Hallo

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
sarinara



Geregistreerd op: 11 Dec 2017
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: 11-12-2017 10:42:35    Onderwerp: Hallo Reageren met citaat
Ik vind het nogal pijnlijk dat niemand reageert, dus ik heb de periode waar ik nu doorga, die ik vertelde maar verwijderd, het is voor mij te kwetsbaar.
Sarinara
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 11-12-2017 23:27:08    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Sarinara,

Welkom op dit forum.
Ik had je bericht eerder gelezen maar nog niet de mogelijkheid gehad om erop te reageren.

Ik begrijp dat het niet zo leuk is als er niet direct reactie komt, maar soms is direct reageren gewoon niet mogelijk.

Je kan wel steeds terecht op het 24/24nr.

Ik zal proberen je morgen ietsje uitgebreider te antwoorden.

Tot dan,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
SAM



Geregistreerd op: 08 Jan 2013
Berichten: 197

BerichtGeplaatst: 11-12-2017 23:34:19    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Sarinara,

Welkom op dit forum. Je opmerking is terecht.

Het forum wordt hoofdzakelijk gedragen door vrijwilligers. Het is voor de vrijwilligers niet altijd vanzelfsprekend om onder alle omstandigheden (dadelijk) te antwoorden.

Een grotere betrokkenheid van "alle" deelnemers zou het forum zeker ten goede komen en zou een enorme steun betekenen voor iedereen.

We rekenen op je begrip en nemen je opmerking zeker ter harte.

Mvg
Sam
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 15-12-2017 15:23:22    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Sarinara,

Hoe gaat het met je?

Ik hoop dat je toch nog vertrouwen kan hebben in dit forum en SOSN. Zelf heb ik ook ooit eens vrij kregelig gereageerd toen ik niet direct antwoord kreeg. Dus ik begrijp je reactie echt wel hoor.

Als ik het me een beetje herinner, zit jij in een steeds weer terugkerende val/herval situatie.
En dat is juist iets waar je binnen SOSN aan kan werken. Je kan leren om preventief te communiceren om zo een (her)val te voorkomen.
Want steeds maar weer hervallen is inderdaad heel vermoeiend en kan nefast zijn voor je motivatie om voor een nuchter leven te kiezen.
Binnen SOSN kan je leren om voor je eigen nuchterheid te zorgen, op jou eigen manier.
Kom gerust eens langs op een bijeenkomst bij je in de buurt. Praten helpt, maar luisteren naar de ervaringen van anderen ook!

Sarinara, geef jezelf en je nuchterheid alle kansen. Een comfortabele nuchterheid is echt wel mogelijk hoor!
Ga ook professionele hulp niet uit de weg. Spreek er zeker ook over met je (huis)arts.

Hopelijk tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
sarinara



Geregistreerd op: 11 Dec 2017
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: 19-12-2017 17:50:14    Onderwerp: Reageren met citaat
Hallo

Ja ik had het op het moment dat ik het schreef, moeilijk. Dat klopt. Ik vond het vreemd dat ik zag dat mensen mijn verhaal hadden gelezen, en niets hadden geantwoord.
Ik heb nog gedronken vorige week, en ik heb het gevoel dat ik er echt genoeg van heb. Van de lichamelijke ongemakken vooral. En ook mentaal doet geen goed.
Ik ben al 10 jaar bezig met een constante poging tot nuchter blijven. Maximaal is me 1.5 jaar gelukt. Ik voel me hier zo rebels in. Ik heb antabuse in huis en ken de weg naar X. En op dit moment heb ik liever hier te vertoeven, voel mij een loser dat dit zo een issue is.
Ook mijn huisarts weet het, ik weet wat ik moet doen, dat is nog het strafste.

Bedankt voor je antwoord, ik apprecieer het echt.

Sarinara
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 21-12-2017 17:21:40    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Sarinara,

Nogmaals, ik begrijp je reactie echt wel hoor.

Het is heel belangrijk hoe je je nuchterheid aanvoelt. Een langere nuchterheid zou op een gegeven moment heel comfortabel moeten aanvoelen. Niet als een constant 'gevecht tegen'...
Hoe bereik je zoiets?
Binnen SOSN bestaat er niet iets als een universele aanpak. Iedereen is verschillend, alhoewel de problematiek ongeveer dezelfde kan zijn.
Een (her)val wordt dan ook niet als een mislukking gezien, maar meer als iets waar je uit kan leren.
Waarom gaat het steeds mis? Waarom voel(de) je je niet goed in je nuchterheid?

Waar komt dat rebelse vandaan? Is dat misschien een reactie op de regeltjes die je zou moeten volgen om een nuchterheid te behouden? Dit refereert vooral naar de aanpak van X, want binnen SOSN bestaan geen regeltjes.
Behalve natuurlijk het garanderen van ieders anonimiteit en het gaan voor een totale absentie.

Antabuse is een prima hulpmiddel.
En laat je niet wijsmaken dat 'je het zelf moet doen', en dat zo een pilletje dus geen goeie manier zou zijn. Als je antabuse kan en mag nemen is dat ook jou eigen beslissing om dit effectief ook elke dag te nemen, en zo de deur naar gebruik gesloten te houden.

Sarinara, praten helpt, maar luisteren ook. Spring daarom eens binnen op een SOSN bijeenkomst bij jou in de buurt. Geef het een kans.

Niet opgeven en tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 09-01-2018 18:26:34    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Sarinara,

Hoe gaat het met je?

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 20-01-2018 17:18:57    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Sarinara,

Hoe gaat het met je?
Zin om te communiceren?

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 01-02-2018 12:52:23    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Sarinara,

Alles ok?

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum