Ik ben partner van een alcoholist

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ingevdv



Geregistreerd op: 26 Okt 2020
Berichten: 1
Woonplaats: Brasschaat

BerichtGeplaatst: 27-10-2020 10:00:45    Onderwerp: Ik ben partner van een alcoholist Reageren met citaat
Hallo, ik ben nieuw hier. Ik heb gezien dat er momenteel geen bijeenkomsten zijn omwille van de corona situatie. Maar ik hoop hier toch wat tips te kunnen krijgen. Drie jaar en een half geleden ontmoette ik mijn huidige man opnieuw. We waren in een ver verleden elkaars grote liefde. En die liefde was duidelijk nog niet voorbij. Ondertussen zijn we getrouwd, en verhuisd naar een gezamenlijk huis. Bij het leegmaken van het oude huis ben ik honderden verstopte flessen tegen gekomen. Ik wist en zag wel dat hij heel veel gedronken had in al die jaren dat hij alleen was geweest. Maar zijn drinken was sterk verbeterd sinds onze reünie, en dus liet ik hem doen. Ondertussen weet ik echter dat hij toch nog regelmatig drinkt (gin), maar dat stiekem doet. Als ik hem vroeg of hij nog dronk, ontkende hij dit. Dus hij loog er over. Uiteindelijk is dit 9 dagen geleden tot een confrontatie gekomen. We zijn, samen met zijn twee grote kinderen, aan tafel gaan zitten, en hebben gepraat over de impact van zijn gedrag. Hij beloofde een hele week niet meer te drinken, om de zondag nadien terug samen te zitten. Dat is allemaal gelukt. Hij gaat nu een volgende week tegemoet. Maar ik zie dat hij het moeilijk heeft. Dat hij slecht gezind wordt, dat hij boos is op zichzelf en de situatie. Ik probeer regelmatig met hem te praten, maar dat is niet gemakkelijk. Hij heeft er nooit over gepraat en het altijd verborgen. Ik ben zelf ook volledig gestopt met alcohol drinken om hem te steunen. Maar ik vraag me af of er hier mensen zijn in een gelijkaardige situatie, en of ze me wat kunnen steunen met tips. Ik heb geen ervaring in het aanpakken van zo’n probleem. En naar bijeenkomsten gaan zit er momenteel ook niet in. Maar we zijn nu een weg ingeslagen die ik wil verder zetten. En hij hopelijk ook. Dus ... anyone ... hulp is zeker welkom ?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum