nieuw

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
nadia



Geregistreerd op: 07 Mei 2015
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: 07-05-2015 09:54:49    Onderwerp: nieuw Reageren met citaat
Hallo, mijn naam is nadia en ben sinds vandaag lid .
Ik heb 5 maanden in een instelling gezeten om van de alcohol af te geraken , dat is me ook aardig gelukt tot voor kort ... ik dacht af en toe iets drinken kan geen kwaad Confused maar tja voel me steeds weer meer en meer afhankelijk ..
Wat er de laatste tijd allemaal gebeurt kan ik zelf niet goedkeuren, het maakt me droevig Crying or Very sad
Het gaat niet alleen om mij, maar wat ik mijn gezin en verloofde allemaal aan doe , vanavond heb ik mijn eerste gesprek bij sos nuchterheid en eerlijk gezegd ben bang, nerveus, ik weet niet zo goed wat er me te wachten staat.. 1 ding weet ik .. als ik niet probeer ??? tja wat dan??
Binnenkort ga ik trouwen en wil alles goed doen voor mezelf , gezin en toekomstige

Groetjes nadia
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
SAM



Geregistreerd op: 08 Jan 2013
Berichten: 197

BerichtGeplaatst: 07-05-2015 17:48:46    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Nadia,

welkom bij sosN.

Je hebt inmiddels zelf ondervonden hoe belangrijk het is om, aansluitend aan een opname, degelijke nazorg te voorzien.

Het is idd. niet vanzelfsprekend om jezelf maximaal te beveiligen. Je huidige situatie en wat je meemaakt is zeer herkenbaar.

Binnen sosN ontvangen we dagelijks mensen met dezelfde problematiek, vragen en angsten.

Het is absoluut onnodig om je zorgen te maken over wat er je zoal te wachten zou staan als je deelneemt aan onze bijeenkomsten.

We weten wat je doormaakt en wat het betekent om, ondanks de reeds geleverde inspanningen, vast te stellen dat een middelafhankelijkheid zich niet zomaar laat omturnen naar een middel vrij bestaan.

Het groeiproces vanaf ontwenning naar niet-gebruiken dient verder onderbouwd om op termijn "comfortabel nuchter" en middelvrij te leven.

Dit "groeien" vraagt tijd en gaat vaak gepaard met vallen en weer opstaan. Wij kunnen je hierbij onze hulp en ervaring aanreiken.

Geef jezelf alle kansen om te groeien en uiteindelijk in je opzet te slagen.

Laat vanavond dus "drempelvrees" thuis, want die is voor niks nodig. Je hoeft net zomin je "stoute schoenen" aan te trekken. Kom gewoon af, luister en/of doe je verhaal (enkel als je daartoe zin hebt).

Maak kennis met ons "zelfzorg" concept waar ieder van ons zijn of haar eigen invulling geeft aan de manier waarop die fameuze "comfortabele" nuchterheid opgebouwd wordt.

Blijf hoe dan ook communiceren op dit forum. Het is een zeer interessant medium dat goed en/of aanvullend werkt.

En vergeet vooral niet dat ook "jij" nuchter kan leven... Dat is heus niet alleen weggelegd voor een paar uitzonderingen.

Tot vanavond...ergens op één of andere bijeenkomst.

Mvg
Sam
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 07-05-2015 23:17:44    Onderwerp: Reageren met citaat
Hoi Nadia,

als je dit leest zit je sos-meeting er waarschijnlijk op. Ik hoop dat ze goed meegevallen is en je fijne mensen ontmoet hebt.

En zoals Sam zegt, maak zeker gebruik van dit forum, het is inderdaad een zeer interessant medium en het heeft mij persoonlijk al zeer goed geholpen, en 't is gratis, waar vind je dat nog tegenwoordig Smile . Dus ik hoop nog vaak iets van je te lezen.
Laat je alvast eens horen hoe je avond verlopen is ?
Want ik heb persoonlijk nog steeds die stap niet durven zetten en tja, ben wel heel erg benieuwd.

Groetjes,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
nadia



Geregistreerd op: 07 Mei 2015
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: 08-05-2015 07:29:42    Onderwerp: 1 ste keer Reageren met citaat
Hey Doornroosje,

Danku voor je reactie ,leuk om te lezen.
Idd. mijn 1ste sessie zit er op.
En is heel goed meegevallen, alleen had ik erna tijd nodig om alle gesprekken te laten bezinnen, iedereen heeft zijn eigen verhaal en heb hier enorm respect voor Very Happy .
Het is nu aan mij om het vol te houden en mezelf te doen beseffen waarom ik het doe ?? zoals ze zeggen,moeilijk gaat ook .
Het zal niet altijd even gemakkelijk zijn maar de mensen met wie ik samen zit is een heel aangename groep !! Laughing
Ik hoop van harte dat je toch is 1keer probeert om naar een bijeenkomst te gaan , alleen jij kan die beslissing nemen en niemand anders .
Het is zeker het proberen waard.

Groetjes Nadia
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 08-05-2015 08:35:09    Onderwerp: Reageren met citaat
Nee, de schrik voor herkenning is nog steeds veel te groot bij me. Maar ik hou je goede raad in gedachten en ooit komt het er vast wel eens van...
Komen we misschien elkaar nog eens tegen Very Happy .

Groetjes,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 08-05-2015 15:24:50    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Nadia,

Blij te horen dat je SOSN bijeenkomst meegevallen is...
Inderdaad, iedereen heeft zo zijn/haar eigen verhaal maar we hebben allemaal hetzelfde doel nml een comfortabele nuchterheid...

Om een comfortabele nuchterheid te bekomen is een langere onafgebroken nuchterheid nodig. Dus is het nu echt belangrijk dat er een (her)val preventie is...
En hier moet je jezelf zoveel mogelijk 'beveiligen'...
Met andere woorden: leer te communiceren VOOR het fout gaat...

En hier het je een heel belangrijke stap gezet...
Je communiceert via dit forum en op de bijeenkomsten.

Nadia, een nuchterheid opbouwen is inderdaad niet simpel maar het blijft heus niet voor altijd zo moeilijk hoor...
Na verloop van tijd wordt je nuchterheid een 'gewoonte', een manier van leven...En dan komt het erop aan om alert te blijven...

Hou het nuchter en tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
SAM



Geregistreerd op: 08 Jan 2013
Berichten: 197

BerichtGeplaatst: 08-05-2015 15:51:54    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Nadia,

ik ben blij te vernemen dat je toch de stap gezet hebt om ons op te zoeken.
Heb je op volgende vraag die jij jezelf stelt al niet een antwoord gegeven?

Citaat:
Het is nu aan mij om het vol te houden en mezelf te doen beseffen waarom ik het doe ??


Het enig juiste antwoord is dat je het voor jezelf doet. Niet voor iemand anders.

We zijn ieder individueel verantwoordelijk voor onze eigen nuchterheid. Het is onze persoonlijke eigendom en tegelijk onze vrijheid en die geven we niet prijs.

Daarmee bedoelen we dat we onze keuze om niet te gebruiken niet laten afhangen van wat er rond ons of met ons gebeurd.

Beschouw je nuchterheid als de fundering van alles waar je nu aan bouwt. Je relatie met je partner, je trouwplannen, het gezin dat je wenst, je eventuele (latere)verhuis/bouwplannen, je werk , relaties mt familie en vrienden, collega's...je gezondheid enfin noem maar op. We kunnen zo nog wel een poosje doorgaan. Kortom je "leven"!

Voor mensen die middelafhankelijk zijn heeft gebruik op alle aspecten van ons "zijn" en "beleven" een negatieve, ondermijnende invloed.

ECHT los komen van gebruik is voor ons essentieel om er iets van te maken.

Onthoud echter het belangrijkste "het is haalbaar om comfortabel nuchter te worden, en te blijven!"


Tijdig (en eerlijk blijven) communiceren is noodzakelijk om aan craving te weerstaan.

Hervalpreventie = communicatie + zelfkennis!

Als je het moeilijk hebt of zou krijgen dan is het belangrijk om daar (al of niet met ons) over te praten. En het gaat meestal, om niet te zeggen haast altijd, heus over veel meer dan alleen maar van het éérste glas afblijven.

Als je daarbij hulp toelaat dan bereik ook jij je doel.

Mvg
Sam
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
SAM



Geregistreerd op: 08 Jan 2013
Berichten: 197

BerichtGeplaatst: 11-05-2015 19:06:40    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Nadia,

Hoe gaat het nu met je?
mvg
SAM
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 16-05-2015 22:36:13    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Nadia,

Ben je ok?

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
rataplan



Geregistreerd op: 28 Apr 2013
Berichten: 225

BerichtGeplaatst: 19-05-2015 08:05:07    Onderwerp: Reageren met citaat
Hoi Nadia ,

Goed of slecht , blijven communiceren hé.

mvg,
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 27-07-2015 18:53:54    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Nadia,

Hoe gaat het nu met je?

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 24-08-2015 13:05:36    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Nadia,

Zin om te communiceren?

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum