Ik weet het niet goed
Ga naar pagina Vorige  1, 2
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
arne



Geregistreerd op: 04 Jan 2017
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: 11-01-2017 16:00:27    Onderwerp: Reageren met citaat
Ik lees bij jou een deel van mijn eigen verhaal. Mijn vrouw gaat eerder slapen, de tap staat open. Tussendoor stiekem bijvullen doe ik ook. Toch kan je dat allemaal niet verstoppen voor je naaste omgeving. Je valt toch door de mand. Sinds pas sleept mijn vrouw me mee naar het bed als ze zelf gaat slapen. Goed idee. Beter een tijdje wakker liggen dan die fles leeg te maken. En ik voel me ook beter 's morgens.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 13-01-2017 14:48:57    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Jes,

Hoe gaat het nu met je?

Is het je reeds gelukt om niks meer te gebruiken?
Als je naar een receptie moet, zorg er dan altijd voor dat er een uitweg is.
Voor het geval het je allemaal teveel wordt.

Heb je de stap naar professionele hulp al kunnen zetten?
Stoppen met gebruik is niet simpel, maar wel mogelijk!!! Maar je gaat wel uit je schulp moeten komen.
Hulp opzoeken maakt het minder 'vrijblijvend'. Door je verhaal/problematiek te delen met iemand ga je je ook meer verantwoordelijk beginnen voelen om het goed te blijven doen.

JIJ en alleen JIJ kan aanvoelen hoe je relatie met alcohol is.
Mensen om je heen reageren soms onbegrijpend, juist omdat het soms ook voor hun een confrontatie kan zijn met hun gebruik.

Jes, blijven communiceren, wat er ook gebeurt.
Want praten helpt!!! Echt waar!!!

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Jes



Geregistreerd op: 14 Nov 2016
Berichten: 8

BerichtGeplaatst: 23-01-2017 09:16:22    Onderwerp: Reageren met citaat
Hallo,

Update: op de receptie is het me gelukt en dat is dus positief! En de week erna ook niets gedronken. Helaas was het zaterdag weer om zeep. Een feestje en teveel gedronken. Enfin, op maandag begin ik altijd met het goede idee en nu gaat het wel lukken. Zoals jullie zeiden, blijven praten dus dat ga ik hier ook blijven doen.
Waar kan ik terecht voor professionele hulp? Ik bedoel een dokter dan.... ik wil echt niet naar men huisarts stappen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Janneke



Geregistreerd op: 06 Jan 2017
Berichten: 114

BerichtGeplaatst: 23-01-2017 09:23:40    Onderwerp: Reageren met citaat
Hallo Jes,

Je kan zeker bij een huisarts terecht. Als je niet naar je eigen huisarts wil, kan je ook altijd naar een andere gaan. Je zal niet de eerste en ook niet de laatste zijn die dat doet. Zeker voor zo iets dat gevoelig ligt, snappen die dat wel.

Knap dat 't je gelukt is op de receptie en de week erna. Je kan het dus wel, hou dat idee vast!

Véél succes met je goede voornemens!

groetjes Janneke
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 26-01-2017 12:10:26    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Jes,

Hoe gaat het nu met je?

Wat is het precies wat maakt dat je hier niet over wil/kan praten met je huisarts?
Denk je dat zij je niet begrijpt? Of heb je het gevoel dat eens je erover praat, stoppen met gebruik plots wel heel concreet wordt?

Jes, bij mij is het ook allemaal niet van de eerste maal gelukt hoor. Wat me wel geholpen heeft is blijven communiceren. En er ook in blijven geloven dat een nuchter leven echt wel mogelijk is.
Spring eens binnen op een Sosn bijeenkomst bij je in de buurt. Je zal snel merken dat je er echt niet alleen voorstaat...

Geef jezelf en je nuchterheid alle kansen. Dit forum kan een eerste hulp zijn, maar je zal ietsje meer moeten ondernemen om de kans op slagen te vergroten.

Jes, niet opgeven!!!
Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Jes



Geregistreerd op: 14 Nov 2016
Berichten: 8

BerichtGeplaatst: 03-02-2017 11:54:50    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Groetjes,

Ik durf het niet met mijn huisarts te bespreken omdat ze ook een mama is die ik persoonlijk ken. Haar kindje zit bij mijn kindje in de klas. Wat moet ze wel niet denken.... nee met haar praten is absoluut geen optie. Ik moet mss op zoek naar een andere huisarts?
Ik ben wel goed bezig, heb al bijna 2 weken niets gedronken. Zondag is het effectief 2 weken. Gisteren had ik het wel heel moeilijk maar gelukkig is het nu net tournee minerale waarvoor ik me ingeschreven heb, men man steunt me dus nu ook. Ook heb ik het tegen veel mensen gezegd dat ik meedoe dus dat helpt wel. Na februari ga ik gewoon doorgaan met niet drinken. Dat is toch alvast het plan Very Happy
Zaterdag wel weer een feestje maar ik ga niet drinken!

Tot later!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Janneke



Geregistreerd op: 06 Jan 2017
Berichten: 114

BerichtGeplaatst: 03-02-2017 13:20:27    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Jes,

Het lijkt me heel normaal dat het moeilijk is om zoiets te bespreken als het iemand is uit je omgeving. Misschien is het inderdaad wel een goed plan om een andere huisarts op te zoeken. Je zal zeker niet de eerste en enige zijn die om zo'n reden een andere huisarts opzoekt, dat zullen ze wel begrijpen.

En proficiat met de eerste twee weken!

groetjes Janneke
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 06-02-2017 13:08:40    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Jes,

Alles ok?

Ik begrijp dat het een beetje moeilijk ligt bij je huisarts.
Maar met een beetje google-werk zou het toch mogelijk moeten zijn om iemand anders in je buurt te vinden?
Of nog beter...spring eens binnen op een Sosn bijeenkomst bij je in de buurt. Daar kan je gegarandeerd alle info krijgen ivm professionele hulp.

Jes, ik heb dit ook reeds bij Marc aangegeven...Laat eind februari geen einddatum zijn voor je nuchterheid.
Tournee minerale is een leuk initiatief om het jezelf ietsje makkelijker te maken.
Maar er schuilt een dikke adder onder het gras. Nml die einddatum.
Een comfortabele nuchterheid heeft geen einddatum!!!

In het verleden ben ik (en ik denk velen met mij) ook wel eens een week/maand gestopt.
Dat gaf me een vals gevoel dat er toch niks aan de hand was...Ik kon toch stoppen voor een week/maand?
Maar toen ik de beslissing nam om voor een nuchter leven te kiezen, voelde dat toch helemaal anders aan. Net of ik mezelf vrij moeiteloos kon programmeren om een tijdje niks te gebruiken. Zolang er maar een 'ik mag terug gebruiken' punt geplant was...

Jes, geef jezelf en je nuchterheid alle kansen om te slagen...
Blijf communiceren...praten helpt!!!

Hou het nuchter en tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 16-02-2017 18:01:22    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Jes,

Hoe gaat het met je?

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Jes



Geregistreerd op: 14 Nov 2016
Berichten: 8

BerichtGeplaatst: 26-06-2017 11:30:17    Onderwerp: Reageren met citaat
Hallo,

Ik wil echt hulp zoeken. Het lukt me niet alleen. Ik wil deze avond naar een bijeenkomst gaan van sos maar ben zo bang. Misschien kom ik wel iemand tegen die ik ken ofzo.
Dit weekend weeral is veel te veel gedronken. Ben zo kwaad op mezelf! Waarom doe ik dat toch?!
Wat gebeurt er op zo een bijeenkomst?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Wilfried
Site Admin


Geregistreerd op: 24 Okt 2012
Berichten: 252

BerichtGeplaatst: 26-06-2017 14:31:20    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Jes,
Je zou graag nog vanavond naar een bijeenkomst gaan en je zit met veel vragen.
Ik stel voor dat je deze namiddag nog belt met de verantwoordelijke van de bijeenkomst waar je naar toe zou willen gaan.
Op deze manier kan deze persoon je nu al antwoord geven op al je vragen en eventueel een aantal afspraken maken met jou zodat het voor jou gemakkelijker is om de bijeenkomst te vervoegen.
Maak het je zelf gemakkelijk.
Veel succes,
Wilfried
0496/065867
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
halt



Geregistreerd op: 11 Dec 2016
Berichten: 11

BerichtGeplaatst: 28-06-2017 12:25:47    Onderwerp: Reageren met citaat
Hallo Jess. Ben je naar een bijeenkomst geweest?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 06-07-2017 10:21:38    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Jess,

Hoe gaat het met je?

Misschien ben je ondertussen al naar een bijeenkomst geweest...

Indien niet, maak je er echt niet teveel zorgen over.
Als er iemand is die je kent, tja, dan is dat wederzijds. En anonimiteit staat binnen SOSN echt op de eerste plaats!!!

Jess, wat er ook is, blijf zeker communiceren want praten helpt echt!!!

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 19-07-2017 12:34:23    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Jess,

Hoe gaat het met je?

PRATEN HELPT!!! Echt waar...

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum