NIEUWJAARSBRIEF 2019

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
spurie



Geregistreerd op: 04 Jan 2019
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: 14-01-2019 18:03:57    Onderwerp: NIEUWJAARSBRIEF 2019 Reageren met citaat
MIJN NAAM IS ALCOHOLISME
Hoe vergaat het jou? Gelukkig of ongelukkig nieuwjaar?
Voor jou staat de ongeneeslijke ziekte. Aan allen die mij ontmoeten wens ik lijden, wens ik dood toe.
Sta mij toe mij voor te stellen. Ik ben de ziekte van het alcoholisme. Geslepen, verbijsterend, krachtig, verwoestend.
Miljoenen mensen heb ik gedood. Daar ben ik fier op. Ik hou ervan jou te doen geloven dat ik jopuw vriend ben, jouw geliefde. Immers, heb ik jou geen tevredenheid gegeven?
Was ik daar niet om jouw eenzaamheid op te vrolijken? Hebt ge mij in wanhoop niet ter hulp geroepen? Heb ik niet geantwoord "hier ben ik" ? Ja of nee ?
Ik hou ervan jou pijn te doen, jou te laten wenen , jou te laten lijden. Meer nog, ik hou ervan jou zo amorf te maken dat ge niet meer kunt lijden, niet meer kunt wenen. Dat ge helemaal niks meer kunt voelen, dat is mijn overwinning. Ik geef jou immers een onmiddellijke voldoening. Al wat ik ervoor terug vraag is een lange lijdensweg.
Altijd stond ik aan jou zijde. Toen alles in het leven jou toelachte hebt ge mij uitgenodigd. Ge hebt mij gezegd dat ge, alles wat jou overkwam, niet verdiende, en dat ik de enige was om dat te bevestigen. Samen waren in staat al het goede in jouw leven te vernietigen.
De mensen nemen mij niet ernstig. Wat ze ernstig nemen zijn de tegenslagen ... hartaanval, diabetes, levercirrose, hoge cholesterol, depressie .... Een bende zotten! Ze beseffen niet dat zonder mijn hulp al deze tegenslagen praktisch onbestaande zouden zijn.
Ik ben erg genoeg,eenafschuwelijke, verpestende ziekte. Ge weet het nochtans. Ge zijt er jou dubbel en dik van bewust, ik kom nooit zonder uitnodiging. Zoals gij , hebben velen mij uitgenodigd ondanks rationaliteit, gezond verstand en rust.
Nu maak ik me heel klein. Ge ziet mij niet. Zolang gij bestaat blijf ik leven. Zolang gij blijft leven, zolang blijf ik bestaan. Ik ben er.
Steeds verheugd jou terug te ontmoeten. In afwachting hoop ik dat ge zoveel pijn hebt dat ik kan terug komen.
Wadde?? Gij geloofy mij niet ! 2018 was een "droog jaar". Stop dat klimaatgezever maar.
Wat zegt ge ? Ge spreekt over een persoonlijke klimaat verandering onder het motto ook "2019 BLIJFT DROOG". Laat me niet lachen! Zeg tegen mijn vijanden van SOSnuchterheid dat ik op de loer lig. ALTIJD !
Jouw verwenste kwelgeest
Alcoholisme
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 16-01-2019 11:08:42    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Spurie,

Welkom op dit forum.
Soms komt er zo een tekst voorbij waarin je jezelf kan vinden.
Bovenstaande tekst werkt blijkbaar voor jou, en waarschijnlijk voor vele anderen. Maar, je hoort me waarschijnlijk al afkomen, niet voor mij.
Ik begrijp dat jij je kan optrekken in die duisternis die alcoholisme is, niks mis mee.
Voor mij werkt meer positiviteit.
Daarom onderstaande tekst, kwestie van het ook eens van de andere kant te bekijken.
Maar nogmaals, niks mis mee als jij, of iemand anders, zich wel gesteund voelt bij de tekst die jij gepost hebt.


Hey, ik ben nuchterheid...

Ik weet het, er is een tijd geweest dat ik niet meer leek te bestaan.
Maar ik ben er altijd wel geweest hoor, alleen durfde of kon jij me niet altijd zien.

Ik vond het wel sympathiek dat je vaak 's ochtends even aan me dacht, toen je jezelf in de spiegel bekeek. Maar 's middags was je me alweer vergeten en ging je verder spelen met je andere vriend.

Maar ik liet je niet los. Regelmatig liet ik je weten dat ik er ook voor jou kon zijn.
Soms las je ergens iets over mij en omarmde je me weer voor een tijdje. We deden dan beiden ons best om terug de allerbeste vrienden te worden, maar vroeg of laat liet je me weer eens vallen voor je andere vriend.

En toch kwam er die dag waarop je besefte dat ik en die andere vriend nooit samen zouden kunnen gaan.
Je besefte dat je moest kiezen.
En nog veel belangrijker, je besefte dat je kon kiezen.

Deze maal ging je op zoek naar anderen, die mij ook als vriend hadden en die daar heel blij mee leken te zijn.
Je luisterde naar hun en leerde mij terug te koesteren. Je leerde om voor mij te zorgen en terug op mij te vertrouwen.
En zo kwamen er samen met mij, nuchterheid, ook andere oude vrienden terug op bezoek. Gezondheid, zelfrespect en vrijheid kwamen terug in je leven. Vooral van je oude vriend vrijheid kon je eindeloos genieten. Ja, die had je echt gemist al die jaren.
Je besefte dat deze vrienden niet zonder mij konden. Als je mij terug vergat zouden ook zij weer verdwijnen.

Af en toe kwam je oude vriend nog eens kijken of hij ook nog eens mocht meespelen. Maar je wist nu dat dit geen goed idee was. Je wou je nieuwe vriendenkring niet meer opgeven.
En eerlijk, ik spreek niet snel slecht over iemand, maar geloof me nu maar, deze vriend is echt geen goede vriend.
Het is zo een vriend die jou volledig opeist, je isoleert van alles en iedereen, en daar dan bovendien nog eens veel plezier aan beleeft.
Nee, het is het beste wat je ooit gedaan hebt, hem laten vallen.
Je besluit dan ook dat hij nooit meer tot jou vriendenkring kan en zal behoren.
En je zal er alles aan doen om voor mij op te komen als die 'vriend' nog eens van zich laat horen.

Ok, soms wordt het je echt niet gemakkelijk gemaakt om mij als je beste en trouwste vriend te blijven zien. Maar hoe langer we met elkaar optrekken, hoe sterker onze vriendschap wordt en hoe meer we kunnen vertrouwen op elkaar.

Dus, op naar nog vele jaren samen en laat die andere 'vriend' maar lekker in zijn eigen vet sudderen.
O ja, doe onze gemeenschappelijke vrienden van SOSN heel veel groetjes van mij. Zij zijn me echt heel dierbaar.

Heel veel groetjes, jou nuchterheid...

Spurie, hou het nuchter en vooral...geniet ervan!

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
rataplan



Geregistreerd op: 28 Apr 2013
Berichten: 225

BerichtGeplaatst: 31-01-2019 12:21:18    Onderwerp: Reageren met citaat
Ik had die eerste vriend eerst ook vond hem soms wel een leuke gozer maar na velen jaren had ik zoiets man hou er nu eens mee op je wilt altijd meer en meer dit kan niet blijven duren.
Het onvermijdelijke gebeurde ik kapte met hem maar toch na weken of maanden ging ik weer met hem op stap tot ik een oude vriend tegen kwam die ik jaren niet meer had gezien
het koud zweet brak me uit omdat hij ooit mijn beste vriend was geweest en ik liet hem stikken mooi was het niet , mijn oude vriend verweet het me niet en dat vond ik ongelofelijk leuk tja soms stormde het wel in mijn hoofd we bespraken het geregeld en oeps ik begon mijn ouwe makker aangenamer en aangenamer vinden en vanaf nu trek ik samen met hem rond.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum