nieuwe start

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Sunsh



Geregistreerd op: 05 Nov 2015
Berichten: 71

BerichtGeplaatst: 14-11-2017 23:10:55    Onderwerp: nieuwe start Reageren met citaat
hoi mensen, vanmorgen heb ik besloten om na 7 maanden te drinken er terug mee te stoppen, de vorige keer is het niet gelukt. ik heb vandaag nog wel 1 wijntje gedronken, deze namiddag, maar heb rond 18 u antabuse genomen, ik wil wel, maar de nachtwinkel is zo dichtbij dat ik mezelf niet durf vertrouwen. maar tot hiertoe gaat het goed, wel moe, wat misselijk, maar dat zal morgen wel beter zijn! ik wil morgen hoe dan ook naar de vergadering en wil absoluut niet drinken!!! dus elke morge mijn pilletje en dan voel ik me veilig. met medicatie gaat het eigenlijk goed, ik kan de doktersvoorschriften redelijk goed opvolgen. ik wil het deze keer echt doen lukken . tot horens, sunsh!!!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sunsh



Geregistreerd op: 05 Nov 2015
Berichten: 71

BerichtGeplaatst: 15-11-2017 02:26:35    Onderwerp: Reageren met citaat
hier ben ik alweer! het is nu na 2 u en ik kan niet slapen, ben ook helemaal niet moe. mijn antabuse voor morgenvroeg ligt al klaar. ik weet niet zo goed waar ik mijn gedachten mee kan verzetten, heb al gelezen, naar tv gekeken maar zou eigenlijk willen dat het al ochtend was. alhoewel ik alles van alcohol heb weggekapt, en ik die antabuse heb genomen, heb ik toch een gevoel van onveiligheid, en ik weet niet waar dat vandaan komt , want ik heb geen zin in drank. is dit normaal? groetjes!!!! sunsh
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 16-11-2017 15:23:01    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Sunsh,

Welkom terug en proficiat met je moedige beslissing om terug voor je nuchterheid te kiezen.

Heeft het gevoel van onveiligheid ermee te maken dat je ergens schrik hebt om, nu je gestopt bent met alcohol, je terug meer naar medicatie zou gaan grijpen?
Ik zou dit echt kortsluiten en zo snel mogelijk met je behandelende arts bespreken...

Het komt vaak voor dat je slaappatroon de eerste tijd in de war is. Gewoon even geduld hebben is dan misschien ook de beste raad. Je weet dat dit niet eeuwigdurend is, en dat je op een dag weer een gewoon slaapritme zal hebben. Als dit echt lang blijft duren ook zeker aankaarten bij je arts.

Sunsh, nog heel veel sterkte en je weet denk ik wel: elke dag je antabuse en zeker opvolging door een arts.

En...PRATEN HELPT!

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sunsh



Geregistreerd op: 05 Nov 2015
Berichten: 71

BerichtGeplaatst: 20-11-2017 23:26:53    Onderwerp: Reageren met citaat
hoi, het is nu maandagavond en nogal een vreemde week geweest. ben naar de bijeenkomst gegaan en dat voelde heel vertrouwd aan, wel veel nieuwe gezichten . donderdag geen probleem, maar, en ik weet dat iedereen van jullie nu gaat zeggen dat het stom is,ben ik gestopt met antabuse. ik moet wel zeggen dat ik elke dag meer en meer vermoeid geraakte en soms tot 16 uur op de zetel lag, verder werd ik ook elke dag depressiever, maar nog altijd geen drank. hetzlfde voor zaterdag. maar zondag kon ik enkel met moeite uit de zetel om de honden uit te laten en eten te geven en had ik zo'n zwarte gedachten, had heel de dag ook niemand gehoord of gezien , en ik weet dat dit geen excuus is, maar naar de nachtwinkel en 2 pintjes en 2 glazen wijn gedronken. dat hielp op dat moment, maar deze morgen was dat gevoel natuurlijk weg! en toen kreeg ik een telefoontje van iemand uit de groep die vroeg hoe het ging, eerst goed gelogen, maar teruggebeld en hem de waarheid verteld. het was dat telefoontje dat van hem dat mij zo'n deugd deed dat ik ineens weer besefte waarom ik nuchter wil zijn! ik heb alles weggekapt en een nuchtere dag gehad en ben van plan dat morgen ook te hebben, dag per dag. maar ik besef dat contact voor mij enorm belangrijk is en ik wil het deze keer echt proberen op eigen kracht! ik weet van mezelf dat als ik echt voor iets moet vechten, dat ik dat kan en dat de depressieminder de bovenhand heeft, ben er nu ook uit waarom ik de afgelopen tijd me zo slecht voel. het zal niet van vandaag op morgen allemaal ok zijn , maar ik heb nu wel het geloof gevonden dat het kan! ik wil eindelijk terug leren om positief in het leven te staan en daar wil ik op een nuchtere manier aan werken! daaaag, Sunsh
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sunsh



Geregistreerd op: 05 Nov 2015
Berichten: 71

BerichtGeplaatst: 21-11-2017 00:41:56    Onderwerp: Reageren met citaat
hier ben ik alweer, ik lig maar te woelen en te denken over de reactie van Groetjes. er zijn 2 zaken die me bezig houden, de eerste is, praten helpt!, en dat heb ik vandaag ondervonden, en de tweede gaat over het innemen van antabuse. en dan ben ik beginnen denken waarom ik het niet wil? is het echt om het op eigen kracht te doen? of wil ik al dan niet bewust een achterpoortje openhouden? ik geraak er niet uit. is het eerste het geval, dan kan het geen kwaad om het te nemen, in het andere geval kan ik mezelf niet meer bedotten als ik het neem. dus heb ik nu mijn dosis antabuse genomen, alhoewel ik hierbij wel gemengde gevoelens heb en ik niet snap waar die vandaan komen. ik ben in elk geval veilig nu, ook al dacht ik niet aan drinken hoor! daaag! Sunsh
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Dirk SR



Geregistreerd op: 02 Sep 2015
Berichten: 415

BerichtGeplaatst: 21-11-2017 21:52:09    Onderwerp: Reageren met citaat
Hey Sunsh,

Daar ben je alweer en - geloof mij of niet --- je kan je niet inbeelden of voorstellen wat voor deugd ik daaraan beleef en ook wel degelijk heb.
Weet je, ik zit hier nu wel met een beetje rode kaken omdat het ook alweer zo lang geleden is dat ik mijn pc en toetsenklavier en internetverbinding nog eens heb aangewend om op "ons" forum te komen.
Want je weet dat het forum geen eigendom is van één of enkele bevoorrechten, hé, maar van een grote gemeenschap waarvan iedereen te maken heeft meet een middelen- of handelingen- of houdingsafhankelijkheid.
Iedereen kan erop komen piepen en lezen en als je dat wil, kan je ook een gebruikersaccount aanmaken om zelf te reageren en zelf te schrijven.
Dat is voor mij en alle andere lotgenoten toch zoooooooo belangrijk, want schrijven is een stukje uiting van onze slogan "PRATEN HELPT" en dat HELPT ook ECHT !!!
Dat hoeft niet enkel te zijn om euforische mededelingen te doen over hoe goed het je gaat.
Ook het omgekeerde of tegengestelde kunnen delen met anderen in vergelijkbare situaties kan wonderen doen.
Het is zeker of vooral zo belangrijk dit ook te doen.
Ik ben ervan overtuigd dat niemand maar dan ook niemand hier door iemand anders zal worden afgerekend.
Geen vingertje of geen "hoe is het toch mogelijk" of ...
Integendeel, denk ik, want ik herinner mij steeds weer de uitspraak van een lotgenoot binnen SOS, een uitspraak die steeds weer herhaald en herhaald en herhaald wordt: "Wij zijn geen robots, maar wij blijven mensen !!"
Als je dan in gedachten en / of in daden een verkeerde inschatting maken en / of een foute handeling stellen en / of toch weer gebruiken - al is dat dan niet veel en al is dat niet direct dramatisch op het moment zelf - probeer er zo vlug mogelijk over te praten.
Laat dat niet woekeren, maar kom er mee naar buiten.
Want opkroppen en daarop steeds maar zitten te staren en daarover maar steeds zitten te kankeren of kniezen, helpt geen moer en zal je niet uit de negatieve spiraal halen.
Praten helpt ... daarmee wil ik ook "groetjes" bijtreden.
Zit ook niet steeds terug te grijpen naar het (verre en heel nabije) verleden en je daar schuld bij aan te praten en aan te rekenen.
Wat 20, 10, 5 jaar geleden is gebeurd, wat je vorige week of gisteren hebt gedaan of mispeuterd of ... is verleden tijd en daaraan kan je helemaal niets meer veranderen.
Je blijft daar dan ook best niet bij hangen; meld dat eens aan één of enkele mensen die met jou begaan zijn, maar laat het dan voor wat het is geweest.
Bekijk het als een "accident de parcours" en als voltooid verleden tijd waarop je geen invloed meer hebt en waaraan je niets meer kan veranderen.
Het is voorbij en ... het zij zo.
Maar, kijk naar vandaag en morgen en overmorgen en ... dat is al ver genoeg.
Probeer daarom vandaag tot een goed einde te brengen zodat je morgen kan en mag zeggen: "Ik wil het vandaag ook weer goed doen zoals ik dat gisteren heb gedaan."
Dan zal het zoveel eenvoudiger en gemakkelijker en vlotter kunnen gaan ...
Een waarborg heb je nooit, maar een gebruiksaanwijzing kan je hier (en niet alleen van mij ...) altijd wel vinden.
Als je dat zonder opname bv. wil doen, is dat je goede en volste recht.
Ik ben zelf ook niet los gekomen van de alcohol via een instelling en door langdurige ambulante therapeutische begeleiding of opvolging of medische controle.
Ik weet wel dat ik andere medestanders en mensen met dezelfde symptomen rond mij nodig had.
Die heb ik dan ook opgezocht en daarmee onderhoud ik nog goede contacten.
Alleen zou ik het niet gekund hebben.
Solidariteit binnen belevingen en uitwisseling van gedachten en confrontatie van ideeën met lotgenoten waren en zijn voor mij o zo belangrijke elementen in mijn proces om tot nuchterheid te komen en daar ook in te kunnen volharden om dan zo een gelukkig leven, maar dan ook een ècht gelukkig en comfortabel leven op te bouwen en verder te kunnen gaan leiden.
En ik kan je zeggen dat ik dat bij de gespreksgroep van SOS Nuchterheid wel zeker heb gevonden en dat ik dat daarom ook blijf koesteren en onderhouden.
Dat wil ik voor geen geld van de wereld missen.

Ik wil mijn "preek" (hoewel dit niet zo is bedoeld) ook niet te lang maken en sluit dan nu deze tussenkomst af met één van mijn leefregels (geleend van Jos Brink toen hij nog maar radiopresentator was ...) die ik je meegeef:
"Wat er ook zij ... blij blijven !"

Hartelijk en veel liefs,

Dirk


Laatst aangepast door Dirk SR op 21-11-2017 22:31:19; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sunsh



Geregistreerd op: 05 Nov 2015
Berichten: 71

BerichtGeplaatst: 21-11-2017 22:25:10    Onderwerp: Reageren met citaat
hoi, beste dirk, bedankt voor je reactie en ik zal zeker proberen zoveel mogelijk naar de vergaderingen te gaan. heb vandaag toch een nuchtere dag achter de rug, maar ik doe het welop een "rare" manier. 's morgens neem ik een kwart antabuse ( zoals vroeger) en dat zonder probleem , maar rond een uur of 9 's avonds heb ik het idiote idee dat dat is uitgewerkt en omdat ik vlakbij een nachtwinkel woon, voel ik me niet meer veilig. dus rond 9u neem ik dan nog een kwart antabuse en dan gaat mijn avond zonder stomme gedachten voorbij. maar ik heb eigenlijk geen craving en toch ben ik bang om in een café te komen en dat vind ik wel raar. hoe dan ook, morgen weer een nieuwe dag die ik nuchter met antabuse ga inzetten en verder dan dat kijk ik op dit moment niet!nog niet! in elk geval , blij je terug te zien op het forum!!!! liefs terug en hou het nuchter! Sunsh
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 22-11-2017 13:22:07    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Sunsh,

Wat gebruik van antabuse betreft: ik denk dat je ondertussen wel genoeg ervaring hebt om te weten dat stoppen met antabuse de deur naar gebruik wagenwijd openzet.
Dat je het allemaal zelf wil doen is heel nobel, maar dan moet je wel 100% eerlijk blijven tegenover jezelf. Een eerlijkheid die ook inhoud om toe te geven dat hulp misschien echt wel nodig is.
Natuurlijk is het altijd wel mogelijk om het helemaal op je eentje te doen, maar dit is nergens voor nodig.

Durf hulp te vragen en vooral ook te aanvaarden.
Het is ook niet echt veilig om dit alles in je eentje aan te pakken. Je dosis antabuse zo maar een beetje aanpassen, eerlijk, ik denk niet dat dit een goed idee is. Ook omdat je ook nog andere medicatie neemt. Ga dus zeker langs bij je arts en bespreek dit...

Ook het feit dat je zo moe bent en depressief wordt geeft aan dat je echt wel hulp kan gebruiken.

Sunsh, hou het nuchter en vooral ook veilig...
PRATEN HELPT!
Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sunsh



Geregistreerd op: 05 Nov 2015
Berichten: 71

BerichtGeplaatst: 24-11-2017 22:27:51    Onderwerp: Reageren met citaat
hoi, alles ok met mij, neem nu al van maandag trouw 's morgens en 's avonds een kwartje antabuse en dat werkt goed voor mij. ik begrijp dat Groetjes zegt dat ik niet zomaar op m'n eentje mijn dosis mag aanpassen, maar dit geeft mij een veilig gevoel. om eerlijk te zijn, mijn huisarts is totaal niet geinteresserd of ik nu drink of niet. ik ben dus wel gewend deze dingen alleen te doen. wel heb ik al 2 keer een goed gevoel gehad bij de vergadering en kijk ik al uit naar de volgende ool al is het moment van vertrekken soms lastig maar dat is iets van mijn borderline, ik heb dat bij alles, dit terzijde. ik heb nu ook terug mobiel team en dit is één van de dingen waar we aan gaan werken. verder voel ik me nog goed en heb ik weinig of geen craving. en eens leuk nieuws, zondag ga ik ,samen met anderen, in Herselt, wandelen met de honden! daar kijk ik echt naar uit en de hondjes ook ,denk ik!!!!! ik had dat niet kunnen meedoen als ik nog zou drinken! daaag, Sunhs
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 27-11-2017 15:02:03    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Sunsh,

Hoe gaat het met je?

Fijn dat je nu al leuke dingen kan doen door je nuchterheid. Positieve dingen zijn echt wel belangrijk om die samen te koppelen aan je nuchterheid.

Je zegt dat je arts geen interesse heeft in jou alcoholgebruik.
Wordt het dan niet hoog tijd dat je op zoek gaat naar een arts die wel een juister beeld rond middelafhankelijkheid heeft?
Ik kan wel begrijpen dat het voor je middelafhankelijkheid een echte boost moet zijn als een arts zegt: doe maar verder met gebruik...
Maar voor je nuchterheid is zo iemand een regelrechte ramp.
Kaart dit eens aan op de bijeenkomst. De mensen daar zullen je zeker verder kunnen helpen met suggesties rond (huis)artsen die wel de ernst van gebruik juister inschatten.

Sunsh, hou het nuchter en geniet van je wandelingen met je hondjes. Zelfs met dit rotweer, dan smaakt de warme choco erna nog zoveel beter...
Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 30-11-2017 17:05:13    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Sunsh,

Hoe gaat het met je?

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 07-12-2017 13:23:21    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Sunsh,

Alles ok?
Praten helpt!

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum