avonturen van Janneke in de bib

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Janneke



Geregistreerd op: 06 Jan 2017
Berichten: 114

BerichtGeplaatst: 23-05-2017 09:54:33    Onderwerp: avonturen van Janneke in de bib Reageren met citaat
't Klinkt leuker dan het is, maar 'k wou toch positief blijven. Ik heb overigens zowaar nog 14 minuten van mijn uurtje internet in de bib over, en ben best blij dat ik nog even van mij af kan schrijven.

Hieronder een mailtje dat ik net aan mijn psychologe schreef. 'k Weet niet goed waarom, maar 't voelt goed om het hier te delen.

De vraag wanneer je mijn laptop kan teruggeven houd me wel bezig, en omdat ik bang ben dat ik er volgende week niet meer hetzelfde over denk als nu, mail ik het je maar alvast even door.

Mij lijkt dat je de laptop kan teruggeven als
- Het goed gaat op vlak van drang, en dus ook op vlak van andere verslavingen (masturberen, eetbuien, medicatie...) Want 't heeft niet veel zin om van het ene naar het andere over te gaan, als ik de rest niet onder controle heb lijkt mij het risico dat ik herval te groot.
- Als het lukt om mijn tijd zinvol te besteden (waarbij ik zowel slapen, ontspannen als iets nuttigs doen zinvol vind, maar niet het hangen voor de tv terwijl ik daar eigenlijk niets aan heb). Aanmodderen met tijd is een te grote trigger, die ik toch wel wil onder controle hebben voor ik de laptop terug krijg.
- Het om een positieve reden is. (Ik kan honderden redenen verzinnen waarom het te lastig is geen laptop te hebben en misschien krijg ik je nog overtuigd ook, maar dat wil ik eigenlijk niet, ik heb er heel bewust voor gekozen en wil dat dan ook volhouden. Ik wil het ook eigenlijk niet, maar ik merk dat mijn brein continu gedachten in de richting door mijn hoofd stuurt, tot en met: als ik doe alsof ik zelfmoord wil plegen omdat ik die terug wil krijg ik ze misschien wel terug.)
- Als het langer dan eventjes goed gaat. Ik stel voor dat als ik hem terugvraag, en we zijn het beiden eens dat het goed gaat, ik nog 3 weken wacht om te zien of het dan nog steeds goed gaat.

't Voelt eigenlijk wel goed dat ik hem aan jou heb gegeven. (een combinatie van angst, frustratie, maar ook opluchting) Vorige keer heb ik mezelf laten overtuigen dat het misschien nodig was om hem niet in huis te hebben en toen voelde ik me voornamelijk gefrustreerd. En nu denk ik "hoh, 't is lastig, maar dat weegt niet op tegen de voordelen, want ik wil echt fatsoenlijk gestopt raken met die verslavingen en ik heb het echt helemaal zelf bedacht dit keer, dus ik kan moeilijk op iemand anders kwaad zijn. Dus als ik toch kwaad zou worden op jou, dan zeg je maar dat ik het zelf bedacht heb, dat gaat helpen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Janneke



Geregistreerd op: 06 Jan 2017
Berichten: 114

BerichtGeplaatst: 23-05-2017 09:56:16    Onderwerp: Reageren met citaat
En iets waar ik op voorhand niet hard bij had stilgestaan, maar wat me toch wel lastiger valt dan verwacht is het niet elk moment mijn mail kunnen checken. Het valt me nu pas op hoe vaak ik dat deed en ook hoeveel onzekerheid ermee gepaard gaat. Gaan anderen wel ok vinden wat ik schrijf. Gaan ze reageren, hoe gaan ze reageren... Zucht...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 06-06-2017 20:30:52    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Janneke,

Sorry voor het ietwat late antwoord...

Prachtig, prachtig, prachtig!!!
Zoveel zelfzorg!!!

Echt Janneke, ik bewonder je echt om hoe jij alles heel rationeel en vooral eerlijk aanpakt.
Dank je om dit met ons te willen delen hier op het forum.

En trek je alsjeblieft niks aan van wat 'men' hiervan zou kunnen vinden. JIJ doet gewoon waar JIJ je goed bij voelt.

Janneke, hou je goed en nogmaals...je bent echt prachtig bezig!!!

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Janneke



Geregistreerd op: 06 Jan 2017
Berichten: 114

BerichtGeplaatst: 07-06-2017 11:46:06    Onderwerp: Reageren met citaat
Hey Groetjes,

Bedankt voor je reactie! 't Is moeilijk. Ik heb echt een lastige periode. Ik ben op zich wel gemotiveerd, maar ik vind het gevaarlijk. Ik merk dat er wel heel veel ideeën door mijn hoofd spoken die het me moeilijk maken. Volgens mijn psycholoog is dat niet erg, zolang ik er niets mee doe. Maar ik vertrouw mezelf niet helemaal.
Ik denk dan:
- 't was niet zo'n groot probleem, het kan wel om gewoon af en toe te gamen
- Nu heb ik echt hard mijn best gedaan om mijn huishouden bij te houden, nu verdien ik wel een spelletje als beloning
-...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
ra3080



Geregistreerd op: 26 Nov 2015
Berichten: 5

BerichtGeplaatst: 08-06-2017 07:55:10    Onderwerp: janneke in de bib Reageren met citaat
Vooral ook blijven komen naar de SOS vergaderingen!!! Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Janneke



Geregistreerd op: 06 Jan 2017
Berichten: 114

BerichtGeplaatst: 08-06-2017 15:23:02    Onderwerp: Reageren met citaat
zal ik doen Wink.

Net bij mijn psycholoog geweest. Het eten moet beter, maar voor de rest ben ik wel ok bezig. Ik doe mijn best om mijn eten beter aan te pakken. Jammer dat een alles of niets-aanpak niet werkt qua eten.

groetjes Janneke
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 06-07-2017 09:41:24    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Janneke,

Hoe gaat het met je?

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 19-07-2017 12:30:07    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Janneke,

Hoet gaat het met je?

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum