moedig gaan we verder...
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 46, 47, 48
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 29-10-2016 11:42:17    Onderwerp: Reageren met citaat
Dank je Sam.
Ik heb gemaild voor een adres van een goeie arts, ik hoop dat ik iemand vind.
Maar hulp vragen is voor mij heel erg moeilijk, zeggen dat ik het niet alleen kan is zwaar.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 29-10-2016 11:45:37    Onderwerp: Reageren met citaat
En toegeven dat het me gewoon niet lukt vind ik helemaal verschrikkelijk Crying or Very sad .
Misschien dat ik deze middag toch bel...

Roosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
charlie



Geregistreerd op: 11 Apr 2016
Berichten: 36

BerichtGeplaatst: 29-10-2016 19:03:28    Onderwerp: Reageren met citaat
Hey Roosje,

Heb je al kunnen bellen? Het is belangrijk om veel steun te hebben. Een babbel, regelmatige controle en Antabuse zouden je helpen nu.

Ik begrijp je drempelvrees, zo een domme en onwetende reactie van een huisarts.
Vroeger was verslaving helaas geen deel van de opleiding, veel artsen van oudere en middelbare leeftijd hebben in de verste verte geen idee wat een verslaving is. Maar je zal er maar bij terecht komen en dan zeker nog bij zo een boer die zich wentelt in zijn onwetendheid. Deze heel domme reactie zegt meer over hem dan over jou.
Jij was sterk en ferm dat je het gevraagd hebt!!! Knap!!! Doe het opnieuw en denk die huisarts was een boer en een totale 'looser' wat dat onderwerp betreft!
En je bent nog steeds sterk, al voelt het nu misschien even niet zo.

Het is ook heel goed dat je communiceert. Dat je op die manier steun vindt bij lotgenoten. Ga je ook naar vergaderingen?
Je kan niet streng genoeg zijn voor die rotziekte, echt waar!

Veel moede en sterkte Roosje.

Charlie
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 29-10-2016 19:25:03    Onderwerp: Reageren met citaat
Dank je Charlie, je berichtje doet me heel veel deugd.
En ja, ik heb deze namiddag m'n stoute schoenen aangetrokken en heb, éindelijk, die telefoon durven vastnemen en bellen...

En mijn eerste reactie was eigenlijk om de hoorn direct terug neer te smijten, maar dat was zo'n schattige, lieve man aan de andere kant van de lijn dat ik toch maar blijven hangen ben Very Happy .

Het deed me heel veel deugd dat hij op zo'n kalme manier zei dat we het allemaal al eens moeilijk hebben, en dat hervallen iets is dat gewoon kan gebeuren. 'Je kan honderd keer nee zeggen tegen een glas' zei hij 'en de 101e keer kan't zijn dat je toch drinkt. Dat kan nu eenmaal gebeuren...' Maar die zei dat zo kalm en rustig, dat mijne tikker die tegen 280 slagen per minuut sloeg eigenlijk direct rustig werd. En 't maakte dat ik me achteraf toch wel wat gesteund voelde en dat ik er toch opnieuw een klein beetje hoop op heb dat het wel weer goedkomt...

En wat m'n man betreft Sam, ik kan enkel telefoneren als hij niet thuis is, (maar dat gebeurt zelden, de weinige uren dat ik thuis ben is hij ook ( bijna) altijd thuis, en dan kan ik niet rustig of ongestoord bellen. Maar deze namiddag was hij buiten in de tuin bezig, dus ja, dat was dus mijn kans om de koe bij de horens te vatten.

Maar de komende week ga ik dat nog wel eens doen, net voor ik naar huis vertrek van m'n werk, kan ik ook ongestoord bellen.


En maandag ga ik op zoek naar een dokter, ééntje die me niet bespot maar serieus neemt. En mocht ik per toeval weer bij éne komen die me uitlacht, dan denk ik dat ik klacht indien. Want die waar ik laatst bij was die was maar een jaar of 40, dus dat is toch nog niet zo oud hé Charlie ? Maar je doet me glimlachen als je zegt dat het een boer is...in gedachten zie ik hem nu met houten klompen en een rode zakdoek met bolletjes rond z'n hals in z'n praktijk rondstampen Laughing .

En om nog even op je vraag te antwoorden Charlie, nee ik ga niet naar vergaderingen. Praktisch is dat in feite onmogelijk.
De dichtsbijzijnde (=diegene waar jij ook gaat) is voor mij moeilijk te bereiken. Eerst moet ik een dikke 20tal minuten gaan voor ik aan de bushalte ben, dan de bus, of zelfs 2 denk ik nemen, dan nog een stuk te voet gaan en vermits mijn wekker elke dag om half 4 afloopt, 6 dagen op 7, zie ik het niet zitten om in't holst van de nacht thuis te komen en amper te slapen voor ik weer aan m'n schift van 13 uur moet beginnen.
(Over)vermoeidheid is ook één van m'n grootste triggers dus ik heb de weinige rust die ik nu heb echt wel nodig.
Komt daar ook nog bij dat ik dat ook heel erg moeilijk zou vinden om daar gewoon binnen te stappen...
Maar ja, ik had ook nooit gedacht dat ik ooit zou telefoneren, en zie, dat heb ik nu vandaag ook gedaan Wink...


Roosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 30-10-2016 11:14:58    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Doornroosje,

Hoop dat je vandaag kan genieten van het zonnetje.

Tot gauw,
groetjes

Morgen heb ik hopelijk ietsje meer tijd...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
charlie



Geregistreerd op: 11 Apr 2016
Berichten: 36

BerichtGeplaatst: 30-10-2016 21:57:28    Onderwerp: Reageren met citaat
Hey Roosje,

Het doet deugd je bericht te lezen. Je bent weer op de goede weg Smile
Goed dat je gebeld hebt, dan is de drempel al zoveel lager de volgende keer.
En het is inderdaad een lieve man en ik ken ken hem ook enkel van aan de telefoon.
Ik ben echt blij dat je er deugd van had.
Het volgende gesprek, voor je van je werk vertrekt, mag je niet aan het toeval overlaten.
'Ik zal het eens doen...', is niet genoeg voor ons, heb ik helaas zelf moeten ervaren. Plannen en doen! Zet het nu al in je agenda Roosje.

Het is zo dat verslaving slechts de laatste 10 jaar deel uitmaakt van de artsenopleiding. Maar er zijn ook goede oudere artsen, die zich bijgeschoold hebben en die met liefde en zorg met hun patiënten omgaan. Jij bent toevallig terecht gekomen bij iemand met klompen aan en een rode zakdoek met bolletjes rond zijn nek, die nog nooit van bijscholing mbt tot middelen afhankelijkheid gehoord heeft.
Belangrijkste is dat jij de dappere en de sterke bent in dat verhaal! Die sterkte moet je vasthouden om hulp te vragen aan een nieuwe huisarts.

Je bent weer op het goed pad Roosje!

Liefs,

Charlie
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 31-10-2016 05:48:49    Onderwerp: Reageren met citaat
Dank je voor je lieve berichtje Charlie, het geeft me een blij gevoel op deze vroege maandagmorgen Very Happy op een uur dat de meeste die dit lezen waarschijnlijk nog in dromenland zijn...

Je hebt gelijk hoor, een vaste planning is belangrijk. Dus bij deze heb ik het in m'n agenda gezet : woensdag sos bellen. Ik weet nog niet of ik bel voor ik naar huis vertrek van m'n werk, of als ik thuiskom en me opsluit op m'n yogazolder. Want woensdag zou ik graag terug stoppen.
Of het gaat lukken weet ik niet, want de motivatie is nog niet volledig terug. Ze is er al terug een klein beetje, daar ben ik blij om, maar toch, er gaat nog zoveel door dat koppie van me dat eerst om rust vraagt voor m'n stopplan echt werken kan.
Ik heb ondervonden gisteren dat ik echt meer moet buiten komen, meer moet bewegen, ben ook al enkele dagen terug m'n yoga aan het doen en ik merk dat ook dat me goed doet, en zo zijn er nog wel wat werkpuntjes.
Vooral erover praten, dat is ook iets belangrijks dat ik echt wel leren moet. Dus ja, ik denk dat ik die sos-telefoon echt wel meer ga moeten gebruiken...

En schrijven, veel meer schrijven, ook daar heb ik deugd van. Als er negatieve hersensspinsels door m'n hoofd spoken moet ik ze er vlugger uitgooien voor ze m'n verstand helemaal benevelen.

Dus ja, ik weet wel wat te doen de komende tijd.
Maar eerst ga ik vandaag een deftige dokter zoeken Wink .

Fijne dag iedereen, en bedankt voor de steun. Geloof me, ik heb er de voorbije dagen heel erg veel aan gehad want ik lag echt op m'n gat en wist niet hoe ik moest rechtkrabbelen. Nu zit ik nog niet concreet in m'n startblok maar ik sta toch al opnieuw recht en heb er terug wat moed in.
En de rest, dat volgt wel, daar ga ik voor zorgen...


Liefs,
Roosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 31-10-2016 10:57:50    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Doornroosje,

Zie je wel...straffe madam!!!

Je bent langzaam terug op je pootjes terecht aan het komen.
Ik hoop dat het je lukt om woensdag terug te stoppen. Mocht het je toch nog niet lukken, zeker niet opgeven!!!

Hoe staat je man eigenlijk tegenover je gebruik/nuchterheid?
Kan je er ook met hem over praten?

Ik hoop echt dat je deze maal een goeie arts vind die wel weet waarover het gaat.

Doornroosje, geef jezelf alle kansen en blijf erin geloven!!!
Soms gaan de dingen nu eenmaal met vallen en opstaan. Als het je een troost mag zijn, mijn nuchterheid is ook niet uit de lucht komen vallen hoor. Er moest ook al wel eens opgestaan worden...

Geniet van het zonnetje vandaag.
Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 31-10-2016 13:07:20    Onderwerp: Reageren met citaat
Pf, afspraak gemaakt bij een vreemde dokter, ik besterf het van de zenuwen.
Ga daar straks voor die zijn deur staan bibberen als een pasgeschoren hondje in de vrieskou denk ik Crying or Very sad .
En als deze ook niet meevalt, tja, dan weet ik het niet meer Confused .

Ik hou jullie op de hoogte.

Roosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 31-10-2016 13:11:37    Onderwerp: Reageren met citaat
En mijn man zegt er niet zo heel veel over dat ik drink groetjes. Tenminste, hij vind het niet zo fijn dat ik elke dag drink, liever zag hij me zo heel af en toe een glas drinken, want dat vind hij wel fijn.
Toen ik twee jaar lang geen druppel dronk dat vond hij dan ook weer niet zo plezant, zeker niet als we uit eten gaan, dan wil hij dat ik een glas meedrink.
Nee, makkelijker maakt het dat allemaal niet maar goed, eerst nu naar de dokter pale. Heb het gevoel dat ik aan't sterven ben van de zenuwen....

Tot straks.

Roosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 31-10-2016 18:43:05    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Doornroosje,

Hoe gaat het?
Viel het een beetje mee bij de dokter?

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 01-11-2016 08:13:05    Onderwerp: Reageren met citaat
Het was een zware avond bij de dokter groetjes, dank je voor je bezorgdheid.
Maar het is wel een geduldig en vooral meevoelend iemand heb ik de indruk. Hij kan wel streng kijken wat maakt dat ik me eigenlijk achter m'n stoel zou willen verstoppen mocht dat kunnen, maar hij lachte me tenminste niet uit zoals de vorige.

Ik ga nu verder schrijven op een andere topic, de deze ben ik destijds gestart toen ik vol goeie moed zat.
Die is er nu even niet echt, dus schrijf ik vanaf nu verder op een andere plek...

Als de 'moet' weg is, en de dag komt dat de 'moed' er weer volop is en ik terug opnieuw 100% in mezelf geloof, dan schrijf ik hier weer verder...

liefs,
Roosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 03-11-2016 13:17:13    Onderwerp: Reageren met citaat
En al die 'lezers' hier mogen hier ook best wat schrijven hoor, voel me hier eigenlijk alle dagen gestalkt worden Sad en nee, dat vind ik niet zo fijn.
Het is hier niet enkel een bibliotheek waar je lezen kan, ook schrijven kan en mag iedereen hier doen...

Mezelf blootgeven is best wel moeilijk, buiten Charlie zie ik het hier de laatste tijd ook niet veel mensen meer doen...



Roosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 03-11-2016 13:20:53    Onderwerp: Reageren met citaat
Oeps, ben zo zenuwachtig dat ik bovenstaand bericht verkeerd gepost heb. Moest eigenlijk op m'n nieuwe topic staan maar goed, hoop toch dat de boodschap begrepen wordt...

Roosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 46, 47, 48
Pagina 48 van 48

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum