Een nieuwe start

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Veerle



Geregistreerd op: 13 Jul 2015
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: 13-07-2015 08:50:59    Onderwerp: Een nieuwe start Reageren met citaat
Hallo allemaal,
Een aantal jaren geleden ben ik al eens een jaar gestopt met drinken Daarna weer af en toe een glas. Maar het is weer helemaal uit de hand gelopen. Het is nu erger dan ooit. 's Morgens voel ik me niet goed omdat ik 's avonds teveel gedronken heb. En dat slechte gevoel gaat weer weg na het 2de glas. Waardoor ik het eerste steeds vroeger op de dag neem. Stoppen lukt niet, dus drink ik hoe langer hoe meer. Een domme vicieuze cirkel.
Vandaag is per grote uitzondering het bier op. En ik haal geen bij. Vandaag stop ik!
Klinkt misschien moedig, maar ik ben doodsbang. Ik weet ook dat ik niet slaap als ik niet gedronken heb. Het worden zware dagen. Gelukkig herinner ik me van vorige keer dat het na een dag of 10 beter begint te gaan.
Jammer genoeg kan ik, door mijn werk de eerste 2 weken niet naar een bijeenkomst. Ik hoop dus op steun via dit forum. Al lijkt het me hier wel een beetje stil....
Groetjes,
Veerle
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 13-07-2015 12:59:30    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Veerle,

Welkom op dit forum en proficiat met je beslissing om te stoppen met gebruik.

Het is hier inderdaad een beetje stilletjes, maar ik zal je alvast zoveel mogelijk proberen steunen...

Het is heel logisch dat je bang bent. Was ik ook hoor...
Je hebt gelukkig al wel kunnen ervaren dat een nuchterheid zeker mogelijk is.

Klein vraagje, dat jaar nuchter zijn, voelde dat goed aan of was dat een bijna constant gevecht?
Heb je ook enige vorm van professionele hulp?

Mocht je dringend met iemand willen praten bel dan zeker het 24/24nr van SOSN. Niet aarzelen en zeker doen!!!

Hou nu je huis zeker alcohol-vrij. Weet dat alles van alcohol wat er in je winkelkar beland ook gebruikt gaat worden. Alcohol heeft vanaf nu geen enkele plaats meer in jou huis!!!

Je hebt altijd ZELF de keuze tussen wel of niet gebruiken...NU heb je gekozen om niet meer te gebruiken...BLIJF BIJ DIE KEUZE!!!

HOU HET NUCHTER!!!
En blijf zeker communiceren...

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
betti



Geregistreerd op: 07 Jan 2013
Berichten: 277

BerichtGeplaatst: 13-07-2015 15:38:38    Onderwerp: Reageren met citaat
Hallo Veerle,

Hoe staat het met de goede voornemens?
Zoals je elders kunt lezen ben ik jaren geleden ook met dat goed voornemen gestart en met de hulp van velen én van dit forum ben ik er in geslaagd me daaraan te houden. En daar ben ik nu heel blij om.

Echt, het kan ook voor jou!

betti
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 14-07-2015 08:11:42    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Veerle,

Hoe gaat het met je?

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Veerle



Geregistreerd op: 13 Jul 2015
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: 14-07-2015 13:37:54    Onderwerp: Reageren met citaat
Hoi Betti en Groetjes,
Dank voor jullie warme welkom!
Ben dag 2 bezig nu. Ben gister bij huisarts geweest en heb medicatie gekregen om te helpen de eerste week door te komen. Voor psychologische hulp ben ik aangemeld, maar dat wordt eind augustus...
Afgelopen nacht was vrij slapeloos. Nog wel wat geslapen tussen 7:00 en 10:00. Toch voel ik me beter dan gisteren. Nog wel suf, maar dit keer door de medicatie en niet door de drank. Ook de misselijkheid van gisteren (en de drang om die kater weg te spoelen met meer drank) is momenteel voorbij. Lichte hoofdpijn, transpireren, verder gaat het wel.
Groetjes,
Veerle
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
betti



Geregistreerd op: 07 Jan 2013
Berichten: 277

BerichtGeplaatst: 14-07-2015 14:44:24    Onderwerp: Reageren met citaat
Goed, Veerle, kalm aan beginnen. In de eerste periode tel je gewoon dag per dag, zo kom je echt wel vooruit.

betti
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 15-07-2015 07:39:27    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Veerle,

Zoals Betti ook zegt, 'dag per dag' is het nu...Soms lijkt het zelfs wel 'uur per uur' te gaan...

Mocht de gedachte aan gebruik te sterk worden schrijf het dan zeker hier van je af...
Of probeer iets anders te doen waardoor deze gedachte wordt doorbroken...

Veerle, hou het nuchter!!!
Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 16-07-2015 08:05:10    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Veerle,

Hoe gaat het met je?

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Marijke



Geregistreerd op: 15 Jul 2015
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: 17-07-2015 22:09:21    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Veerle,

Ook voor mij een nieuwe start....
3 dagen al geen alcohol en het is vandaag de eerste dag dat ik mij al beter voel en ook vannacht geslapen...
de nacht van woensdag op donderdag geen oog toegedaan, al lang geleden dat ik nog zo vroeg op mijn werk ben geraakt...iedereen verbaasd me daar zo vroeg te zien..
en tof, ik kon dus ook vroeger stoppen, en wat meer aandacht aan mijn hondje geven, de laatste tijd ging ik enkel in het weekend met haar nog is buiten..vermits ik me daar schuldig door voel, mocht ze kiezen welke toer we gingen doen.. ze koos de grote toer, en we zijn alletwee supergelukkig naar huis teruggekeerd...
nu moet ik het volhouden... zo wil ik niet verder leven (als je al van een leven kan spreken)
Groetjes,
Marijke
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 18-07-2015 09:51:24    Onderwerp: Reageren met citaat
Knap van je Marijke.
En dat slapen, dat gaat verbeteren, ik sliep in het begin zonder alcohol ook heel erg slecht. Maar nu slaap ik stukken beter dan vroeger en zelfs als ik weinig slaap (door m'n drukke job) sta ik nog steeds uitgeruster op dan vroeger toen ik alcohol dronk.
Dus ik zou zeggen, volhouden, je gaat je beter en beter voelen, en ook je woef gaat er heel erg gelukkig mee zijn dat je nu meer tijd hebt voor hem.


En Veerle, hoe gaat het met jou ondertussen ? Lukt het een beetje ?

Groetjes,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 20-07-2015 21:42:33    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Veerle, dag Marijke,

Hoe gaat het ondertussen met jullie nieuwe start?

Weet dat wat er ook gebeurt, praten echt helpt!!!

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pistol



Geregistreerd op: 13 Okt 2014
Berichten: 24

BerichtGeplaatst: 22-07-2015 17:05:35    Onderwerp: Reageren met citaat
Welkom op het forum Veerle, Marijke,

Proficiat met jullie keuze om te stoppen met gebruiken, een nuchter leven is ook een vrijer leven.

Maak je geen zorgen over het slaapprobleem, dat heeft ieder van ons meegemaakt en dat betert wel met de tijd. En zelfs met weinig slaap, maar met een helder hoofd, functioneer je beter dan tevoren met een kater.

Marijke, je kan ook zelf je eigen topic starten, dan is het voor iedereen duidelijk dat er een nieuwe stem is op het forum Smile

De bijeenkomsten van SOS Nuchterheid helpen mij om nuchter te blijven. Je kan er praten met lotgenoten die maar een half woord nodig hebben om je vragen en problemen te begrijpen, iets wat niet altijd vanzelfsprekend is met je partner, familie of vrienden, hoe goed hun bedoelingen ook kunnen zijn. En je kan er ook nieuwe mensen leren kennen.
De locaties en het tijdstip van de bijeenkomsten kan men terugvinden op de website van SOS Nuchterheid.

Groeten,
Pistol
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 27-07-2015 18:50:22    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Veerle,

Hoe gaat het met je?

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum