goed voornemen
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 09-09-2015 12:29:33    Onderwerp: Reageren met citaat
Dank je wel voor de receptjes, ik ga ze zeker uitproberen. Mijn favoriet tot hiertoe was een 'tennisbal' (heb ik ooit eens ergens op een menukaart gelezen), bounce en dat is vers geperst fruitsap met tonic en enkele ijsblokjes, heel erg lekker in de zomer, dat wel, maar een ander drankje is altijd welkom.
Sweppes bitter lemon drink ik ook graag, en Agrum ook, alleen jammer dat het wel caloriebommetjes zijn.

Doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Dirk SR



Geregistreerd op: 02 Sep 2015
Berichten: 415

BerichtGeplaatst: 09-09-2015 14:16:39    Onderwerp: Reageren met citaat
Tennisbal of ook tennisbowl is een variante op de Eskimo.
En caloriebommetjes ?
Ja, dat zal wel kloppen, maar ... alles is beter dan !
Dirk
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 09-09-2015 20:35:36    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Betti,

Proficiat met je 15000 dagen getrouwd...qua originaliteit kan dit echt wel tellen...

Ik blijf het enorm leuk vinden jou 1ste-van-de-maand-berichtjes te lezen...Maakt het begin van mijn maand altijd goed...

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Dirk SR



Geregistreerd op: 02 Sep 2015
Berichten: 415

BerichtGeplaatst: 12-09-2015 13:07:57    Onderwerp: Reageren met citaat
Hey betti,
Hoe gaat het met jou ?
Ik hoop dat alles naar wens verloopt en vooral nuchter.
Het relaas van mijn schitterende dag gisteren, vind je in "forum didi", mijn onderwerp.
Groetjes,
Dirk
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
betti



Geregistreerd op: 07 Jan 2013
Berichten: 277

BerichtGeplaatst: 01-10-2015 16:09:58    Onderwerp: Reageren met citaat
1 - 10 en deze keer ben ik hier stipt op tijd om te vertellen dat alles nog steeds goed gaat met mij en met mij voornemen.
Deze keer heb ik wel even nog iets extra's te vertellen, onder de noemer:

Geduld loont! Heb ik onlangs weer ondervonden.

Om dit te kunnen duidelijk maken moet ik even schetsen hoe het mij verlopen is. Ik ben in 2008 opgenomen in de PAAZ-afdeling in Asse en was heel tevreden over de opvang daar. Ik werd toen en ook daarna zeer goed opgevangen door mijn familiale omgeving (op het werk verliep het minder positief, maar dat doet nu niet ter zake) en kreeg veel steun van mijn man en mijn zonen.
Toch zat ik toen -achteraf gezien natuurlijk- al onmiddellijk op een verkeerd spoor; ik dacht “Na een tijdje zal ik wel weer sociaal kunnen drinken; IK kan dat zeker wel aan”.
Nee dus; om kort te blijven in 2010 ben ik hervallen en terug opgenomen in het ziekenhuis. Dat ‘keihard met mijn kop tegen de muur lopen’ had ik blijkbaar nodig om tot het besef te komen: enkel 100% nul-tolerantie is de oplossing of zoals Dirk DR het hier formuleert: alcohol en ik zijn duidelijk niet voor elkaar gemaakt.
Een van de gevolgen van dat herval is dat mijn zoon en schoondochter (die mij toen naar het ziekenhuis heb moeten vervoeren) geen vertrouwen meer hadden in mij, althans niet wat betreft de omgang met hun nog kleine kinderen. Ze durfden hen niet meer bij mij en zelfs niet meer bij ons beiden alleen laten. We hebben daar toen een pijnlijk, maar zeer openhartig gesprek over gevoerd en ik heb toen begrepen dat ik mij moest neerleggen bij hun oordeel en hun beslissing. Ik heb nog wel regelmatig contact met de kinderen, maar steeds in aanwezigheid van mama of papa. Ik ben nooit meer terug gekomen op die beslissing, heb alles rustig op zijn beloop gelaten, al heb ik vaak gedacht dat . . .
En toen opeens, vorige week kreeg ik een smsje of ik/wij bereid waren een avond en nacht te komen oppassen, omdat mama en papa naar een fuif gingen. Ik heb uiteraard met veel plezier aanvaard en alles is super goed verlopen. Achteraf heb ik hen eveneens per sms bedankt voor het feit dat ze terug vertrouwen hebben in mij.

Heel dit verhaal, om jullie te vertellen dat moeilijkheden te overwinnen zijn, dat geduld loont en dat mensen terug vertrouwen kunnen opbouwen, als je maar blijft aantonen dat je die 100% nuchterheid blijft volhouden.

Jullie allen: ook blijven volhouden a.u.b.,
betti
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 01-10-2015 18:08:12    Onderwerp: Reageren met citaat
Ik ben héél erg blij voor je betti ! Want ook al heb je het destijds laten rusten, toch zal het al die jaren niet makkelijk geweest zijn.
Maar inderdaad, zoals je zegt, geduld loont.... aan jouw tekst hierboven ga ik me proberen op te trekken.

doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Dirk SR



Geregistreerd op: 02 Sep 2015
Berichten: 415

BerichtGeplaatst: 02-10-2015 01:18:33    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Betti,

Het is nu al wel 2 - 10, maar ik wil toch ook nog even reageren op je "eerste van de maand" - berichtje van de pas gestarte maand oktober.
Ik ben super - blij voor jou met de overwinning.
Weer vertrouwen krijgen van je kinderen om te mogen oppassen op je kleinkinderen moet jou een fantastisch gevoel geven.
Dat dit het gevolg is van je herwonnen nuchterheid, zal ik je wel niet moeten zeggen, hé, maar zal je wel aanmoedigen om niet meer te drinken.

Proficiat !

Ik voel ook reeds (na opnieuw 4 maanden zonder ...) dat ik van mijn omgeving, mijn familie, met in de eerste plaats mijn vrouw en mijn kinderen, weer veel meer vriendschap en respect krijg.
(Mijn kleinkinderen zijn nog wat jong en waren ook nog niet bewust van mijn probleem).

Wij gaan dus gewoon verder op de ingeslagen weg.

Dirk
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
betti



Geregistreerd op: 07 Jan 2013
Berichten: 277

BerichtGeplaatst: 02-10-2015 14:45:23    Onderwerp: Reageren met citaat
Zeker weten!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 02-10-2015 21:12:31    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Betti,

Ik ben echt heel blij voor je dat je alles rustig de tijd hebt kunnen geven die het nodig had...

Geniet er van!!!

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
SAM



Geregistreerd op: 08 Jan 2013
Berichten: 197

BerichtGeplaatst: 14-10-2015 11:49:30    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Betti,

moedig, geduldig en gedecideerd.
Mooi dat je door je volgehouden nuchterheid weer het vertrouwen krijgt dat je zeker meer dan waard bent.

Mvg
Sam
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Dirk SR



Geregistreerd op: 02 Sep 2015
Berichten: 415

BerichtGeplaatst: 25-10-2015 11:33:53    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Betti,

Het is wel de 1ste nog niet.

Toch laat ik even weten dat het mij goed gaat.

Ik hoop natuurlijk dat dit voor jou ook zo is !

Vriendelijke groeten en tot volgende week,

Dirk
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
betti



Geregistreerd op: 07 Jan 2013
Berichten: 277

BerichtGeplaatst: 02-11-2015 16:46:45    Onderwerp: Reageren met citaat
't Is inderdaad al 2 november vandaag, maar het weekend was weer te druk om in de computer te kruipen. Kinderen op bezoek, gaan wandelen met de kleindochter, lekkere dessertjes maken, . . . Ben ook heel actief bezig met fotoboeken en filmpjes samenstellen, één van mijn vele hobby's waar ik nu eindelijk tijd voor heb, niet alleen omdat ik met pensioen ben (want sindsdien heb ik natuurlijk javascript:emoticon(':lol:')te weinig tijd), maar zeker ook omdat er door nuchter te zijn ZO VEEL tijd vrij gekomen is, die ik bewust en vol plezier kan gebruiken voor leuke dingen.

Uit de berichtjes die ik vandaag las heb ik geleerd dat niet iedereen er zo goed voor staat als ik, maar ik kan voor iedereen alleen maar getuigen: het is de moeite waard om er voor te gaan, voor die 100% nuchterheid.

betti
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Dirk SR



Geregistreerd op: 02 Sep 2015
Berichten: 415

BerichtGeplaatst: 02-11-2015 17:10:50    Onderwerp: Reageren met citaat
Hey Betti,

Gisteren heb ik nog gedacht dat het de eerste was en dus jouw dag.
Maar onmiddellijk maakte ik de reflex dat het wel een drukke familiedag zou zijn.
Ik heb mij helemaal niet de bedenking gemaakt dat het niet meer goed zou zijn.
Wat ik vermoedde dat alles goed zit klopt ook en daar ben ik uiteraard blij mee.

We zitten helemaal op dezelfde golflengte en dat is dat we nu veel nuchtere tijd hebben om andere leuke dingen te doen dan bezig zijn met de drank.
Houden zo !!
Verder heb ik daar niets aan toe te voegen.
Tot 1 december en dan komt de Sint ook weeral bijna

Vriendelijke groeten,

Dirk.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 04-11-2015 21:50:20    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Betti,

Ik ben echt heel blij voor jou dat je zo kan genieten van je nuchterheid...
Je bent echt een inspiratie voor velen hoor.

Tot volgende maand...
Of ondertussen op een ander topic..

Groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
betti



Geregistreerd op: 07 Jan 2013
Berichten: 277

BerichtGeplaatst: 08-11-2015 15:04:58    Onderwerp: Reageren met citaat
Even een vraagje.
Er zijn op dit moment wat strubbelingen in de familie, deze keer niet met het koppel dat een nieuwe start moest nemen in hun relatie (gaat nog steeds goed), maar tussen mijn 2 zoons en schoondochters onderling. Zij hebben mij nu gevraagd hen daarmee te helpen, wat ik natuurlijk wil proberen te doen, maar . . . ik trok me dit enkele dagen geleden echt te veel aan (huilbuien, zenuwen, samengetrokken maag, . . .). Ondertussen is het wel weer onder controle, maar de geplande gesprekken moeten er nog komen.
Mijn vraag: is dit herkenbaar voor iemand van jullie? Beseffen dat je te emotioneel reageert maar het niet kunnen afremmen?

betti
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Pagina 14 van 17

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum