blijven vechten met dat duiveltje
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 29-04-2016 18:06:24    Onderwerp: Reageren met citaat
Hoe gaat het met je Millie ?
Nog druk bezig met sporten ?
Hoop nog eens iets van je te lezen.

groetjes,
Doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Millie



Geregistreerd op: 06 Mrt 2016
Berichten: 23

BerichtGeplaatst: 02-05-2016 12:25:33    Onderwerp: Reageren met citaat
Hey lieve mensen allemaal,

Bedankt voor jullie reacties en bezorgdheid.

Charlie, ik las je verhaal en hoop echt dat je de kracht hebt om door te zetten.

Bij mij ging het weer heel goed. Donderdag ging het mis. Al een week had ik zo een erge drang om te drinken en donderdag ging ik naar de winkel. Gezien er zaterdag mensen op bezoek kwamen nam ik een flesje rode en witte wijn mee.... dat was niet zo een goed plan ... want na thuiskomst heb ik de fles rode wijn opgemaakt. Twee grote glazen dronk ik voor mijn partijtje squash. NA het partijtje squash gingen nog een aantal Duvels goed binnen en na twee Duvels is het licht bij me uitgegaan.
Ookal wist ik, bij het openen van de fles rode wijn, dat het mis ging gaan, heb ik er toch aan toegegeven. Sinds die misstap, heb ik ook quasi geen oog meer dicht gedaan. Mijn squashpartner heeft me naar huis gedaan en zegt dat ik niets heb misgedaan, maar toch schaam ik me rot.

Ik blijf de groepen een te grote stap vinden, maar moet mezelf mss toch overtuigen om een manier te vinden.

Dankje voor jullie bezorgdheid.

Veel liefs
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 03-05-2016 15:31:42    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Millie,

misschien beter om als je in de toekomst bezoek op zaterdag krijgt, pas zaterdagnamiddag die wijn te gaan kopen, zo krijg je al minder tijd om in de verleiding te komen om ze zelf op te drinken.
Of geen wijn in huis halen, maar wel andere, lekkere alcohol-vrije drankjes ?
Bezoekers drank geven is tenslotte geen verplichting hé, en de gezelligheid die zit niet in die fles drank verstopt, daar zorg je zelf voor.

Probeer te kijken wààrom je toch die fles opendeed, welke gevoelens er toen door je heen gingen, want er is altijd, of toch wel vaak, een reden waarom we naar een glas nemen.
Bij mij is dat als ik oververmoeid ben, of niet goed in m'n vel zit, of stress heb... dat zijn zowat m'n belangrijkste risicofactoren die ik toch wel nauwlettend in de gaten moet houden.

Maar goed dat je na donderdag onmiddelijk gestopt bent, houden zo hé Wink .

lieve groet,
Roosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
charlie



Geregistreerd op: 11 Apr 2016
Berichten: 36

BerichtGeplaatst: 03-05-2016 17:34:21    Onderwerp: Reageren met citaat
Hey Millie,

Je hoeft je niet te schamen, al is een herval is niet goed. Je leert er weinig uit, en de put wordt altijd een klein beetje dieper.
Maar het heet natuurlijk 'verslaving' omdat het zo ontzettend moeilijk is om van dat product af te blijven. en dat is voor ieder van ons zo.

Daarom is het, zoals Roosje zegt, ook zo ontzettend belangrijk om je te beveiligen. Je hoeft inderdaad geen alcohol in huis te halen. Er zijn zoveel andere toffe en leuke dranken (ook zelf gemaakt fruitcocktails) die heel feestelijk kunnen zijn.
Het gevecht met de drank is zo moeilijk te winnen.

Vandaag vertrekken hier drie mensen, na 8 weken, uit de therapiegroep de wijde wereld in. Tegen alle drie is gezegd dat nuchter zijn een werkwoord is. Iets waarmee ze vaak bezig moeten zijn om scherp te blijven. Er is hen ook gezegd, dat alleen nuchter blijven op termijn zeer zeer moeilijk is.

Ik weet dat ook en het zal voor hen, net als voor mij een hele stap zijn. Het is goed bedoeld, maar klinkt misschien hard, zeker van mij na mijn zwaar herval. Maar misschien moet je het in de weegschaal leggen tov wat je nog allemaal kan verliezen door te hervallen en wat je nog allemaal kan behouden/bereiken door nuchter te blijven

Goede moed!

Liefs,

Charlie
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 03-05-2016 21:36:34    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Millie,

Ook nu kan je iets leren uit je (her)val.
En ja, je gaat de dingen een beetje anders moeten aanpakken denk ik.
Je schrijft dat je al een ganse week zin had. Waarom heb je er hier niks over gecommuniceerd?
Dit is iets wat je toch gaat moeten leren. Communiceren en nog eens communiceren...

Ik schrijf dit niet als verwijt. Nee, ik geef je alleen een heel krachtige tool die jou kan helpen een comfortabele nuchterheid op te bouwen.
Ook ik heb dit ooit moeten leren.

Communiceren en dingen delen met anderen maakt alles minder vrijblijvend. Je blijft jezelf confronteren met je eigen keuze. Jouw keuze om voor een nuchter leven te kiezen.

Millie, ga ervoor!!!
PRATEN HELPT!!!

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
SAM



Geregistreerd op: 08 Jan 2013
Berichten: 197

BerichtGeplaatst: 08-05-2016 21:27:57    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Millie,

kom op! Pak de draad terug op en laat is iets horen.
No matter what.
Communicatie werkt echt hoor !

Mvg
Sam
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Millie



Geregistreerd op: 06 Mrt 2016
Berichten: 23

BerichtGeplaatst: 10-05-2016 09:51:21    Onderwerp: Reageren met citaat
Goedemorgen,

Dankje voor alle lieve berichtjes!
Het gaat wel goed met mij, maar jullie hebben gelijk... ik moet meer communiceren. Voor mezelf heb ik ook planningen gemaakt. Zal me ertoe dwingen om me hieraan te houden! Zo heb ik terug een houvast en structuur.

Veel liefs
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 11-05-2016 07:58:56    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Millie,

Blij nog iets van je te horen.

Hou het nuchter en tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Millie



Geregistreerd op: 06 Mrt 2016
Berichten: 23

BerichtGeplaatst: 11-05-2016 08:15:12    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag groetjes,

Ik ga mijn best doen.

Veel liefs
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 17-05-2016 20:59:06    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Millie,

Hoe gaat het met je?

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 22-05-2016 14:16:33    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Millie,

Zin om te communiceren?

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Millie



Geregistreerd op: 06 Mrt 2016
Berichten: 23

BerichtGeplaatst: 29-06-2016 11:15:37    Onderwerp: Reageren met citaat
Hey groetjes,

Ben weer goed op tijd om te antwoorden.
Met mij gaat het niet zo goed. Het drankgebruik verandert me en ik heb het niet meer onder controle. Om 16u deze namiddag word ik opgenomen. Maandag liep de situatie heel erg uit de hand. Het heeft mijn ogen wel doen opengaan dat een opname noodzakelijk is(wat ik tot hiertoe steeds uit de weg ging). Hopelijk vind ik eigenlijk de moed om te vechten als vroeger. Ik moet dit doen voor mijn kindjes en mijn echtgenoot. Ben me zeer bewust dat dit mijn laatste kans is.

Veel liefs
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Dirk SR



Geregistreerd op: 02 Sep 2015
Berichten: 415

BerichtGeplaatst: 29-06-2016 13:40:13    Onderwerp: Reageren met citaat
Hallo Millie,

Verdorie, je laatste post is niet zo leuk om te lezen.
Maar, uiteindelijk heb je je laten opnemen en daar zal je de nodige professionele ondersteuning vinden.
Ook op het forum kan je terecht voor steun en ervaringshulp en mogelijk heb je nog andere contacten binnen of buiten SS Nuchterheid.

Je zegt dat je het doet voor je kindjes en je echtgenoot.
Uiteraard zijn die ook zeer belangrijk en is dit een nobel gevoelen.
Maar, je moet toch bedenken dat het uiteindelijk om jou gaat.
Jij moet nuchter worden en blijven en de alcohol laten staan.
Jij moet het doen en in de eerste plaats voor jezelf.
Hou dit altijd goed voor ogen.
Als je dat lukt, is het in de eerste plaats goed voor jou en de anderen (en dan snap ik heel goed dat je kindjes en je man dan op plaatsen 1 en 2 of ex aequo op 1 komen) zullen daarvan zeker ook de vruchten van kunnen plukken en zullen er ook van profiteren.
Het klinkt misschien egoïstisch, maar dat moeten wij in ons geval zijn.
En ... als je wil, kan je dat ook en zal het ook jou lukken, dus ... knopje omdraaien en vechten in het begin om daarna goed en rustig verder te werken aan de oplossing en het volhouden en verder leven in een complete nultolerantie.

Veel koerazieen veel succes en tot schrijfs !!

Dirk
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Millie



Geregistreerd op: 06 Mrt 2016
Berichten: 23

BerichtGeplaatst: 29-06-2016 19:22:17    Onderwerp: Reageren met citaat
Hey Dirk,

Wat fijn je berichtje te lezen... Natuurlijk doe ik het ook voor mezelf, maar mijn kindjes en echtgenoot plaats ik daar net iets boven.

Ondanks het feit dat ik zo zenuwachtig was (en zelfs heb overwogen om lekker thuis te blijven) voelt dit toch aan als de juiste beslissing.
Ik heb ook besloten naar de praatgroepen te gaan. Het heeft "deugd gedaan" om hier lotgenoten te ontmoeten! Zij herkennen je verhaal en zo weet je dat je toch niet alleen bent!
Enkel confreterend dat het hier uitsluitend mannen zijn
Embarassed Embarassed

Veel liefs
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Dirk SR



Geregistreerd op: 02 Sep 2015
Berichten: 415

BerichtGeplaatst: 30-06-2016 00:18:14    Onderwerp: Reageren met citaat
Hoy Millie,


Ik begrijp je volkomen, hoor.
Ik was eigenlijk ook wel zo.
Misschien was het om een beetje te verdoezelen dat ik een probleem had met de drank.
Dus, dacht ik toen, "ik zal het maar voor mijn vrouw en kinderen doen, want die kunnen het blijkbaar niet vatten dat ik "al eens" (sic !!) een pintje drink".
Dat was mijn redenering want toen had ik immers de overtuiging dat ik geen probleem had met alcohol maar dat het "de anderen rondom mij" waren die mij niet konden begrijpen.

In mijn eerste periode van nuchterheid, ben ik geleidelijk tot besef gekomen dat er wel degelijk met mij iets niet klopte.
Ik raakte daar steeds meer van overtuigd en ik besefte dat ik het bier moest laten staan om mijn eigen leven en welzijn.

Tot ik - na 14 jaar nuchter leven (jaja, zo lang) - meende dat ik "genezen" was en opnieuw begon.
Ik zou (dacht ik ..) wel "sociaal" , "gecontroleerd" en "normaal" kunnen drinken.
Een tijdje lukte dit, maar niet lang en ik was weer bezig zoals voorheen (extra voorraad aanleggen, flessen verstoppen, overgieten in andere enz.), kortom ik was opnieuw gestart met liegen en bedriegen en overdreven drinken.
Mijn leven was opnieuw geconcentreerd op drinken en ik kon aan niets anders meer denken.

Het heeft dan weer 7 (!!) jaar geduurd, eer ik (andermaal onder druk van mijn vrouw), weer heb beslist er iets aan te doen, dit maal in het besef dat ik het in de eerste plaats voor mezelf moest doen.
Het klinkt uiteraard zeer egoïstisch, maar dat was en is voor mij de realiteit.

Nu ben ik (binnen en met SOS Nuchterheid0 opnieuw meer dan een jaar zonder drank (allez, zonder alcohol dan ...) en ik voel mij goed.
"Het product alcohol en de persoon Dirk gaan niet samen" is mijn lijfspreek geworden en dat werd mij in de eerste bijeenkomst in onze groep aangereikt.
Ik hoop nu maar dat ik een ezel ben en mij "geen tweede keer aan dezelfde steen zal stoten !!"

Een opname heb ik nooit meegemaakt, tot nu toe is het mij zo gelukt met de zelfzorg binnen SOS Nuchterheid.
Maar, ik heb een grenzeloze bewondering voor mensen die op een bepaald moment de deur thuis achter zich dicht trekken en in opname gaan voor x aantal tijd.
Ik weet niet dat ik dat zou kunnen.
Jij hebt daarom al mijn zeer groot respect, hoor Millie en ook voor het feit dat je besloten hebt deel te nemen aan de praatgroepen.
Inderdaad zit je daar bij mensen met gelijkaardige afhankelijkheid, ook al is het niet alleen van alcohol maar ook van andere middelen.

Dat het uitsluitend mannen zijn is misschien een toeval.
Want op onze bijeenkomsten van SOS Nuchterheid zijn toch vrij regelmatig verschillende vrouwen aanwezig.
Maar, dit mag geen domper zetten op je vastberadenheid.
Je hebt een schitterend besluit genomen, waarvoor ik (nogmaals) heel veel bewondering heb.
Ik ben ervan overtuigd dat je dat goed gaat doen en ik wens je veel succes en koerazie.

Volhouden is nu de boodschap !!

Veel liefs,

Dirk
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum