Twijfel
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 27-11-2015 20:45:50    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Marc,

Hoe gaat het met je?

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Marc



Geregistreerd op: 07 Jan 2013
Berichten: 39

BerichtGeplaatst: 07-12-2015 18:01:58    Onderwerp: Twijfel Reageren met citaat


Laatst aangepast door Marc op 07-12-2015 19:13:13; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Marc



Geregistreerd op: 07 Jan 2013
Berichten: 39

BerichtGeplaatst: 07-12-2015 18:07:34    Onderwerp: Twijfel Reageren met citaat
Dag 104

Ik ben dus aan de andere kant beland. Daarmee bedoel ik dat ik de kaap van de honderd dagen nuchterheid heb overschreden. Maar jongens het is verdomme lastig. Ik ben vandaag mijn eerste dag terug gaan werken na twee weken ellende. Het gaat ondertussen beter maar nog steeds knaagt de depressie in mijn buik. Stoppen met alcohol kan dus ook zeer onaangename gevolgen hebben. Gisterennamiddag speelde ik even met het idee om wat wijn te halen in de buurtwinkel. De mentale pijn was zo sterk, de wereld zo grijs en leeg en ik wist dat een paar glazen wijn alles meteen in een roze schijn zouden zetten. Echt in de verleiding ben ik echter niet gekomen. Ik heb het immers al eens meegemaakt. Als ik die fles was gaan halen dan was ik me zeker een tijdje beter gaan voelen maar dan was daags nadien de godganse santemekraam weer vanaf nul herbegonnen en het doet té veel pijn mentaal waardoor ik echt geen zin heb om er nog eens van voren af aan mee te beginnen. Vandaag ben ik dus terug naar kantoor gegaan. Ik voelde me nog steeds als een schotelvod die meedrijft op een stroom rioolwater maar ik ben toch gegaan. Ik ben gaan lunchen met mijn baas en heb dan maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om een aantal frustraties op het werk ter discussie te stellen want die helpen ook niet echt. Ondertussen voel ik me vooral opgelucht. De melancholie broeit nog steeds en ik veronderstel dat die nog wel een tijdje aanwezig zal bllijven. Ik ploeter verder...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 13-12-2015 14:24:48    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Marc,

Heb je nog professionele opvolging ivm je depressie?

Geef nu je nuchterheid niet op!!! Je weet dat het juist door je nuchterheid is dat je nu de dingen gaat kunnen aanpakken.
Het is door je nuchterheid dat je pijnpunten op het werk bespreekbaar kan maken met je baas.
Probeer daarom je nuchterheid te koesteren, leer om te genieten van je nuchterheid...

Hou het nuchter en tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Marc



Geregistreerd op: 07 Jan 2013
Berichten: 39

BerichtGeplaatst: 18-12-2015 14:21:44    Onderwerp: De twijfel voorbij Reageren met citaat
Dag 115

Ik begin me zo langzamerhand terug normaal te voelen. Stemmingswisselingen, neerslachtigheid, verstoorde slaapritmes, gebrekkige eetlust etc. - dat is waar ik recent doorheen ploeterde, vasthoudend aan de gedachte dat het uiteindelijk zou beteren. En ja hoor: de drang is zo goed als verdwenen, de ergste kantjes zijn van de melancholie af, mijn eetlust is terug beter en ik slaap terug goed. Ontwenning is veel meer dan fysiek droog komen te staan. Na de eerste twee dagen zijn immers de fysieke symptomen van de ontwenning weg: de kater, de hoofdpijn, de misselijkheid... In mijn geval volgde daarop een rustige periode die ongeveer een maand aanhield. Een periode waarin ik me vrij goed voelde, redelijk sliep en ik blij was dat het uiteindelijk nogal meeviel. Maar dan begon de tweede ontwenningsfase. Na een maand begon het te dagen dat ik nu écht niet meer naar de fles kon grijpen voor welke reden dan ook en dat kwam hard aan. Natuurlijk wist ik dat ook daarvoor maar na de eerste maand komen er meer en meer situaties waar je je keuze moet bevestigen en dat valt behoorlijk tegen. Als reactie volgden in mijn geval dan zeer lusteloze, neerslachtige buien en periodes die soms dagen aansleepten. Het waren de stuiptrekkingen van mijn verslaving. Af en toe voel ik nog wel zo'n verslavingskramp maar langzamerhand wordt het draaglijker.

Volgende week ben ik vier maanden nuchter. Ongelooflijk dat alcoholmisbruik zo lang kan nazinderen. Gelukkig voel ik me zoals gezegd nu beter en kan ik met vertrouwen naar de eindejaarsfeesten toe leven. Het leuke is dat ik nu intens geniet van de kerstconcertjes, de lichtjes, de versieringen,... Ik merk dat ik zelfs geniet van de donkere, lange avonden, het grijze weer. Vorige week barstte een lotgenote in huilen uit op de wekelijkse vergadering. Ook zij gaat nu door die vreselijke eerste maanden nuchterheid. Deze kerst ga ik dus een momentje voorzien om even stil te staan bij al mijn lotgenoten die nog strijden om nuchter door hun eerste stuk abstinentie te komen.

Vanaf 1 januari begint er een nieuw jaar en voor mij is het extra speciaal omdat het een jaar is dat ik nuchter begin en dat 100% nuchter is zolang ik niet drink. Ik ga mijn uiterste best doen om dat zo te houden want ik ben van plan veel te genieten in 2016.

Groetjes, bedankt voor de opbeurende reacties. Ik word inderdaad bijgestaan door een therapeut, en dat helpt. Het doet echter deugd om mijn gevoelens van tijd tot tijd te ventileren te midden van lotgenoten. Geniet van de Eindejaarsperiode!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 19-12-2015 16:52:46    Onderwerp: Reageren met citaat
Voor jou ook veel genot om van deze toch wel speciale periode van het jaar te genieten Marc.
En alvast proficiat met je (bijna-maar-dat-haal-je-zeker) 4 maanden nuchterheid.

Groetjes,
Roosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 19-12-2015 19:00:30    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Marc,

Ik ben blij dat je je nuchterheid tijd geeft...
Want dat is wat je nodig hebt om tot een comfortabele nuchterheid te komen...tijd...veel tijd!!!

Geniet van nuchtere feestdagen en blijf zeker 'ventileren', hier op het forum, op de bijeenkomst,...

Hou het nuchter en tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Dirk SR



Geregistreerd op: 02 Sep 2015
Berichten: 415

BerichtGeplaatst: 20-12-2015 17:28:26    Onderwerp: Reageren met citaat
Hallo Marc,


Zo zie je maar dat 4maanden zo zijn voorbijgegaan.
Bij mij zijn het er intussen 7 geworden.

Ik vind het fijn voor jou dat zo te lezen blijkbaar de ergste hunkergevoelens stilaan achterwege blijven.
Dat zal nog meer beteren naarmate de nuchtere tijd vordert in de nabije toekomst.

Ik vind dat je zeer goed bezig bent.


Vriendelijke groeten,


Dirk
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 04-01-2016 12:16:37    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Marc,

Ik hoop dat de 'feestdagen' ook voor jou goed en nuchter verlopen zijn.

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Marc



Geregistreerd op: 07 Jan 2013
Berichten: 39

BerichtGeplaatst: 04-01-2016 17:24:48    Onderwerp: Reageren met citaat
Hey Groetjes! Neen het is niet alle dagen gemakkelijk geweest en – ja – ik heb best nog moeite moeten doen om vol te houden maar ik ben nog altijd nuchter. Geen terugval. De eindejaarsweek hebben we in het buitenland doorgebracht. Uit eten gaan wrong nog. Vooral dan het stuk waar ik alcohol moest achterwege laten. Ik denk dat ik een kantelpunt voorbij ben. Gisteren lag ik nog wat na te denken over de voorbije week voor ik in slaap viel en ik besefte dat ik me gisterennamiddag weer niet zo lekker in mijn vel had gevoeld. Hetzelfde als voorheen zou je denken maar toch was het anders. Tot een paar dagen terug voelde ik me slecht en voelde ik me slecht omdat ik me slecht voelde. Er was een drang om toch vooral te voldoen aan een bepaald patroon van hoe ik me moest voelen. Gisterennamiddag voelde ik me dus ook weer niet zo super. Alleen dacht ik toen plots dat ik er beter geen aandacht meer kon aan besteden want dat het vanaf nu zo zou zijn. Drank is namelijk geen optie meer om mijn stemming te verbeteren. En plots ging ik me beter voelen. Ik voelde me niet meer slecht omdat ik me slecht voelde en liet het toe. En, jongens, dat maakt vreemd genoeg een verschil. Nog zoiets waar ik niet meer tegen vecht: alcohol. Tussen mij en alcohol zal het nooit meer goedkomen. Ik voel stilaan de onontkoombaarheid daarvan en eindelijk begin ik te geloven dat het me gaat lukken om dat besef er gewoon te laten zijn. Alles valt iets meer op zijn plaats.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 05-01-2016 13:04:46    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Marc,

Ik ben blij voor je dat je de feestdagen zonder kleerscheuren bent doorgekomen. De eerste maal kan dit een beetje onwennig aanvoelen, maar dat is echt heel normaal hoor.

Je begint nu de positieve gevolgen van een langere ononderbroken nuchterheid te ondervinden...Alles begint stilaan op zijn plaats te vallen...

Ik wens je een heel leuk en vooral nuchter 2016.

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 18-01-2016 14:13:45    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Marc,

Alles ok?

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 18-02-2016 22:00:11    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Marc,

Ben je ok?

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Pagina 5 van 5

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum