Alcoholisme NA Gastric Bypass
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Cinderella



Geregistreerd op: 05 Jul 2016
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: 06-07-2016 14:21:59    Onderwerp: alcholisme na GBP Reageren met citaat
Hallo,

Na heel wat berichten hier gelezen te hebben op het forum, doe ik mijn stoute schoenen aan en post ik een bericht. Ik heb een probleem met alcohol. Ttz, ik heb ongeveer 7 jaar geleden een gastric bypass laten uitvoeren en sindsdien kan ik fysiek niet meer tegen alcohol. Twee glazen en het gaat van wankelen, tot vallen, tot black-outs enzovoorts, met alle gevolgen en ruzie vandien... Ik weet dat ik er niet meer tegen kan, in tegenstelling tot voor mijn bypass, en toch heb ik van die momenten dat ik denk 'nu zal het me wel lukken'. En elke keer loopt het verkeerd af. Ik heb me de laatste 7 maanden sterk kunnen houden met ondersteuning van antabuse. En een keer ik me precies comfortabel begin te voelen en begin te denken: het lukt me vrij goed. Komt die drang naar boven, stop ik met antabuse en doe ik de zoveelste uitschuiver. Ik weet niet waarom ik dit doe en ik weet dat de gevolgen niet ok zijn, ik weet ook dat ik beter ben als ik nuchter ben en toch komt er een moment dat ik 'foert' zeg. Ik ben niet iemand die dagelijks alcohol nodig heeft, bijlange niet. Ik kan perfect een week, een maand, 2 maanden en meer zonder alcohol, maar dan komt dat ene moment er aan, die drang. Dan begin ik met 1 glas, en dan komt dat tweede en voor we het weten zitten we aan een fles cava en dan is voor mij het licht al lang uit. Mijn verstand wil op dat moment precies maar niet aanvaarden dat mijn lichaam die alcohol echt niet meer kan verdragen. Ervaart iemand hetzelfde probleem?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 10-07-2016 21:59:35    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Cinderella,

Welkom op dit forum.
Hoe gaat het ondertussen met je?

Ik ga ervan uit dat je (huis)arts op de hoogte is van je probleem met alcohol. En dat je antabuse gebruik onder zijn/haar begeleiding was.
Toen je stopte met antabuse, was je arts hiervan op de hoogte?
Heb je nog andere al dan niet professionele hulp?

Een 'foert'moment is heel herkenbaar.
Stoppen met alcohol is niet simpel. Als je hier alleen voorstaat en je krijgt nergens (h)erkenning voor met wat je bezig bent, is het niet altijd even simpel om vol te houden.

Soms is een bepaalde situatie 1 van de actuele redenen tot gebruik. Als deze situatie niet aangepakt wordt is het eveneens moeilijk om het positieve van een nuchterheid te blijven zien.
Stoppen met gebruik is zoveel meer dan enkel stoppen met een bepaald product.

Cinderella, spring eens binnen op een SOSN-bijeenkomst.
Als het goed aanvoelt kan je natuurlijk ook hier blijven communiceren, want: PRATEN HELPT!!!

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum