opnieuw een poging
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 21, 22, 23  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
rataplan



Geregistreerd op: 28 Apr 2013
Berichten: 225

BerichtGeplaatst: 29-04-2013 09:20:59    Onderwerp: opnieuw een poging Reageren met citaat
Ik heb besloten om terug aan mijn drankprobleem te gaan werken , hmmm mooie intentie.

mvg ,
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
betti



Geregistreerd op: 07 Jan 2013
Berichten: 277

BerichtGeplaatst: 29-04-2013 15:27:13    Onderwerp: Reageren met citaat
Inderdaad heel mooie intentie. Welkom in de club!

betti
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
rataplan



Geregistreerd op: 28 Apr 2013
Berichten: 225

BerichtGeplaatst: 29-04-2013 22:33:32    Onderwerp: Reageren met citaat
Woensdag 1 Mei ga ik terug werken na meer dan een jaar ziekte verlof en twee operaties
het zorgt toch voor een bepaalde spanning.
Niet dat het me zou doen drinken enfin dat is toch al heel wat.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
rataplan



Geregistreerd op: 28 Apr 2013
Berichten: 225

BerichtGeplaatst: 30-04-2013 05:53:40    Onderwerp: Reageren met citaat
de eerste gedachte bij het opstaan was morgen naar het werk en dit geeft enorm spanning
was het al maar zover dan weet ik na een halfuur op het werk is de spanning weg
toch erg hé dat een mens zich zelf zo opfokt op voorhand
overwogen om er toch mee om te gaan
ontbijten en krant lezen , douchen , wandeling maken
en hmmm misschien straks naar de bijeenkomst
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 02-05-2013 17:00:56    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Rataplan,

Welkom terug...

Hopelijk viel je eerste werkdag een beetje mee.
Heb je er al enig zicht op wat je deze maal anders gaat aanpakken, zodat jij je nuchterheid alle kansen kan geven? Je weet dat nuchterheid tijd nodig heeft, veel tijd om te kunnen renderen...
Hou het nuchter...
Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 07-05-2013 12:08:11    Onderwerp: Reageren met citaat
dag rataplan,
lukt het je een beetje om niet toe te geven om te drinken ? Ik vind het moedig dat je toch opnieuw probeert, makkelijk is het niet om af te kicken maar het loont echt wel de moeite om door te zetten hoor. 1 jaar geleden had ik ook nooit kunnen dromen dat het mij ooit zou lukken om niet meer dagelijks te drinken, maar kijk; het is nu reeds 9 maanden dat ik er vanaf ben. En ook al zijn er soms nog moeilijke momenten, toch ben ik heel blij dat ik elke dag doorbijt, en ik hoop dit nog heel lang te blijven doen...

Sterkte in ieder geval, en de moed niet verliezen hoor, want zij die moed hebben in het leven geraken over de allerhoogste berg !

groetjes,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
manouche



Geregistreerd op: 06 Nov 2012
Berichten: 67

BerichtGeplaatst: 09-05-2013 23:48:34    Onderwerp: aan Rataplan en Doornroosje… Reageren met citaat
Ik kan aan iedereen met de hand op het hart vertellen dat ophouden met drinken een van de grootste stappen is die ik gezet heb. Ik heb er nog geen moment spijt van gehad. Het kan lukken, hoe onwaarschijnlijk het ook lijkt. Het lukte mij ook niet meteen maar ik bleef er aan werken. Dankzij de SOS meetings heb ik volgehouden en is het gelukt. Ik ga nog heel vaak naar de SOS-bijeenkomsten en ontmoet er lotgenoten die inmiddels vrienden zijn geworden.
Rataplan… je moet je voornemen niet in twijfel trekken. Pak het goed aan en laat je helpen. In je eentje kan het ook maar - geloof me - met de hulp van anderen kom je veel verder.
Drank is geen vriend van je maar een vals duiveltje dat je heel gemeen telkens in de val lokt. Maar je kunt hem verslaan. Niet twijfelen !
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
manouche



Geregistreerd op: 06 Nov 2012
Berichten: 67

BerichtGeplaatst: 14-05-2013 16:47:42    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Rataplan,
Hoe gaat het intussen met je? Laat nog eens wat horten want je weet: praten hélpt!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
rataplan



Geregistreerd op: 28 Apr 2013
Berichten: 225

BerichtGeplaatst: 04-06-2013 05:58:58    Onderwerp: Reageren met citaat
Het is vrij snel weer fout gegaan , ik stond op de wachtlijst voor alcoholhulp maar het duurde wat voor ik aan de slag kon , ondertussen heb ik een eerste chat achter de rug maar mijn begeleidster is nu op verlof.
Ik heb nu mijn doelstelling wat aangepast en die zou moeten zijn antabuse een jaar proberen in te nemen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 05-06-2013 05:37:06    Onderwerp: Reageren met citaat
dag rataplan,
leuk nog eens iets van je te horen en super dat je er terug voor wil gaan. Ben je al begonnen met de antabuse in te nemen ?
Of ga je dat (bewust) nog even uitstellen ? In ieder geval, weet dat als je iets écht wil in je leven, je daar écht in kan slagen hoor. De drank laten voor wat het is is niet gemakkelijk, maar het is voor mij persoonlijk ook één van de allerbeste keuzes die ik ooit gemaakt heb en ik ben er elke dag zeer gelukkig mee als ik er aan denk hoe goed ik me nu voel als ik 's morgens opsta ten opzichte van een jaar geleden toen ik nog elke avond dronk.
Dus rataplan, om een nuchter leven te bereiken telt maar 1 regel infeite, en dat is :NOOIT opgeven !!!
Veel moed en geloof in je eigen kracht, die is vaak véél groter dan je zelf vermoed...
Groetjes,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
rataplan



Geregistreerd op: 28 Apr 2013
Berichten: 225

BerichtGeplaatst: 05-06-2013 22:44:08    Onderwerp: Reageren met citaat
Ik ben al bezig met antabuse te nemen en het gaat vrij goed.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
manouche



Geregistreerd op: 06 Nov 2012
Berichten: 67

BerichtGeplaatst: 05-06-2013 23:45:46    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Rataplan,

Ik ben uiteindelijk ook met antabuse begonnen nadat ik telkens weer een fles kocht na enkele weken nuchterheid. Dat kon niet blijven duren en dan heb ik toch maar antabuse geprobeerd. Mijn bezwaar tegen antabuse was: " ik moet het zélf kunnen, zonder hulpmiddelen…"
Dat lukte me niet en zo bleef ik spartelen.

Vanaf het moment dat ik antabuse begon te nemen leek het alsof er een zware last van me afviel.
Ik besefte dat het bewust innemen van antabuse òòk een overtuigende daad kon zijn en niet de daad van een zwakkeling. Bovendien gaf het ook mijn omgeving wat rust en daar deed ik het tenslotte toch ook voor.

Ik vind het een goede beslissing die je genomen hebt. Neem dat middel lang genoeg, elke dag op hetzelfde tijdstip als het kan. Het wordt een routine die je geen moeite kost maar die je wel elke dag opnieuw in je voornemens sterkt.

Succés !
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 07-06-2013 19:17:49    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Rataplan,

Ik heb nu mijn doelstelling wat aangepast en die zou moeten zijn antabuse een jaar proberen in te nemen....

Waarom 'proberen'?...Waarom niet:'ik kies er resoluut voor om antabus minstens een jaar te nemen...'Klinkt misschien hetzelfde, maar sluit de deur naar gebruik...'proberen' laat deze deur op een kier staan...

Hou het nuchter,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
rataplan



Geregistreerd op: 28 Apr 2013
Berichten: 225

BerichtGeplaatst: 07-06-2013 22:07:01    Onderwerp: Reageren met citaat
Groetjes je hebt een punt.

mvg ,
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
manouche



Geregistreerd op: 06 Nov 2012
Berichten: 67

BerichtGeplaatst: 12-06-2013 22:59:26    Onderwerp: Reageren met citaat
Gaat het nog een beetje, Rataplan?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 21, 22, 23  Volgende
Pagina 1 van 23

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum