eerste stap

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
naloxon



Geregistreerd op: 16 Jul 2017
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: 16-07-2017 15:24:20    Onderwerp: eerste stap Reageren met citaat
Hallo iedereen,
Dit is de allereerste keer dat ik op dit forum kom. Het is mij aangeraden door de druglijn.
Ik zit al jaren met een medicatieprobleem, maar het is pas sinds deze week dat ik besef dat het moet stoppen en ik hierbij hulp nodig heb.
De druglijn had me deze site aanbevolen omdat je hier blijkbaar wat steun kan vinden bij elkaar en de motivatie om effectief verder te zetten.
even vlug voorstellen: 30 jaar oud, terug aan het studeren terwijl ik werk, en al jaren verslaafd aan tramadol, modafinil/methylfenidaat, bromazepam,diazepam,midazolam,...
you get the picture.
Alvast bedankt om mij toe te laten op het forum.
Dit is voor mij de eerste stap. Ik wacht nog een antwoord van de druglijn af om advies te krijgen ivm professionele hulp.
Ondertussen probeer ik wat van jullie posts te lezen en inspiratie te putten uit de successen die jullie al gehaald hebben.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
halt



Geregistreerd op: 11 Dec 2016
Berichten: 11

BerichtGeplaatst: 16-07-2017 21:25:19    Onderwerp: Reageren met citaat
Hey,
Wat je net gedaan hebt, is de eerste grote stap. Zelf erkennen dat het fout loopt. Met sos nuchterheid proberen we via zelfzorg een fundament te bouwen op een clean leven. Als het fundament stevig is, bouwen we aan een comfortabel leven.
Vergeet zeker niet de professionele hulp te verwaarlozen.
Om te praten kan je steeds terecht op het 24/24 nr. Niet alleen in nood.
Zoek ons gerust eens op bij een volgende bijeenkomst.
Clean worden doe je zelf maar niet alleen.
Greetz
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
naloxon



Geregistreerd op: 16 Jul 2017
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: 17-07-2017 07:35:58    Onderwerp: Reageren met citaat
Bedankt voor de reply,
Vandaag de eerste dag dat ik mijn dosis verminderde, and i feel like shit (sry voor taalgebruik).
Je hebt gelijk, professionele hulp zal echt nodig zijn, denk dat ik vanavond maar eens naar de dokter zal gaan.
Juist een vraagje:
Heeft er iemand van jullie het gevoel of besef gehad ,dat hij/zij moest stoppen, maar het diep vanbinnen eigenlijk niet wilde uit angst de "hulp" te verliezen die je krijgt van het product dat je inneemt?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
halt



Geregistreerd op: 11 Dec 2016
Berichten: 11

BerichtGeplaatst: 17-07-2017 10:38:43    Onderwerp: Reageren met citaat
Haĺlo,
Dit is heel maar dan ook heel herkenbaar. We zijn afhankelijk aan het produkt en onze hersenen maken ons wijs dat dit de enige manier is om ons te "helpen".
Na een tijdje clean te zijn, ondervind je dat er ook andere zaken zijn die helpen. Sporten, hobbies, praten, ... Allemaal dingen die we verwaarlozen tijdens gebruik.
Ga zeker naar je dokter en zie dat die ervaring heeft met afhankelijkheid.
Heb je al gedacht aan een opname?

Groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
ra3080



Geregistreerd op: 26 Nov 2015
Berichten: 5

BerichtGeplaatst: 17-07-2017 10:52:53    Onderwerp: Reageren met citaat
Hallo,

Welkom en ik bewonder de stappen die je al gezet hebt, evident is dat zeker en vast niet.
Je verhaal en ervaringen zijn voor velen onder ons herkenbaar, daar twijfel ik niet aan.
Ook ik zou een bezoek aan de dokter zeker aanraden en inderdaad iemand die verstand heeft van (of kan doorverwijzen naar) afhankelijkheid.

Blijf open communiceren, ik ben er zeker van dat dat op zich de eerste stap in de goede richting is!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 19-07-2017 11:59:55    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Naloxon,

Welkom op dit forum.

Het is enorm moedig om te herkennen en te erkennen dat er sprake is van misbruik.
En vooral ook dat je er iets aan wil doen...

Zoek ZEKER professionele hulp!!! Met medicatie minderen/stoppen is niet zonder gevaar.
Er is niks mis mee om hulp te vragen.
Stap vandaag nog naar je (huis)arts en bespreek alles open met hem/haar.
Sta zeker ook open voor een opname. Daar kan je in een heel veilige omgeving minderen/stoppen met gebruik.
En daar kan ook gewerkt worden aan de onderliggende reden(en) van gebruik.
Want stoppen is veel meer dan enkel met een een product stoppen.

Je schrijft het zelf: het kan best akelig zijn je fake hulpmiddel los te laten. En dat is nu net een onderdeel van middelafhankelijkheid. Je blijft gebruiken want als je stopt voel je je slecht...
Lees ook eens http://sosnuchterheid.bbforum.be/de_cirkels_van_van_dijk___interessante_lectuur___-t32.html. Deze tekst kan je helpen om meer inzicht te krijgen in jou middelafhankelijkheid.

Je bent zeker meer dan welkom op een bijeenkomst van Sosn bij jou in de buurt.

Stoppen met (mis)gebruik is niet makkelijk maar zeker wel haalbaar. Geef jezelf alle kansen en maak gebruik van alle hulpmiddelen die er zijn...

En...blijven communiceren want PRATEN HELPT!!!

Heel veel sterkte met alles en tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
naloxon



Geregistreerd op: 16 Jul 2017
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: 25-07-2017 21:26:37    Onderwerp: Reageren met citaat
Bedankt voor de tips!
Heb juist een probleempje, ben zelf in opleiding om in de zorgsector terecht te kunnen (A1 verpleegkundige), ik vrees dat als ik hulp zoek dit in mijn algemeen zorgdossier zal terecht komen en ik zo geen kans meer maak om nog aan de slag te kunnen gaan in de zorgsector (iets wat ik echt wil!).
Weten jullie of er enige manier is dit met enige discretie te doen? (ik weet het, niet echt iets om trots op te zijn...).
Een opname is al zeker niet mogelijk aangezien ik meer dan fulltime werk, dus het zal ambulant moeten gebeuren.

groetjes, en nog eens bedankt voor de steun,

naloxon
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
ra3080



Geregistreerd op: 26 Nov 2015
Berichten: 5

BerichtGeplaatst: 26-07-2017 14:24:32    Onderwerp: Reageren met citaat
Dit kan misschien een raar antwoord lijken, maar ik denk dat aangeven dat je hulp zoekt voor iets waar je mee worstelt (en dan hoeft niemand alles tot in detail te weten) niets iets is om je voor te schamen en wat als "negatief" in je dossier moet komen..... Al snap ik de gevoeligheden in de zorgsector erg goed.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 26-07-2017 20:43:58    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Naloxon,

Je bezorgdheid ivm je privacy is heel begrijpelijk.
Maar volgens mij hebben artsen nog steeds zoiets als beroepsgeheim.

Ook het uitsluiten van een opname is een heel begrijpelijke eerste reactie, die heel vaak gemaakt wordt.
Probeer dit toch niet dadelijk volledig uit te sluiten.
Zie het als een investering in een nuchtere, gebruikloze, vrije toekomst.
Denk je dat je fulltime werken en studeren gaat kunnen volhouden samen met (mis)gebruik?
Ik heb al te vaak mensen zien ten ondergaan, alles verliezen, om dan uiteindelijk toch voor een opname te kiezen.
Achteraf hoor je dat dat de beste beslissing was die ze ooit genomen hebben...
Denk er dus nog even rustig over na, maar laat de mogelijkheid zeker open.

Stap ook eens binnen op een SOSN bijeenkomst bij jou in de buurt. Door ervaringen live te delen krijg je vaak meer kijk op je eigen situatie. En ook rond de verschillende mogelijkheden die er zijn rond professionele hulp.

Een middelafhankelijkheid in je eentje aanpakken is heel moeilijk en zeker niet zonder gevaar.
Zoek daarom zeker professionele begeleiding!!!

Naloxon, heel veel sterkte en moed...
Blijf communiceren want PRATEN HELPT!!!

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
naloxon



Geregistreerd op: 16 Jul 2017
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: 28-07-2017 21:31:06    Onderwerp: Reageren met citaat
Nogmaals bedankt voor de tips en berichten.
Ik denk dat alleen stoppen idd een slecht idee is.
Ik zie wanneer ik eens kan langs komen bij een van de meetings in de buurt, zodat er tenminste schot in de zaak komt. Dit duurt nu al veel te lang en moet voor eens en altijd gedaan zijn.
Heb nu al verschillende mails verzonden voor professionele hulp en de helft wil me niet helpen wegens teveel werk en de andere helft schrijft niet terug...
Op dit moment is, de druglijn en dit forum de enige plaats waar er serieuze reacties komen.
Ik kijk dus uit wanneer er een volgende bijeenkomst is en zal proberen die bij te wonen.

Bedankt voor de hulp,
tot binnenkort.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 30-07-2017 10:42:58    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Naloxon,

Het is heel knap van je dat je zelf al allerlei dingen onderneemt.
Laat je zeker niet ontmoedigen door de negatieve/geen antwoorden op je vraag rond professionele hulp.

Kijk wanneer er een bijeenkomst is bij jou in de buurt en leg deze vast in je agenda. Zo is de kans kleiner dat je dit blijft uitstellen.

Het is heel nuttig om nu reeds te beginnen met een schema bij te houden van wat en wanneer je gebruikt, zeker ook de hoeveelheden vermelden.
Schrijf dit op VOOR je iets gebruikt. Erna wordt toch vergeten...Maak er een gewoonte van om dit te doen.
Dit kan wel vrij confronterend zijn, maar tegelijkertijd heel leerrijk.

Geef nu zeker niet op en blijf zeker communiceren...

En hou zeker voor ogen dat stoppen met gebruik moeilijk is maar WEL MOGELIJK!!!

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 08-08-2017 09:09:38    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Naloxon,

Hoe gaat het met je?
Ben je al iets verder gekomen wat professionele hulp betreft?

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 17-08-2017 13:24:06    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Naloxon,

Hoe gaat het met je?

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 26-09-2017 14:37:33    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Naloxon,

Hoe gaat het met je?

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum