M'n 2e Eerste Stap lijkt moeilijker dan m'n 1e Eerste Stap.

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
christel



Geregistreerd op: 13 Jan 2016
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: 19-01-2016 15:29:27    Onderwerp: M'n 2e Eerste Stap lijkt moeilijker dan m'n 1e Eerste Stap. Reageren met citaat
Dag, wie dit ook leest.
Ik ben bijna een jaar nuchter geweest. Ik dacht:Yes, het is me gelukt. Ik kan met de feestdagen terug gezellig meedoen. Niet dus. Of toch niet echt. Ik heb gezellig en gewoon lekker sociaal meegedaan zonder drang naar meer ... tot vorige dinsdag. Ik werd ergens heel erg emotioneel om en voor ik het wist was ik naar de winkel geweest en zat ik in mijn eentje een ganse fles soldaat te maken. Embarassed Crying or Very sad
Toen mijn partner thuiskwam en mij zo aantrof .... hhhhh, wat een ellende, wat een ontgoocheling, wat een angst zag ik in d'r ogen. Het is duidelijk .... maar het blijft zo moeilijk. Ik ben van plan naar jullie bijeenkomsten te komen, maar de drempelvrees is groot.
Ik ga mij daarop voorbereiden door eerst enkele dagen met een aantal mensen hier op het forum te praten.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
christel



Geregistreerd op: 13 Jan 2016
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: 19-01-2016 15:37:54    Onderwerp: Reageren met citaat
Als iemand zich dus geroepen voelt ... feel free Idea
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Tips



Geregistreerd op: 01 Jan 2016
Berichten: 18

BerichtGeplaatst: 19-01-2016 19:21:07    Onderwerp: Reageren met citaat
Hallo,

ik ben na 5 jaar alcoholvrij ook overstag gegaan... het is inderdaad moeilijker dan voorheen (voor mij toch), wacht dus zeker niet te lang om hulp te zoeken.
ik heb (naar mijn gevoel) te lang gewacht, ik dacht dat ik het wel alleen ging kunnen net zoals voordien
uiteindelijk ben ik de confrontatie aangegaan en naar de meeting geweest;
het is heel even onwennig, maar het viel voor mij beter mee dan verwacht
Smile uiteindelijk komt iedereen voor min of meer hetzelfde probleem en dan heb je tenminste het gevoel dat je er niet alleen voor staat!

succes!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 19-01-2016 21:58:39    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Christel,

Welkom op dit forum.

Je hoeft echt geen schrik, schaamte, drempelvrees of wat dan ook hebben om naar een bijeenkomst te gaan.
We zijn daar allemaal rond de zelfde problematiek.

Bekijk deze (her)val als iets heel leerrijk. Je weet nu dat er in een comfortabele nuchterheid geen plaats is voor 'een tussendoortje'.

Herbekijk ook eens je jaar nuchterheid. Hoe heb je het toen aangepakt? Hoe voelde dat jaar aan? Was het een bijna constante strijd of was er een zekere rust?

Wat heeft gemaakt dat de gedachte aan 'gezellig' ook gelinkt kon worden aan alcohol?

Christel, hou zeker voor ogen dat je terug kan kiezen voor nuchterheid.
Het gaat niet makkelijk zijn, maar zeker wel mogelijk!!!
Binnen SOSN hebben we een heel sterk hulpmiddel daarin: communicatie!!! Praten helpt echt!!!
Maak er gebruik van...hier op het forum, op het 24/24nr, op een bijeenkomst.

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 20-01-2016 07:42:42    Onderwerp: Reageren met citaat
dag Christel,

ik herken me heel erg goed in jou verhaal, ook ik was de eerste keer ruim anderhalf jaar nuchter toen ik ook dacht op een feestje 'ach, ééntje, kan toch geen kwaad, morgen stop ik weer....'.
Maar mooi niet dus, vanaf dan gaf elke dag wel een reden om iets te kunnen drinken, en ook ik had het gevoel dat het me toen moeilijker viel om opnieuw te stoppen. Toen ik vorig jaar dan nog eens kort herviel, vond ik het nog moeilijker om terug die klik te maken om weer te stoppen.

Maar niettemin, ook al was het niet makkelijk, het is mede door de hulp van de mensen hier dat ik terug de klik heb kunnen maken en gestopt ben.


En ik moet zeggen, het is eigenlijk nu pas dat ik me écht goed in m'n vel voel en de heimwee die de laatste jaren zo met momenten door m'n hoofd spookte om toch maar ééntje te kunnen drinken, verdwenen is.
Ik heb dat hier nooit goed gesnapt eigenlijk, als ik dat hier zo las 'ik voel me comfortabel in m'n nuchterheid'.
Mezelf 'goed voelen' door niet te drinken, ja , dat wel, dat kon ik begrijpen. Maar door het feit dat je jezelf toch je hele leven lang iets moet ontzeggen dat nu aanvoelen als 'confortabel', nee, dat snapte ik niet....

Maar nu dus wel... Ik kan nu eigenlijk pas zeggen na 4 jaar proberen en door af en toe te vallen dat ik me eindelijk goed in m'n nuchtere vel voel zitten en dat ik echt niet langer het gevoel heb dat ik iets 'mis'...
Integendeel, ik voel me nu (ondanks m'n lege portemonnee Laughing ) één van de rijkste mensen van deze wereldbol.... Marc Coucke kan enkel jaloers zijn op mij denk ik Wink .

Dus ook al vond ik het opnieuw proberen recht te krabbelen na een herval verschrikkelijk moeilijk, ik ben elke dag blij dat ik blijven proberen ben en vooral, ik ben héél erg blij dat het uiteindelijk héél erg veel geleerd en bijgebracht heeft.
Ook gisterenavond, toen ik thuiskwam na dat ik bij de notaris voor de allerlaatste keer m'n familie gezien had en ik het toch wel heel erg moeilijk had, bedacht ik dat ik die pijn vanbinnen echt niet wou verdoven... Ze was er, en nee, dat was niet leuk, maar een goei taske thee om mezelf te verwarmen deed me zoveel meer deugd...
Die vrijheid kunnen ervaren op een lastig moment is een hele grote rijkdom. Dat glas 'niet-moeten', dat vrije gevoel in je hoofd, tja, dat is iets dat maakt dat je je ongelofelijk goed voelt...
En nee, ik laat me dat door niemand meer afnemen...

Dus Christel, blijf niet bij de pakken neerzitten, je hebt het reeds gekunnen, geloof er in dat je het nu ook écht weer kan. Geef het geloof in je eigen kracht niet op, een nuchter leven is echt een ongelofelijke rijkdom !

groetjes,
Roosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 24-01-2016 12:46:51    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Christel,

Hoe gaat het nu met je?

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 31-01-2016 14:27:01    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Christel,

Hoe gaat het nu met je?

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 18-02-2016 21:54:43    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Christel,

Ben je ok?

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 03-04-2016 20:21:44    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Christel,

Hoe gaat het met je?
Volg je het forum nog?

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
SAM



Geregistreerd op: 08 Jan 2013
Berichten: 197

BerichtGeplaatst: 08-05-2016 21:43:08    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Christel,

Laat ons is iets weten. No matter what. Pak die (communicatie) draad is terug op.
Mvg
Sam
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum