Reactie op antwoorden van doornroosje, groetjes en Dirk

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jigsaw



Geregistreerd op: 25 Aug 2015
Berichten: 31

BerichtGeplaatst: 10-09-2015 07:54:41    Onderwerp: Reactie op antwoorden van doornroosje, groetjes en Dirk Reageren met citaat
Ik dank jullie voor jullie lieve reactie. Neen doornroosje, met het openbaar vervoor gaan is geen optie want ik doe al een half uur met de auto via de autosnelweg. Het is jammer dat jijzelf ook niet naar die bijeenkomsten kan gaan. Ik put er iedere keer veel kracht uit. Aan groetjes : ik heb al gebruik gemaakt van het hulpnummer van SOS N en inderdaad, het heeft geholpen. Het was om middernacht dat ik gebeld had en het ergst van al was dat ik mij nog schuldig vooelde dat ik die lieve persoon aan de lijn om dat uur nog moest lastigvallen. Ik schaamde mij, alhoewel dat niet hoeft. Aan Dirk : hou je berichtjes maar goed in de gaten, want ik zal nog veel aan je deurtje komen kloppen! Vandaag en morgen ben ik alleen thuis en dat is gevaarlijk. Ik hoop dat ik de winkels met drank kan vermijden want ik voel mij zo opgewonden en een glas wijn kon mij een beetje kalmeren. Tot straks iedereen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Dirk SR



Geregistreerd op: 02 Sep 2015
Berichten: 415

BerichtGeplaatst: 10-09-2015 13:16:11    Onderwerp: Re: Reactie op antwoorden van doornroosje, groetjes en Dirk Reageren met citaat
Hey Jigsaw,
Ik vind het echt spijtig voor jou dat je niet op een bijeenkomst kan geraken.
Ik ben gisteren weer geweest (mijn 17de keer zonder onderbreking) en het heeft mij weer deugd gedaan !
Ondanks mijn vorige ervaringen van lang nuchter te zijn, kan ik er wel elke keer iets bijleren.
Ik blijf dit daarom ook doen.
Het forum is voor mij veneens een geweldig en schitterend communicatiekanaal.
En als er iets van groot belang is voor ons is dit wel met mekaar kunnen praten over ons probleem en de aanpak ervan.
Als je seffens of straks buitenkomt, kan je dan geen parcours volgen om de winkels en cafés en andere gelegenheden te mijden ?
Zolang de verleiding niet in de buurt is, als ik het goed begrijp, gaat het voor jou blijkbaar gemakkelijker.
Ik zit wel veel aan de pv, maar ook niet permanent.
Nu ik weet dat jij nut haalt uit mijn berichtjes, zal ik regelmatig eens komen piepen op dit onderwerp "Reactie op antwoorden van doornroosje, groetjes en Dirk" en op "Forum didi".
Dat lijkt mij een goede afspraak om mekaar te helpen en te steunen, want jouw ervaringen kunnen mij ook behoeden voor het steeds loerende gevaar.
Het werkt dus in twee richtingen.
Tot straks nog eens !
Groeten,
Dirk
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 10-09-2015 21:37:55    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Jigsaw,

Je nuchterheid is JOU keuze...
Blijf bij je keuze!!!

HOU HET NUCHTER!!!

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Dirk SR



Geregistreerd op: 02 Sep 2015
Berichten: 415

BerichtGeplaatst: 10-09-2015 22:17:32    Onderwerp: Re: Reactie op antwoorden van doornroosje, groetjes en Dirk Reageren met citaat
Hallo Jigsaw,
Hoe gaat het met jou ?
Ik hoop dat je vandaag de plaatsen hebt kunnen mijden waar je de neiging zou kunnen hebben om iets te gebruiken.
Ik ben nogal druk bezig geweest, eigenlijk meer werk gehad dan ik had verwacht.
Morgen komt er een groep familieleden op bezoek uit onze streek van herkomst en daarmee ga ik in onze nieuwe stad een wandeling maken.
Daarvoor heb ik één en ander opgezocht, geknipt en geplakt in de informatie en dat dan in tekst gezet.
Nu heb ik eindelijk een documentje klaar waarmee ik dat leuke groepje morgen wat kan rondleiden.
Ik heb bijlange niet de pretentie een ervaren en goede (stads)gids te zijn, maar ik hoop wel stilletjes dat ze er wat aan hebben.
Weliswaar was ik daar alleen mee bezig, maar omdat dit de nodige aandacht voor het onderwerp heeft gevergd, had ik geen tijd om aan wijn te denken.
In die zin was het een goede activiteit en dus ook een fijne namiddag.
Ik hoop dat het voor jou ook goed is gelopen.
Als ik weer een dag niet gedronken, is het een goede dag geweest.
Zo probeer ik mijn probleem te benaderen en dat tracht ik ook aan andere mensen te laten weten.
Ik ben immers niet alleen.
Vriendelijke groeten, Jigsaw en blijf ook morgen nuchter,
Dirk
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 12-09-2015 11:38:21    Onderwerp: Reageren met citaat
dag Jigsaw,

hoe waren de voorbije dagen ? Je bestempelde ze als 'gevaarlijk', is het je gelukt om de drankrayons te laten voor wat ze zijn ?

groetjes,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Dirk SR



Geregistreerd op: 02 Sep 2015
Berichten: 415

BerichtGeplaatst: 12-09-2015 12:43:29    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Jigsaw en Doornroosje,
Hopelijk loopt alles voor jullie ook goed en vooral in de eerste plaats nuchter.
Op mijn onderwerp "forum didi" heb ik het relaas van gisteren, weer een schitterende dag zonder wijn en met veel spuitwater; geplaatst.
Daar kan je dat uitgebreid lezen.
Vandaag is het uitblazen en rusten.
Mogelijk gaan we in de namiddag nog naar een sportwedstrijd kijken.
Tot straks of morgen en houdt het nuchter !
Ik probeer dat ook.
Dirk
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 12-09-2015 20:36:14    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Jigsaw,

Hoe gaat het nu met je?
Zin om te communiceren?

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 17-09-2015 22:06:20    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Jigsaw,

Alles ok?

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 22-09-2015 08:26:32    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Jigsaw,

Hoe gaat het vandaag met je?

Uit berichten op andere topics heb ik begrepen dat het je gisteren allemaal een beetje te veel werd op dit forum...

Er staan hier inderdaad soms leuke en gelukkige verhalen...Het zou maar erg zijn dat een nuchter leven enkel kommer en kwel zou zijn,niet?

Bedenk wel dat deze happy-verhalen er enkel en alleen kunnen staan omdat de schrijver/ster ervan gekozen heeft voor nuchterheid...
Een comfortabele nuchterheid is de basis van deze verhalen...

Jij geeft aan dat je op het moment alleen thuis zit en dat het moeilijk gaat worden...Net nu is communicatie uiterst belangrijk om alle deuren naar gebruik gesloten te houden...

Geef jezelf en je nuchterheid alle kansen om te slagen en blijf communiceren!!!

HOU HET NUCHTER!!!
Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum