Corona en craving

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Deegee



Geregistreerd op: 07 Feb 2020
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: 16-04-2020 18:57:11    Onderwerp: Corona en craving Reageren met citaat
Al ruim een maand geen bijeenkomsten meer. Na 7 maanden heb ik terug zin in bier. Die coronatijd geeft te veel tijd om na te denken, en niet altijd over de juiste dingen. Heeft er iemand dezelfde moeite? Mijn zekerheden zijn weg, de zorgvuldig opgebouwde routine verdwenen. Mijn vrouw wordt weer achterdochtig. Hoe meer ze twijfelt hoe minder energie ik heb om er tegenin te gaan. Ik hoop maar dat ik het volhoud. Bij het opruimen van mijn schuur ben ik onlangs een blik bier tegengekomen. In plaats van het onmiddellijk weg te gooien heb ik het terug verstopt. Het voelt heel verkeerd en toch, met al die tijd om na te denken kan ik het ook relativeren. Ik heb alcoholvrij bier gekocht, 6 stuks. En ze in het geniep, net als vroeger, leeggedronken. Als mijn vrouw het wist vloog ik weer buiten. Toch voel ik niet dezelfde spanning als toen. Coronatijden zijn rare tijden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Desi



Geregistreerd op: 25 Okt 2019
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: 19-04-2020 18:15:15    Onderwerp: Reageren met citaat
Hoi Deegee,

Allereerst knap dat je toegeeft dat je het soms moeilijk hebt nu en hulp zoekt. Je bent hier zeker niet alleen in.

Ook hier heeft de coronatijd ervoor gezorgd dat de normale routine verstoord is.
Hier, alleen thuis in quarantaine, het werk is gestopt en de normale gang van zaken loopt dus anders. Ik probeer structuur in mijn dag te houden, maar dode momenten zijn er altijd. En cravings zijn er soms ook.

Wat mij persoonlijk wel wat helpt nu is lichaamsbeweging. Dit hoeft niks extreem te zijn. Ja we moeten binnen blijven, maar wandelen, lopen of fietsen kan nog altijd.

Praten en denken dat dit binnenkort voorbij is helpt ook.

Ik hoop dat je de moed erin houdt en niet opgeeft, binnen enkele weken of dagen ziet de situatie er vast alweer anders uit! Smile

Veel sterkte en groetjes,

Desi
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
manouche



Geregistreerd op: 06 Nov 2012
Berichten: 67

BerichtGeplaatst: 05-07-2020 19:57:21    Onderwerp: Reageren met citaat
Beste DeeGee,
Het is inderdaad lastig dat de SOS bijeenkomsten opgeschort zijn.
Dat kan echter ook een uitdaging zijn... niet om te drinken maar net andersom. Als je deze moeilijke tijd nuchter kunt doorkomen heb je een gigantische stap gezet. Gooi niet weg wat je al met moeite hebt bereikt. Neem contact met de SOS-mensen uit je buurt.
Je hebt de stap naar dit forum al gezet. Dus je kunt het.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum