Terug in de realiteit
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jinky1410



Geregistreerd op: 20 Okt 2017
Berichten: 23

BerichtGeplaatst: 21-10-2017 10:21:20    Onderwerp: Terug in de realiteit Reageren met citaat
Vandaag terug werken na een week thuis te zitten in men holleke waar ik me klein kan opstellen en meneigen ik kan zijn. sevens men masker op en zien dat we dag doorkomen,de collega's weten mijn probleem en maken het al jaren mee. Denken van volgende week ist toch weer prijs,wat me pijner en pijner doe. Wil zo graag is even clean zijn en terug zijn wie ik ben en niet constant vechten voor me door de realiteit te krijgen na men uitschuivers.

Bedankt dak mijn gevoel hier kwijt kan ...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 21-10-2017 15:28:26    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Jinky,

Welkom op dit forum.
Ik heb ook even je vorige tekst gekopieerd omdat die op een ander topic stond. Dit maakt het voor mij ietsje makkelijker om te kunnen antwoorden.

Hoi,ik zit op een punt in men leven dat ik het besef dak het echt ni alleen kan. En minder en minder nee kan zeggen en de momente langer worde. Heb twee jaar gelede,3 maanden naar vaga geweest op gesprekken. Maar was 1,5 uur onderweg en het kon me niet lang opt rechte pad houde. Nu ben dit weekend 34 geworden,het ging er wer los over met zuipen en snuiven. Duurde twee dagen,waardoor ik mijn werk heb moeten afbellen. Heel de week depri,geen energie,geen zin in buiten te komen en lichaamlijk nen krak gekregen in de spieren. Ik zeg eerlijk ben opgevochten en hebt deze week opgegeven de realiteit,maar toch is er diep van binne in mij die wilt dak eindelijk men dromen en doelen moet gaan nagaan. Ben ook met drugshulp bezig sinds deze week en en heb dit forum gevonde en hoop er zo uit te geraken... want laatste is opname en kan dat momenteel ni realiseren,met werk en inkome en toekomstige andere job. Dit was zo mijn gevoel opt moment...hopelijk door nu zo te lezen en praten dat er een uitweg komt

Het is niet omdat de pistes die je in het verleden hebt gevolgd geen (direct) resultaat heeft gehad, dat er 'niks' meer zou helpen.
Je hebt een belangrijke stap gezet om je problematiek hier bespreekbaar te maken.
Je beseft dat het zo niet verder kan en ook dat jij zo niet verder wil. Het komt er nu op aan om voor jezelf alle kansen te creëren.
Wat bedoel ik hiermee?

Start professionele hulp op door te praten met je (huis)arts. Maak (als je dit on-line kan doen) VANDAAG nog een afspraak. Anders eerste ding dat je maandagochtend doet!

Spring binnen op een SOSN bijeenkomst bij jou in de buurt. Noteer alvast de dag in je agenda. En eigenlijk nog beter: bel VANDAAG nog naar de verantwoordelijke van de bijeenkomst bij jou in de buurt. Nummers kan je vinden op dit forum of via het 24/24nr 09 330 35 25.

De gedachte aan opname is voor bijna niemand een vanzelfsprekendheid. Bedenk dat je door te blijven gebruiken veel meer op het spel zet dan door voor een opname te kiezen.
Je denkt toch niet dat je gebruik gaat kunnen blijven combineren met werken? Vroeg of laat (eerder vroeg) zijn ze dat daar ook beu.

Ook het financiële plaatje kan door gebruik heel snel de verkeerde kant opgaan, met alle gevolgen van dien. (huis, rekeningen, schulden,...)

En dan is er nog je gezondheid. Je weet zelf hoe belabberd je jezelf voelt na een weekend gebruik. En hoe lang je erover doet om lichamelijk er weer een beetje bovenop te komen.

Dus...laat het niet zover komen en neem NU actie.

Misschien zie je dit nu niet zo direct, maar een nuchter leven is zeker mogelijk en zeker meer dan de moeite waard om er tijd in te steken. Want een nuchterheid opbouwen kost tijd, veel tijd.
Gun jezelf deze tijd (met 3 maand ergens ambulant naartoe te gaan ga je dit niet kunnen oplossen vrees ik).

En heel belangrijk...BLIJF COMMUNICEREN!
De slogan PRATEN HELPT! is er niet voor niets.

Jinky, geef jezelf alle kansen...

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Jinky1410



Geregistreerd op: 20 Okt 2017
Berichten: 23

BerichtGeplaatst: 22-10-2017 08:43:22    Onderwerp: Reageren met citaat
Morgent,hebt inderdaad zwaar met de keuze. En proffesionele hulp heb ik terug via vaga die hebben mij terug gebeld vrijdag en mocht een afspraak maken voor terug op gesprek te komen. Enige wat me daar zo tegen houd zijn de ritten heen en terug,das naar Berchem en kom van putte aan de Hollandse grens. Ben 1,5 onderweg en ik hou dat niet vol zo.... ik ga maandag zeker bellen voor is naar een gesprek van jullie te komen en is afzien wat da zegt, heb da nog is twee maal gedaan ergens van NA denk ik. Maar die waren meer over hun stappen bezig waar zun waren ,en te veel over geloof. Die groepstherapie deed mij ni veel, kon ni volgen en vond niet dat die diep genoeg ginge... hoop,dak op deze manier nog kan uitspartelen. Kans is klein Sad maar wil dit nog proberen voor opname...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
SAM



Geregistreerd op: 08 Jan 2013
Berichten: 197

BerichtGeplaatst: 22-10-2017 19:28:23    Onderwerp: Reageren met citaat
Hallo,

Onze werking en dus ook onze bijeenkomsten zijn strikt seculier en dus zonder enige vermenging van religie en/of spiritualiteit. SOS Nuchterheid vzw is een vrijzinnige organisatie.Iedereen is er welkom ongeacht de persoonlijke levensbeschouwing. Wees welkom en alvast veel moed. Mvg Sam
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 23-10-2017 13:38:11    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Jinky,

Hoe gaat het met je?

Zoals ook SAM reeds aangaf verschilt de werking van SOSN van deze van NA/X.

Binnen SOSN wordt ervan uit gegaan dat iedereen voor zichzelf de keuze kan maken om voor een nuchter leven te kiezen.
Er is dan ook geen universele aanpak. Iedereen is uniek.
Binnen SOSN moet niks, maar mag alles, om je nuchterheid op en uit te bouwen.
Er zijn geen regels, buiten het respecteren van ieders anonimiteit.
Er is ook ruimte om dingen, die naast middelafhankelijkheid belangrijk zijn, bespreekbaar te maken. Ook dit is voor iedereen anders.

Praten is een heel belangrijke tool. Maar luister is dit ook.
Luisteren naar mensen kan een aanzet zijn om verandering toe te laten.

Jinky, geef dit zeker een kans.
En...wat altijd zo geweest is hoeft niet altijd zo te blijven. Laat verandering toe...
Dit laatste heeft ooit iemand tegen mij gezegd en dit had wel een impact op mij.

Ga ervoor!
Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Jinky1410



Geregistreerd op: 20 Okt 2017
Berichten: 23

BerichtGeplaatst: 24-10-2017 12:54:30    Onderwerp: Reageren met citaat
groetjes schreef:
Dag Jinky,

Hoe gaat het met je?

Zoals ook SAM reeds aangaf verschilt de werking van SOSN van deze van NA/X.

Binnen SOSN wordt ervan uit gegaan dat iedereen voor zichzelf de keuze kan maken om voor een nuchter leven te kiezen.
Er is dan ook geen universele aanpak. Iedereen is uniek.
Binnen SOSN moet niks, maar mag alles, om je nuchterheid op en uit te bouwen.
Er zijn geen regels, buiten het respecteren van ieders anonimiteit.
Er is ook ruimte om dingen, die naast middelafhankelijkheid belangrijk zijn, bespreekbaar te maken. Ook dit is voor iedereen anders.

Praten is een heel belangrijke tool. Maar luister is dit ook.
Luisteren naar mensen kan een aanzet zijn om verandering toe te laten.

Jinky, geef dit zeker een kans.
En...wat altijd zo geweest is hoeft niet altijd zo te blijven. Laat verandering toe...
Dit laatste heeft ooit iemand tegen mij gezegd en dit had wel een impact op mij.

Ga ervoor!
Tot gauw,
groetjes







Middag bedankt om te reageren... hoe ik mij voel? Ni goed heb hele slechte nachten van wakker liggen,nachtmerrie en paniek aanvallen tot zweten toe. Heb bang gekregen van mezelf door altijd maar te falen , 19 jaar ben ik al aant vallen en opstaan en het vallen heeft mij deze keer gekraakt. Ben op! Ben wel terug in de realiteit aant meedraaien nu maar ben er precies ook ni en wil het ook ni? Snap je? Moet nu even een weekje veel werken om mijn afwezigheid in halen van vorige week,maar ga zeker is langskomen...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 24-10-2017 19:08:35    Onderwerp: Reageren met citaat
Je bent goed bezig Jinky.
Je komt van ver maar stap voor stap, en dag voor dag nu, en je komt er heus wel. Gun jezelf de tijd om de dingen aan te pakken die je verandert wil zien...

Groetjes,
Roosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Jinky1410



Geregistreerd op: 20 Okt 2017
Berichten: 23

BerichtGeplaatst: 25-10-2017 23:43:49    Onderwerp: Reageren met citaat
Vechten,vechten,vechten... wil het onrustige zo hard uit mij hebben . Zit precies in een bos waar ik ni uit geraak en het gaat tijd vragen en veel herhaling van mensen die lachen met mij en zeggen van alle volgende keer ist toch wer prijs ... maar ben er kwaad van aant worde en machteloos ...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 30-10-2017 13:02:20    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Jinky,

Hoe gaat het met je? Hoe is je weekend verlopen?

Ik kopieer even je tekst van op een ander topic dat je gestart was. Misschien is het handiger om vanaf nu enkel dit topic te gebruiken? Dit maakt het voor iedereen, ook voor jou, ietsje overzichtelijker.

Ga proberen voor nu de weekends dat ik vrij ben een doel te stellen en 1 dag doen wat me ontspanning geeft en leert genieten van de wereld en 2de dag int huisje werken... dit weekend is eerste poging. Wil dat da het roetine even word en dak sterker ben dan die duivel in mij dat constant ligt te tikken op men schouder voor toch te gaan feeste en op stap te gaan ...

Belangrijk is dat je iets vind dat niet als een 'straf' aanvoelt. Dus echt iets wat je zelf leuk vind.
Denk ook niet aan wat anderen over jou schijnen te denken. Laat hun 'voorspellingen' niet langer een leidraad zijn.

En vooral...wat er ook gebeurd, blijven communiceren!

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Jinky1410



Geregistreerd op: 20 Okt 2017
Berichten: 23

BerichtGeplaatst: 31-10-2017 09:47:40    Onderwerp: Reageren met citaat
Hoi hoi heb men weekend overleefd... ben 1 dagje naar Paradisio geweest. Heeft me goed gedaan,had wat rust in men hoofdje gekregen en heb die nacht na twee weken eindelijk goed geslapen... dagen erna voel ik me nog altijd niet top,ben futloos en heel gevoelig op alles. De drang probeer ik weg te duwen,maa r protesteert heel hard terug,in Paradisio ook. Het was Halloween en overal had je kleine kraampjes met soep en warme dranken,het eerste wat ik direct zag dat er warme wijn was en stelde het ook direct voor van ééntje te drinke...waarop algoed mijn partner reageerde van het is zo toch ook gezellig,als hij ja had gezegd had ik het ook zo gedaan. De dag erna bij men dagboek in te vullen vond ik het nogal confronterend. Heb alle dagen een paar keer per dag zo van die flitse van de weekends ervoor en krijg ik er warm van,en ook alle dagen dat er in mijn hoofdje komt van glaasje wijn voor den tv kan toch geen kwaad... ik probeer en blijf het idee wegduwen van gebruiken maar is soms onbewust en bewust sterker dan mezelf. Ben nu twee weken nuchter heb niets meer aangeraakt en hoop dak hier zo vanaf kom en later kan zeggen ben half jaar nuchter. Ben nu echt open aant praten over de drang en men manier van denke...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 03-11-2017 17:25:38    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Jinky,

Het is al een hele verandering dat je nu voor jezelf toelaat om open en eerlijk te beschrijven hoe jij je voelt. Het is heel normaal dat je nu overal eerst alcohol lijkt op te merken.
Dit slijt echt met de tijd hoor.
Ook het vrij regelmatig denken aan gebruik is heel normaal.
Het is wel fijn om te lezen dat je partner je wel lijkt te steunen in je keuze om niet meer te gebruiken.

Als je het moeilijk krijgt: blijven communiceren. Eerlijk over alles blijven praten kan die verandering zijn, zodat het je deze maal wel lukt.

Nog even een tip: waar je ook naartoe gaat, neem steeds een flesje water/frisdrank mee. Kan heel nuttig zijn.

Jinky, hou het nuchter!
En zoals je partner zegt: het is zo toch ook gezellig...

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Jinky1410



Geregistreerd op: 20 Okt 2017
Berichten: 23

BerichtGeplaatst: 07-11-2017 13:32:15    Onderwerp: Reageren met citaat
Hoi hoi,ben nog steed vechtende en moet eerlijk zeggen ben nu een week anta bus aant nemen... en als ik dat niet had gedaan had ik al zwaar hervallen geweest. Weekend dat geweest is toch wel paar valkuilen tegen gekomen en dankzij anta bus,zit ik hier nog nuchter. Men partner is zondag er zwaar over gegaan,hij was naar de voetbal geweest en alle rem zijn los gegaan.. ik was gaan werken en hij heeft mij 18 gebeld met altijd wel met positief en negatief gezeik. Was razend aant worde en stond te beven opt werk van pijn en teleurstelling. Het heeft me opt moment gebroken en nog dieper gebracht van gedachte en gevoel int vechten naar het goede... zeg eerlijk een boereke Stella en een lijn coke zou me goed doen en verlang er deste meer naar nu... voor alle frustratie en emoties weg te nemen. . Hebt zwaar momenteel ...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 08-11-2017 15:12:15    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Jinky,

Ik ga ervan uit dat je antabuse voorgeschreven krijgt door een arts. Antabuse is een prima hulpmiddel om je nuchterheid op te bouwen. Want een langere nuchtere periode is en blijft de basis om tot en stabiele en vooral comfortabele nuchterheid te komen.

Jou nuchterheid die is van JOU en van JOU alleen! Niemand kan daaraan komen.
Gebruik heeft niet alleen gevolgen, maar ook oorzaken.
Het is niet altijd eenvoudig om het volledige pakketje gebruik/oorzaak/gevolg volledig op je eentje aan te pakken.
Professionele hulp is echt geen overbodige luxe. Daaronder valt ook een opname.
Tijdens een opname kan je de tijd krijgen om in een veilige omgeving stil te staan met alles wat gelinkt is aan je gebruik.
Maak dit zeker bespreekbaar met je (huis)arts en/of begeleiding.

Jinky, hou het nuchter en tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 10-11-2017 16:27:58    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Jinky,

Hoe gaat het met je?

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Jinky1410



Geregistreerd op: 20 Okt 2017
Berichten: 23

BerichtGeplaatst: 14-11-2017 00:26:48    Onderwerp: Reageren met citaat
Hoi hoi,heb zeker en vast een bagage van kleins af aan . Wil het op eigen houtje proberen,maar merk zeker dat het heel zwaar is. De anta bus heb ik nog van 2 jaar gelede en moest het toen alleen in weekend nemen,maar merk dat het niet voldoende voor me is en neem nu alle dagen kwartje. Weet zelfs eigenlijk ni of ik het correct doe. Wil me even voor blok zetten en niet meer drinke en alles zoveel mogelijk te negeren en uit te buurtte blijven... ben dit weekend gaan eten voort eerst en het lag te ruiken aan andere hun glas voor toch de geur nog binne te doen,erg e 😕 Had wel even een voldoening na lange tijd dat ik iets gezellig gedaan had en blij dak nu geen kater heb,maar heb zo een stil futteloos en levensloos gevoel in mij... ben normaal een persoon met veel energie en gedrevenheid maar ben ik kwijt sinds ik laatste keer erover was gegaan en nuchter ben... bendankt voor je interesse doet me wat
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum