat vlotter dan ik had gehoopt. Mijn schrik om te drinken op Antabuse, is zo groot, dat ik gewoon niet durf te drinken. Intussen merk ik dat er meer en meer periodes zijn waarin ik niet aan drank denk, maar wel gezellig druk bezig ben met het huishouden of leuke dingen doe met de kinderen. Het is alsof ik merk dat ik nieuwe routines inbouw en dat ik de drang naar alcohol aan het loslaten ben daardoor.

Wat mij wel afschrikt, is een leven lang zonder alcohol. Wij hebben nogal een druk sociaal leven, en zijn echt levensgenieters. Mijn wens is dat ik na verloop van tijd, gewoon weer opnieuw 'gewoon' kan meedoen met de rest, zonder daarbij opnieuw in de val van alcohol te lopen. Maar na het lezen van al jullie berichten, vrees ik ervoor dat dit ooit mogelijk zal zijn. Mijn dagelijks leven gaat goed, iedereen rond mij is blij met hoe ik nu ben. Maar mijn grote wens is dat ik opnieuw gewoon kan doen tot zoals een paar jaren geleden. Mijn focusdatum was daarbij 31/12, maar de dokter zegt dat die periode van nuchterheid veel te kort is om weer te kunnen proberen sociaal te drinken. Hij spreekt eerder van minstens een jaar.

Anyway, op deze moment ben ik blij met mijn nieuwe 'ik' en ik doe rustig van dag tot dag verder zonder te dubben over de toekomst.


Groetjes en bedankt om mijn verhaal eens door te nemen en bedankt voor eventuele reacties!

Nachtje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nachtje



Geregistreerd op: 08 Nov 2020
Berichten: 5

BerichtGeplaatst: 16-01-2021 08:36:52    Onderwerp: Reageren met citaat
Hallo,

Ik wou jullie laten weten dat ik tot op vandaag nog steeds nuchter leef. Ook de feestdagen goed doorgekomen, zonder al te veel verleiding te moeten doorstaan.

Mijn doel is toch nog steeds om opnieuw een sociaal drinker te worden. Ik mis de gezellige momenten die met een glaasje wijn toch nog zo anders worden beleefd. Wat ik niet mis is het dagelijks leven in een roes of met een kater. Dus dat moet mijn drijfveer zijn voor de toekomst.

Ik wil alvast wel minstens 1 jaar alcoholvrij volbrengen.

Groetjes,
Nachtje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
rataplan



Geregistreerd op: 28 Apr 2013
Berichten: 225

BerichtGeplaatst: 07-03-2021 15:38:04    Onderwerp: Reageren met citaat
Wat mij wel afschrikt, is een leven lang zonder alcohol wij hebben nogal een druk sociaal leven, en zijn echt levensgenieters.

Hoi, waarom zou een leven zonder alcohol je moeten afschrikken een nuchter leven is erg waarde vol hoor
je zal zelf wel begrijpen dat je omgang met alcohol niet goed gaat last van black-outs, stemmingswisselingen, zweten, beven, verzuim op het werk... schrijf je zelf
allemaal iets wat velen van ons hebben meegemaakt.
Zelf dacht ik lang geleden ooit terug sociaal te kunnen drinken oké dat lukte wel even, maar dan liep het weer uit de hand.
Maak je geen illusies het is voor weinigen weggelegd om ooit nog sociaal alcohol te gaan drinken.
Je bent niet afhankelijk van alcohol geworden van de enen op de andere dag zo gaat het ook met nuchterheid het heeft tijd nodig en dan komt de dag dat je gaat zeggen ik hoef het niet meer.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nachtje



Geregistreerd op: 08 Nov 2020
Berichten: 5

BerichtGeplaatst: 07-03-2021 16:14:45    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Rataplan,

Ik merk bij mezelf dat ik meer en meer vrede neem met en zelfs geniet van het alcoholvrij leven. Ik leg mezelf telkens een deadline op om mij toe te staan vanaf een een bepaalde datum iets te mogen drinken. Ik heb zo al een paar keer die datum laten voorbijgaan, alcoholvrij, omdat ik nu veel meer geniet van alles en alles bewuster meemaak. De band met mijn man en kinderen is weer prima en ik hoef mij over niets meer schuldig te voelen. Dat op zich alleen al is heel veel waard.
Ik denk er wel nog veel aan. Omdat ik op deze manier ook de levenswijze van mijn man mee verander. Maar hij toont hier alle begrip voor. Als hij moet kiezen tussen ons leven nu of tussen het leven vroeger, met een paar gezellige momenten met alcohol, is ook voor hem de keuze snel gemaakt.

Ik hoop dat ik overtuigd blij van mijn nieuwe levensstijl!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nachtje



Geregistreerd op: 08 Nov 2020
Berichten: 5

BerichtGeplaatst: 29-03-2021 09:38:01    Onderwerp: Grandioos gefaald. Reageren met citaat
Hallo,

Na bijna 7 maand bloednuchter te zijn heb ik dit weekend grandioos gefaald. Ik kan mezelf wel slaan! Iedereen is hier weer boos op mij. Dit is zooo'n déjà vu.

Waarom? Geen idee. Voor de kick denk ik.... Plots gewoon weer in het geniep beginnen drinken. Tot ik stomdronken was. 2 dagen na elkaar.

Mijn man ziet de toekomst niet meer zitten nu met mij en last de aankoop van onze net gekochte bouwgrond af.... Mijn dochter van 20 bekijkt mij met afkeer en heeft uiteraard niets van medelijden voor mijn tranen van vandaag.

Ik weet me geen raad.

Ik kan dit ook niet goed maken....

Een antwoord van jullie zou mij nu effe kunnen helpen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
rataplan



Geregistreerd op: 28 Apr 2013
Berichten: 225

BerichtGeplaatst: 20-04-2021 00:17:45    Onderwerp: Reageren met citaat
Hoi,

Eerst en vooral hoe gaat het ondertussen met je?
Nuchter worden is meestal een proces dat een tijd in beslag neemt we zijn tenslotte verslaafd aan een product
en je hebt ondertussen wel beseft en ondervonden dat nuchter zijn zijn voordelen heeft, maar toch sluipt er nog altijd die zin in om het toch nog maar eens te proberen tot je weer beseft het loopt weer uit de hand.
Er is maar één ding dat je kan doen er opnieuw voor gaan
en misschien ook zorgen dat er geen alcohol meer in huis is. Je kan dit enkel goed maken naar je man en dochter door nuchter te zijn.

mvg ,
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nachtje



Geregistreerd op: 08 Nov 2020
Berichten: 5

BerichtGeplaatst: 20-04-2021 00:42:18    Onderwerp: Reageren met citaat
Hallo,

Intussen gaat alles gelukkig weer goed. Ik heb mij snel kunnen herpakken en neem nu terug flink mijn Antabuse...

Man en dochter hebben mij vergeven, maar ik besef wel dat dit niet te vaak moet gebeuren....

Het is mij nu duidelijk dat dit een levenslange strijd zal blijven. En dan maar hopen op genoeg wilskracht...

Groetjes,
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
rataplan



Geregistreerd op: 28 Apr 2013
Berichten: 225

BerichtGeplaatst: 13-07-2021 20:30:50    Onderwerp: Reageren met citaat
Hoi Nachtje ,

Een levenslange strijd is het zeker niet hoor er komt een tijd dat het goed gaat gaan nuchter en dan vraag je je af heb ik alcohol nodig dan zal je antwoorden neen en de miserie nog veel minder.
Je zal zien dat feesten of wat ook goed gaat zonder alcohol één ding blijft waakzaam blijven en het eerst glas alcohol laten staan.

mvg,
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum