Tweede kans?
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dirk SR



Geregistreerd op: 02 Sep 2015
Berichten: 415

BerichtGeplaatst: 23-07-2016 12:15:25    Onderwerp: Reageren met citaat
Goede middag Pritha,

Hopelijk beleef je prachtige feesten in Gent.
Aan ambiance ontbreekt het daar nooit, denk ik.
En feesten met cola, ice-tea, schweppes tonic of agrum of lemon, water ..., dus zonder bier of wijn of andere zgn. "geestrijke" of "spituele" dranken, ook dat kan en ook dat is leuk.
Vaak heb je er veel meer plezier aan dan anders, want de herinneringen blijven helder en worden niet vaag.
Dat is althans mijn gevoel.

Ik heb gisteren nog in strandsfeer en zomerse omstandigheden doorgebracht en beleefd.
Op een groot sport-beach-evenement in onze stad werd ook een beach-petanque-tornooi georganiseerd.
Vermits deze sport nu een stuk van mijn vrije tijd is geworden, heb ik deelgenomen.
Ik heb veel mensen ontmoet onder de parasollekes en tentjes, in het mulle zand onder een stralend zonnetje en later in een langzame avondovergang.
Ik verschoot er weer van hoeveel mensen er ook waren die iets anders dronken dan alcohol.
En het was dus niet vreemd om bij die club te zijn, hoor en ik heb dit helemaal niet raar gevonden !
Dus, Pritha, de paralellen zijn er alleszins !

Nu nog één drempel overwinnen0.
BINNENGAAN (sorry voor het roepen) volgende keer !
Je gaat niet weten wat voor extra steun dit jou gaat geven om nuchter te blijven.
Ik lees graag dat je geen gevecht moet leveren.
De juiste ingesteldheid siert jou helemaal, hoor.
JIJ hebt inderdaad de beslissing genomen, dus is het ook niet direct een voldongen feit dat jou is opgedrongen of aangeboden of gesteld.
Het is JOUW besluit en dat kan maar één persoon jou weer afpakken en dat ben ... JIJZELF.

Nu nog een klein duwtje in de rug om een bijeenkomst bij te wonen en je gaat een openbaring ervaren en vele ervaringen in je op kunnen nemen.
En die knikkende knieën en die drempel moet je maar één keer overwinnen, geloof mij.

Ik zou zo zeggen om volgende week naar Gent te komen en je bij de hand te nemen en binnen te "trekken" ... want ook ik zou daar veel deugd van hebben voor mij.
Als ik volgende week zou lezen dat je het hebt gedaan, zou dat voor mij ook een opkikker zijn !
Doen, doen, doen ... Pritha !!

Veel koerazie, maar (desondanks) toch ook blijven volhouden in en vasthouden van wat je al hebt !!

Dirk
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Miss One Day



Geregistreerd op: 01 Mei 2016
Berichten: 31

BerichtGeplaatst: 23-07-2016 12:27:21    Onderwerp: Reageren met citaat
Hey Pritha,

Ik begrijp wat je bedoelt... werken,werken,werken en moeilijk de tijd vinden om hier nog eens iets te schrijven.
Hetzelfde overkomt mij ook. Van zodra ik dan een dagje thuis ben, maak ik er gebruik van om zoveel mogelijk bij de lezen en te reageren en van mezelf iets te laten weten. Voor mezelf en uit respect voor de anderen.

Ik ben zeer blij te lezen dat je er in slaagt om je nuchterheid te bewaren. Ik herken mezelf in wat je schrijft! Gisteren ging ik nog naar een evenement bij mij in buurt en bestelde aan de bar (lees soort kampeerwagen waar drank wordt geserveerd) een sinaas- en appelsap. Naast me stond een bevallige dame die op haar beurt een glas witte wijn bestelde. De parels condens gleden van het glas af wat erop wees dat de wijn zeer koud geserveerd werd. Het speeksel kwam me zowaar in de mond stromen. Op de koop toe bestelde er nog een dame een pils en ik kan je verzekeren dat deze perfect getapt was!!! Razz
Maar ik bleef vastberaden en dronk smaakvol mijn sinaasappelsapje Applause

Citaat:
Ik ervaar het meer als een gewoon een voldongen feit. Heb de beslissing genomen om niet meer te drinken...


Zo is ook bij mij het geval en bij velen onder ons! Zoals Dirk schijft: "alcohol en ikzelf gaan niet samen."

Voor wat de bijeenkomsten betreffen. Ik schreef eerder al eens denk ik dat je dit niet mag aanvoelen aan een verplichting. Ik lees dat iedereen hier dit wel sterk aanmoedigt en kan het alleen maar bevestigen... steun, tips & tricks, ervaring,... je vindt het er allemaal. Maar het moet nog altijd je eigen keuze zijn! Laat het misschien wat rusten, het idee om ernaartoe te gaan. Je zal zelf wel aanvoelen of je de stap alsnog moet zetten of niet. Het is duidelijk dat het een enorme drempel is waar je overheen moet en de stap kan je alleen maar zetten als je er klaar voor bent. Maak dus voor jezelf uit wanneer en of je dit wenst te doen. De stress die je ervaart als je er voor je uit zit te staren en dan uiteindelijk terug huiswaarts keert zorgt voor extra spanningen die je volgens mij wel kan missen momenteel.

Geniet nog van je weekend (zonnig of niet) en tot schrijfs!

Missie
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 28-07-2016 18:44:40    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Pritha,

Hoe gaat het met je? Gentse feesten overleefd?

Een comfortabele, stabiele nuchterheid op(uit)bouwen heeft tijd nodig, veel tijd!!!
Wat nu nog niet goed aanvoelt (terrasjes ed) zal heus wel ooit terug kunnen hoor.
Het is goed dat, als het nu nog niet veilig aanvoelt, je het gewoon rustig even laat voor wat het is.
Alles op zijn tijd...

Binnenstappen op een bijeenkomst zal je keuze nog concreter maken. Nu is het iets tussen jou en jezelf. Ok, je communiceert hier op het forum, maar ook dit is eigenlijk heel vrijblijvend.
Een bijeenkomst is natuurlijk ook geen verplichting, maar het kan je wel die extra veiligheid geven die we soms nodig hebben.

Je ervaart je beslissing als een voldongen feit. Wat als je op een dag 'foert' zegt tegen dat idee?
Het is echt zo belangrijk om nu al te weten wat je dan gaat doen, wie je gaat bellen,...
Want...PRATEN HELPT!!!

Pritha, hou het nuchter en tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 08-08-2016 11:08:43    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Pritha,

Hoe gaat het met je?

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 12-08-2016 17:40:24    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Pritha,

Alles ok?

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Dirk SR



Geregistreerd op: 02 Sep 2015
Berichten: 415

BerichtGeplaatst: 18-08-2016 21:18:28    Onderwerp: Reageren met citaat
Hey Pritha,

Ja, ik was even afwezig op het forum.
Een mens moet soms ook al eens weg en ik had gedacht van meer te kunnen reageren op het forum.

Maar, het is er niet van gekomen ...
Ik heb wel "tussendoor" gelezen, maar niet echt kunnen reageren.

Als er iets speciaal is volgende weken, zie je de volgende dan maar weer terug in mijn item !

Veel liefs en ik hoop dat het goed loopt met jou.

Dirk
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 20-08-2016 22:59:40    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Pritha,

Zin om te communiceren?
Praten helpt!!!

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 05-09-2016 13:10:34    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Pritha,

Wat er ook is, praten helpt!!!

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 14-09-2016 10:29:42    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Pritha,

Waarom is de communicatie gestopt?

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
SAM



Geregistreerd op: 08 Jan 2013
Berichten: 197

BerichtGeplaatst: 14-10-2016 20:15:11    Onderwerp: Reageren met citaat
Hallo Pritha,

hulp nodig?
Contacteer ons.
(info@sosnuchterheid.org & 09/330.35.25)

Mvg
Sam
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pritha



Geregistreerd op: 21 Mei 2016
Berichten: 47

BerichtGeplaatst: 05-11-2016 18:29:39    Onderwerp: Reageren met citaat
Ja Sam, heb inderdaad hulp nodig. Heb ondertussen een mail gestuurd naar info.
Ga nu eerst even afwachten wat dat opbrengt.
Raar dat het maanden goed kan gaan en dan inneens is alles weer weg.
Heb iemand nodig waar ik mee kan praten, en mijn huisarts is jammer genoeg niet die persoon. Toch niet als het om alcoholisme gaat.

Mvg,
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 05-11-2016 19:53:59    Onderwerp: Reageren met citaat
Herkenbaar Prittha.
Het kan inderdaad maanden goed gaan en dan plots precies niet meer lukken...
Maar je kan elke dag opnieuw beginnen, wat gisteren misging kan je vandaag opnieuw proberen.

Ik ben ook opnieuw gestart (sinds woensdag).
Doe je met me mee ? Samen is't immers makkelijker.
Ik hoop dat je de moed niet opgeeft, geloof erin dat dat wat we lange tijd konden, zeker opnieuw kunnen.
Maar dan niet opgeven hé !

groetjes,
Roosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Dirk SR



Geregistreerd op: 02 Sep 2015
Berichten: 415

BerichtGeplaatst: 05-11-2016 20:27:52    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Pritha en dag doornroosje,

Mijn morele steun van-op-afstand hebben jullie alle twee, hoor.
Maar, hoe belagrihk dit forum en de getuigenissen via dit kanaal ook zijn, ze kunnen niét op tegen de persoonlijke contacten binnen een bijeenkomst !!
Neem dát maar aan van iemand die ervaring in overvloed heeft met dit soort belevingen.
Ondanks mijn voorgeschiedenis, steek ik nog iedere week een pak op van de verhalen van beginners en oude rotten.
Hopelijk is dit ook omgekeerd, maar dat kan ik niet zeggen ...
Dus, waar je ook bent of woont of leeft, neem contact, zoek een groep en ga er ook naartoe !!!

Dirk.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 07-11-2016 10:37:38    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Pritha,

Hoe gaat het nu met je?

Ik hoop dat je een arts vind die je wel verder kan helpen.

Spring ondertussen ook al eens binnen op een Sosn-bijeenkomst. Je schreef dat je er al een paar maal gestaan hebt, maar nooit binnen durfde.
Wel, als je iemand zoekt om mee te praten is dat wel the place to be!!!

Pritha, geef niet op. Een comfortabele nuchterheid is zeker mogelijk, ook voor jou!!!

Maak een planning hoe je het deze maal gaat aanpakken.
Bekijk eerlijk waar en vooral waarom het is kunnen fout gaan.
Bekijk ook wanneer er gebruik is. Schrijf je gebruik op, hoeveel, wanneer, waar,...Zo maak je het tastbaarder en kan je er iets mee beginnen doen.

Pritha, creëer voor jezelf alle kansen om zo te slagen.

PRATEN HELPT!!! Dus verdwijn niet meer maar blijf communiceren, wat er ook gebeurd!!!

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Dirk SR



Geregistreerd op: 02 Sep 2015
Berichten: 415

BerichtGeplaatst: 07-11-2016 10:58:00    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Pritha,

Ga eens kijken - als je wil - op het item van doornroosje "Geen moed, maar moet".
Daar heb ik o.a. gemeld hoe belangrijk die persoonlijke confrontaties en ervaringen binnen de SOS Nuchterheid bijeenkomsten voor mij zijn geweest en nog zijn.
En ik zeg dit vanuit een lange voorgeschiedenis.
Van 1994 tot 2008 (je leest goed, 14 jaar) heb ik geen druppel gedronken, alcohol toch niet ...
Toen acht ik dat ik wel "genezen" zou zijnen dat ik wel gematigd, gecontroleerd, sociaal, ... zou kunnen drinken.
Een tijdje lukte dat ook, maar niet lang en daarna zat ik weer in hetzelfde stramien.
Dat heeft dan weer tot 2015 (of 7 jaar !) geduurd eer ik weer inzicht kreeg in mij afhankelijkheid.
Op 18 mei 205 ben ik weer gestopt en op 20 mei ben ik dan naar mijn eerste bijeenkomst bij SOS Nuchterheid gegaan.
Ook ik heb met knikkende knieën (ondanks mijn voorgeschiedenis, of misschien juist daardoor) voor de deur gestaan, maar ben toch binnen gegaan.
Wat een geluk !!!!
Sins die 17 mei 2015 (laatste dag drinken) heb ik geen druppel wijn of bier meer gedronken.
Op mijn item "forum didi" kan je lezen hoe ik ben veranderd en hoe ik nu door het leven ga.
Zoals in het liedje van Dorus (lang geleden ...):
"Ik loop door het land aan de zonnige kant" en dat vooral door SOS Nuchterheid, waar ik weer de impulsen heb gekregen om het (weliswaar zelf) te doen.
Dus, niet aarzelen, mar binnen stappen en luisteren en deelnemen !!

Veel succes en veel koerazie!
Ook JIJ kan het en anderen kunnen je helpen om dit zèlf te realiseren.
Dat is zelfzorg en dat is SOS Nuchterheid !

Dirk
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Pagina 6 van 8

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum