alcoholvrij

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mcer64



Geregistreerd op: 26 Aug 2019
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: 26-08-2019 19:27:21    Onderwerp: alcoholvrij Reageren met citaat
ik ben hier nieuw en ken dus nog niet zo goed het reilen en zeilen. Vorige week eerste keer naar een bijeenkomst geweest.
toch nog een paar vragen :
alcoholvrij : is het raadzaam of net niet om alcoholvrij bier/alcoholvrije wijn te drinken ? ik vind het zeer moeilijk om een waardig alternatief te vinden als je je niet wil vol proppen met cafeïne en/of suikers.
bestaat de mogelijkheid om na verloop van tijd terug 'sociaal' te genieten van een glas ? ik heb begrepen dat dit hier bij SOS niet aan de orde is.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
rataplan



Geregistreerd op: 28 Apr 2013
Berichten: 225

BerichtGeplaatst: 31-08-2019 15:45:29    Onderwerp: Reageren met citaat
Welkom mcer64 , de meningen over alcoholvrij bier/alcoholvrije wijn zijn verdeeld.
Mijn mening is laten staan zeer zeker in het begin van je nuchterheid.
Toen ik jaren geleden gestopt ben met alcohol dronk ik het ook wel omdat ik ook vond dat er weinig alternatieven waren.
Het is wat het is en mijn nuchterheid is me nu veel meer waard dan een glas alcohol , ga ik bv een terrasje doen dan bekijk ik zelfs de kaart niet meer , ik weet op voorhand wat ik ga drinken , koffie , ijsthee , water simpel ik maak het me makkelijk.
Na jaren nuchter kan ik nu alcohol los zien van bier , niet iedereen kan het en bij erg warm weer drink ik dan wel eens een alcoholvrij biertje , het smaakt me dan wel maar het is echt geen gewoonte.
Bestaat de mogelijkheid om na verloop van tijd terug 'sociaal' te genieten van een glas alcohol vraag je , mijn ervaring en mening is neen , velen hebben het geprobeerd en na korte tijd drinkt men weer veel meer alcohol dan goed is.
Ik kan enkel nog zeggen dat een nuchter leven erg aangenaam is.

mvg rataplan ,
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
fidelito



Geregistreerd op: 31 Aug 2019
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: 12-09-2019 14:11:29    Onderwerp: Re: alcoholvrij Reageren met citaat
mcer64 schreef:
ik ben hier nieuw en ken dus nog niet zo goed het reilen en zeilen. Vorige week eerste keer naar een bijeenkomst geweest.
toch nog een paar vragen :
alcoholvrij : is het raadzaam of net niet om alcoholvrij bier/alcoholvrije wijn te drinken ? ik vind het zeer moeilijk om een waardig alternatief te vinden als je je niet wil vol proppen met cafeïne en/of suikers.
bestaat de mogelijkheid om na verloop van tijd terug 'sociaal' te genieten van een glas ? ik heb begrepen dat dit hier bij SOS niet aan de orde is.

-----------------
Fijn jou te ontmoeten. Mijn alcoholisch verleden werd meestal door bier gevoed. De blik op een frisse pint met schuimkraag maar met zero O,O zou me kunnen aanzetten tot consumeren van normaal bier. Dus neem ik dat risico niet.
Een enkeling in onze SOSN-groep kan alcoholvrije wijnen af en toe consumeren. De meesten beginnen er niet aan.
Verder... inderdaad volledige abstinentie. Succes !
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
tally



Geregistreerd op: 19 Sep 2019
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: 21-09-2019 22:05:30    Onderwerp: Reageren met citaat
goeieavond iedereen ben nieuw hier en nog alles aan het uit zoeken ben verleden maand opgenomen in een ontwenningskliniek waar ik steeds nog verblijf.in het begin de eerste 2 weken was het moeilijk maar stap voor stap word het better heeft er iemand ervaring met opnames? grtj tally
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum