blijven vechten met dat duiveltje
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Millie



Geregistreerd op: 06 Mrt 2016
Berichten: 23

BerichtGeplaatst: 30-06-2016 03:32:09    Onderwerp: Reageren met citaat
Hey Dirk,

Wat fijn dat je jouw verhaal deelt! En proficiat dat je weer een jaar nuchter bent! Na herval heb ik de indruk dat het ZOVEEL moeilijker is. Een prestatie van 14 jaar heb ik in het verleden niet kunnen neerzetten, maar bij mij was het toch ook 2 jaar.

De praatgroepen kunnen precies toch wel een grote meerwaarde bieden ... Zal deze kans ook maar grijpen!

Soms kan ik nog steeds niet vatten hoe alcohol ZO een impact kan hebben op je leven!
Drank is echt een Duvel (en Duvel was mijn drank ook 😉).
Ik ga samen met jou en vele anderen voor een nuchter leven ... Voor mezelf en de mensen die me graag zien!

Nogmaals dankjewel!

Veel veel liefs
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 30-06-2016 06:08:18    Onderwerp: Reageren met citaat
dag Millie,

na een herval is het inderdaad moeilijker om weer die spirit te vinden om elke dag nuchter te blijven, dat gevoel had ik ook.
Maar anderzijds, het gevoel dat je krijgt als je elke dag doorbijt en nuchter blijft, dat is toch een mégaboost hoor en't doorzetten waard.

Maar ik treed Dirk bij, ik vind het heel erg knap en moedig van je om je te laten opnemen en je goed te laten begeleiden. Maar nooit vergeten dat JIJ het uiteindelijk moet doen hé, niet enkel tijdens je opname maar ook daarna.
Dus werk hard aan jezelf, je zal er later de vruchten van plukken.

Veel moed, and never give up !

liefs,
Roosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Millie



Geregistreerd op: 06 Mrt 2016
Berichten: 23

BerichtGeplaatst: 30-06-2016 15:27:14    Onderwerp: Reageren met citaat
Hey Roosje,

Ik ben me zeker bewust Vh feit dat dit mijn gevecht is! Ik wil dit gevecht echt winnen! De situatie zoals ze nu geëscaleerd is kan niet meer!
Je bijna in comadrinken is erover en dan wat erna gebeurd is ...
Heb reeds een intensieve ambulante opvolging gevraagd voor hierna! Deze keer moet het lukken.

Vannacht kwam ook een ouder dame binnen en dat heeft me wel met de neus op de feiten gedrukt. Dat vrouwtje was zo kapot v d drank. Ben al een hele dag met haar bezig omdat ze zo slecht te been is! Waw hoe drank je kapot kan maken ... Uiteindelijk weet je dat wel, maar als je het in het echt ziet....

Dankje voor je berichtje

Liefs
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Dirk SR



Geregistreerd op: 02 Sep 2015
Berichten: 415

BerichtGeplaatst: 30-06-2016 23:49:03    Onderwerp: Reageren met citaat
Goede avond Millie,

Vandaag heb ik de hele dag nog geen kans gezien om op het forum rond te neuzen of te lezen, laat staan om iets te schrijven.

Zo hoor je het ook eens van een ander, zou ik zeggen, want ook Doornroosje deelt mijn mening.

En of het nu 2 jaar of 1 jaar of ... ik weet niet hoe lang is, speelt eigenlijk geen rol.
In de eerste plaats moet je neen blijven zeggen en n het begin is dat inderdaad niet zo simpel en zo voor de hand liggend.
Als je dat een beetje gewend bent, dan gaat dat wel een beetje wennen.
Daarna moet je waakzaam blijven (ik ben daarvan een echt voorbeeld !) en niet beginnen te denken (na x tijd): "Nu zal ik het wel kunnen. Ik heb immers bewezen dat ik er zonder kan...".

Dat is geen goede optie, want wij kunnen niet normaal of sociaal of gecontroleerd of matig of ... hoe dan ook drinken.
Wij zijn niet bestand tegen het middel dat alcohol heet, want dat neemt bezit van ons en gaat ons helemaal dirigeren en oriënteren.
Vorig jaar was ik andermaal en opnieuw op dat punt beland dat mijn leven gedomineerd was door alcohol of drank waarin het product zat.
's Morgens als ik mijn ogen opende, dacht ik: "Ga ik vandaag wel genoegd voorraad hebben ?" of "Wanneer is mijn vrouw weg zodat ik kan bij gaan kopen ?" of "Wanneer kan ik weg en wat kan ik als uitvlucht gebruiken om ergens te kunnen gaan drinken ?" ...
Vul maar aan, Millie, want we zijn allemaal gelijk als het op liegen en bedriegen aankomt.
Om nog maar te zwijgen van 's nachts als mijn vrouw al sliep, bijgekochte flessen over te gieten in de gebruikelijke en dan daarna naar de glasbak hollen (in pyama om 2 u. 's nachts de straat op ...) om leeggoed gaan weg te brengen zodat dat niet zou opvallen in huis.
Als ik ,daaraan terug denk ben ik echt beschaamd, maar toen was ik dat niet.
Dus, eens je opnieuw bezig bent komen al die facetten en gedragingen heel snel terug, hoor !
's Nachts vòòr ik mijn ogen dichtdeed waren het dezelfde vragen die bij mij opkwamen.

Dus, Millie, nu maar doorbijten met je therapie.
Hard werken en je goed laten begeleiden en dan klaart het allemaal wel op !!

Tot morgen of zo, als ik kan ben ik er, voor jou, voor anderen, maar in de eerste plaats voor mij.
Want, door jouw inbreng, bekijk ik ook mijn ervaringen opnieuw en denk ik "dat niet meer".
Zo hoop ik dat opnieuw te kunnen aanpakken, maar deze keer zal ik proberen mij niet te laten verleiden om weer te herbeginnen.

Denk aan al wie en wat je lief is en ... dit zal je zeker extra moed geven.

Dirk
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 03-07-2016 15:04:04    Onderwerp: Reageren met citaat
Hoe gaat het met je Millie ?
Lukt het daar wat ?

liefs,
Roosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Dirk SR



Geregistreerd op: 02 Sep 2015
Berichten: 415

BerichtGeplaatst: 03-07-2016 22:15:45    Onderwerp: Reageren met citaat
Hallo Millie,

Hopelijk ben je tot nu toe tevreden binnen je opname.
Hebben jullie in het weekend ook professionele hulp bij de hand ?
Want, als je niemand hebt om je door moeilijke momenten te brengen, te loodsen, moet je zeker een uitlaatklep naar "iemand" hebben.
Waarschijnlijk heb je wel een telefoon ter beschikking en kan je contact nemen met iemand die jou kent en jouw gevoeligheden ook begrijpt.
Als dit niet het geval zou zijn in je buurt, heb je waarschijnlijk wel het noodnummer 09/330 35 25, waar je 7 op 7, 24 op 24 terecht kan.
Want SOS Nuchterheid helpt dag en nacht en dagelijks de klok rond zodat je steeds met een lotgenote of een lotgenoot kan babbelen.

Nog heel veel succes verder in je opname.

Vriendelijke groeten ,

Dirk
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 11-07-2016 21:11:38    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Millie,

Hoe gaat het met je?

Ik heb eindelijk tijd gevonden om jou topic 'bij' te lezen.
Valt je opname een beetje mee?
Voor een opname kiezen is een dappere beslissing.

Hoop snel iets van je te horen.

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Millie



Geregistreerd op: 06 Mrt 2016
Berichten: 23

BerichtGeplaatst: 31-01-2017 10:32:40    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag lieve mensjes allemaal,

Sorry dat ik zolang niets van me heb laten horen. Gisteren eerste keer naar SOS meeting geweest... Heeft me enorm deugd gedaan... heb me geen seconde ongemakkelijk gevoeld (wat vaak bij mij het geval is). De mensen zijn zo open, zoveel gelijkaardige verhalen... met lotgenoten praten is echt wel een meerwaarde. Heel knap hoe vrijwilligers zich engageren om dit tot stand te brengen en te houden.

De tijd voor mijn laatste bericht ben ik terug hervallen (na weer 6 maanden clean te zijn). Spijtig, maar ik mag mijn hoofd niet laten hangen en moet vechten.
Na donderdag (laatste keer te veel gedronken) heb ik mijn moed bijeen geraapt om naar de bijkomst te gaan en ook met een therapeut verder te gaan.

Ik ga er weer voluit voor gaan! Het moet en het moet me lukken.

Hopelijk gaat het met jullie allen heel goed!

Veel liefs
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Janneke



Geregistreerd op: 06 Jan 2017
Berichten: 114

BerichtGeplaatst: 31-01-2017 10:42:29    Onderwerp: Reageren met citaat
Hey Millie,

Moedig van je om naar een bijeenkomst te gaan en hier te schrijven. Je klinkt alvast erg gemotiveerd. En ik geloof er in dat het altijd kan, ook na vaak hervallen te zijn. Dus geef de moed zeker niet op!

groetjes Janneke
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Millie



Geregistreerd op: 06 Mrt 2016
Berichten: 23

BerichtGeplaatst: 31-01-2017 10:43:54    Onderwerp: Reageren met citaat
Dankje Janneke.
Doet deugd om dit te lezen!

Veel liefs
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 06-02-2017 12:30:47    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Millie,

Hoe gaat het met je?

Fijn dat je de draad terug hebt kunnen oppikken.
Ook goed dat je deze maal de dingen toch anders aanpakt.
Je zorgt voor professionele opvolging en je hebt de stap naar een Sosn bijeenkomst gezet.
Belangrijk is dat je nu leert communiceren VOOR er een herval is.
Ook altijd leerrijk om te bekijken waarom het terug is kunnen foutlopen.

Millie, hou het nuchter!!!
Praten helpt!!!

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 16-02-2017 18:02:54    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Millie,

Alles ok?

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Pagina 4 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum