moeilijke dagen
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 26-05-2015 20:09:59    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Voske,

Hopelijk alweer helemaal verlost van je keelontsteking...

Hou het nuchter,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
VOSKE



Geregistreerd op: 17 Apr 2015
Berichten: 19

BerichtGeplaatst: 31-05-2015 09:45:05    Onderwerp: Reageren met citaat
Hello,

Het gaat niet goed met mij. Ik heb deze week slecht nieuws gekregen. Ik ben na de tweede ronde uitgevallen voor een werkaanbieding die echt voor mij geschikt was. Dit heeft mij onder uit gehaald. Ik ben zelf niet naar de vergadering geweest. Mijn duivel zegt mij dat ik niets meer waard ben en dat ik een gas moet drinken om mij beter te voelen. Momenteel hou ik het vol maar ik vecht elke dag om niet te vallen !!!

Voske
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Wilfried
Site Admin


Geregistreerd op: 24 Okt 2012
Berichten: 252

BerichtGeplaatst: 31-05-2015 10:27:11    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Voske,
Een verloren veldslag betekent nog niet dat de oorlog verloren is.
Ik wil zeker niet belerend doen, maar de momenten waarop je bvb. slecht nieuw krijgt, zoals jij verleden week, zijn de momenten waarop je zeker naar een bijeenkomst zou moeten gaan om o.a. één en ander van jou te kunnen afpraten.
Of neem je telefoon en bel naar ons centraal nummer 09/3303525 ( 24/24 uur bereikbaar ). Een goede babbel kan soms wonderen doen en je op andere gedachten brengen.
Twijfel vooral niet aan jezelf. Krik je zelfvertrouwen op en bijt van je af. Niet door te gaan gebruiken maar door nuchter te reageren.
Met vriendelijke groeten,
Wilfried
0496/065867
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 01-06-2015 10:14:46    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag voske,

oesje, dat is geen leuk nieuws. Maar anderzijds, misschien was deze job niet dé geschikte job voor je, en vind je binnenkort iets dat veel beter bij je past. Een job vinden is de dag van vandaag ook niet zo makkelijk, en dat zegt echt niets over je kwaliteiten of dat je nu al dan niet niets waard bent. Het feit dat je al tot in de tweede ronde geraakt bent, zegt echt dat je't goed doet. En als de job je écht aanspreekt, kan je misschien ook over enkele weken/maanden eens opnieuw proberen te solliciteren bij die firma, je laat hen dan zien dat je de job écht graag wil, en wie weet lukt het dan misschien wél.

Dus zeker nu niet vluchten in een glas, dat gaat je zeker niet aan een job helpen, integendeel. Iemand die fris en monter komt solliciteren maakt altijd veel meer kans op een baan dan iemand die er met een opgezwollen drankhoofd binnen komt waggelen, dus vooruit, moed bijeen grabbelen nu, geef jezelf een stevige schouderklop omdat je je best gedaan hebt de voorbije weken en ga er opnieuw voor...
Ik blijf voor je duimen en ben ervan overtuigd dat het je lukken gaat !

toi toi toi, heel veel succes en dikke aanmoedigingsknuffel,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 01-06-2015 11:03:33    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Voske,

Hopelijk heb je het weekend nuchter kunnen doorbrengen...

Het is echt zoals Doornroosje zegt hoor...Afgewezen worden bij een sollicitatie heeft niks met je kwaliteiten te maken hoor...Soms is het gewoon brute pech hebben...
Solliciteren is vaak als een rollercoaster...Als je door een eerste rond geraakt krijg je al een boost...En dan gaat het steeds maar meer naar 'boven' tot...die brief die begint met...'Tot onze spijt...'En dan is het stijl naar beneden...

Toen ik een job zocht ging ik er niet echt vanuit dat ik die job zou krijgen...Dit maakte het extra leuk toen ik toch aangenomen werd...

Het is wel normaal dat je 'hervalt' in je oude denkpatroon en dat de deur naar gebruik weer op een kier komt te staan...

En daar komen we bij antabuse...
Je gaf al eerder aan dat je antabuse gebruikte...Maar je hebt nog nooit geantwoord op enkele vragen die ik je daaromtrent gesteld heb...

Hoe sta je tegenover het idee om die deur naar gebruik te sluiten door dagelijks antabuse te gebruiken onder begeleiding van je (huis)arts?

Voske, je nuchterheid die is van jou en wat er ook rondom je gebeurd bescherm je je nuchterheid...

Hou het nuchter,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pistol



Geregistreerd op: 13 Okt 2014
Berichten: 24

BerichtGeplaatst: 01-06-2015 11:26:15    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Voske,
zoals Wilfried zegt zijn het vooral op momenten waarop je geen licht meer ziet in de tunnel dat de bijeenkomsten het belangrijkste zijn, niet wanneer je je opperbest voelt. Ik heb geleerd dat het mogelijk is om af te raken van de hunker naar drank, ook tijdens de donkerste momenten, maar dat heeft tijd nodig en praten met lotgenoten tijdens die kritieke momenten helpt echt. De lotgenoten zijn er niet alleen om goed nieuws te horen, ze willen je vooral bijstaan als het minder goed gaat. En wees maar zeker dat ze zich zorgen maken als er geen nieuws meer is van een regelmatige deelnemer. Enfin, ik wil ook niet te belerend doen.

Groetje en veel sterke,
Pistol
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 02-06-2015 08:00:42    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Voske,

Hoe gaat het nu met je?
Kan/wil je iets laten horen?

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 02-06-2015 20:41:34    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Voske,

Praten helpt!!!

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 03-06-2015 06:56:17    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag voske,

hoe gaat het met je ?

Mocht je gevallen zijn, laat dat je zeker niet weerhouden om hier te schrijven.
Weet je, ik ben vroeger ook heel erg vaak hervallen, zeker na slecht nieuws of een tegenslag heb ik ook nu ook nog de neiging om naar een glas te grijpen, dus dat is iets heel menselijk. Pijn in onszelf willen verdoven met iets dat ons vertrouwd is, veel mensen zullen zich daar in herkennen.
Maar mettertijd ga je manieren ontdekken om moeilijke dingen in je leven zonder alcohol op te lossen, dus komaan, laat iets van je horen als je wil.
Ik ben bezorgd om jou.

knuffel,
Roosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
VOSKE



Geregistreerd op: 17 Apr 2015
Berichten: 19

BerichtGeplaatst: 05-06-2015 08:46:39    Onderwerp: Reageren met citaat
Hello,

Bedankt aan iedereen voor jullie steun. Het gaat beter en ik ben niet hervallen. ik heb het kunnen volhouden wegens jullie steun en de steun van mijn echtgenote. Ik ben deze woensdag naar de vergadering geweest en dit heeft mij deugt gedaan. Nu weet ik dat in moeilijke situaties de forum en vooral de wekelijkse vergaderingen belangrijk zijn. Na veel nadenken heb ik vandaag voor de eerste keer terug mijn antabus genomen. Mijn vrouw vindt dit ook beter voor mij.

Tot later en nog bedankt voor jullie reacties!!!

Voske
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 05-06-2015 09:03:27    Onderwerp: Reageren met citaat
thumright Ferm knap gedaan voske !
Volhouden en ja, antabuse nemen is een goeie beveiliging, zeker op moeilijke dagen /momenten. Ik neem het ook als't even lastig is.

Tot later hé.
Groetjes,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 07-06-2015 10:29:46    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Voske,

Leuk dat je even laat weten dat je ok bent...

Je hebt nu ondervonden dat je moeilijke momenten ook nuchter kan doorkomen...

Wat antabuse betreft denk ik zelf (vooral door wat ik geleerd heb van anderen die ook antabuse gebruiken) dat het het beste resultaat oplevert als je het consequent elke dag gebruik, onder dokters begeleiding.En dit voor minstens 1 jaar.

Het eerste jaar ononderbroken nuchterheid is echt heel belangrijk. Op dat jaar bouw je je verdere comfortabele nuchterheid uit...

Voske, lukt het je een beetje met dit zomerweertje? Niet te veel moeite met terrasjes, tuinfeestjes en obligate BBQ's?

Als er iets is, laat van je horen...PRATEN HELPT!!!

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
rataplan



Geregistreerd op: 28 Apr 2013
Berichten: 225

BerichtGeplaatst: 07-06-2015 16:39:21    Onderwerp: Reageren met citaat
Hoi Voske,

Mooi dat je terug antabuse hebt genomen , ik heb dat ook een hele periode gedaan en het heeft me erg geholpen in moeilijke periodes.


mvg,
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 17-06-2015 13:21:35    Onderwerp: Reageren met citaat
Hoe gaat het ondertussen met je voske ? Alles goed daar ?

Groetjes,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 05-07-2015 10:33:23    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Voske,

Alles nog ok?

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum