Tipjes die mij helpen bij craving
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 14-10-2015 13:33:25    Onderwerp: Reageren met citaat
Ik wou ook nog even zeggen jigsaw, dat het inderdaad een weg met vallen en opstaan is... ik herken ook dat 'vallen', maar ik ben ook enorm blij dat ik opnieuw ben opgestaan....

Dus hup, vooruit, rechtstaan, frisse douche, alle alcohol direct weggooien en we gaan achter die 5 maanden nuchterheid er nu nog vééééééééél maanden bijdoen. Wat denk je, zijn we weg ?

Kom op jigsaw, je niet gewonnen geven !

Liefs,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Jigsaw



Geregistreerd op: 25 Aug 2015
Berichten: 31

BerichtGeplaatst: 14-10-2015 13:42:50    Onderwerp: Reageren met citaat
Dank je doornroosje voor je vlug, lang en doordacht antwoord. Ik heb momenteel niets meer in huis. Ik zit hier terug met klamme handjes en letterlijk en figuurlijk met een lelijke kater. Ik beef terug over mijn hele lichaam en loop als een leeuw in een kooi. En wij weten maar al te goed hoe je daar vanaf komt....... door terug te drinken natuurlijk. Maar goed, ik heb mijn les geleerd. Dat bibberen en beven en onrustig zijn kende ik al maanden niet meer en ik voelde er mij zo goed bij. God, wat heb ik nu toch gedaan? Ik heb in een stomme vlaag toegegeven aan een drang die op dat moment onoverkomeijk was. Misschien moest ik dit eens meemaken om te voelen hoe goed het is om NIET te drinken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
SAM



Geregistreerd op: 08 Jan 2013
Berichten: 197

BerichtGeplaatst: 14-10-2015 13:44:52    Onderwerp: Reageren met citaat
Hey Jigsaw,

ok, het is niet gegaan zoals je gewild had maar dat doet niks af aan de inspanningen die je tot nu toe al gedaan hebt.

In die zin heb je niet "gefaald".
Het hanteren van werkwoorden zoals "falen", "mislukken", "verknoeien", ...enz bij (her)val kan zeer deprimerend zijn.

Waarom het niet gewoon houden bij
(terug)val doormaken. Bekijk het als een periode waarin je je niet goed voelde, een periode waar je nu éénmaal blijkbaar door moest of moet om er nu weer voluit voor te gaan.

Als we onszelf blijven voorhouden dat we mislukt zijn, gefaald hebben, of het verknoeid hebben dan blijft dat negatieve beeld ons (on)bewust veel te lang achtervolgen.

Het bemoeilijkt het proces om door te starten omdat we onszelf (on)bewust als een gefaalde, mislukkeling, knoeier blijven projecteren.

Het ondermijnt ons zelfvertrouwen, het ontneemt ons alle hoop op beterschap.

Dus beste Jigsaw, wat gebeurd is ligt in het verleden en daar kunnen we alleen maar uit leren. Bekijk jezelf op een positievere manier, je bent niet enkel en alleen het onderwerp van de problematiek. Je bent in de eerste plaats een waardevol persoon die probeert rechtop te staan na een val.

Geef jezelf de kans daartoe en beschouw je niet langer als falende.

Komaan we gaan er terug voor! Het zal ook jou lukken. Blijf communiceren. Preventieve communicatie = zelfzorg (bijeenkomsten, forum, telefonisch).

Mvg
Sam
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Jigsaw



Geregistreerd op: 25 Aug 2015
Berichten: 31

BerichtGeplaatst: 14-10-2015 14:10:41    Onderwerp: Reageren met citaat
Dank je Sam, ik zal proberen het zo positief mogelijk te bekijken, alhoewel mijn zelfvertrouwen een flinke deuk gekregen heeft. Het feit dat ik even de kontrole verloren had stemt mij tot nadenken : dit kan mij dus nog overkomen! Dát maakt mij vooral bang. Waarom na al die maanden nog toegeven aan die rottigheid? Ik begrijp mijn eigen niet meer. Ik hoop vooral dat dit moment van zwakheid jullie niet overkomt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 14-10-2015 14:11:09    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag jigsaw,

oké, goed, je hebt niets meer in huis, dat is al een eerste goeie stap. En dat beven,die klamme handen en die lastige kater verdwijnen ook wel weer.
Zet een goeie kan thee, neem een goed ontspannend bad of douche of maak een wandeling in de regen, ook dat hielp mij soms als ik het lastig had.
De tip die ik hier ergens las, hij kwam van Marc geloof ik, dat als je zin krijgt om te drinken je een goed boek moet lezen want dat het namelijk moeilijk is om én te lezen én tegelijkertijd zin in alcohol te hebben , daar heb ik persoonlijk ook wel iets aan gehad.
Want het klopt wel, als de voorbije weken er bij mij zin in alcohol kwam binnensluipen dook ik in een goed boek, en dat zorgde ervoor dat m'n gedachten eventjes afgeleid werden van drank.

En ja, misschien is dat wel zo, misschien moeten we eens hervallen om te beseffen hoe goed en hoe zalig het is om NIET te drinken.....geef ik je voor 100% gelijk in Wink .

Maar maak er vandaag een nuchtere dag van, en bedenk : het gaat weer elke dag beter en beter gaan !

Liefs,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Jigsaw



Geregistreerd op: 25 Aug 2015
Berichten: 31

BerichtGeplaatst: 14-10-2015 14:39:23    Onderwerp: Reageren met citaat
OK roosje, ik heb er mijn nieuwe boek bij gehaald : Stilte (Luisteren in een wereld van lawaai) van Thich Nhat Hanh (boeddhistisch monnik), één van mijn persoonlijke helden van deze tijd. Het lezen van zijn werken en drinken gaan niet tesamen. Het slorpt mijn hele aandacht op. Ik zal proberen op die manier tot rust te komen (al kan ik momenteel de muren opkruipren).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 14-10-2015 14:42:00    Onderwerp: Reageren met citaat
O jigsaw, we zitten op de zelfde golflengte, mijn boekenkast puilt ook uit van de boeken van Thich. Ik denk dat ik ze (bijna)allemaal heb. Mijn favoriet van Thich is het boek 'angst', daar heb ik heel erg veel uitgehaald.

In ieder geval, veel leesplezier, het is slecht weer dus hét ideale weer om gezellig een goei tas thee te zetten en een zalig boek te lezen.
En al het andere, zo snel mogelijk vergeten...

Veel leesplezier.

Doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 14-10-2015 19:33:07    Onderwerp: Reageren met citaat
dag Jigsaw,

is het je gelukt om de dag door te komen ? Je weet het, opgeven is geen optie hé ,ik sleep je mee naar de richting van een nuchter leven hoor Wink .

liefs,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Jigsaw



Geregistreerd op: 25 Aug 2015
Berichten: 31

BerichtGeplaatst: 14-10-2015 21:06:23    Onderwerp: Reageren met citaat
Ja roosje, het is me gelukt. Ik voel me zelfs al veel beter. Ben rustiger nu en het beven is over. Dank je voor je morele steun. Tot morgen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 14-10-2015 21:10:26    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Jigsaw,

Ok, er is een (her)val geweest...En nu terug rechtstaan en ga weer volop voor je nuchterheid...

Je 5 maanden nuchterheid zijn echt helemaal niet verloren...Je pikt nu de draad weer op, dat is nu het belangrijkste...

Jigsaw, HOU HET NUCHTER!!!

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Dirk SR



Geregistreerd op: 02 Sep 2015
Berichten: 415

BerichtGeplaatst: 14-10-2015 22:07:02    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Jigsaw,

Het was alweer eventjes geleden dat ik nog iets van jou had gelezen.
Vandaag overdag ging het ook niet want ik had een dagopname in het ziekenhuis.
Deze avond heb ik nog afspraken moeten maken voor kine, thuisverpleging e.d.

Spijtig dat ik je wedervaren moet lezen en dat je een inzinking hebt gehad.
Maar, blijf daardoor niet in een put zitten.
De vijf maanden die je nuchter bent geweest, kan niemand jou nog afpakken en daar moet je beslist verder op bouwen.

De korte zwarte pagina omdraaien en weer opnieuw beginnen aan een nuchter leven is nu de boodschap.

Daar ben je zo te lezen alweer goed aan begonnen.
Nu mag je niet naar achter kijken, maar vandaag telt.
Morgen zie je wel weer.

Volhouden en tot dan misschien !

Hartelijke wensen voor de nieuwe aanpak en dito groeten,

Dirk
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 15-10-2015 04:40:08    Onderwerp: Reageren met citaat
Goeiemorgen Jigsaw,

hoe gaat het ermee vandaag ? Heb je een verkwikkende nachtrust achter de rug en ben je klaar voor een nieuwe dag ?

groetjes,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 15-10-2015 20:18:03    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Jigsaw,

Gaat het?

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Dirk SR



Geregistreerd op: 02 Sep 2015
Berichten: 415

BerichtGeplaatst: 16-10-2015 23:37:28    Onderwerp: Reageren met citaat
Hallo Jigsaw,

Ik heb al een tweetal dagen geen berichtje van jou meer gelezen...
Ik hoop dat de spreuk "geen nieuws is goed nieuws" in jouw geval bevestigend is.
Toch zou ik dit graag (en ik ben niet alleen, denk ik) van jou zelf vernemen.

Vriendelijke groeten,

Dirk
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
chance



Geregistreerd op: 24 Aug 2015
Berichten: 238

BerichtGeplaatst: 17-10-2015 20:51:05    Onderwerp: Reageren met citaat
Hey Jigsaw,
Heb nu pas de tijd kunnen nemen om andere topics even door te nemen, had het zelf ook wat druk met mezelf weer op te rapen Wink
Hoop dat het ondertussen weer wat beter met je gaat?
Uit ondervinding weet ik dat na een herval het heel moeilijk is om terug de juiste weg op te gaan.
Maar het is mij gelukt, dus moet jou dat zeker lukken.
Net zoals iemand hier schreef, die 5 maanden zijn zeker niet weggegooid hoor! Je begint niet 'opnieuw' uw nuchterheid op te bouwen. Die 5 maanden zijn niet verloren, zolang je maar snel de juiste weg weer blijft volgen.
Laat je snel iets van je horen?
Veel courage gewenst en een nuchter weekend
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum