Gelukkig nuchter
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
charlie



Geregistreerd op: 11 Apr 2016
Berichten: 36

BerichtGeplaatst: 03-09-2017 15:39:32    Onderwerp: Gelukkig nuchter Reageren met citaat
17 maanden nadat ik ontwaakte in mijn eigen hel en na 17 maanden intensieve therapie mag ik zeggen dat ik gelukkig nuchter ben.

Gelukkig nuchter, niet comfortabel nuchter!


Door de herwonnen nuchterheid, heb ik ook zoveel winst op andere vlakken dat mijn leven veel rijker en mooier geworden is.
Maar: mijn ziekte is in remissie, ik ben niet genezen. Ik hoop dat het zo blijft.

Alleen gelukkig nuchter blijven kan niet, daarom heb ik dinsdagmiddag mijn vaste nazorg. Die staat geblokkeerd in mijn agenda en daar is ook geen speld tussen te krijgen.
Ik weet immers dat als ik denk dat ik het alleen kan, dat de ziekte al terug aan het overnemen is.

Bovendien heb ik veel aan mijn leven gewijzigd:
- Ik heb mijn grenzen leren afbakenen
- ik heb lerenplannen
- ik heb geleerd met mijn emoties om te gaan. Dit was zeer belangrijk voor een emotionele gebruiker zoals ik.
- ik heb geleerd me te BEVEILIGEN (opsluiten, telefoneren, naar Tienen rijden,...)

Ik hoop dat al die dingen me helpen om gelukkig nuchter te blijven. Dat het allemaal geen pick-nick zal zijn realiseer ik me.

Charlie
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
charlie



Geregistreerd op: 11 Apr 2016
Berichten: 36

BerichtGeplaatst: 18-09-2017 10:59:27    Onderwerp: Reageren met citaat
😃
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 26-09-2017 14:35:23    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Charlie,

Alles ok?

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
charlie



Geregistreerd op: 11 Apr 2016
Berichten: 36

BerichtGeplaatst: 28-09-2017 14:58:45    Onderwerp: Reageren met citaat
Alles OK Smile
Dank voor je zorg
Charlie
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 12-10-2017 12:19:54    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Charlie,

Altijd fijn te lezen dat het goed met je gaat.

Tot nog eens,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
charlie



Geregistreerd op: 11 Apr 2016
Berichten: 36

BerichtGeplaatst: 24-10-2017 15:18:45    Onderwerp: Leven langzaam terug op sporen Reageren met citaat
Bijna 2 maanden na mijn ontslag uit Tienen komt mijn leven langzaam terug op zijn sporen.
Ik blijf clean en nuchter.
Maar mijn werk blijft een zorg. Ondertussen volg ik een opleiding voor een nieuwe job, die ik ook weer super graag doe.
Ik heb deze opleiding wel onderschat, het is gigantisch veel werk.
1 dag per week les, maar alle andere dagen zijn ook van 's morgens tot 's avonds gevuld. Maar dat is niet erg, ik doe het heel graag.
Af en toe mag ik op een andere plek in Vlaanderen nog eens een dag mijn beroep uitoefen en dat vind ik ook leuk.
Relationeel wordt het ook langzaam stabiel.

Maar omdat allemaal te vrijwaren ga ik één keer per week op dinsdagavond na de nazorg in Tienen en op dit ogenblik nog één keer per week naar de psychologe.

Maar het werkt.
Ik blijf gelukkig nuchter.
De grootste mentale klik was leren mijn grenzen respecteren, maar langzaam begin ik te merken dat het ook fijn is om niet permanent (dag en nacht) onder zeer hoge werkdruk te staan.

De afhankelijkheid is niet weg, maar ik heb ze leren aanvaarden en ik heb geleerd ermee omgaan.
Ze is een positieve manier deel van mijn leven geworden.

Charlie
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 24-10-2017 19:05:18    Onderwerp: Reageren met citaat
Geniet er van Charlie, het is je zo hard gegund want je hebt er zo hard voor gewerkt !
Iets nieuws vraagt misschien wel veel inspanning, maar blijven stilstaan is achteruit gaan, iets nieuw leren is VOORUIT gaan...

Geniet van je nieuwe leventje...

liefs,
Roosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Jinky1410



Geregistreerd op: 20 Okt 2017
Berichten: 23

BerichtGeplaatst: 24-10-2017 19:10:22    Onderwerp: Reageren met citaat
Vind dit heel sterk van je! Das voor mij voor naar iets op te kijken,dat het toch lukt als je hard genoeg vecht
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 30-10-2017 13:03:48    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Charlie,

Echt fijn je positief bericht te lezen.

Tot nog eens,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
charlie



Geregistreerd op: 11 Apr 2016
Berichten: 36

BerichtGeplaatst: 24-12-2017 10:59:03    Onderwerp: Alles OK Reageren met citaat
Dag lieve mensen,

Ik meld me gewoon even om te zeggen dat het goed gaat.
Jullie steun heeft me zo ontzettend geholpen in de afgelopen 2 jaar.

En heb gebeurt nog wel eens dat ik craving heb, zoals afgelopen vrijdag na mijn examen. Heel heftig zelfs, maar dan aarzel ik absoluut niet, gewoon naar Tienen bellen. Een vriendelijk luisterend oor aan de andere kant en 30 minuten later ben ik verlost en kan ik weer verder. Het komt nog maar zelden voor, maar het komt voor.
Ik blijf dan ook 1 of 2 keer per week naar mijn nazorg in Tienen gaan. Dan blijf ik alert en blijft de drempel heel laag om te bellen als ik het moeilijk heb.

Ik bouw mijn leven terug op en voel me dan ook heel gelukkig.

Daarom wil ik jullie op deze dag voor Kerst nog eens van harte danken voor alle zorg en steun, die zoveel voor me betekende!

Ik wens jullie allen een fijn en gelukkig (en dus ook nuchter) kerstfeest.

Dank!

Charlie
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 27-12-2017 07:08:20    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Charlie,

vind het zo fijn om van jou nog eens iets te lezen. En vooral, dat het zo goed met je gaat.
Je doet duidelijk aan heel erg goeie nazorg, je beveiliging is top, en je neemt je leven in eigen handen.
Een mooiere kerstboodschap had je niet kunnen brengen...

Ik wens je nog een fijn en nuchter leven toe, ga verder zoals je bezig bent, je bent goed bezig Charlie !

veel liefs,
Roosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 09-01-2018 18:06:51    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Charlie,

Ook voor jou een fijn en nuchter 2018.

Op een nuchter fundament kan je terug een stabiele toekomst opbouwen.
Geniet van alles wat je doet.

Tot nog eens,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
charlie



Geregistreerd op: 11 Apr 2016
Berichten: 36

BerichtGeplaatst: 26-01-2018 12:39:14    Onderwerp: Even RESET Reageren met citaat
Goeie morgen beste lotgenoten,

Ik kom even op het forum om te laten weten dat het goed met me gaat.
Ik ben nog steeds gelukkig nuchter.
Comfortabel niet, maar dat is voor mij niet zo belangrijk.
Ik vecht niet meer tegen mijn ziekte. Ik drijf gewoon mee zoals een bootje op de golven.
Als ik me verzet zink ik.

Op dit ogenblik ben ik op de observatie in Tienen. Niet omdat ik gebruikt of gedronken heb, ook niet omdat ik craving heb. Maar omdat ik andere ernstige signalen herken die op een dreigend herval duiden: toenaderingsgedachten, toenaderingsgedrag,…
In het verleden was het maar een kwestie van weken of dagen voor ik herviel.
Zover wil ik het niet meer laten komen.
Ik heb geleerd me niet meer te verzetten en niet meer te zeggen: 'Ik laat me niet helpen, want vandaag heb ik die belangrijke meeting, activiteit,…' Het baat niet, want als ik me verzet doe ik inderdaad de meeting of activiteit vandaag, maar komen er talloze 'belangrijke dingen' die ik binnenkort moet afzeggen omdat ik hervallen ben.

Dus even 'RESET' op de observatie. En als één dag reset niet voldoende is, worden het er 2 of meer. Niets is nog belangrijker dan mijn nuchterheid, want als ik die niet heb, heb ik niets meer.

Groetjes,

Charlie
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 26-01-2018 15:56:55    Onderwerp: Reageren met citaat
Oh Charlie , ik ben ongelofelijk trots op jouw hoe jij de dingen op een goede manier aanpakt. Je zorgt goed voor jezelf en je nuchterheid, keep going zo !
Ik wou dat ik een heel klein tikkeltje van jouw sterkte had...

Doorgaan zo hé Charlie !
Liefs,
Roosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 01-02-2018 12:49:23    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Charlie,

Hoe gaat het nu met je?

Een comfortabele nuchterheid heeft echt veel tijd nodig. Daarom is het ook zo belangrijk om onafgebroken nuchter te blijven en je eigen nuchterheid te koesteren en ervoor te zorgen.
Iets wat jij dus perfect hebt kunnen en willen toepassen. Respect...

Je hebt voor jezelf kunnen constateren dat het niet goed zat en je hebt actie ondernomen. Een dappere en slimme beslissing.
Misschien een puntje om nu aan te 'werken'. Zorgen dat je niet meer in deze 'gevarenzone' komt. Leren ingrijpen voor het zover komt.

Charlie, zorg goed voor jezelf en je nuchterheid.

Tot nog eens,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum