Hallo

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Tulp



Geregistreerd op: 26 Mrt 2015
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: 29-03-2015 00:35:28    Onderwerp: Hallo Reageren met citaat
Hallo,
Ik heb hier een account aangemaakt omdat ik onlangs wakker werd in een paniekaanval nadat ik voor de zoveelste keer teveel had gedronken. Ik probeer dan mijn angsten, gevoelens en ongemakken weg te vegen door zo snel mogelijk dronken te worden. Eens ik begin heb ik ook de neiging om te blijven drinken. Ik heb al meer dan 3 jaar een drankprobleem waarbij ik aan alcoholmisbruik doe om 'het' aan te kunnen en nu denk ik dat het juist is dat ik ook een alcoholverslaving heb.

Ik zit met de sluipende angst dat het misschien niet meer goed komt met mij en dat de schade die ik mezelf heb aangericht te moeilijk gaat zijn om te aanvaarden.
Ik wil heel graag ok zijn en wil daar echt alles voor doen, ik heb me ook voorgenomen om naar de bijeenkomsten te gaan die SOS nuchterheid organiseert. Dit alles in de hoop dat ik daar een deel steun kan krijgen en sociale controle. Maar ik heb deze account ook aangemaakt omdat ik op dit moment heel veel angst heb.

Hopend op beterschap.

Ps. De naam tulp is wat flauw, want ik had effe echt geen inspiratie.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 29-03-2015 19:58:26    Onderwerp: Reageren met citaat
dag tulp,

ik vind dat je een originele en leuke naam gekozen hebt.... een tulp, voorbode voor de lente en alle moois dat daarmee samenhangt...
En ja, begrijpelijk dat je paniekaanvallen wil 'verdoven' door te drinken, alleen, dat is geen echte oplossing voor zoiets...
Drinken brengt ons even in een roes, en ik kan je heel erg goed begrijpen op dit moment dat dat voor jou de oplossing lijkt, maar dat is het echt niet... Drinken brengt voor niks een oplossing, integendeel... Achteraf voelen we ons nog veel en veel slechter...

Momenteel heb ik het zelf ook eventjes te moeilijk om je veel te schrijven, maar ik wil je toch alvast welkom heten op dit forum, en je zeggen dat naar een sos-meeting een hele goeie stap is...
Je bent niet alleen in je angst, in je gevecht en de dag dat je je echt oké gaat voelen, is misschien dichterbij dan je denkt....

Stoppen met drinken en nuchter zijn is de eerste, hele belangrijke stap. Die heb je nu al gezet, en de rest, dat volgt wel.... paniek en angst zijn geen gezellige vrienden, en je hoeft ze zeker niet je hele leven met je mee te sleuren.

Dus hou vol, er komen ook voor jou mooie tijden aan !

liefs,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 29-03-2015 20:02:53    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Tulp,

Welkom op dit forum. En het doet er echt niet toe onder welke naam hoor...'Tulp' is ok hoor...

Als je wil stoppen met gebruik is het goed om de dingen even te 'organiseren'...
Naar een SOSN bijeenkomst gaan is een hele goede stap.

Verder zou ik ook zeker een bezoek brengen aan je (huis)arts. Dit zou ik zeker doen om zo zicht te krijgen op hoe het met je gezondheid gesteld is.
Dit kan misschien al een deel van je angst wegnemen...

Stoppen met gebruik is een heel proces...Het is vaak een sprong in het onbekende omdat we vaak vergeten zijn hoe het is om nuchter met van alles en nog wat om te gaan...
Maar...een nuchter leven is zeker mogelijk!!!

Tulp, door dit forum te beginnen te gebruiken heb je eigenlijk al iets heel belangrijk gedaan...Je bent een communicatie begonnen rond je problematiek...En...PRATEN HELPT ECHT!!!

Hou je nu zeker aan je voornemen om naar een SOSN bijeenkomst te gaan...

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Tulp



Geregistreerd op: 26 Mrt 2015
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: 30-03-2015 18:04:35    Onderwerp: Reageren met citaat
Doornroosje: dankje voor de aanmoedigende woorden! Zeker terwijl je het zelf moeilijk hebt. Ik wens je veel sterkte!

Groetjes: ook dankje voor de reply en aanmoediging.

Ik heb geen alcohol meer gebruikt en ga mijn voornemen om naar een bijeenkomst van SOS te gaan, houden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 31-03-2015 18:37:58    Onderwerp: Reageren met citaat
Dat is een goed voornemen tulpje, zeker doen, die sos-meetings !
En hoe gaat het verder met je ? Lukt het om je angst-en paniekaanvallen onder controle te houden ?

Groetjes,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 03-04-2015 20:09:55    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Tulp,

Lukt het een beetje?

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 16-04-2015 20:30:35    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Tulp,

Hoe gaat het nu met je?

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 08-05-2015 15:37:32    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Tulp,

Hoe gaat het nu met je?

Zin om te communiceren?

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum