Geen moed, maar moet....
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 03-05-2017 12:43:16    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Doornroosje,

Hoe gaat het met je?
Hopelijk gaat het alweer wat beter met je vingers/arm/schouder...

En ik hoop dat er voor je zus ook alweer ergens lichtpuntjes te zien zijn...

En hopelijk krijgen we gauw terug een beetje meer warmere en zonnige dagen, zodat we daar ook van kunnen genieten...

Tot gauw en hou het nuchter!!!
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 31-05-2017 07:19:48    Onderwerp: Reageren met citaat
Elke dag kost veel moeite om niet toe te geven, zeker als ik op een dag mee met m'n zus ga naar het ziekenhuis voor haar chemo.
Mijn verstand doet me echt wel twijfelen of we in de 21e eeuw zitten als ik die overbevolking van patienten op de dienst zie. Ik krijg het beeld van een overbevolkte missiepost in Afrika waar tientallen negertjes staan aan te schuiven voor medische hulp voor ogen als ik patienten op de gang zie staan wachten voor hun chemo...

'Te veel volk', inderdaad mevrouw zegt de verpleging terwijl ze van hot naar her rennen...
Een afschuwelijke smaak en een superhevige drang naar een glas nemen bezit van me.
Jeetje, dit is echt erg. Zieke mensen wiens wereld ingestort is na een harde diagnose moeten hier staan wachten op de gang om geholpen te worden....
Het is een beeld dat ik niet van m'n netvlies krijg en dat me s' nachts wakker houdt..
Een gedachte die ik wil verdoven met iets dat ik niet wil, de beelden van wat ik gezien heb wil ik wegspoelen met iets dat ik niet echt wil, maar toch....supercravingen met de kracht van een tornado zijn elke dag m'n gezelschap en ja, mocht ik daar een knopke voor in m'n hoofd voor kunnen laten zetten, ik zou geen seconde twijfelen....

Maar ondertussen doen we maar verder zonder dat superknopke....

Oh rustgevende nuchterheid, waar zit je toch verstopt ? Crying or Very sad

Roosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Dirk SR



Geregistreerd op: 02 Sep 2015
Berichten: 415

BerichtGeplaatst: 31-05-2017 11:12:25    Onderwerp: Reageren met citaat
Hey Roosje,
Je bericht heeft mij wel beroerd en ik zal zeker reageren.
Maar, waar ik nu ben lukt dat niet.
Na SOS N deze avond schrijf ik

Tot dan.
Dirk
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Dirk SR



Geregistreerd op: 02 Sep 2015
Berichten: 415

BerichtGeplaatst: 31-05-2017 23:10:20    Onderwerp: Reageren met citaat
Hallo Roosje,

Zoals beloofd wip ik toch nog even bij jou binnen.
Het is al wel vrij laat, maar morgen komt het er niet van want ik heb alweer een zeer zwaar programma: ik moet een EHBO opleiding volgen voor een instelling waar ik gelegenheidsmedewerker ben en ik moet daarna in hetzelfde kader nog naar een andere vorming.
Maar, jouw laatste bericht heeft mij wel beroerd en daarom wil ik toch nog even iets laten horen /zien ...

Het klinkt heel heftig en dat zal het ook wel zijn.
Je zal je machteloos voelen aan de ene kant en anderzijds word je ook opstandig bij het zien van al dat onrecht.
Maar, als je daarop zou reageren van (al is het maar ene) te gaan drinken, is ook niemand vooruit.
Je zus niet, de andere patiënten niet en jij helemaal niet want je steun zou overal verloren zijn en gemist worden.
Bij jou komt ook weer direct een soort van schuldgevoel de bovenhand houden.

Laat het fatalisme zeker niet beginnen te overheersen.
Ik weet dat je nu misschien denkt dat ik goed praten heb en dat is ook waar, want ik ben zelf niet betrokken.
Maar, intussen heb ik de ervaring opgedaan dat je best al wat rondom jou gebeurt positief tracht in te schatten en zeker te benaderen.
Anders ga je er zelf aan kapot en daar zal je zus zeker niet mee gebaat zijn.

Ik ben weer een optimist (opnieuw) geworden in de twee jaar dat ik nu opnieuw niet drink.
Sommigen zeggen dat ik het gemakkelijk heb gehad.
Ik heb veel geleerd uit mijn "prehistorie", maar als ik diverse gebeurtenissen rondom mij (van mezelf, van familie, van vriendenkring ...) niet met open geest en optimistisch en postief benader en bekijk, ga ik ook aan doemdenken doen met alle mogelijke gevolgen
En dan ... zou ik het ook niet meer weten !!

Als ik het product echter weer toedien (hoe gering ook), gebruik ik weer en gebruik leidt bij mij tot afhankelijkheid en de basis om die vóór te zijn en de pas af te snijden is niet uitstellen of verschuiven maar afstellen en weglaten.
Het product "alcohol" en de presoon "Dirk" gaan immers niet samen en ik denk dat dit niet enkel voor mij geldt !!

Ik wens je ontegensprekelijk heel veel koerazie en een operatie die sensoren of elektroden of ...in je hersenen plaatst, zal hieraan niet verhelpen.

Veel liefs,

Dirk
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 06-06-2017 21:26:16    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Doornroosje,

Sorry voor het ietwat late antwoord.

Hoe gaat het nu met je?

Ik begrijp dat het allemaal niet zo makkelijk is voor je.
De zorg voor je zus, de confrontatie met de soms lange wachttijden in de gezondheidszorg,...het zijn enorme energievreters. En vermoeidheid is voor jou altijd al een valkuil geweest.
Probeer daarom toch af en toe tijd voor jezelf in te plannen. Jij hebt daar echt recht op hoor...

Gebruik gaat aan de hele situatie niks veranderen, integendeel!!!
Het is dankzij je nuchterheid dat je er nu kan zijn voor je zus.

Wat de gezondheidszorg betreft, dat is iets waar onze politiek voor verantwoordelijk is. Voel je dus altijd vrij om de verantwoordelijke personen aldaar op het matje te roepen...

En al bij al zijn we hier in België nog niet zo slecht af. Ok, er zijn lange wachttijden, er zijn veel te weinig bedden,...maar we hebben een medische zorg die er in vele (Europese) landen niet is.
Maar ik begrijp dat eens je in die mallemolen terechtkomt het echt geen pretje is en geduld een heel mooie deugd is...

Heb jij nog professionele opvolging? Hoe verloopt het contact met je arts/psycholoog?

Je schrijft op Dirk zijn topic dat niet drinken bij zomerweer 'de hel' is... Kan je hiervoor niet terugblikken op eerdere nuchtere periodes die samenvielen met de zomer, en waar je je wel veel vrijer in je nuchterheid voelde?

Waar en wanneer komt die comfortabele nuchterheid?
Wel, dat is echt voor iedereen verschillend. Het enige gemeenschappelijk element is TIJD, TIJD, en nog eens TIJD!!!
Tijd en communicatie...

Doornroosje, probeer zeker tijd en rust voor jezelf in te lassen.
Hou het nuchter en je weet...praten helpt!!!

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 06-07-2017 11:02:34    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Doornroosje,

Hoe gaat het met je?

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 19-07-2017 12:32:49    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Doornroosje,

Ben je ok?

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 26-07-2017 20:47:44    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Doornroosje,

Zin en/of tijd om te communiceren?

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 17-08-2017 13:24:57    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Doornroosje,

Hoop dat je ok bent.
Nog steeds geen zin om te communiceren?

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 31-08-2017 19:28:44    Onderwerp: Reageren met citaat
Nee heb niet echt zin meer om hier iets te schrijven.
Hier lezen mensen mee waarvan ik het niet zo fijn vind dat ze iets van me lezen. Crying or Very sad
Misschien dat ik binnenkort het terug zie zitten om wat te schrijven maar nu voorlopig echt niet. Maar buiten dat ik het meer dan ongelofelijk druk heb : het gaat goed met me hoor Wink .

Veel groetjes aan allen hier en misschien tot over een tijdje !

liefs,
Roosje x
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 08-09-2017 12:29:36    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Doornroosje,

Ik begrijp dat het soms moeilijk is om hier vertrouwelijke/persoonlijke dingen te posten. Het is en blijft een openbaar forum.
Het is wel steeds fijn om even te lezen dat je ok bent.

Maar gewoon reageren op anderen (zoals je oa. bij Charlie doet) kan ervoor zorgen dat je alert blijft. Je hoeft hiervoor geen persoonlijke info door te geven. Enkel jou ervaring met gebruik/nuchterheid.
En misschien kan jou antwoord anderen stimuleren om hun problematiek aan te pakken.
Is maar een ideetje.

Doornroosje, hou het nuchter en je weet...het 24/24nr is er ook altijd nog.

Tot nog eens,

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sofie



Geregistreerd op: 14 Sep 2017
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: 14-09-2017 10:14:55    Onderwerp: Reageren met citaat
Sterkte is zo moeilijk. Momenteel opgenomen maar heb veel aanval deze verhalen. Blij dat ik niet alleen ben.❤️
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 09-01-2018 18:24:11    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag doornroosje,

Ik hoop dat alles ok is met je en dat je een mooi 2018 mag hebben.

Tot nog eens,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Pagina 6 van 6

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum