Forum didi
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 17, 18, 19  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dirk SR



Geregistreerd op: 02 Sep 2015
Berichten: 415

BerichtGeplaatst: 03-09-2015 14:43:15    Onderwerp: Forum didi Reageren met citaat
Ik volg nu al enkele maanden wekelijks de bijeenkomsten van SOS n.
Ik kom uit een vroegere en lange periode van nuchterheid.
Ik was toen gelukkig en comfortabel nuchter.
Enkele jaren geleden dacht ik "het" wel onder controle te hebben en begon ik opnieuw "sociaal" te drinken.
In het begin lukte dit, maar naeen tijd ging ik weer steeds verder.
Weer zat ik in mijn vroeger stramien: meer dan wat ik mij had voorgenomen, wegsteken, liegen over mijn gebruik ... ik moet het niet vertellen, zeker !
Uiteindelijk werd ik weer voor de voldongen feiten en voor de keuze gesteld.
Na (andermaal) rijp beraad ben ik bij SOS nuchterheid verzeild geraakt.
Dat gaat mij goed af.
De les die ik intussen heb geleerd is dat je nooit "nooit" mag zeggen, dat je niet te genezen bent, dat je een lange periode van onthouding toch niet bent als andere mensen die geen probleem hebben met alcohol en die na twee of drie glazen kunnen stoppen, dat geruime tijd niet drinken geen waarborg is om het toch aanvaardbaar te kunnen doen ...
Ik probeer nu weer nuchter te blijven en daarvoor bestaat voor mij maar één remedie en dat is van het eerste glas blijven !
Het is de eerste keer dat ik op het forum terechtkom en ik weet dus eigenlijk niet zo goed hoe dit marcheert.
Hopelijk krijg ik respons op mijn bericht en raak ik zo vertrouwd met dit medium en met andere leden.


Laatst aangepast door Dirk SR op 04-09-2015 21:15:09; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 03-09-2015 15:15:09    Onderwerp: Reageren met citaat
dag Dirk,

dat 'eerste glas' is de boosdoener van alles....als we dat kunnen laten staan zijn we goed bezig. Dus bij deze : goed bezig thumright . Volhouden !

doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Dirk SR



Geregistreerd op: 02 Sep 2015
Berichten: 415

BerichtGeplaatst: 03-09-2015 15:20:19    Onderwerp: Reageren met citaat
doornroosje schreef:
dag Dirk,

dat 'eerste glas' is de boosdoener van alles....als we dat kunnen laten staan zijn we goed bezig. Dus bij deze : goed bezig thumright . Volhouden !

doornroosje

Hallo Doornroosje,
Bedankt voor je reactie!
Zo "ken" ik weer iemand bij.
Zo heeft het forum van SOS nuchterheid voor mij zijn waarde al bewezen.
Vriendelijke groeten en ... ook volhouden,
Dirk


Laatst aangepast door Dirk SR op 03-09-2015 20:36:07; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
chance



Geregistreerd op: 24 Aug 2015
Berichten: 238

BerichtGeplaatst: 03-09-2015 15:39:03    Onderwerp: Reageren met citaat
welkom Dirk,
Net zoals jij besef ik ook maar al te goed dat ik van dat eerste glas moet blijven.
Ik kan niet meer stoppen eens ik begin, dus voor mij is het genoeg geweest. Ben nu 11 dagen nuchter, nog een pril begin, maar heb een eerdere nuchtere ervaring gehad, dus ik weet dat deze moeilijke eerste weken voorbij gaan.
Veel succes met je nuchterheid alvast Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Dirk SR



Geregistreerd op: 02 Sep 2015
Berichten: 415

BerichtGeplaatst: 03-09-2015 16:15:37    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Chance,
Je bent bedankt voor je antwoord en je bemoedigende woorden.
En ja, ook ik ben vroeger al eens verschillende jaren nuchter geweest.
Nu ben ik weer bijna 4 maanden op de goede weg.
Ik ben ervan overtuigd dat het ook jou zal lukken.
Samen doen we er iets aan, want ervaringen delen met lotgenoten is voor mij toch een heel belangrijk element.
Hartelijke groeten,
Dirk
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
chance



Geregistreerd op: 24 Aug 2015
Berichten: 238

BerichtGeplaatst: 03-09-2015 16:29:40    Onderwerp: Reageren met citaat
inderdaad, ik schreef gisteren nog in mijn topic dat ik voor het eerst terug naar een bijeenkomst ben geweest, en ik voelde me letterlijk weer 'thuiskomen' Smile
Er waren veel nieuwe gezichten na enkele jaren weggeweest te zijn, en toch voelde ik me direct op mijn gemak. Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Dirk SR



Geregistreerd op: 02 Sep 2015
Berichten: 415

BerichtGeplaatst: 03-09-2015 20:41:59    Onderwerp: Reageren met citaat
[Dag Chance,
Ja, ik heb dat echt nodig om door een babbel met lotgenoten in een groep mijn belevenissen uit het verleden en mijn huidige toestand te delen.
Zo leer ik iedere keer weer wat bij en kom ik alsmaar meer tot de conclusie dat ik niet alleen ben.
Nochtans is er lang (meer dan een half jaar) overheen gegaan voor ik de stap naar SOS n heb gezet.
Ondanks mijn vroegere lange ervaring binnen een andere organisatie (waarover géén slecht woord !!), ben ik toch hypernerveus en met knikkende knieën naar mijn eerste bijeenkomst gegaan.
Dat is nu bijna 4 maanden geleden, 3 en een halve om precies te zijn.
Daar begon het mij geleidelijk weer te dagen en kwam het besef terug dat alcohol en ik geen goede combinatie uitmaken.
Van niet mogen, niet kunnen, niet willen ben ik nu weer in een houding van "het hoeft niet voor mij" terechtgekomen.
Ik hoop dat ik dat kan blijven vasthouden.
Ik hoop ook dat mijn overtuiging om naar de bijeenkomsten te blijven gaan de bovenhand blijft houden.
Want als dat slabakt en als ik uit eigen en vrije wil begin over te slaan tot niet meer te gaan, wordt het weer gevaarlijk.
Dat besef moet en zal ik goed voor ogen moeten blijven houden.
Dat is mijn ervaring uit het verleden.
Maar - en dat voel ik nu al - ook dit forum helpt, want nu kan ik eigenlijk iedere dag met mensen in een gelijkaardige situatie contact hebben.
Dat is voor mij heel belangrijk, want op die manier kan ik openlijk laten blijken dat ik wel degelijk niet meer wil geconfronteerd worden met drank in mijn lichaam en ook niet in mijn geest.
Te weten dat er ook anderen op mijn berichtjes kunnen reageren en vice versa is weer een bijkomende geruststelling.
Alleen moet ik nog wat leren omgaan en werken met dit forum.
Het zal wat zoeken worden, maar dat zal ook wel loslopen.
Wie weet, misschien tot straks nog eens, hoewel ik niet uitsluitend met jou wil converseren.
Ook andere mensen mogen reageren en ik zal zelf ook nog wel wat rondzoeken om medestandsters en medestanders te ontdekken.
Groeten, dus aan iedereen die dit leest !
Dirk
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
betti



Geregistreerd op: 07 Jan 2013
Berichten: 277

BerichtGeplaatst: 04-09-2015 16:38:44    Onderwerp: Reageren met citaat
Hallo Dirk,

Hier ben je dus op je eigen plaatsje; nogmaals welkom.

Citaat:
"Daar begon het mij geleidelijk weer te dagen en kwam het besef terug dat alcohol en ik geen goede combinatie uitmaken.
Van niet mogen, niet kunnen, niet willen ben ik nu weer in een houding van "het hoeft niet voor mij" terechtgekomen.
Ik hoop dat ik dat kan blijven vasthouden."


Ik deel volledig jouw inzicht: ik hoop dat ik dit idee kan blijven vasthouden dat alcohol echt niet meer hoeft (om een leuk en rijk leven te leiden, integendeel zelfs) en dat ik blijf beseffen dat aan dat eerste glas beginnen geen goed idee is en dit altijd zal blijven, hoe lang ik ook nuchter ben (nu 5 jaar).
Blijf communiceren, dan probeer ik te bliiven antwoorden,

betti
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Dirk SR



Geregistreerd op: 02 Sep 2015
Berichten: 415

BerichtGeplaatst: 04-09-2015 17:10:52    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag betti, dag andere bezoekers,
Je hebt mij dus ook gevonden bij "mijn" onderwerp.
Ik weet niet hoe ik de naam van het onderwerp kan aanpassen, want "forum" lijkt mij zo algemeen en kan andere gebruikers misschien de indruk geven dat het van de organisatie zelf komt.
Mij stoort het niet en voor mij mag het ook zo blijven, maar ik wil zeker geen misverstanden in het leven roepen.
Tot schrijfs en nogmaals felicitaties en plezier morgen,
Dirk
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Jigsaw



Geregistreerd op: 25 Aug 2015
Berichten: 31

BerichtGeplaatst: 04-09-2015 18:28:18    Onderwerp: antwoord aan Dirk SR Reageren met citaat
Ik heb jouw berichtje al vele keren gelezen en herlezen en het klinkt zo herkenbaar. Bedankt voor jouw steun. We zullen er mekaar boven helpen. Ik ben ook nieuw en ook op zoek naar goede contacten. En het is weer weekend!!!! t'Zal weeral hard zijn.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Dirk SR



Geregistreerd op: 02 Sep 2015
Berichten: 415

BerichtGeplaatst: 04-09-2015 18:50:12    Onderwerp: Re: antwoord aan Dirk SR Reageren met citaat
Hi Jigsaw,
Hopelijk kunnen we mekaar via dit kanaal steunen.
Ik denk dat het daarvoor in het leven is geroepen.
Of het weekend hard zal zijn ?
Daar maak ik mij nu nog geen zorgen over, hoor.
Ik leef vandaag en deze morgen heb ik mij voorgenomen om te proberen van niet te drinken, allez, toch geen alcohol.
Tot nu toe ben ik daar in geslaagd en ik hoop (verwacht ook) dat ik dit ook de rest van de dag zo zal doorkomen.
Straks ga ik nog wat op de pc bezig zijn, wat tv kijken en nog enkele drankjes verorberen: bv. een Eskimo (ijsblokjes, sap van pompelmoes en tonic), heerlijk of een virgin mojito (rietsuiker, gestampte limoen- of citroenschijfjes, appelsap, spuitwater en ijsblokjes), lekker, maar wat zoeter.
Morgen zien we dan weer wel, maar daarover maak ik mij nog geen zorgen.
Dat zie ik dan wel.
Er zijn wel al wat activiteiten genoteerd in mijn agenda, maar waar ik naartoe staat nog niet helemaal vast.
De vragen van onze kinderen en kleinkindjes zullen in de invulling van morgen ook wel meespelen.
Dus, bekijk het maar rustig en maak je zeker nog geen zorgen om morgen.
Groetjes,
Dirk
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
chance



Geregistreerd op: 24 Aug 2015
Berichten: 238

BerichtGeplaatst: 04-09-2015 20:12:06    Onderwerp: Reageren met citaat
hoi Dirk, net als Jigsaw heb ik ook al enkele keren je bericht gelezen en 't is idd voor mij ook zeer herkenbaar.
Heb momenteel weinig inspiratie om te schrijven, ben doodop door te veel slechte nachten achtereen van geen tot weinig slaap. tot snel en ik hou het nuchter
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
manouche



Geregistreerd op: 06 Nov 2012
Berichten: 67

BerichtGeplaatst: 04-09-2015 21:01:40    Onderwerp: Titel van onderwerp veranderen? Reageren met citaat
Beste Dirk,

Alleen jijzelf kunt de titel van je bericht aanpassen. Ga gewoon naar de titel van je originele 'post' en schrijf een nieuwe titel in het titelvakje dat 'onderwerp' heet.
Maar dat is niet per se nodig.
Je kunt ook altijd een nieuw 'topic' beginnen en daar dan weer een eigen titel aan geven.

In ieder geval welkom op dit forum. Ik heb het gevoel dat jij hier veel kunt bijbrengen.
Succes met je voornemens en veel plezier in het weekend.

M
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Dirk SR



Geregistreerd op: 02 Sep 2015
Berichten: 415

BerichtGeplaatst: 04-09-2015 21:42:22    Onderwerp: Re: Titel van onderwerp veranderen? Reageren met citaat
Hallo Manouche,
Je bent bedankt voor je suggestie.
Mijn item is nu "forum didi" ; dat verwijst dus naar iemand anders dan officieel SOS nuchterheid.
De andere contactpersonen zullen dit ook wel lezen, veronderstel ik.
Zo leer ik iedere keer als ik op het forum kom iets bij, is het niet met betrekking tot mijn nuchterheid dan is het in verband met het gebruik en werken op het forum.
Wat is SOS n toch een geweldige zelf-zorg-organisatie !!
Maar dat had ik al door van bij het bijwonen van mijn eerste bijeenkomst in mei jl.
Daarmee wil ik zeker de verdienste van de vereniging binnen dewelke ik voorheen lange tijd nuchter ben geweest niet minimaliseren.
Ik wil en zal daarover dan ook geen kwaad woord zeggen of horen over die groepering, integendeel.
Nu (na weer 7 jaar in stijgende lijn qua drank en de bijhorende symptomen te hebben geleefd) had ik weer het inzicht gekregen dat alcohol en mijn persoontje geen goede combinatie uitmaken.
Omdat ik niet meer terug wilde naar mijn lotgenoten binnen de andere structuur (waarom weet ik ook niet ...) heb ik SOS nuchterheid gezocht en gevonden en ben ik intussen weer bijna 4 maanden nuchter tot mijneigen tevredenheid en uiteraard ok tot die van mijn vrouw en kinderen.
Dat probeer ik daarom ook vast te houden.
Ik besef dat ik niet alleen ben en kunnen delen met lotgenoten is voor mij zeer belangrijk.
Ik hoop dat dit wederkerig is.
Nu ga ik nog verder drinken van mijn Eskimo (veel ijs, sap van pompelmoes en tonic) - heerlijke dorstlesser.
Groeten,
Dirk
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Dirk SR



Geregistreerd op: 02 Sep 2015
Berichten: 415

BerichtGeplaatst: 04-09-2015 22:10:16    Onderwerp: Reageren met citaat
Hallo Chance,
Ik ben blij je berichtje toch nog gelezen te hebben.
Ik was aan het antwoorden aan Manouche.
Ik heb dus weeral iemand leren kennen binnen SOS n.
Jij, Doornroosje, betti, Jigshaw, Manouche tot nu toe en ik ben zeker dat er nog zullen bijkomen.
Ook jij zal mij in de verschillende items wel kunnen opsporen en volgen.
Mijn onderwerp heb ik een aangepaste naam gegeven, namelijk "forum didi" om duidelijk aan iedereen te laten zien dat het van een individu komt en niet van de organisatie.
Want, ere wie ere toekomt, de pretentie om op dezelfde voet te willen staan van SOS nuchterheid heb ik zeker niet, integendeel.
Waarschijnlijk zie je dit bericht vandaag niet meer ingevolge je vermoeidheid.
Maak er morgen en zondag maar een mooi en vooral nuchter week-end van.
Ik heb morgen nogal een drukke agenda met mijn partner, mijn kinderen en mijn kleinkindjes, maar ga toch proberen om morgenavond nog on line te raken.
Ik duim voor jou en voor iedereen die wil om nuchter te blijven en ik hoop voor mij hetzelfde.
In ieder geval ga ik dat proberen.
Salut,
Dirk
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 17, 18, 19  Volgende
Pagina 1 van 19

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum