2 weken nuchter
Ga naar pagina Vorige  1, 2
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
chance



Geregistreerd op: 24 Aug 2015
Berichten: 238

BerichtGeplaatst: 10-09-2015 20:45:31    Onderwerp: Reageren met citaat
vandaag een iets minder happy dag als gisteren, vooral door vermoeidheid denk ik. En dan denk ik er sneller aan om iets te drinken. Niet dat ik dit zou doen hoor, maar gewoon de gedachten die toch meerdere keren per dag door mijn hoofd spoken.
Zo zou ik normaal gras hebben afgereden na mijn werk rond 20u. Ik zag er tegen op, omdat dit altijd gepaard ging met flesjes bier.
Gelukkig was het werk wat uitgelopen en werd het al vochtig en schemerig, dus geen gras afgereden vandaag en mij beschermd tegen de zware zin in bier.
Hoewel de zin er nog meerdere keren per dag in zit, ik blijf zo gelukkig met mijn besluit om niet meer te drinken en te streven naar een nuchter leven.
De zin (craving) gaat wel weer voorbij en ik heb geleerd ondertussen van op zo'n momenten aan andere dingen te denken, zodat de craving geen bovenhand kan krijgen.
Slaap lekker iedereen, ik ga nu als slapen, vorige nacht maar 4uurtjes geslapen.
Ik was veel te actief na de bijeenkomst om te gaan slapen Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 10-09-2015 21:23:28    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Chance,

Ik heb even de tijd genomen om al je berichten even na te lezen...Het is een beetje jammer vind ik dat je nu met 2 onderwerpen zit, want ik denk dat het voor jou enorm interessant kan zijn om af en toe geconfronteerd te worden met je eigen berichten...
Ik heb er alvast 1 zin uitgepikt...

'Aangezien ik niet kan stoppen na 1 of 2 glazen, telt voor mij maar 1 enkele oplossing en dat is volledige nul tolerantie.'

Een zin die jijzelf hebt geschreven...Een zin om nooit meer te vergeten...

Druk dit desnoods af...Plak het overal...Zeker ook in je garage...Kan je het steeds teruglezen als je je sigaretje gaat roken...

Verder viel het me op dat je dit forum prachtig gebruikt als communicatiemiddel en vooral als middel om de druk van de ketel te laten...
Blijf dit zeker doen en zet vanaf nu ook elke week je SOSN-bijeenkomst in je agenda...

Het is goed dat je ook professionele opvolging hebt en dat dit blijkbaar goed aanvoelt...

Chance, hou het nuchter...Blijf communiceren en let een beetje op met oververmoeidheid...

Tot gauw
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Dirk SR



Geregistreerd op: 02 Sep 2015
Berichten: 415

BerichtGeplaatst: 11-09-2015 08:01:55    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Chance,
Ik ben gisteren zonder internet gevallen en kon mijn antwoord toen niet verzenden.
Ik doe het nu vlug voor mijn drukke dag
Als hiermee nu vrijdag bezig ben, zal jij hopelijk na een mooie nacht weer druk bezig zijn.
Het verwondert mij niet dat je na je bijeenkomst happy waart en dat je dat gisteren niet zo was omdat je niet goed hebt geslapen.
Toch vind ik het geweldig dat je gisteren alweer je 18de dag (als ik nog goed met jou kan tellen, ten minste ...) zonder alcohol hebt doorgemaakt.
Denk maar aan de periode van lichamelijke ontwenning die - volgens mijn dubbele ervaring - drie weken in beslag neemt.
Jij staat niet meer zo ver daarvan.
Houden zo !
Het opzoekingswerk en het opmaken van een tekst ter voorbereiding van, vandaag hebben gisteren heel wat tijd in beslag genomen.
Mede daardoor heb ik niet aan drank gedacht en had ik niet de neiging om te willen drinken.
Vandaag komen mijn familieleden (16 in totaal) uit mijn dorp van herkomst op bezoek voor een stadswandeling waarvoor men mij gevraagd heeft "gids" willen zijn.
Daarbij bezoeken wij ook tussenin enkele herbergen om wat te rusten.
Als men dan zal opmerken dat ik geen wijn meer drink en men vraagt mij waarom, zal ik daar heel eerlijk in zijn en zal ik zeggen dat het product alcohol en ik niet samengaan.
Ik heb dat onlangs nog gedaan bij een familie-etentje en op het verjaardagsfeestje van onze kleinzoon en waar ik in het begin vreesde dat men mij als een slappeling zou benaderen en beschouwen of dat men mij zou uitlachen, was dit niet zo.
Integendeel, men feliciteerde mij met mijn beslissing en noemde mijn gedrag en houding een voorbeeld voor vele anderen.
Dat gaf mij een echte genoegdoening en voldoening en dat sterkt mij in mijn aanpak en ik was dan ook wel een beetje fier !
Zo, Chance, ik kom misschien deze avond (maar dat zal waarschijnlijk laat zijn ...) nog wel eens kijken op het forum.
Dan zit jij aan dag 19 en na het weekend - dat misschien niet zo eenvoudig zal zijn door meer vrije tijd - kan je de 21 dagen "vieren".
Dada,
Dirk
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
chance



Geregistreerd op: 24 Aug 2015
Berichten: 238

BerichtGeplaatst: 11-09-2015 21:10:27    Onderwerp: Reageren met citaat
Hey Groetjes,
Ja nu vind ik het ook jammer dat het niet onder 1 topic staat.
Kan ik dit nog wijzigen of laten wijzigen?
Al is het maar de titel veranderen?

Voor de rest hier alles oké en 't is nog wel vrijdag Smile
Zag er wat tegenop om naar huis te rijden, maar is goed gegaan, had druifjes naast me en heb een hele tros opgegeten onderweg.
Onmiddellijk mijn gras afgereden bij thuiskomst, daarna op 4min gedoucht en was net op tijd klaar om verder thuis te werken. Zeer druk en hevig, had dat nodig om maar niet te denken aan drinken.
En ca va, heb een fijne avond gehad, goed gewerkt en ben weer blij dat ik deze vrijdag happy kan afsluiten.

En Dirk, voor mij is de lich ontwenning voorbij... heb fysiek totaal geen last meer en neem al 6 dagen geen medicatie meer.
Nu idd nog de mentale afhankelijkheid, maar daarvoor heb ik genoeg steun.
De wekelijkse bijeenkomsten (hoop volg week er te geraken, moet serieus puzzelen in agenda met afspraken), dit forum en dagelijkse sms-jes met iemand, therapeute,...
Jaja, ik ga volop voor mijn nuchterheid Smile
Oh ja, toch even een heel lastig moment gehad.
Mijn partner had na haar werk een glas gaan drinken (thuis is niets meer) en wou vervolgens nog langs vrienden gaan (waar we tot bijna 3 weken geleden regelmatig gingen drinken, alle, ikke toch).
En ik werd daar zo lastig van... Een beetje verontwaardigd van 'allé, net op een vrijdag mij alleen thuis laten en zij daar glazen wijn gaan drinken'
ik vind dat geen fijn gevoel en ik weet dat dit fout is. Nu waren die vrienden niet thuis (oef) en dus is ze niet weggegaan.
Ik hoop dat ik in de toekomst hier toch mee ga leren omgaan, want ik kan toch niet verwachten dat mijn partner zich moet gaan opsluiten omdat ik misschien zin zou krijgen om te drinken...
enfin, ik ga afsluiten, slaap wel allemaal Smile op naar dag 20 Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Dirk SR



Geregistreerd op: 02 Sep 2015
Berichten: 415

BerichtGeplaatst: 12-09-2015 11:29:53    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Chance en misschien anderen die dit lezen,
Het is tof te lezen dat het gisteren al bij al goed is gegaan.
Intussen ben je dus aan dag 20 begonnen.
Dat is weeral een stapje verder.
Ik heb gisteren een schitterende dag gehad.
Mijn planning en begeleiding van onze familiedag met stadsbezoek was goed (zegden de deelnemers toch).
Ook de tussenstops zijn goed verlopen en ik heb de aanwezige familieleden ook heel openlijk gezegd waarom ik niet (mee)dronk.
Ik heb geen enkele negatieve reactie gehad, integendeel.
Iedereen wenste mij geluk met mijn inzicht en mijn beslissing.
Alleen 's avonds tijdens het afsluitend diner, toen iedereen cava dronk en ik een alcoholvrij drankje had, voelde ik mij een beetje onwennig en ongemakkelijk.
Ik had zo ook even de bevlieging: "Waarom kan ik dat nu ook niet en seffens bij het eten één of twee wijntjes ?", maar die heb ik vrij vlug aan de kant kunnen zetten.
Echte goesting of craving zou ik het niet noemen, het was zomaar een gedachte tussendoor.
Ik heb verder kunnen genieten van het lekkere eten en ik heb daar (veel) bruiswater bij gedronken en toen heb ik gezien dat er anderen tussendoor ook water dronken en af en toe van hun wijntje nipten.
Die kunnen dat en ik niet dus ...
Toen is alles verder zeer goed en vlot verlopen zonder het product dat voor mij eigenlijk ook niet kan en niet meer hoeft.
Vandaag ga ik met mijn partner uitrusten en bekomen van de zware dag die gisteren was.
Goed weekend aan jou en ook aan de anderen die dit lezen.
Ik ga het weer verder nuchter proberen te houden.
Tot straks of morgen !
Dirk
Ik zet dit ook in mijn onderwerp, forum didi.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 12-09-2015 20:21:49    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Chance,

Hopelijk is het voor jou nu ook weekend en kan je een beetje uitrusten...

Vergeet niet dat stoppen met gebruik veel energie vereist...Dit combineren met 2 jobs, thuis nog van alles te doen...Zorg dat je af en toe een rustpauze kan inlassen...

Er is niks 'fout' aan ergens geen goed gevoel bij hebben...Er niet over communiceren, dat is gevaarlijk...
Jij hebt hier eerlijk neergeschreven wat je voelde toen je partner iets wou gaan drinken.
En ik denk dat dit nu, in het begin van je nuchterheid, een vrij normale reactie is...
Je gaat hier zeker in de toekomst beter mee kunnen omgaan...Er komt waarschijnlijk een tijd dat je terug gewoon mee kan gaan naar die vrienden...

En ja, hier ben ik weer...TIJD,TIJD en nog eens TIJD...Je nuchterheid heeft tijd nodig...Gun jezelf en je nuchterheid deze tijd...

HOU HET NUCHTER!!!

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
chance



Geregistreerd op: 24 Aug 2015
Berichten: 238

BerichtGeplaatst: 12-09-2015 20:44:13    Onderwerp: Reageren met citaat
vandaag zaterdag, dag 20. Heb gewerkt van 08 tot 18u en had zo'n vreselijke zin om te drinken. Zo lastig en gene blijf met mezelf dat ik als een halve gek ben beginnen poetsen. Voordeel, 't is weer proper Smile
Nu 21u, eindelijk kan ik even de tijd nemen om te schrijven, was daarnet echt niet mogelijk, kon onmogelijk stil blijven zitten.
't is nu wel beter, maar daarstraks wou ik zo zo graag gewoon 1 pint drinken!!
En ik werd er kwaad van dat ik dat niet kan, gelukkig besef ik zelfs op zo'n cravingmoment dat ik niet mag en kan toegeven.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 12-09-2015 20:49:48    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Chance,

HOU HET NUCHTER!!!

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
chance



Geregistreerd op: 24 Aug 2015
Berichten: 238

BerichtGeplaatst: 12-09-2015 22:54:12    Onderwerp: Reageren met citaat
uiteraard... ik sluit deze dag nuchter af. Er staat al een warme choco klaar en morgen is het 3 weken. Dat ga ik echt niet over boord gooien omdat ik zo maar even een moeilijke namiddag en avond heb gehad.
Er gaan er nog komen en ik probeer me daar goed tegen te bewapenen. Ik weet dat die momenten overgaan.
En ik weet dat alles 'tijd' nodig heeft.
Ik vind gewoon dat het allemaal wat sneller mag gaan Wink
Slaap lekker allemaal en hou het nuchter.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum