Geen moed, maar moet....
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 05-11-2016 20:00:18    Onderwerp: Reageren met citaat
Ik weet het groetjes...
Doorbijten door de zure appel is nu de enige optie. Maar 't is eigenlijk moeilijker dan ooit, net of het na elk herval zwaarder en zwaarder wordt... Crying or Very sad

Mijn frietjes hebben me wel goed gedaan, ondertussen de tweede film van de kampioenen gezien, ik dacht 'dat gaat me vast goed afleiden', maar ik zag niets anders dan whiskey, wijn en bier in die film Rolling Eyes dus ga nu maar wat huiswerk maken dat Sigrid me vrijdag gegeven heeft Confused .

En dan ga ik slapen, hoop wel dat ik deze nacht eens goed kan slapen want de voorbije nachten was het erg...

MAAR.... ik begin morgen aan m'n vijfde droge dag, en dat is toch wel iets waar ik echt al een klein beetje blij mee ben Very Happy Dancing ...

Tot morgen.
En aan de nieuwkomers /hervallers...niet opgeven, we blijven ervoor gaan !

liefs,
Roosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 06-11-2016 08:39:07    Onderwerp: Reageren met citaat
Voel me toch alweer een beetje beter...

Die moeilijke dag van gisteren want ja, dat was hij echt wel Confused , doorkomen zonder een glas te nemen heeft me toch wel een boost gegeven.
Ook het feit dat ik hiervoor geen antabuse genomen had, kan gek klinken misschien, heeft m'n zelfvertrouwen toch echt wel weer wat opgekrikt.
Mocht ik gevoeld of gemerkt hebben dat ik toch overstag zou gegaan zijn had ik het direct genomen, dat zeker en vast. Drinken was geen optie, ik wou de dag echt nuchter doorkomen en ben supercontent dat dat gelukt is. Sigrid had me de taak gegeven om alles van emoties, gevoelens, gedachten, drang in welke hevigheid dan ook, om dat op te merken en op te schrijven. M'n vingers doen er zeer van want er kwam héél veel langs...
Maar ze kan wel gelijk hebben dat dat nuttig kan zijn om dat achteraf eens te bekijken.

Vandaag, een volledige dag vrij en dat geeft me wel een beetje stress. Vooral tussen 15 uur en 19 uur, dat is m'n gevaarlijk momentje.
Ik denk dat we best een goeie wandeling gaan maken na de middag en dat ik bij het thuiskomen direct warme choco ga maken. Dat lust m'n man ook graag, zeker als er een taartje bij is Laughing .
Deze avond ga ik macaroni maken, en ja, ik merk nu al dat ik dan automatisch aan een glas wijn denk. Maar ik ga sebiet al stoofappeltjes voor in de oven klaarmaken voor na het eten, en de gedachte aan lekkere stoofappeltjes doet de gedachte aan ongezonde wijn wel alweer wat naar de achtergrond verdwijnen...

Heb gisteren tijdens het winkelen ook verse frambozen, blauwe bessen en een verse annanas gekocht. Kan ik ook nog lekkere fruitsla maken. Bezig blijven is vandaag wel de boodschap maar dat zijn dingen die ik graag doe dus dat is geen straf.
Ik wil deze avond echt kunnen zeggen dat m'n vijfde droge dag er op zit.
En de enige die daar voor moet zorgen ben ikzelf....

Wens iedereen een fijne zondag toe, geniet ervan, ik ga dat ook doen Wink .

groetjes,
Roosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Dirk SR



Geregistreerd op: 02 Sep 2015
Berichten: 415

BerichtGeplaatst: 06-11-2016 10:01:32    Onderwerp: Reageren met citaat
Goede morgen Roosje,

Vandaag begin je aan je vijfde droge dag en mijn oprechte gelukwensen daarvoor.
Een dag zonder alcohol vullen voor mensen zoals wij, zeker in het begin, is geen vanzelfsprekendheid ...
Maar, je zal wel ondervinden - eens te meer - dat het kàn en dat het (volgens jou) moet.
Alhoewel, dat is een woord dat ik in onze context niet zo graag hoor en zeker niet gebruik.
Aan de keerzijde zit daar de gedachte niet mogen bij en dat zou je best heroriënteren.

Ik ben geëvolueerd van niet mogen naar niet willen, niet kunnen en nu ben ik in de sfeer van ... het hoeft niet meer.
De basis van mijn huidige nuchterheid ligt nu ongeveer 1,5 geleden (meer bepaald op 20 mei 2015).
Toen heb ik voor de eerste keer (na 14 jaar niet drinken van 1994 tot 2008 en dan weer opnieuw begonnen om pas in 2015 weer in te zien dat ik het toch niet "sociaal of gecontroleerd" kon) een bijeenkomst van SOS Nuchterheid in de buurt bijgewoond.
Daar is mijn nieuwe levensregel duidelijk gemaakt en duidelijk geworden:
"Het product alcohol en de persoon Dirk gaan niet samen !"
PUNT ...

Als ik mij van vorig jaar nog een beetje herinner uit jouw verhalen,meen ik dat jij niet op een bijeenkomst zou kunnen geraken.
Ben ik juist of heb ik het mis ?
Is dit werkelijk fysiek zo moeilijk of praktisch ?
Of zit / zat in je achterhoofd niet de gedachte van dit (nog) niet te WILLEN ?
Zet al de problemen eens opzij, neem contact met iemand of met anderen of met het 09-nummer of met een Huis van de Mens waar ook, maar ergens in Vlaanderen.
Ik ben zeker dat er een oplossing uit de bus kan en zal komen als JIJ dat ook ECHT WIL !!
Dat is de basis.

Het forum is een mooi en waardevol kanaal en hulpmiddel, maar de persoonlijke contacten en confrontaties met en ervaringen en verhalen van lotgenoten binnen een groepsbijeenkomst (onze "praatbarak", nietwaar P. ?) doen wonderen en zijn de echte ondersteuningen die wij allemaal - zonder uitzondering - zeer erg nodig hebben.
Als je vandaag niet weten zou wat doen, begin dan eens met rond te bellen en rond te mailen en oproepen te lanceren.
Dan raakt je dag vandaag weer gevuld met een zinvolle besteding in functie van wat volgens jou MOET, wat je ook WIL en wat ook voor jou KAN !!
Geloof mij.

Ik kom straks nog wel even op het forum.
Nu heb ik een drukke dag voor de boeg met een lang gepland museumbezoek (zal vrij lang duren, want ik neem mijn familie op sleeptouw).
Ik ben zelf helemaal geen kunstkenner, geen gids, geen historicus ... maar om een dag in te vullen heb ik mijn interesses en mijn horizonten verruimd en heb ik nieuwe, mooie, fijne, leuke dingen ontdekt.
Zo leer ik elke dag weer wat bij op mijn oude dag.
M
aar wat ik - andermaal - heb ontdekt en wat ik deze keer niet meer wil loslaten is dat een leven zonder alcohol toch zooooo mooi kan zijn en is.
Ik zeg altijd dat ik hoop een ezel te zijn.
Die stoot zich immers geen twee maal aan dezelfde steen.
Eén maal heb ik gedacht dat ik, na een lange periode zonder, opnieuw zou kunnen drinken zoals een andere gewone of normale man en vrouw in mijn omgeving.
Niet dus ...
Maar deze keer onthou ik dat !!!!

Ik zal straks nog eens op het forum komen.
En ja, "groetjes", je hebt gelijk met je reactie op mijn vorige geschrijf in mijn eigen item.
Ik had te lang (een maand) gewacht om nog eens op mijn toetsenbord te kruipen.
Ik zal dat voor ogen houden en ook daar (in "forum didi" dus) ook nog wel iets zetten.

Fijne zondag voor iedereen van een drukdoende gepensioneerde opa en tot straks !!
Waar ?
Kijk maar ... !

Dirk
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 06-11-2016 15:35:29    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Dirk,

wat fijn om nog eens iets van je te lezen.
En je hebt het juist, het is voor mij quasi onmogelijk om op een bijeenkomst te geraken. Het valt midden in de week, ik ga dan in't holst van de nacht in m'n bed liggen en moet er ook in't holst van de nacht terug uit (half 4). En mezelf kennende, ik ga het zowieso heel erg moeilijk hebben om alles wat ik die avond hoor los te laten, zelfs al zijn het leuke dingen, dat blijft allemaal wel een tijdje in m'n hoofd ronddwalen vooraleer ik dat kan loslaten.
Dus voorlopig zal het er zeker niet van kunnen komen.

Maar je hebt gelijk als je zegt dat 'face-to-face' misschien wel beter is dan dit forum, ik merk ook dat, nu ik (éindelijk Very Happy ) het algemeen nummer hier durf te bellen, hoe goed me dat doet.
Maar anderzijds, het is wel door dit forum hier dat ik terug rechtgekrabbeld ben, anders had het me nooit gelukt. En ik ben ook meer een 'schrijver' dan een 'babbelaar', ook daarin is iedereen anders natuurlijk.

Alleen vind ik het jammer dat er hier zo weinig geschreven wordt. Veel lezers ja, dat wel. Maar ja, dat kost tenslotte minder inspanning en durf dan hier op moeilijke momenten jezelf eens bijna bloot te geven....niet makkelijk, echt niet.

Want het heeft me heel erg veel moeite gekost om hier mijn 'zwakke' kant opnieuw te laten zien, om te zeggen dat het me weer eens niet gelukt was Crying or Very sad . Makkelijk is dat niet, nee echt niet, maar ben nu wel blij dat ik het toch gedaan heb...

Mijn zondagplanning is vandaag echt wel letterlijk in het water gevallen Laughing . Tegen dat we gegeten hadden en de afwas bijna gedaan was viel het water hier met bakken uit de hemel dus van een goeie wandeling waar ik zo naar uitkeek is nog niets in huis gekomen en 't ziet er niet naar uit dat het hier nog gaat opklaren. Crying or Very sad

Heb dan maar al mijn stoofappeltjes klaargemaakt voor vanavond, en ik had me gisteren een mandala-kleurboek gekocht. Vroeger vond ik dat stom, als mensen dat in m'n winkel kochten. Een kleurboek voor volwassenen, kan het nog gekker dacht ik toen.
Maar ik moet bekennen, ik ben fan nu. Ik ben er twee uur non-stop mee bezig geweest en je hoofd word echt helemaal leeggemaakt. Ook als ik al heel even aan een glas sherry dacht ging die gedachte snel weg door me terug op m'n tekening te concentreren.
Het is om dat ik nu m'n hand en m'n schouder bijna niet meer voel dat ik stop. Ik merk dat de gedachte aan '1 portootje' weer even goeiedag komt zeggen, daarom dat ik hier maar even wat tokkel.
Sebiet ga ik de open haard aansteken en een goei boekske lezen. Misschien dat ik m'n man nog warm krijg om een spelleke scrabble te spelen maar vermits ik altijd win doet hij dat niet zo graag Laughing .

En dan ga ik koken, nog even een filmpke zien en deze avond wil ik opnieuw nuchter m'n bed induiken.
Ik ga ervoor !

groetjes,
Roosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 06-11-2016 15:41:32    Onderwerp: Reageren met citaat
Nog even dit Dirk...
Het lijkt me zalig als die gedachte door je hoofd stroomt van 'ik hoef geen alcohol meer'...
Het moment dat die gedachte je metgezel voor't leven is ben je een rijk iemand denk ik, maar zover ben ik nog lang niet. Echt niet...

Sommige dagen /weken had ik de voorbije jaren het gevoel van 'yep, ik hoef die rotzooi niet meer' om dan na een tijdje te merken dat ik er toch opnieuw naar verlangde, dat ik de gedachte 'Roos, je màg niet, blijf eraf' 100 000 keer op een dag in m'n kop moest stoppen of ik dronk toch...
En na zo' periode komt er dan inderdaad steeds een dag dat ik zeg 'foert, ik WIL HET. NU !'
En op zulk een moment gaat het fout. En daar wil ik nu wel aan werken om dat 'foert-moment' anders te gaan aanpakken als het zich aandient...


Dat wou ik nog even kwijt...

Roosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 06-11-2016 16:19:08    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Doornroosje,

Je bent echt goed bezig!!!

Hou het nuchter!!!
Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Dirk SR



Geregistreerd op: 02 Sep 2015
Berichten: 415

BerichtGeplaatst: 06-11-2016 17:04:06    Onderwerp: Reageren met citaat
Hey Doosje,
Ik kan vlug eens kijken en snel iets reageren.
Ik wil zeker het forum niet minimaliseren, hoor, integendeel !
Ik wilde alleen maar aangeven dat het - en zeker voor míj - alleen onvoldoende is.
Ik heb de andere confrontaties nodig.
Straks meer , want nu nog steeds op stap.

Dirk
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Dirk SR



Geregistreerd op: 02 Sep 2015
Berichten: 415

BerichtGeplaatst: 06-11-2016 21:26:00    Onderwerp: Reageren met citaat
Hallo Roosje,

Zoals beloofd, kom ik nu nog even bij jou langs.
Daarna zal ik zien of ik nog de tijd en de inzet vind om ook nok op het eigen item iets te posten.
Hier richt ik mij persoonlijk tot jou, hoewel iedereen dit kan en mag lezen.
Ik hoop dat nog andere lotgenoten hier iets kunnen van meepikken, maar een zekerheid is dit niet.

Kan echt niets afgesproken worden met iemand om jou op te halen en misschien na een halve bijeenkomst (bij ons wordt er bv. na een uur een pauze genomen) terug te brengen ?
Dan zit je toch niet midden in de nacht, want ik begrijp ook wel dat, als je om half vier al uit je bed moet, het niet evident is om heel lang op te blijven.
Maar, dan kan je wel met een nuchtere kop je bedje in en dat wil ook wat zeggen, toch ?
Ik ben ook zo dat ik niet onmiddellijk kan gaan slapen als ik naar een vergadering ben geweest (ook naar een andere dan een bijeenkomst van SOS Nuchterheid).
Alles moet dan weer allemaal even bezinken.

Dat weegt echter niet op tegen de positieve impulsen die je krijgt vanuit èn vanwege je lotgenoten.
Ik ben nu zò een vat (sic) vol ervaringen op vlak van drinken en loskomen van de alcohol.
Toch word ik nog iedere keer met mijn neus op de feiten gedrukt als ik de verhalen hoor van nieuwkomers en van mensen die hervallen zijn.
Neem dat maar van mij aan.

Bovendien ben ik (maar wie ben ik ...?) een "sociaal" geval dat voor alles en nog wat een groepsgevoel nodig heb.
Ik ben misschien een kuddedier, maar so what ?
Een vergelijking zal een beetje verduidelijken ,wat ik daarmee bedoel.
Ik vond dat ik te veel woog en wilde vermageren.
Ook dat heb ik in een groep (om geen namen te noemen weight watchers) kunnen realiseren.
Op één jaar ben ik 25 kg. vermagerd.
Ik weet dat weight watchers een commerciële organisatie is en je moet betalen om er aan deel te nemen.
Maar, het heeft gewerkt, want ik wilde mee met de anderen en ik wilde niet verdrinken in de individuele inspanningen.
Ik moest mij kunnen spiegelen en ik wilde stimulansen krijgen en ondervinden van anderen zoals ik.
Eenvoudig was dit niet, want ik zit in een groep van gemiddeld 18 vrouwen en soms 2, maar meestal slechts één man en dat ben ik ...

SOS Nuchterheid kost niets, maar heeft ook gewerkt voor mij, want ik heb solidariteit nodig en door die aan de lijve en in de geest te ondervinden, heb ik de alcohol kunnen laten staan.
Dat ik daardoor dan één nacht per week minder zou kunnen slapen, zou ik als ik in jouw plaats daar zeker voor over hebben want zo zal je minder denken aan drinken en zo zal je minder impulsen voelen om toch maar weer een glaasje te nemen en te drinken.
Wat je er immers voor terug krijgt en / of in de plaats, is veel meer waard, ja is onbetaalbaar.
Ik weet waarover ik het heb.

Het klinkt misschien hard of hoog of ... (vul zelf maar in), maar op dit ogenblik dient voor jou je nuchterheid dè eerste en prioritaire doelstelling in je leven te zijn.
Dat is van een onschatbare waarde en is een wezenlijk element van je persoon en je persoonlijkheid waarbij al de rest ondergeschikt wordt.
Je zal dan wel zien en ondervinden hoe ook een pak andere dingen en elementen een stuk duidelijker en eenvoudiger zullen worden om te realiseren en veel gemakkelijker op hun plaats zullen komen.
Je zal er een pak vanzelfsprekendheden bij krijgen ...

Laat het niet aanmodderen, maar zoek ook zelf mee naar een goed alternatief om je leven kwaliteit te geven.
Geen drank, geen alcohol, geen roes, geen nevel .... zijn daarvoor de enige aanzetten om die kwaliteit in je leven daadwerkelijk een plaats te kunnen geven.
Het is heel wat stof om over na te denken, maar zet alles eens op een rijtje en weeg de positieve punten af tegenover de negatieve en je zal wel weten hoe je de balans zal willen laten doorslaan !

Veel goede moed en geef maar een seintje als het nodig is.
Weer van jou te lezen, heeft bij mij immers weer doen oplichten e verwezenlijken dat ik er ook sterker van word door hierop te reageren.
Ondanks de heuglijke belevenissen en de vermoeiende dag en de serieuze inspanningen van vandaag (ook fysiek na mijn ongevallenhistories de voorbije twee jaar), schrijft hier toch weer een mens die zeer gelukkig en ook fier is om zijn nuchterheid te hebben teruggevonden.

Denk daar maar eens rustig over na en blijf babbelen, praten, schrijven, delen, meedelen, oppikken met en van anderen die in dezelfde situatie zitten of hebben gezeten !

Tot binnenkort, doornroosje en veel geluk in alles, maar in de eerste plaats met je nuchterheid, die je nu toch al weer enkele dagen verworven hebt.

Dirk.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 07-11-2016 11:08:19    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Doornroosje,

Hoe gaat het met je?

Blijkbaar is het ook bij je therapeute meegevallen en zijn jullie samen aan een degelijke opvolging begonnen.

Onderschat dat inkleuren van prentjes niet. Zelf doe ik het niet, maar ik snap wel de 'werking' hiervan. Als je aan gebruik begint te denken neemt dit al snel je hele denken in beslag.
Jezelf erop toeleggen je ergens anders op te concentreren, door te praten, schrijven, kleuren,...haalt de druk van de ketel.
Topt de gedachte aan gebruik af zodat je terug met je beide voeten op de grond kan komen, en goed beseft met wat je bezig bent.

Wat het 'vele lezen' van topics betreft: ikzelf lees topics vaak een paar maal voor ik antwoord. Da's dus al een paar 'lezingen' op de teller, alleen al van mij...

Het 'foert' gevoel wat je omschrijft is heel herkenbaar. Ooit was ik een jaar of zo nuchter, volledig op m'n eentje. Ok, het was een nuchterheid, maar niks meer of minder. Het enige wat ik toen deed was niet gebruiken. Voor de rest deed ik er niks mee.
Ik 'groeide' niet in mijn nuchterheid.
Het bleef bij 'ik MAG die eerste druppel niet aanraken'. Soms ook wel al eens 'ik WIL niet' maar dat was toen helemaal niet bewust.
Dat er toen een dikke 'foert' zat aan te komen was dan ook vrij normaal. Weet ik nu, met alles wat ik nu weet ivm middelafhankelijkheid.

Ik heb het hier al vaker geschreven, een nuchterheid opbouwen is veel meer dan enkel een product te laten voor wat het is.
Anders blijft je hangen in het 'ik MAG niet' en dat is zoiets als een kind zijn/haar speelgoedje afnemen...niet leuk dus en vroeg of laat probeer je dat speeltje toch terug te bemachtigen...

Doornroosje, doe nu rustig verder, je bent echt heel goed bezig!!!
En vooral, het is de eerste maal dat je niet alleen bent blijven zitten met je probleem. Ok, je gebruikt dit forum, maar deze maal zijn er ook andere hulp-kanalen. En dat kan/zal echt een heel verschil maken...

Hou het nuchter en tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 08-11-2016 06:52:15    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Doornroosje,

Gaat het?

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 08-11-2016 07:05:25    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Groetjes,

ja hoor, alles oké hier.
Zondag viel het eigenlijk nog mee , tov zaterdag was dat best een makkelijkere dag. Gisteren even de weerbots, hele moeilijke dag maar zo druk dat ik er niet aan toe kwam om hier iets te schrijven. Ik heb je berichtje wel gelezen en dat heeft me gisteren echt wel de dag doen doorkomen.
Dus ik was gisterenavond toch eigenlijk heel erg blij dat ik nuchter m'n bedje kon induiken.

Vanavond naar de dokter, dat zie ik minder zitten. Ik hoop dat ik hem alsnog van z'n plan kan afbrengen dat ik met antabuse moet beginnen.
Hoop het, want zie dat eigenlijk helemaal niet zitten.
Zoals gisteren, als ik niet toegeef aan die lokroep van de drankduivel ben ik achteraf heel erg blij en content over mezelf, maar als ik vanavond antabuse neem ga ik minder blij zijn, dan is het net of dat pilleke heeft ervoor gezorgd dat ik niet drink, terwijl ik het gewoon zélf wil doen...

Misschien moeilijk te begrijpen maar zo ervaar ik het.
Enfin, ik ga wel gaan vanavond maar 't is niet met volle goesting, absoluut niet Crying or Very sad .

Maar als deze dag om is ben ik alweer een week op weg, en ja, daar ben ik dan wel weer blij om.
Het lijkt me inderdaad echt de max als je daar gewoon een levensvisie van kan maken dat je geen drank meer wil... Bij mij is het steeds dubbel. Als ik niet drink verlang ik om te drinken, als ik drink verlang ik ernaar om nee tegen dat glas te kunnen zeggen en niet te drinken.
Maar goed, ook vandaag drink ik niet en ik heb er echt al terug wat meer vertrouwen in dat het hier wel goed komt.
Jouw verhaal hierboven te lezen dat geeft me echt wel moed en opnieuw vertrouwen in de toekomst. Dank je voor je tijd die je erin stopt om hier te schrijven, weet dat ik dat echt héél erg hard apprecieer en daar heel erg veel aan heb.

Misschien nog tot straks, of anders tot morgen.

Roosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 09-11-2016 10:39:15    Onderwerp: Reageren met citaat
Gisterenavond met antabuse begonnen. Tot gisteren zag ik dat echt niet zitten, krijg dat gewoon amper binnen. Maar na lang gesprek met dokter doe ik het toch. Tot gisterenavond met veel tegenzin, maar nu ik een nachtje alles heb kunnen laten bezinken heeft hij misschien wel gelijk dat dat toch het beste is.
Afspraak is tot 2 januari en dan bekijken we het verder.
Tot dan ga ik elke week bij hem even langs.
Vandaag dag 8 en ook vandaag word dus zowieso een nuchtere dag. (Kan moeilijk anders natuurlijk met dat gif in m'n lichaam Rolling Eyes ).

Heb het er mentaal moeilijk mee, maar geef het wel een kans.

Roosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 10-11-2016 16:13:45    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Doornroosje,

Alles ok?

'Bij mij is het steeds dubbel. Als ik niet drink verlang ik om te drinken, als ik drink verlang ik ernaar om nee tegen dat glas te kunnen zeggen en niet te drinken.'

Misschien hierin eens met lijstjes werken. Wat voelt goed aan als je niet gebruikt? Wat zijn de voordelen. Doe hetzelfde bij gebruik.
Bekijk ook wat negatief is aan gebruik en ook wat negatief aanvoelt bij stoppen.
Als je dit op papier zet wordt het tastbaarder...kan je ook hier iets mee doen.
Bespreek dit ook met je arts en/of therapeute.
Hoe is het trouwens met je therapeute? Valt dat een beetje mee?

Heb je ook al met je man kunnen praten over wat gebruik met je doet? Dat het echt niks meer met gezelligheid te maken heeft?

Doornroosje, probeer toch om antabuse niet als een vergif te bekijken.
Het is een hulpmiddel, een afrader. Het geeft je de mogelijkheid om rustiger te worden in je niet-gebruik.
Het gevecht tussen wel of niet gebruik wordt door antabuse stilgelegd omdat het antwoord toch nee is. Daardoor heb je meer tijd om bewuster met de positieve kanten van nuchter zijn te leren omgaan.
Het geeft je ook de mogelijkheid om rustiger met bepaalde, soms onverwachte, situaties om te leren gaan.

Doornroosje, doe rustig verder en geef gebruik geen kans meer...

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 11-11-2016 11:46:43    Onderwerp: Reageren met citaat
Tja, ik weet het hoor groetjes. Wat jij hierboven schrijft zei de dokter ook allemaal. En dat zal wel zo zijn, maar nu heb ik 's avonds geen trots gevoel op mezelf omdat ik niet gedronken heb. Nu is het van 'tja, het kan niet, en ik mag niet omdat ik niet kan drinken' en dat stemt me niet blij, echt niet Crying or Very sad .

Misschien dat dat wel komt met de tijd, ik weet het niet.
Maar op dit moment voel ik me er echt niet gelukkig mee, echt niet.

En die therapeute, tja, die is wel oké.
Ben er gisteren weer geweest en wil best wel kijken waar het steeds opnieuw misgaat. Maar meer dan dat wil ik niet doen, ik ga geen putten graven in het verleden, geen haar op m'n hoofd dat daar aan denkt.

Dus vandaag nieuwe dag, slecht begonnen met ruzie met m'n man dus het sfeertje is hier niet echt leuk te noemen Rolling Eyes ;
Zal dus maar m'n was gaan ophangen en naar m'n yogazolder verhuizen, dat brengt misschien wat afleiding.

Roos
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 11-11-2016 21:07:26    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Doornroosje,

Hoe gaat het nu met je?
Hopelijk is je dag toch nog een beetje meegevallen...Zo niet, morgen beter!!!

Soms vinden archeologen juist schatten door putten te graven...Of verklaringen voor actuelere situaties.
Maar jij moet hierin gewoon doen en aangeven wat jou verder kan helpen.
Je in het verleden blijven wentelen is vaak ook niet echt het beste idee.
Richt je nu vooral op je toekomst.
En daar gaat je nuchterheid een grote rol in spelen.

Doornroosje, je mag echt fier zijn op jezelf!!!
Je bent zelf terug aan het rechtstaan en je hebt hier zelf hulp bij gezocht...
En vooral, je hebt deze hulp toegelaten!!!

Dus...rustig verder doen!!!
Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 2 van 6

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum