Goeiedag ik ben nieuw.
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 08-02-2015 18:19:29    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Sam,

Hoe gaat het nu met je?
Lukt het een beetje?

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 16-02-2015 16:31:40    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Sam,

Alles ok?

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sammeke123



Geregistreerd op: 31 Dec 2014
Berichten: 12

BerichtGeplaatst: 17-02-2015 16:13:58    Onderwerp: Reageren met citaat
Wa is gelijk goe of nie goe. Ik ben kik tegenwoordig sociaal aant drinken wur. Kga dikwijls op café mn geld op doen. Da kan wel eens plezant zijn. Ey wie zijn ik hier nie meer welkom. Maar ge vraagt mij hoe het ermee gaat wur. Dus.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 19-02-2015 21:23:32    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Sam,

Waarom zou je hier niet meer welkom zijn?

Sam, herlees je eerste berichten hier eens...Daaruit blijkt toch duidelijk dat je een keuze had gemaakt...Een keuze voor een nuchter leven...

Mocht je terug achter deze keuze (jou keuze) staan, willen we je hier zeker helpen...

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sammeke123



Geregistreerd op: 31 Dec 2014
Berichten: 12

BerichtGeplaatst: 23-02-2015 18:40:56    Onderwerp: Reageren met citaat
Hey mn exuses. Maar is gelijk nen nummer dak kan bellen voor als ik het echt moeilijk. Kheb beseft dat ik weer te veel hooi op mn vork pakte. Het lukte niet om te gaan werken dus teleurgesteld. Ik kijk te veel tv. Dat is wel gebetert sinds ik mn internet heb afgeschaft. Ik heb te weinig zelfvertrouwen dus. Ik eet graag lekker eten. Ik heb vandaag 1 iets beslist. Ik trek mij nie meer aan hoeveel ik weeg. Zolang het eten dat ik eet zelf gekookt heb. Ik kook heel graag. Vroeger zag ik enorm op tegen den afwas. Maar denk dak de juiste manier gevonden heb. En dan ik drink te veel alcohol. Ik ben nog alt alleen. Kijk da zijn allemaal punten waar ik aan wil werken. Soms wordt het gewoon te veel. Mor we proberen terug. Kijkt ik heb veel geld op gedaan op café. Nu besef als ik nie veel geld op zal ik minder rap naar drank grijpen. Gelukkig heb ik bewindvoering. Dus telkens als ik mijn geld heb ga eens bekijken hoeveel ik normaal aan facturen ga moeten betalen die maand. En of ik mezelf op iets kan trakteren. Heb jezelf lief.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sammeke123



Geregistreerd op: 31 Dec 2014
Berichten: 12

BerichtGeplaatst: 24-02-2015 09:22:32    Onderwerp: Reageren met citaat
Fack he. Kga mn werk kwijtgeraken. Die dokters gaan mij geen briefjes blijven schrijven wur. Ik wil kik nie met de mensen ulder voeten blijve spelen. Soms denk ik gewoon om ontslag te nemen. Maar ja kan ik da. Volgende weet een afspraak met mn psychiater. Kzal hem eens vragen voor een briefje. Kben ondertussen nuchter van zondag. Tis nie simpel nu gaat da nog. Tgaat zo me golven wur. Kheb mn bezigheid. Kheb ondertussen ne nummer dak dag en nacht kan bellen. Ey die meetings van sos nuchterheid. Kunt ge daar gewoon komen opdagen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
frequentie



Geregistreerd op: 06 Feb 2015
Berichten: 6

BerichtGeplaatst: 24-02-2015 12:35:00    Onderwerp: Reageren met citaat
Ook al zou ge der nie gewoon kunnen komen opdagen (ik ben er nog nooit geweest), zou ik het gewoon toch doen.

Kom op voor uzelf!
Ontslag moogde nooit zelf nemen, want dan gaat de RVA u als ne luiaard bestempelen en krijgde 6 maanden geen dop.

Doet er niet toe als ze u ontslagen jong,
en doet er ook nie toe dat ge nog altijd geen lief hebt.

Als ge uzelf maar graag ziet, das't belangrijkste.
uzelf aanvaarden hoe da ge zijt,
zoeken wa ge graag doet in 't leven, en dervoor gaan.

als ge da doet, komt ge vroeg of laat iemand tegen.
op café ben ik nog nooit een interessant meiske tegengekomen.

de mensen die daar gaan maken er precies hun hobby van om te roddelen en "aan den toog te plakken" (of op het "terraske"),

niet bepaald productief in mijn ogen. misschien ben ik te oordelend over cafégangers, maar ik heb er niet veel goede ervaringen mee Cool

tis nie omdaj geen werk kunt doen,
daj geen vrijwilligerswerk kunt doen of geen andere manier kunt vinden om u nuttig bezig te houden.

ge moet u allesinds niet wegstoppen omda ge zogezegd zou moeten onderdoen voor de anderen, omda ge ne kilo meer weegt of omda ge geen betaald werk hebt.

't is tinnerlijke die telt,
en da is iets da veel mensen met werk, geld en een "goed uiterlijk" best eens zouden mogen beseffen.

maar aan sommige mensen is er geen beseffen aan.
laat u niet doen, maar maakt u ook niet overdreven druk.

doe iets positief en wees content met wat ge hebt,
en ge komt er wel!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 28-02-2015 20:29:42    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Sam,

Hoe gaat het nu met je?

Je kan altijd zo binnenstappen op een SOSN-bijeenkomst...Wat je natuurlijk altijd kan doen is eerst even contact opnemen met SOSN zelf...
Alle telefoonnrs. vind je op deze website...

Sam, ook voor jou is een comfortabele nuchterheid mogelijk!!!

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sammeke123



Geregistreerd op: 31 Dec 2014
Berichten: 12

BerichtGeplaatst: 06-03-2015 14:20:22    Onderwerp: Reageren met citaat
Merci voor de sterke woorden. Wel het gaat. Soms minder soms beter. Vandaag heb ik een goeie dag. Maar ik slaap heel slecht. Misschien is dat omdat ik s nachts te veel rook. Maar frequentie heeft gelijk. T wordt tijd dat ik eens de dingen doe die ik graag doe. En voor de rest. We zien wel met mn werk. Ik ben van plan om mij terug te laten begeleiden door echo. En ja k zie wel. Maar ik voel me goed nu. Dus toch al iets.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 07-03-2015 21:21:15    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Sam,

Goed te lezen dat je je al een beetje beter voelt...

Nog steeds van plan om naar een SOSN-bijeenkomst te gaan?
Praten helpt echt hoor...

Blijf niet op je eentje zitten en stap binnen op een SOSN-bijeenkomst...

Tot gauw,
hou het nuchter!!!

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sammeke123



Geregistreerd op: 31 Dec 2014
Berichten: 12

BerichtGeplaatst: 11-03-2015 05:30:06    Onderwerp: Reageren met citaat
Awel ik ben vandaag voor de eerste keer gegaan. En tis goed meegevallen. Kheb wel nie veel gezegd. Maar dat komt wel. Een relaxterde sfeer dan X. Donderdag ga ik terug. Ik heb het gevoel dat ik terug wat hoop krijg. En mn werk wel si euhm. Ik denk dak de komende tijd niet gaan werke. Kmoe efkes tijd pakken. Mn begeleiding was bezig over terug een opname. Maar kweet nie ik geloof er zo nie meer in dat een opname gaat helpe. Ik wil vooruit. Maar ja uiteindelijk ist maar 2 maand. We zien wel morgen wordt het besproken. En anders kheb vrijwilligers werk in zicht. K zag vandaag gasten van greenpeace aan de liddle staan. En ik moest ulder toch eens vragen of ze nog vrijwilligers zochten. Ze zeiden van ja altijd nodig. En ze hebben me wat links meegegeven. Morgen eens bekijken. Dus goei vooruitzichten. Plannen maken. Allé oké salu he. En merci voor de reactie.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 11-03-2015 19:28:26    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Sam,

Het is niet omdat je vorige opname niet direct positief verlopen is dat het deze maal niet positief kan zijn...
Hou deze piste toch maar open...

Goed dat je iets hebt gehad aan de bijeenkomst van SOSN...Dat je niet dadelijk veel verteld geeft niks hoor...Luisteren helpt ook!!!

Plannen maken is zeker ok, maar hou het allemaal wel realistisch...Niet al teveel hooi op je vork nemen...

Stoppen met gebruik kost ook veel energie, hou daar zeker rekening mee...

Hou het nuchter...
Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
tiske



Geregistreerd op: 25 Feb 2015
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: 14-03-2015 16:23:59    Onderwerp: Reageren met citaat
hoi ik ben tiske en ben nieuw, al drie jaar kamp ik met het probleem alcohol af en toe neem ik antabuse in en dan stop ik weer; dus voor mij niet echt een oplossing, nu maandag ga ik bij mijn psychiater praten over een inplantaat antabuse maar weet uiteindelijk niet ofdat dat voor mij de oplossing is; ik weet dat het zo niet verder kan heb een vriend in een latrelatie maar woon alleen met mijn dochter van acht jaar en die heeft er ook al enorm onder geleden, het doet me dan iedere keer pijn maar toch is de drang naar drank groter en eens je aan het drinken bent vergeet je de rest en dan telt er nog maar één ding; op het moment weet ik het allemaal niet goed meer, is er iemand die me nog raad kan geven
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Coprinus



Geregistreerd op: 11 Okt 2014
Berichten: 22

BerichtGeplaatst: 14-03-2015 16:34:44    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag tiske,
Als je stopt met antabuse om te kunnen drinken lukt het inderdaad niet, wanneer je het inneemt om je te beveiligen helpt het (meestal) wel. uit ervaring zou ik het je toch aanraden en zeker in het begin om te eens langdurig te nemen. Ik heb kinderen van dezelfde leeftijd en begrijp je volkomen.
groeten en het beste
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 16-03-2015 10:02:25    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Tiske,

Welkom op dit forum.

Misschien is het makkelijker om je eigen topic op te starten. Dat maakt het duidelijker, want nu zitten we eigenlijk op Sam zijn topic.

Wat antabuse betreft: dit is een uitstekend hulpmiddel bij juist gebruik. Dwz. iedere dag, minstens 1 jaar en steeds in overleg met je (huis)arts. Als je stopt met antabuse moet je beseffen dat je de deur naar gebruik wagenwijd open zet, dat je feitelijk al aan het gebruiken bent.

Spring zeker ook eens binnen op een SOSN bijeenkomst bij jou in de buurt.

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum