Nieuw en wil nuchter blijven

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
DeCraeneDanny



Geregistreerd op: 09 Aug 2015
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: 09-08-2015 20:42:56    Onderwerp: Nieuw en wil nuchter blijven Reageren met citaat
Goede avond

Ik heb me hier aangemeld omdat ik doorverwezen ben door mijn psycholoog. Hierbij wil ik mezelf effe voorstellen.
Na een alcoholstop van 17 maanden ben ik hervallen in hetzelfde patroon. Heel veel tegenslagen hebben me terug doen grijpen naar de fles.
Die fles heeft enorm veel schade aangebracht in mijn onmiddelijke omgeving en daar wil ik nu echt vanaf. Vele vrienden begrijpen niet echt hoe het zover is kunnen komen en begrijpen me ook niet. Daarom ben dus hier en hopelijk vind ik de steun waar ik al zolang op zoek naar ben hier wel een beetje.
MVG
Danny
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 10-08-2015 05:23:05    Onderwerp: Reageren met citaat
dag Danny,

welkom hier.
Ja hervallen, ik ken het hoor, ben ook ooit hervallen na een alcoholstop van ruim een jaar. En nee, mensen begrijpen dat vaak niet, ik denk dat je het pas ook écht snapt en begrijpt, als je er zelf mee zit.

En de fles en dat spul dat erin zit en dat we binnenkappen....tja, ik denk dat die enkel schade aanbrengt, en ons gewoon nooit niks goeds brengt. Maar gelukkig beschikken we zélf over de mogelijkheid om het roer om te gooien en opnieuw baas te worden over ons eigen schip, dus ik zou zeggen, heis de zeilen en ga opnieuw voor een volledig nuchter leven....
Een goeie steun in de rug zijn ook de vergaderingen die wekelijks doorgaan en waar je je verhaal kwijt kan. Misschien eens proberen ?
Elk duwtje in de rug is er immers eentje.

Veel moed en veel succes gewenst alvast, en ik hoop vaak iets van je te mogen lezen.

Groetjes,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
DeCraeneDanny



Geregistreerd op: 09 Aug 2015
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: 10-08-2015 14:47:54    Onderwerp: Goede middag Reageren met citaat
Dag doornroosje

bedankt om te reageren op mijn berichtje..eerlijk gezegd heb ik wat drempelvrees en heb me voorgenomen om eerst wat rond te kijken op dit forum.
Als ik er klaar voor ben zal je me daar zeker ooit zien...heb enorm veel schaamtegevoel en ben heel onzeker over mezelf.
Danny
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 10-08-2015 19:51:00    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Danny,

dat kan ik heel goed begrijpen, ik heb ook die drempelvrees en heb ook nog nooit zo'n vergadering bijgewoond, maar ik denk dat je er erg veel steun gaat ondervinden.
Maar lees hier misschien eerst wat op het forum, hier zwerven ook mensen rond die wél zo'n vergaderingen bijwonen, dus misschien kan je hen om raad of info vragen, ze zullen je echt graag verder helpen, daar ben ik zeker van.

Maar vertel is, ben je ondertussen terug gestopt met drinken ? En zo ja, lukt dat wat ? Heb je een beetje hulp van mensen in je omgeving, of moet het echt in je eentje. (je hebt alvast de steun van je psycholoog las ik, dat is ook al een goeie hulp denk ik)

Heb je iets dat je kan afleiden op een moeilijk moment ?
Wat mij wel hielp, en met momenten nog heel erg helpt (omdat ik ook niet echt iemand in m'n omgeving heb waarmee ik kan praten over m'n probleem) is hier schrijven... Ik heb hier echt heel veel ambetante momenten van me 'afgekrabbeld' en ga dat blijven doen tot aan m'n pensioen denk ik (ocharme Wilfried, groetjes en Betti Very Happy )

Want ook al antwoord er niemand direct (wel leuker als er natuurlijk wél iemand reageert natuurlijk Wink ) het gewoon al even 'vertellen' hier wat er lastig was maakte dat er soms een moeilijk moment voorbij ging en ja, alles wat helpen kan is goed hé.

Zo Danny, ik hoop morgen weer een berichtje van je te lezen.
Hou je goed hé !

Groetjes,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 10-08-2015 20:41:46    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Danny,

Welkom op dit forum.

Een paar vraagjes...

Voelde die 17 maand nuchterheid goed aan? Was je 'vrij' in je nuchterheid of bleef het een beetje een 'strijd'?

Was er professionele opvolging of ben je daar nu pas mee gestart?

Wat betreft een sosn-bijeenkomst... Stap er gewoon even binnen en je zal zien dat drempelvrees echt voor niks nodig is...
Je gaat zien dat het echt goed aanvoelt om eens te praten met mensen die je wel begrijpen...Gewoon omdat ze zelf weten waarover het gaat...

17 maanden nuchterheid...Je weet nu dat het echt wel mogelijk is, dus ga er terug voor...

Tot gauw,
groetjes

Ps. Hou er rekening mee dat dit een openbaar forum is.
Ik weet niet of je hier onder je echte naam geregistreerd bent, maar zo ja, denk er dan misschien eens over na om deze te veranderen in een 'nick-name'...Bel eventueel Wilfried mocht dat niet direct lukken...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 11-08-2015 19:47:45    Onderwerp: Reageren met citaat
Hoe gaat het met je Danny ?
Alles ça va daar ?

Groetjes,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 13-08-2015 20:35:46    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Danny,

Zin om te communiceren?

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 24-08-2015 13:06:23    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Danny,

Hoe gaat het met je?

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum