Geen moed, maar moet....
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 16-12-2016 18:42:10    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Doornroosje,

Alles ok?

Hopelijk niet teveel kerstmarkten meer op het programma...
Persoonlijk heb ik niks met kerst en bijhorende markten.
Maar dat wist je wel al, dat feestdagen en ik geen match zijn...

Het is mooi te lezen hoe je jezelf en je nuchterheid beschermt.
Gaat het een beetje lukken met de feestdagen? Kan je het veilig houden voor jezelf?
En tegelijk ook niet teveel belastend?

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 22-12-2016 06:47:41    Onderwerp: Reageren met citaat
Goh, zie ik de feestdagen zitten ?
Eigenlijk niet zo. Ik ben wel maar alleen thuis met mijn man en heb lekker eten voorzien, maar voor de rest doen kerst en nieuwjaar me niet zo veel buiten dat het gemis naar mijn familie deze dagen echt wel heel groot is. Crying or Very sad
Maar goed, dan proberen we nog maar wat meer te werken en onze gedachten op iets anders te richten.

Het is ook wel jammer dat de beide dagen op een zondag vallen, dus ook geen extra vrij dagske dit jaar maar bon, ik heb me voorgenomen dat 2017 hét jaar van verandering gaat zijn voor mij en ik waarschijnlijk stop met mijn winkel.
Van wat ik dan eigenlijk ga leven weet ik nog zo direct niet, maar ik verlang er naar om eindelijk te kunnen 'leven' ipv 'geleefd te worden'.

Anderzijds, al mijn toffe klanten loslaten gaat me zowieso héél erg zwaar vallen, dat weet ik nu al. Voor velen ben ik nog dat éne lichtje dat hen levensmoed geeft, om tegen die mensen te zeggen dat ik er mee ga kappen.... dat gaat heel erg moeilijk zijn, dat weet ik nu al.
Maar goed, dat zijn zorgen voor over 10 of 11 maanden of zo, moet ik nu nog niet te veel aan denken. Het is nu dat ik leef, en wat de toekomst brengt zien we dan wel, dat is nog ver weg....

groetjes,
Roosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Dirk SR



Geregistreerd op: 02 Sep 2015
Berichten: 415

BerichtGeplaatst: 22-12-2016 11:47:07    Onderwerp: Reageren met citaat
Hey Roosje,

Ja, zo is het leven, hé !
Op bepaalde momenten kan je (moet gebruik ik niet graag ...) één of meer bladzijden in je leven omslaan of ook een boek dichtdoen of sluiten.
Daarom vergeet je de inhoud niet, hé !
Als je winkel dicht zal zijn, hoeft dit dan te betekenen dat de of bepaalde of sommige vriendschappen stoppen ?
Daar kan je zelf op inhaken en die misschien toch niet opzij schuiven, maar behouden.
En, er komt ruimte vrij of bij voor nieuwe activiteiten die dan weer kunen gepaard gaan met nieuwe connecties.
Vele dingen zijn mogelijk.

Ik versta dat je "feestdagen" zo niet direct ziet zitten.
Voor mij (maar wie ben ik) zijn dit wèl van de mooiste dagen van het jaar, ook of vooral nu ik niet meer drink.
Ik bellef nu de geburtenissen bewust.
Mogen anderen dan ook geen glaasje of enkele glaasjes bubbeltjes en / of wijn en / of bier drinken ?
Jawel, hoor.
IK doe het niet (meer) want "het product alcohol en de persoon Dirk gaan helemaal niet samen".
Dat is mijn leefregel, daar voel ik mij goed bij en dat helpt mij in alle omstandigheden.
Wie ook dat probleem heeft en die regel aanneemt en de boodschap van SOS Nuchterheid ter harte neemt en toepast, zal zich zeker goed voelen.

Natuurlijk is dit een persoonlijke overtuiging die samenhangt met mijn ingesteldheid.
Natuurlijk is dat niet voor iedereen evident.
Maar, het overwegen en het tot (leef)regel maken kan ieder van ons die minder goede ervaringen heeft met het middel.
Dus, aanpakken, denke, proberen, toepassen ...

Roosje, voor jou en de jouwen, het allerbeste voor ...
vul zelf maar in.
Maar, wat er ook zij, "blij blijven".
(Dat is een uitspraak die Jos Brink in het begin van zijn media loopbaan altijd deed op Hilversum 3 Radio in de 70-er jaren van vorige eeuw aan het einde van een programma met hits dat hij presenteerde als snotneus).

Veel liefs,

Dirk
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 26-12-2016 18:21:41    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Doornroosje,

Hopelijk toch nog een leuke kerst gehad...

Als het je alvast een troost mag zijn: in 2017 vallen kerst-en oudejaarsavond op een zondag...Dus maandag vrij en een ietsje langer weekend!!!

Hou het nuchter en tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 28-12-2016 06:04:56    Onderwerp: Reageren met citaat
Ja kerst is redelijk goed meegevallen. Het is wat je er zelf van maakt hé. Heb gewoon lekker gegeten met m'n man en een goei filmpke gezien, het was met kerst toch slecht weer dus gewoon gezellig binnen zitten met de open haard aan en heel veel kaarskes was best gezellig...

En dat vind ik een heel mooi gezegde van je Dirk : Maar, wat er ook zij, 'blij blijven'... is er ééntje dat ik zeker wil onthouden. Zouden trouwens alle mensen een beetje meer aan moeten denken want als je ziet met wat een gezicht de meesten rondlopen....jeetje, ze gaan precies allemaal sterven ipv nieuwjaar te vieren Very Happy .

Allé ik vlieg erin, weer veel werk vandaag en lange werkdag.

Roosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 03-01-2017 06:08:04    Onderwerp: Reageren met citaat
Ik wens iedereen een fijn en vooral droog nieuw jaar toe, met weinig moeilijke momenten maar wel heel veel tijd voor jezelf en veel fun in de dingen die je dagdagelijks doet...

En als belangrijkste nieuwjaarswens wens ik iedereen zeker en vast toe : Nooit opgeven, hoe diep je soms ook zit of hoe moeilijk het is, nooit en te nimmer opgeven...
Na moeilijke dagen komen er altijd weer betere.

groetjes,
Roosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
charlie



Geregistreerd op: 11 Apr 2016
Berichten: 36

BerichtGeplaatst: 03-01-2017 07:35:25    Onderwerp: Gelukkig en gezond 2017 Reageren met citaat
Beste Roosje,

Ook jou wens ik een gelukkig en gezond (droog) 2017.
Nooit opgeven, zelfs als we vallen terug opstaan.
Maar met zachtheid voor jezelf!

Liefs,

Charlie
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 04-01-2017 05:58:00    Onderwerp: Reageren met citaat
...zachtheid voor mezelf....
Vind ik een héle mooie om te onthouden Charlie. Ik hoop echter dat jij dat ook voor jezelf in't oog houdt, want onder 'zachtheid' versta ik ook 'op tijd jezelf, je lichaam en je geest de nodige rust gunnen....'
Ik hoop dat jij dit jaar jezelf dat echt 'gaat gunnen'.

liefs,
Roosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 11-01-2017 17:18:54    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Doornroosje,

Alles ok?

Ik hoop dat je in 2017 volop kan genieten van alles wat je doet.
En dat (eventuele)veranderingen enkel positief zullen zijn...

Hou het nuchter en tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 13-01-2017 15:25:41    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Doornroosje,

Alles ok?

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 15-01-2017 18:45:09    Onderwerp: Reageren met citaat
Ja hoor ,alles ça va hier. Heel erg druk, er gebeurt vanalles in mijn sektor (niet veel goeds jammer genoeg) maar ipv te klagen op de sociale media heb ik maar de koe bij de horens gevat en de allergrootste big boss in mijn sektor aangeschreven.
Zou ik vroeger nooit gedurven hebben maar goed, ons Roosje is aan't veranderen Laughing .

Nooit verwacht dat ik een lange mail zou terugkrijgen en zeker niet dat hij het apprecieerde dat er voor het eerst in de geschiedenis blijkbaar eens een simpel verkoopsterke het aangedurfd heeft hem te schrijven.
Hij heeft me dus uitgenodigd voor een persoonlijk gesprek, mijn collega's vielen bijna flauw toen ze het hoorde, en ik ook wel, eerlijk gezegd...

Nu moet ik daar wel voor naar de ivoren toren in Brussel, en tja, vroeger zou ik dat echt nooit gedurven hebben, maar ik ga het nu dus gewoon doen.
Misschien levert het niets op, maar ik zal mezelf later nooit kunnen verwijten dat ik niets geprobeerd heb om de dingen waar ik niet akkoord mee ga , te veranderen.

Heb nu wel zin om me een slok moed in te drinken, maar ik denk dat ik hem nuchter meer fatsoendelijke argumenten ga kunnen aanreiken en beter ga kunnen onderhandelen dan wanneer ik op planeet Roes vertoef. Very Happy

Dus tja, we doen maar gewoon door zoals we bezig zijn zeker Wink ...

Liefs,
Roosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Janneke



Geregistreerd op: 06 Jan 2017
Berichten: 114

BerichtGeplaatst: 15-01-2017 23:22:55    Onderwerp: Reageren met citaat
Wauw Doornroosje! Wat een inspirerend verhaal!

Sterk bezig. Dat noemen ze nog eens "opkomen voor jezelf"!

groetjes Janneke
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pritha



Geregistreerd op: 21 Mei 2016
Berichten: 47

BerichtGeplaatst: 16-01-2017 16:03:30    Onderwerp: Reageren met citaat
Ja, Roosje. Had ook niet anders verwacht van jou.
Super!! Wou dat ik die kracht en gedrevenheid had.
Laat je maar eens goed horen Smile.

Mvg,
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 17-01-2017 16:12:13    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Doornroosje,

Toch al gezegd dat jij een straffe madam bent!!!

Tijdens gebruik kruipen we maar al te graag weg met 'ons' product als er negatief nieuws is.
Door je nuchterheid kan je actie ondernemen...

Reken op jezelf en je nuchterheid!!!

En...stevige handdruk, recht in zijn ogen kijken...Ga ervoor!!!

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 20-01-2017 06:23:03    Onderwerp: Reageren met citaat
Hihi, die straffe madam krijgt anders wel stilaan kriebels in haar buik Laughing van de stress.
Probeer er nog niet te veel over na te denken, is nog ruim 3 weken voor het zover is dus nog even tijd om me goed voor te bereiden.
Een stevige handdruk krijgt ie zowieso van me, en lief lachen zal ik ook doen. Maar daarna ga ik wel mijn zachte haaietandjes laten zien Laughing en op een zachte manier vertellen wat er allemaal misgaat en wat allemaal véél beter kan.
Ik kijk er eigenlijk wel heel erg hard naar uit.

Maar eerst deze week nog 2 dagen werken en dan genieten van m'n vrije zondag. Misschien een dagje naar zee, eens goed uitwaaien, heb ik wel mégaveel zin in.

Wens jullie allen een fijn weekend toe en we houden het droog en safe hé Wink .

liefs,
Roosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 4 van 6

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum