Geen moed, maar moet....
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 14-11-2016 14:29:04    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Doornroosje,

Alles ok?

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 15-11-2016 06:18:56    Onderwerp: Reageren met citaat
Ja hoor, 't gaat hier wel.
Ik ben momenteel niet in de flow om veel te schrijven.


groetjes,
Roosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 15-11-2016 16:40:01    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Doornroosje,

Doe rustig verder en doe waar jij je goed bij voelt.

Hou het nuchter!!!

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 18-11-2016 08:52:15    Onderwerp: Reageren met citaat
Voel me ondertussen terug in rustig vaarwater. Ben nu toch wel opnieuw blij dat ik niet meer drink en dat ik er, met mondjesmaat weliswaar want een grote babbelaar ben ik niet, over kan praten.
De antabuse blijft een beetje een struikelblok maar goed, ook hierbij heb ik me nu bij neergelegd.
Ben terug opnieuw een beetje trots op mezelf aan het worden en gelukkig met wat ik doe. En dat stemt me wel heel blij.

groetjes,
Roosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 19-11-2016 15:35:04    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Doornroosje,

En of je trots op jezelf mag zijn!!!

Praten over gebruik en alles wat daarrond hangt is niet zo makkelijk. Maar eens je dit toelaat is het een ongelooflijk hulpmiddel.

Dus...rustig verder doen en terug al het positieve in je nuchterheid ontdekken.

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Dirk SR



Geregistreerd op: 02 Sep 2015
Berichten: 415

BerichtGeplaatst: 20-11-2016 18:57:02    Onderwerp: Reageren met citaat
Hey doornroosje,

In tegenstelling tot de omstandigheden buiten, voel jij je blijkbaar rustig.
Houden zó !!

Als je niet in de writing flow bent, het zij zo.
Doen wat je graag doet, wat je kan, wat je wil en en en ... daar hou jij je best aan.

Als je je goed in je vel voelt, hou je dat best vast en laat je je best niet afleiden door dingen waarmee je niet graag bezig bent op het moment dat je dit voelt.

Rustig zijn is eeer belangrijk, voor jou en ook voor mij.

Veel liefs,

Dirk
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 21-11-2016 22:00:55    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Doornroosje,

Hopelijk kan je rustig verder je nuchterheid opbouwen.
Dank je om hier op het forum er ook te willen zijn voor anderen.

Hou het nuchter!!!
Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 22-11-2016 15:32:37    Onderwerp: Reageren met citaat
Ja ik hou het nuchter hoor groetjes, kan ook niet anders met die antabuse-troep in m'n lichaam Crying or Very sad .

Weet je, mocht antabuse in van die kleefpleisters bestaan zoals die anti-rook-pleisters dan zou ik er geen problemen mee hebben om het te gebruiken. Mocht het in inspuitingen bestaan ook niet, maar het feit dat ik het moet inslikken, tja, dat is voor mij moordend.
De dokter en m'n psychotherapeut hebben het nu enkele keren 'life' mogen meemaken wat het met me doet, en tja, dat hebben ze nog niet gauw gezien, zo'n weerstand tegen medicamenten. Maar goed, tot 2 januari neem ik het. Niet langer, echt niet.

Verder begin ik nu wel zo'n heel klein beetje de redenen te begrijpen waarom ik soms uitschuif.
Enerzijds heb ik het héél erg moeilijk om te aanvaarden dat ik nooit meer kan drinken. Dat lijkt me echt een levenslange straf, ook al ben ik blij met de dagen dat ik niet drink, ben ik ook trots met de dagen dat ik niet drink, voelde ik me vaak best wel goed gedurende die weken/maanden dat ik niet dronk, en tja, toch, dat een leven lang volhouden, die gedachte is als een wurgslang voor me.
Dus nu zoeken we iets waar ik het minder moeilijk mee heb. Het 'dag per dag' bekijken geeft me te veel vrijheid, dan sluipt er als ik geen antabuse neem de gedachte al vrij snel door m'n hoofd 'oké, als ik vandaag niet drink, kan ik morgen dan wel drinken', dus dat is zeker niet goed.

Nu spreken we termijnen van een week af, vind ik al iets meer oké.
Ook het feit dat ik mezelf eigenlijk iets heel erg goed gun als ik niet drink, dat is lastig voor me.
Ik wens de hele wereld alle goeds toe, heb niets liever dat mensen in mijn omgeving het goed hebben en niets tekort komen, de mensen hier daar wil ik in alles voor meehelpen dat ze niet struikelen of hervallen, maar mezelf een cadeautje geven, dat blijft moeilijk.
Anderen verdienen dat altijd net iétske meer dan ikzelf vind ik.
Maar goed, ook hier zal ik met de tijd wel uitgeraken.

Ik heb ook zitten doordenken over Dirk z'n berichtje.
Het klopt wel, 'doen wat je graag doet, wat je kan, wat je wil, en en en....' Ook dat doe ik veel te weinig en moet ik echt meer doen.
Meer doen wat ik graag doe en niet trachten altijd m'n hele omgeving het maar naar de zin te maken en daarin zelf verloren lopen...
Daarom ben ik ook wel blij dat ik doorgebeten heb met m'n yogalessen. Oké, is best prijzig, maar het is iets voor mezelf en nee, dat geef ik niet op. Mijn man heeft een berg hobby's en dat gun ik hem, maar ik heb er ééntje en dat blijf ik doen.
M'n yogajuf snapt me ook als geen ander en zij is ook één van m'n steunpilaren die er was toen ik het enkele weken geleden moeilijk had. En mensen die me energie geven ga ik zeker niet uit m'n leven weren...
Mensen die energie van me wegnemen daar ga ik wel grote kuis in doen.

Ga nu maar snel verder werken, heb genoeg gekwebbeld voor vandaag. Laughing

groetjes,
Roosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 27-11-2016 12:44:09    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Doornroosje,

Hoe gaat het met je?

'Voor altijd', 'levenslang' zijn inderdaad begrippen waar je geen vat op kan krijgen. Het is iets oneindig...

Kiezen voor een nuchter leven is geen straf. Het is een eigen keuze.
Een keuze die je maakt omdat (zoals Dirk zegt) een product en jij niet samen gaat.
Je hebt hier nooit aangegeven dat je je nuchterheid op een bepaald moment als een 'straf' zag. Misschien is dat een punt om aan te werken in de toekomst.
Als gebruik er terug 'romantisch' begint uit te zien zeker aan de bel trekken.

Hou steeds iets negatiefs rond gebruik bij je. Een situatie, een gevoel,...,iets wat je echt nooit meer wil meemaken. Maak er een automatisme van om hieraan terug te denken als de gedachte aan gebruik de kop opsteekt.

Hou het nuchter en tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 01-12-2016 15:24:40    Onderwerp: Reageren met citaat
Nee, er is inderdaad niets romantisch aan gebruik. Ik ken veel romantischere en veel leukere dingen eigenlijk Laughing .
Ben met antabuse gestopt, heb er een kanjer van een maagontsteking aan overgehouden.
'Ha', zeg ik tegen de dokter, 'daarom moest ik dat blijven nemen. Nu kan ik in behandeling voor mijn maag bij je, zo blijft je business draaien hé Very Happy '.
Heb wel de afspraak gemaakt om er in augustus opnieuw mee te beginnen. Begin september loopt het altijd fout met me, dus lijkt het me veel nuttiger om het te nemen als het echt moet.Dus vanaf half augustus en september-oktober neem ik het.Ik wil nooit meer vallen !

En de term van 'nooit meer drinken', vervang ik nu door 'ik drink nu niet'. Punt.
En wat ik over 20 jaar uitspook dat merk ik dan wel Wink .

Roosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
charlie



Geregistreerd op: 11 Apr 2016
Berichten: 36

BerichtGeplaatst: 02-12-2016 09:41:46    Onderwerp: Antabuse Reageren met citaat
Goede morgen Roosje,

Je bent niet de enige die geen Antabuse over kan nemen over een langere periode.
Maar het is wel heel erg belangrijk om je dan op een andere manier te beveiligen.
We overschatten ons altijd, we denken 'ik kan het wel', en groot is de ontgoocheling als het niet lukt. En dat geldt voor ieder van ons.
Dus als de ene beveiliging niet werkt moet je iets anders zoeken, waarvan je weet dat het echt werkt.

Suggesties;
- Altijd een tablet Antabuse op zak hebben, als het moeilijk is kan je er een preventief nemen. Daar zal je beslist geen ulcus van krijgen.
- Bellen, en als het moeilijk voor je is. Regelmatig bellen ook als het goed gaat. Die mensen zijn daarvoor en je geeft hen erkenning voor hun inzet door te bellen. Als je regelmatig belt, wordt de drempel ook veel lager om het te doen als je het moeilijk hebt.
- Een vertrouwenspersoon, therapeut, CGG,... waar je regelmatig terecht kan.
- Het hier opschrijven als je het moeilijk hebt.

Veel beterschap met je maag en goede moed!

Liefs,

Charlie
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 03-12-2016 10:22:07    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Doornroosje,

Zoals Charlie reeds aangaf is het geen slecht idee om steeds een antabuse op zak te hebben.

Hoe staat je man nu tegenover jou nuchterheid?
Heeft hij er al een beetje meer zicht op dat voor jou gebruik helemaal niks te maken heeft met gezelligheid? Heb je er al met hem over kunnen praten?

Doornroosje, rustig verder doen nu...

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 09-12-2016 16:43:46    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Doornroosje,

Hoe gaat het met je?

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 10-12-2016 17:14:09    Onderwerp: Reageren met citaat
Eventjes goeiedag komen zeggen... Wink

Hier alles oké, heel erg drukke periode is begonnen maar ik ben dit jaar half november begonnen met m'n cadeautjesjacht , heb vorige week mijn kerstboom gezet dus ik ben op dat gebied ben ik volledig stressfree. Laughing Nu nog drie weken dolgedraaide klanten in m'n eigen winkel trotseren maar ook dat zie ik volledig zitten Very Happy .

Verder gaat alles goed, heel soms nog eens een moeilijk momentje maar dan neem ik m'n sos-steentje dat altijd in m'n broekzak zit met de nummer van sos op vast, heel soms neem ik m'n antabuse die ik àltijd bij heb ( was goeie tip van je Charlie) vast en als ik voel dat dat ambetant gevoel niet over gaat neem ik hem zeker en vast direct in. (ik sleur ook overal een flesje water mee naartoe in m'n handtas, niet enkel voor m'n antabuse maar ik merk ook dat , als ik dorst vermijd ik het zowieso veel minder moeilijk heb), dus ik heb echt àltijd en overal water bij.
En ik kom hier zeker en vast gillen als het moeilijk gaat, don't worry Laughing .

Mijn man snapt het nog niet echt, en ik stop eigenlijk ook niet veel energie meer om het hem proberen uit te leggen. Maandag gingen we iets eten en vroeg hij wel of ik een glas wijn wou, en ik zei hem 'nee, ik drink dat niet meer, bestel voor mij maar een grote fles water'.
Hij doet er ook niet echt heel moeilijk over, zeurt wel even dat hij dan geen fles wijn kan bestellen want dat is te veel voor hem maar dan zeg ik 'bestel dan een karafke ofzo, of een glas en bestel als dat op is nog een glas.' Soms drinkt hij gewoon ook water , of heel soms al eens een pintje. Dat deert me absoluut niet want ik vind dat bier stinkt en daar kan ie me zowieso niet mee verleiden.

Maar het gaat hier dus rustig zijn gangetje. Als het zo zou blijven zou ik héél content zijn maar ik vermoed dat er nog wel eens woelige stormen zullen passeren. Maar ik sleur altijd m'n reddingspakket met me mee (sos-nr, telefoon, extra belkaart, antabuse én flesje water), dus dat komt wel goed hier Wink .

Nu ga ik Charlie zijn dagboek nog even lezen. Enfin, 'even', ik ga er wel even mee zoet zijn denk ik Very Happy .

Fijne zaterdag iedereen, en tot gauw.

groetjes,
Roosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 13-12-2016 15:49:32    Onderwerp: Reageren met citaat
...als het zo zou blijven zou ik content zijn...

dat zinnetje schreef ik zaterdag hierboven. Zondag was het eerste winterstormpke er... Ik had het grandioze idee om te gaan shoppen in Hasselt, één van m'n lievelingsstadjes. Maar we waren er om kwart voor 1 en de winkels gingen pas om half 2 open. Mijn man stelde voor om een half uurtje over de kerstmarkt te lopen...
Jeetje, dom idee van me, écht dom.
Ik heb héél véél volk gezien, en iedereen die ik tegenkwam, of toch bijna iedereen , had wel een pint of een glas cava vast...
Manman, dat was niet fijn, echt niet...
Enfin, ik snap het eigenlijk niet goed hoor, op zondagmiddag lopen mensen, vaak met (kleine) kinderen erbij al alcohol te drinken....
Pff, ik had het moeilijk, echt waar. Maar goed, moeilijke momenten gaan ook voorbij hé. En toen ik dacht 'hélp, ik word hier echt mottig van al die drank...' kreeg ik het grandioze idee om het winterdorp binnen te gaan. Dat is een ijsdorp waarin kunstenaars vanalles in ijs gemaakt hebben, het is daar echt bereberekoud binnen en dus dé ideale plek om even af te koelen.... Laughing

En afkoelen deden we, het was daar zeker 10 graden onder nul, al had ik het gevoel dat het er 20 onder nul waren. Voelde me zo'n beetje op expeditie op Antarctica, en ja, om van m'n alcohol-goesting af te komen werkte het wel... Very Happy

Mijn stond te klappertanden en zag al bijna zo blauw als een smurf en zat voortdurend te zagen dat hij naar buiten wou en ikke maar voortdurend zeggen 'wacht effie, nog eventjes,ik wil nog even dat zien, en dit zien....' totdat ik merkte, yes, nu kan ik veilig naar buiten...

En tegen dat we dan buiten een beetje ontdooit waren kon ik gaan shoppen dus. Maar uitkijken is het dus nog wel... Confused

Fijne dag aan allen.

Groetjes,
Roosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 3 van 6

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum