ik ben gestopt met drinken
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 16, 17, 18  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Pistol



Geregistreerd op: 13 Okt 2014
Berichten: 24

BerichtGeplaatst: 31-08-2015 17:46:02    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Chance,

Proficiat voor je week nuchterheid.
In moeilijke momenten moet je maar terugdenken aan alle ellende die alcohol in je leven al heeft aangericht. En als het echt niet meer gaat, kan je steeds bellen naar het centraal nummer 09 330 35 25 dat 24 uur op 24 uur bereikbaar is.
Waarom zou je ook niet eens overwegen om, zoals Groetjes reeds geopperd heeft, eens een SOSN-bijeenkomst bij te wonen? Praten met lotgenoten heeft velen onder ons geholpen.

Sterkte en als je volhoudt zal je merken dat nuchterheid een heel mooi geschenk is.

Pistol
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
chance



Geregistreerd op: 24 Aug 2015
Berichten: 238

BerichtGeplaatst: 31-08-2015 18:01:37    Onderwerp: Reageren met citaat
Dankjewel Pistol,
Ik ben zeker van plan om naar de bijeenkomsten te gaan. Ben bezig mijn werk er naar te plannen. Normaal werk ik elke avond tot 21u, dus moet wat puzzelen.
Nu woensdag zou normaal gezien moeten lukken.
En dankje om mij eraan te herinneren dat er een noodnummer bestaat, die was ik vergeten. Bij deze staat ze weer in mijn gsm Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
manouche



Geregistreerd op: 06 Nov 2012
Berichten: 67

BerichtGeplaatst: 01-09-2015 14:57:58    Onderwerp: Een hele week Reageren met citaat
Dag Chance,
Eén week nuchter? Proficiat. Nu nog even doorbijten en daarna gaat het stilaan beter en beter. De kunst is om de bekende valkuilen te herkennen en te vermijden. Maar die valkuilen ken je al. Op den duur ga je je weer beter voelen en een zekere rust in je leven krijgen.
Ik wens je alvast een nuchter tweede week toe. … en een derde, vierde……
Dat komt nog, met nog een beetje moed en geduld.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
chance



Geregistreerd op: 24 Aug 2015
Berichten: 238

BerichtGeplaatst: 01-09-2015 19:00:29    Onderwerp: Reageren met citaat
merci Manouche, vandaag dag 9... Nu ff moeilijke avond. Kom net van mijn eerste afspraak bij therapeute. 't ging nochtans goed en het klikte.
Ze wil verder werken met mij, da's ook belangrijk Wink Maar van 't moment dat ik daar buiten stapte, is de craving niet meer overgegaan. Partner en ik zijn een frietje gaan eten, heb me net een hete douche genomen,en nu hier wat op forum. Dit gaat over, dat weet ik, gewoon doorbijten! Drinken ga ik zeker niet doen, ik sta nog steeds 200´% achter mijn beslissing. Maar 't is verdomd moeilijk. Morgen naar een bijeenkomst, heb mijn werk kunnen verzetten.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
rataplan



Geregistreerd op: 28 Apr 2013
Berichten: 225

BerichtGeplaatst: 01-09-2015 23:55:27    Onderwerp: Reageren met citaat
hoi chance ,

Lang niet gehoord en gezien , hmm ik moet het je allemaal niet uitleggen wat nuchterheid kan zijn je hebt er ervaring mee.
Dus komaan ga ervoor.

mvg rataplan ,
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
chance



Geregistreerd op: 24 Aug 2015
Berichten: 238

BerichtGeplaatst: 02-09-2015 22:00:51    Onderwerp: bijeenkomst Reageren met citaat
Kom net va,n een bijeenkomst... wat heb ik dit gemist zeg. Heb er enorm veel aan gehad, fijne groep mensen, zoveel herkenbare verhalen... we zitten allemaal in't zelfde schuitje en 't doet goed om niet alleen te zijn met deze problematiek. Ook al krijg ik enorm veel steun uit mijn omgeving, weinig mensen kunnen echt 'vatten' wat alcoholisme of middelafhankelijkheid werkelijk is. En het was eigenlijk een beetje thuiskomen vanavond Smile Ben blij nuchter te zijn
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Dirk SR



Geregistreerd op: 02 Sep 2015
Berichten: 415

BerichtGeplaatst: 03-09-2015 18:16:53    Onderwerp: Re: bijeenkomst Reageren met citaat
Dag Chance,
Ja, ik heb dat echt nodig om door een babbel met lotgenoten in een groep mijn belevenissen uit het verleden en mijn huidige toestand te delen.
Zo leer ik iedere keer weer wat bij en kom ik alsmaar meer tot de conclusie dat ik niet alleen ben.
Nochtans is er lang (meer dan een half jaar) overheen gegaan voor ik de stap naar SOS n heb gezet.
Ondanks mijn vroegere lange ervaring binnen een andere organisatie (waarover géén slecht woord !!), ben ik toch hypernerveus en met knikkende knieën naar mijn eerste bijeenkomst gegaan.
Dat is nu bijna 4 maanden geleden, 3 en een halve om precies te zijn.
Daar begon het mij geleidelijk weer te dagen en kwam het besef terug dat alcohol en ik geen goede combinatie uitmaken.
Van niet mogen, niet kunnen, niet willen ben ik nu weer in een houding van "het hoeft niet voor mij" terechtgekomen.
Ik hoop dat ik dat kan blijven vasthouden.
Ik hoop ook dat mijn overtuiging om naar de bijeenkomsten te blijven gaan de bovenhand blijft houden.
Want als dat slabakt en als ik uit eigen en vrije wil begin over te slaan tot niet meer te gaan, wordt het weer gevaarlijk.
Dat besef moet en zal ik goed voor ogen moeten blijven houden.
Dat is mijn ervaring uit het verleden.
Maar - en dat voel ik nu al - ook dit forum helpt, want nu kan ik eigenlijk iedere dag met mensen in een gelijkaardige situatie contact hebben.
Dat is voor mij heel belangrijk, want op die manier kan ik openlijk laten blijken dat ik wel degelijk niet meer wil geconfronteerd worden met drank in mijn lichaam en ook niet in mijn geest.
Te weten dat er ook anderen op mijn berichtjes kunnen reageren en vice versa is weer een bijkomende geruststelling.
Alleen moet ik nog wat leren omgaan en werken met dit forum.
Het zal wat zoeken worden, maar dat zal ook wel loslopen.
Wie weet, misschien tot straks nog eens, hoewel ik niet uitsluitend met jou wil converseren.
Ook andere mensen mogen reageren en ik zal zelf ook nog wel wat rondzoeken om medestandsters en medestanders te ontdekken.
Groeten, dus aan iedereen die dit leest !
Dirk
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
chance



Geregistreerd op: 24 Aug 2015
Berichten: 238

BerichtGeplaatst: 03-09-2015 20:44:52    Onderwerp: Reageren met citaat
zo, mijn werkdag + avond zit er op. net gegeten en heb iets moeten innemen om wat te kalmeren, craving kwam weer zeer fel op tijdens het avondwerk.
Wat wel normaal is aangezien ik nu mijn gewoontes moet doorbreken en dat heeft 'tijd' nodig. Dus geduld... net iets voor mij, voor mij moet alles snel gaan Smile
Dirk, ik vind dat je al goed uw weg vind op het forum hoor. Eigenlijk is't simpel. Of je start zelf een topic waar anderen op reageren of waar je zelf op blijft reageren (zo doe ik het), of je leest andere verhalen en dan kan je daar ook op reageren... komt wel goed Wink
ivm uw vraag, geen idee...
Dag 11 bijna volbracht, glaasje pompelmoessap en sebiet warme choco voor in bedje te gaan, 't was weer een korte nacht Sad Mijn normaal slaapritme duurt nu wel langer dan mijn vorige keer dat ik stopte met drinken.
Fijne avond iedereen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Dirk SR



Geregistreerd op: 02 Sep 2015
Berichten: 415

BerichtGeplaatst: 03-09-2015 20:52:13    Onderwerp: Reageren met citaat
chance schreef:
zo, mijn werkdag + avond zit er op. net gegeten en heb iets moeten innemen om wat te kalmeren, craving kwam weer zeer fel op tijdens het avondwerk.
Wat wel normaal is aangezien ik nu mijn gewoontes moet doorbreken en dat heeft 'tijd' nodig. Dus geduld... net iets voor mij, voor mij moet alles snel gaan Smile
Dirk, ik vind dat je al goed uw weg vind op het forum hoor. Eigenlijk is't simpel. Of je start zelf een topic waar anderen op reageren of waar je zelf op blijft reageren (zo doe ik het), of je leest andere verhalen en dan kan je daar ook op reageren... komt wel goed Wink
ivm uw vraag, geen idee...
Dag 11 bijna volbracht, glaasje pompelmoessap en sebiet warme choco voor in bedje te gaan, 't was weer een korte nacht Sad Mijn normaal slaapritme duurt nu wel langer dan mijn vorige keer dat ik stopte met drinken.
Fijne avond iedereen

Hey Chance,
Weer een dag die je positief kan afsluiten.
Op naar 12, zou ik zeggen.
Ik denk dat het probleempje dat ik had met het forum zichzelf wel zal oplossen.
Ik wens je in ieder geval een goede nacht na je warme choco.
Ik ga nog wat rondneuzen op het forum met jouw advies in het achterhoofd.
Slaap wel !
Dirk.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
chance



Geregistreerd op: 24 Aug 2015
Berichten: 238

BerichtGeplaatst: 05-09-2015 20:06:13    Onderwerp: Reageren met citaat
zaterdagavond... heel de dag gewerkt (12u) en ik verga van de zin om te drinken!
Begon in de namiddag en had zoveel spijt dat al de drank uit huis was. Moest die bakken bier er nog gestaan hebben, ik had gedronken. Bijna zeker van...
Na 't werk direct hete douche genomen, net iets kalmerend ingenomen, proberen iets te eten... 't blijft knagen.
Als ik wil vertrek ik nu nog naar de nachtwinkel, of ik zoek die flessen wijn van mijn vrouw die ik haar cadeau heb gedaan...
Daarstraks stond ik in de garage te roken (vrouw is gestopt) en vroeg mezelf even af waarom ik toch gestopt ben met drinken? Waarom zou ik nu niet één pint kunnen drinken? En toen dacht ik 'laat het los! Stop met uzelf zo te pijnigen. Je gaat toch niet drinken vandaag, zo simpel is het!'
Ja, zo simpel... Ik moet zeggen dat mijn bijna 2de week veel moeilijker is dan de eerste week.
Ik zal doorbijten, maar ondervind nu bijlange nog niet de voordelen van nuchter zijn.
Mijn huishouden ligt overhoop, mijn werkruimte ook, overal ligt nog werkmateriaal in gang en op zolder dat moet opgeruimd en gesorteerd worden.
Ik krijg 'niets' gedaan. Enkel mijn werk doe ik en het meest intense van mijn dagen is bezig zijn met 'niet drinken'.
Hoop echt op wat betere periode...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Dirk SR



Geregistreerd op: 02 Sep 2015
Berichten: 415

BerichtGeplaatst: 05-09-2015 21:37:37    Onderwerp: Reageren met citaat
Goede avond Chance,
Volhouden, hoor !
Eén lukt niet voor ons, dat is te veel en 10 of 15 is te weinig.
Er is slechts één remedie en dat is er van af blijven.
Je zal zien dat, als je nu kan weerstaan en kan doorbijten, ga je morgen fier zijn op jezelf dat je niet gedronken hebt.
Probeer het uur per uur, minuut per minuut als het moet.
Wij hebben allemaal dezelfde eigenschap: alcohol en onze persoon zijn geen goede combinatie.
Het kan soms moeilijk zijn, vooral de eerste 3 weken zijn lastig.
Dat weet ik nu al voor de tweede keer; een eerste keer was verschillende jaren geleden en deze keer is ongeveer gelijk verlopen.
Alleen had ik bij mijn laatste stoppen nu in mei niet zo 'n grote goestingen te overwinnen.
Als het mij is gelukt zal het jou ook zeker lukken.
Ik denk aan jou en hou je woorden en je beproevingen in gedachten.
Van harte en ... toi, toi,
Dirk
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Dirk SR



Geregistreerd op: 02 Sep 2015
Berichten: 415

BerichtGeplaatst: 06-09-2015 13:22:53    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Chance,
Ik stuur je even een berichtje om te informeren naar jou.
Gaat het al wat rustiger ?
Ik hoop dat je alsnog een nuchtere zaterdagavond hebt gehad en dat je er vandaag ook gaat in slagen om het zonder alcohol te redden.
Hartelijke groeten,
Dirk
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
chance



Geregistreerd op: 24 Aug 2015
Berichten: 238

BerichtGeplaatst: 06-09-2015 17:39:14    Onderwerp: Reageren met citaat
dag Dirk, ja hoor, nog steeds nuchter.
Ben gisteren vroeg in bed gekropen met een onnozel stom filmke om gedachten te verzetten.
Heb ook eens goed kunnen uitslapen vandaag, naar mijn moeder geweest en de wijn laten staan voor wat het was. had mijn eigen drank mee, zeker spelen!
En nu weer thuis, en ik voel me eigenlijk een beetje verloren..
Ik zou zoveel kunnen doen, maar kan niets doen. Echt vreemd. Ik heb precies echt wel wat tijd nodig om te wennen aan een nuchter leven. Ik deed alles, maar dan ook alles waar altijd alcohol bij hoorde. (behalve 's morgends opstaan)
Denk dat ik momenteel voortdurend geconfronteerd wordt met de realiteit en moet hier mee leren omgaan.
Mijn eerste gedacht is altijd, ik ga mij iets nemen om te drinken. En nu moet ik anders leren denken en dat heeft tijd nodig. Ben dan ook maar 2 weken nuchter.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Dirk SR



Geregistreerd op: 02 Sep 2015
Berichten: 415

BerichtGeplaatst: 06-09-2015 20:05:28    Onderwerp: Reageren met citaat
Hallo Chance,
Dat is goed nieuws, hoor !
Want - ik mag toch eerlijk zijn, hé - ik was er gisteren niet helemaal gerust in.
Niet dat ik echt dacht dat je ging drinken, maar toch vond ik dat je een moeilijke en zware avond tegemoet ging.
Dat je je verloren voelt is niet zo verwonderlijk, hoor want nu je niet moet bezig zijn met drank, heb je veel tijd die je anders moet opvullen.
Tot 3 maanden en iets meer geleden had ik ook geen tijd voor andere dingen, want ik was constant bezig met drank: hoe eraan geraken, zou ik wel genoeg hebben, wanneer is mijn vrouw weg zodat ik kan drinken, ga ik toekomen, waar moet ik mijn wijn in gieten om de fles(sen) niet ten toon te laten staan enz. enz.
Na het stoppen moest ik dus wel zoeken naar andere bekommernissen.
Dus zit ik nu veel meer op de pc dan vroeger.
Ook heb ik, waar dit vroeger alleen de zorgen van mijn vrouw waren, meer aandacht voor mijn kinderen en vooral mijn kleinkinderen.
Het komt er dus op aan alternatieven te vinden om je gedachtentijd te vullen.
Een film (ook al is het een onnozele) kan een goede invulling zijn.
De leegte zal je vooral gisteren aangevoeld hebben want de andere dagen heb je je werk.
Na zo een moeilijke dag, hoop ik dat het vandaag gemakkelijker is geweest.
Ik heb wel die indruk.
Je bent naar je moeder geweest en je hebt - heel goed van jou ! - het zekere voor het onzekere genomen door je eigen drank mee te nemen.
Dat is knap.
Nu zou je weer wat moeten vinden om mee bezig te zijn in vrije momenten.
Denk maar eens goed na en zo kan je misschien weer terugvallen op iets waarvoor je vroeger (voor of tijdens je drinkersperiode) ook belangstelling had.
Zo moet er toch iets te vinden zijn.
Zo kan je dan onbewust wennen aan nuchter zijn.
Ik heb, door niet meer te drinken, recent volleybal teruggevonden.
Gisteren ben ik in de sportoase in Leuven naar de fandag van onze nationale dames, de Yellow Tigers, geweest.
Die is gisterenavond dan besloten met een oefeninterland tegen Turkije.
Onze kleinzoon was bij die wedstrijd ballenjongen, wat voor mijn vrouw en mij al een even grote attractie was als het spel zelf
Wij hebben ervan genoten en ik heb, zonder er problemen mee te hebben - een koffie, een tonic en een Eskimo gedronken (dat is tonic en pompelmoes met veel ijsblokjes).
En zo ging eens te meer een mooie dag voorbij.
Dat is mijn manier van zonder drank weer te genieten van het leven en geen dwanggedachten meer te hebben.
Zo vul ik mijn vrije tijd - en die heb ik veel als gepensioneerde - weer opnieuw in op een zinvolle en nuchtere manier.
Hopelijk gaat het je verder ook nog goed.
Maar gisteren heb ik je al laten weten dat de eerste drie weken op vlak van ontwenning het zwaarst zijn !
Daar blijf ik ook nu nog bij.
Veel liefs,
Dirk
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
chance



Geregistreerd op: 24 Aug 2015
Berichten: 238

BerichtGeplaatst: 06-09-2015 20:25:03    Onderwerp: Reageren met citaat
Merci Dirk voor de bemoedigende woorden Wink
Om iets te zoeken voor mijn drankgebruik is nogal moeilijk... Ik drink al van mijn 20 jaar en ben er nu 37. Dus heb eigenlijk altijd alles in combinatie met alcohol in mijn leven gedaan. Denk gewoon iets volledig nieuw te moeten vinden. Alé, 'moeten'... Alles op zijn tijd. Wat moet komen, zal komen. Heb genoeg werk in huis, dus bezigheden zijn er genoeg, 't is alleen maar de gedachtes he. Werken in huis was altijd met flesjes jupiler naast mij.
Films kijken, dat zou iets kunnen zijn, aangezien ik vroeger toch met mijn zatte botten in slaap viel. Smile
Enfin, ik ga nu stilaan mijn bedje in, met een filmke, wekker loopt weer af om 04.15u.
Merci nogmaals voor de steun Dirk.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 16, 17, 18  Volgende
Pagina 2 van 18

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum