bijeenkomst
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Lenie



Geregistreerd op: 22 Aug 2013
Berichten: 43

BerichtGeplaatst: 17-09-2013 18:26:43    Onderwerp: bijeenkomst Reageren met citaat
Ik wil jullie toch laten weten dat ik terug van plan ben naar de praatgroep te gaan. Vorige week was beetje raar en onwennig maar ik wil er blijven in geloven. Heb DE stap nog niet durven, kunnen zetten. Later meer, nu moet ik vertrekken en vorige week heb ik een héél lastige en hectische week gehad dus geen tijd om te schrijven. Ben dankbaar dat jullie blijven schrijven naar mi, ook dat helpt naar motivatie toe. Dus nu naar de 2e bijeenkomst.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 22-09-2013 19:27:30    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Lenie,

Knap dat je naar die bijeenkomst bent kunnen gaan.

Probeer je stop zo goed mogelijk voor te bereiden...Dit wil niet zeggen dat je deze stap moet uitstellen, nee...hoe sneller je de beslissing kan nemen, hoe beter. Hou zeker voor ogen dat we meester zijn in redenen te vinden waarom het nu niet de juiste moment zou zijn...

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lenie



Geregistreerd op: 22 Aug 2013
Berichten: 43

BerichtGeplaatst: 22-09-2013 20:57:58    Onderwerp: Reageren met citaat
Hoi groetjes, ik heb wat problemen met het gebruik van dit forum. Ik merk nu dat door het veranderen van onderwerp mijn berichten apart gaan staan. Als me je hierin wat raad kan geven zou dat ook fijn zijn. Ik ben zo verschrikkelijk bang voor die STOP het is als een groot zwart gat waar ik ga in terechtkomen en toch weet ik dat het moet en dat ik het wil. Ik heb ook gemerkt bij de bijeenkomsten dat de mensen die de stop hebben gezet en doorleefd niet meer willen terug keren naar vroeger. Ik ben boos op mezelf dat ik het niet aandurf, ik voel me een nietsnut, een lozer. Het is zo verdomd moeilijk om te stoppen en evenzeer verdomd onverstandig om door te gaan. Morgen terug met een kater naar het werk....STOM
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 23-09-2013 08:05:03    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Lenie,

Misschien besef je het nog niet maar je bent wel al heel goed bezig...Je beseft dat je moet stoppen, en je wil ook stoppen...Deze twee dingen zijn voor de meesten van ons het begin geweest...

Stoppen met gebruik is inderdaad een beetje een sprong in het onbekende...Het is vaak opnieuw leren omgaan met van alles en nog wat...leuke dingen, minder leuke dingen,...Maar hou voor ogen dat het zeker mogelijk is...

Toen ik zag dat er mensen waren die nuchter door het leven gingen en daar heel positief over waren, was dat ook voor mij een extra stimulans om door te zetten...Ik zag dat zij het konden, dus kon ik het ook...Deze gedachte heeft me echt verder geholpen...

En...middelafhankelijkheid heeft volgens mij niks met domheid te maken...Ik weet wel dat het zo kan aanvoelen maar je bent echt geen loser of wat dan ook...

Lenie, probeer zeker vanavond nog eens naar de bijeenkomst te gaan!!!

Blijf communiceren!!!
Tot gauw...
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
betti



Geregistreerd op: 07 Jan 2013
Berichten: 277

BerichtGeplaatst: 23-09-2013 16:40:06    Onderwerp: Reageren met citaat
Hallo Lenie,

Je hebt zelfs al een stap meer gezet dan "1. weten dat je moet stoppen" en "2. willen stoppen", je bent al een eerste keer tot op een bijeenkomst geraakt.
Volgende stap: ga vandaag opnieuw naar je bijeenkomst. Geen uitvluchten meer. Doen!!!

Zo werkt het proces van overstappen naar een nuchter leven: stap per stap, dag per dag.

Wat het gebruik van dit forum betreft: in de tweede kolom zie je de namen van de inzenders staan; richt je voortaan op het bericht waar jouw naam bij vermeld staat, dat maakt vergissen waarschijnlijk moeilijker. En nu gaan we gewoon voort op dit tweede onderwerp dat jij geplaatst hebt. Dus: geen nieuwe titels meer invoeren.

Is dit duidelijker?

betti
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lenie



Geregistreerd op: 22 Aug 2013
Berichten: 43

BerichtGeplaatst: 23-09-2013 18:07:34    Onderwerp: Reageren met citaat
Hallo betti en groetjes, de bijeenkomsten waar ik naartoe ga zijn op dinsdagavond. Ik ben al 2 keer geweest en ben echt van plan om ermee door te gaan. Helaas kan ik morgen niet wegens een andere vergadering.Ik merk wel dat die bijeenkomsten me goed doen en me blijven aan het denken zetten. Mijn middelafhankelijkheid laat me trouwens niet meer los, ik ben er veel mee bezig. En ik weet dat uitstellen geen zin heeft maar het beest is nog sterker.....
Ik ga geen nieuw onderwerp meer ingeven dat weet ik nu maar dat van de tweede kolom enz. dat vind ik hier niet direct terug. Heb nu nochtans nog niets gedronken en hoop de avond zo door te komen! Fijn dat jullie er zijn om me te steunen!!!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 24-09-2013 07:50:20    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Lenie,

Misschien kan je eens proberen om een 'stopdatum' te plannen en daar dan heel bewust naar toe te leven...Zo kan je alvast allerlei dingen inplannen om bv. 's avonds te doen...Stoppen met gebruik betekend dat er heel veel tijd vrijkomt en het is heel belangrijk dat je een beetje structuur krijgt in deze nieuwe vrije tijd...

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
betti



Geregistreerd op: 07 Jan 2013
Berichten: 277

BerichtGeplaatst: 27-09-2013 16:13:55    Onderwerp: Reageren met citaat
Hallo Lenie,

Wanneer horen we je nog iets van jou?
Hoe verloopt het met je plannen om te stoppen? Al eens aan een stopdatum gedacht? En heb je ideeën om je vrije tijd te structureren of te vullen met hobby's?

Vermits je nu doorhebt hoe je het forum kunt gebruiken ga ik je niet meer vervelen met een technische uitleg over kolommen en zo (tenzij je er echt om zou vragen natuurlijk)?

betti
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lenie



Geregistreerd op: 22 Aug 2013
Berichten: 43

BerichtGeplaatst: 27-09-2013 20:11:59    Onderwerp: Reageren met citaat
Hallo ik heb een hele zware en slechte week gehad. Superstress op het werk, overwerken, afgeschafte treinen, trein defect, trein vertraging, echt shit. Ik heb ook de ganse week teveel gedronken en zie het even niet meer zitten. Het gaat me toch nooit lukken. Ik hoef me trouwens niet af te vragen want ik met mijn "vrije" tijd zou gaan doen want die heb ik al jaren niet meer. Als alleenstaande moeder die voltijds werkt in Brussel en nog de zorg draagt voor mijn bejaarde moeder heb ik mijn handen meer dan vol. Ook één vd redenen dat ik middelafhankelijk ben geworden. Ok geen enkele reden is een goeie reden maar ik ben ook maar een mens en heb ook mijn grenzen. Sorry maar de kracht en de wil zijn spoorloos momenteel. Vanwege een uitgeput stresskonijn....
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
SAM



Geregistreerd op: 08 Jan 2013
Berichten: 197

BerichtGeplaatst: 27-09-2013 23:00:36    Onderwerp: Antabuse Reageren met citaat
Dag Lenie,

Welkom en proficiat om moedig te blijven communiceren zelfs al heb je een rotweek beleefd.

Om succesvol te kunnen ontwennen zal het nodig zijn om jezelf maximaal kansen te geven. Met andere woorden “geef niet op” en sta jezelf toe te slagen !

Omdat je in vroegere posting op ons forum bijkomende info vroeg over gebruik van Antabuse geven we je graag onderstaande info mee.
Citaat:
Ik zou graag eens weten of de lotgenoten extra hulp gehad hebben door het innemen van antabuse.


Onderschat een ontwenning niet en neem contact op met je (huis)arts.

Leg uit dat het genoeg geweest is, dat jij beslist hebt te stoppen en dat je begeleiding en steun zal nodig hebben. Vraag een bloedonderzoek.

Bespreek of het in jouw geval mogelijk is om ontradende medicatie (AntaBuse) op te starten.

• Indien AB wenselijk en mogelijk is dan dien je consequent de dagelijkse dosis steeds op hetzelfde tijdstip toe te dienen.

• Bij voorkeur onmiddellijk bij het opstaan en zonder uitstel.

• AB wordt in samenspraak met de arts opgestart en beëindigd !

• Bedoeling AB is jezelf beveiligen om een ononderbroken periode van absolute nuchterheid mogelijk te maken.

• Maak vervolg afspraken met je arts(zeer belangrijk) om je situatie/evolutie van dichtbij te laten opvolgen.

Nogmaals AB kan alleen maar een effectief beveiligingsmiddel zijn als het

• gedurende een langere en ononderbroken periode
• juist en consequent wordt genomen

Verder is het ten zeerste aan te raden voldoende rust te voorzien. Desnoods vraag je enkele dagen vrij op het werk.

Bespreek met je arts ook de thuissituatie en wees eerlijk tegen je zoon en moeder over de situatie en wat je jezelf hebt voorgenomen. Je zal hun steun nodig hebben.

Blijf zeker communiceren op ons forum en via alle andere kanalen waar je hulp en steun kan krijgen. Onthoud dat ook jij zal slagen…

Het vraagt tijd om van gebruik (lees middelafhankelijkheid) los te komen. Gun jezelf die tijd.

Plan nu reeds in je agenda je (liefst wekelijkse) afspraken met ons in onze lokale werking(en);

Communicatie helpt en werkt!

Tot binnenkort,

Mvg
sam
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
betti



Geregistreerd op: 07 Jan 2013
Berichten: 277

BerichtGeplaatst: 30-09-2013 17:04:37    Onderwerp: Reageren met citaat
Hallo Lenie,

Je geeft zelf aan dat de kern van je probleem (en een uitlokkende factor van je alcoholprobleem) het feit is dat je overwerkt bent.
"Als alleenstaande moeder die voltijds werkt in Brussel en nog de zorg draagt voor mijn bejaarde moeder heb ik mijn handen meer dan vol."
Misschien is het nuttig om daar ook eens aan te werken. Zelf werd ik na mijn ontwenning (opname in een PAAZ-afdeling wat ik ZEER nuttig vond) in mijn ogen zeer onheus behandeld door mijn werkgever en ik heb toen -gratis- loopbaanbegeleiding gevolgd. Dit bestond uit een aantal gesprekken met een begeleidster, die je eigenlijk vooral meer inzicht geeft in je situatie en helpt om samen een oplossing te vinden, niet alleen w.b. je job maar ook w.b. je thuissituatie.
Misschien bestaat er voor jou wel een mogelijkheid om je loopbaan in betere banen te leiden, zodat er meer rust en evenwicht in je leven komt. Advies: google eens 'Loopbaanbegeleiding voor werkenden | Vlaanderen.be' of 'Loopbaanbegeleiding - Jobat.be'.

Ook hier weer is de eerste stap zetten het moeilijkst, maar eenmaal je dat gedaan hebt kun je de vruchten er zeker van plukken. En als er minder stress is, is er minder neiging om te drinken en komt er meer tijd vrij om aan dat probleem te werken.

Proberen?
betti
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 30-09-2013 21:35:50    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Lenie,

Betti en SAM hebben beiden meer dan gelijk dat ze zeggen:'GEEF JEZELF DE KANS OM TE SLAGEN'
Blijf nu niet langer in jou 'cirkel' rondhangen maar breek eruit...en maak het ook mogelijk om eruit te geraken...
Inderdaad, we zijn allemaal maar mensen en juist daarom is het zo belangrijk om hulp te zoeken...Alleenstaande moeder, voltijdse job, de zorgen voor een bejaarde moeder...Je zou voor minder een 'oververmoeid stresskonijn' worden...

Bedenk daarbij dat alcohol echt heel veel tijd opeist, en ook heel veel stress meebrengt...bv.De mogelijke gedachte: 'de trein is te laat, nu ga ik nog later thuis zijn om eindelijk eens rustig stoom af te kunnen laten bij een glas wijn...'

Lenie, laat de gedachte 'het lukt mij nooit' niet toe...Wat altijd zo geweest is hoeft niet altijd zo te blijven...Deze zin heeft mij ooit aan het denken gezet...

Lenie, blijf communiceren!!!!
Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
betti



Geregistreerd op: 07 Jan 2013
Berichten: 277

BerichtGeplaatst: 01-10-2013 15:41:45    Onderwerp: Reageren met citaat
Hallo Lenie,

Voldoende energie verzameld om naar de bijeenkomst van vanavond te gaan?

Succes,
betti
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
rataplan



Geregistreerd op: 28 Apr 2013
Berichten: 225

BerichtGeplaatst: 01-10-2013 16:13:03    Onderwerp: Reageren met citaat
Deze avond ga ik naar de bijeenkomst Laughing
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 03-10-2013 20:54:36    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Lenie,

Hoe gaat het?

Groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 1 van 7

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum