hallo, ik ben hier nieuw..
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Katoke8



Geregistreerd op: 08 Jan 2015
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: 08-01-2015 12:22:25    Onderwerp: hallo, ik ben hier nieuw.. Reageren met citaat
hey hey,
zoals gezegd ben ik hier nieuw;.ben hier alles nog aan't ontdekken maar heb er wel zin . gewoon om eindelijk ervaringen te delen met mensen die het begrijpen om met n drang te zitten die niet altijd te verklaren valt... bij is't namelijk de alcohol die parten speelt...groet
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 08-01-2015 15:17:34    Onderwerp: Reageren met citaat
dag katoke,

welkom hier.
Kan je soms iets meer over jezelf vertellen ? Ben je al gestopt met drinken of lukt dat nog niet zo direct ?
In ieder geval, leuk dat er hier iemand nieuw komt piepen, ik hoop hier vaak iets van je te lezen.

Groetjes,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Katoke8



Geregistreerd op: 08 Jan 2015
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: 09-01-2015 14:52:05    Onderwerp: Reageren met citaat
doornroosje schreef:
dag katoke,

welkom hier.
Kan je soms iets meer over jezelf vertellen ? Ben je al gestopt met drinken of lukt dat nog niet zo direct ?
In ieder geval, leuk dat er hier iemand nieuw komt piepen, ik hoop hier vaak iets van je te lezen.

Groetjes,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Katoke8



Geregistreerd op: 08 Jan 2015
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: 09-01-2015 16:52:26    Onderwerp: doornroosje Reageren met citaat
hey , bedankt voor je berichtje;
ik ben jarenlang afhankelijk geweest van drank...begon altijd met eentje en nog een tweede en op den duur kwam ik met 1 fles zelfs niet meer toe....en dronk uiteindelijk alles...maar dan kwamen de medische klachten....zware tijd achter de rug..2 maal door het oog van de naald gekropen en uiteindelijk een levertransplantatie ondergaan....bijna 2 jaar droog geweest...super fier op mezelf...tot een 3 tal maanden geleden...1 cavaatje kan geen kwaad dacht ik....en dat was de grootste fout die ik kon maken...ik ben er terug aan begonnen precies of ik moet 2 jaar inhalen...tot 6 jan...heb ik zo kwaad op mezelf geweest...en me hier ingeschreven en heb deze week ook nog de eerste bijeenkomst meegemaakt...ik die dacht dat ik het alleen kon....niet dus....dus op van 0 terug opnieuw...en dag per dag volhouden maar deze keer erover praten....voila sé...da's zowat m'n verhaal in't kort... groetjes Kat
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 09-01-2015 21:34:25    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Kat,

Welkom op dit forum.

Ok, na 2 nuchtere jaren had je een herval...
Het belangrijkste is nu dat je terug in je nuchterheid geloofd en al de nodige stappen hebt gezet...
Hier communiceren, naar een bijeenkomst,...

Belangrijk is even terug te kijken naar waarom je bent beginnen denken 'eentje kan geen kwaad'...
Gebruik ook het besef van controle verlies na dat 'eentje'...Gebruik deze ervaring om terug een stevige nuchterheid op te bouwen.

En vergeet zeker niet dat praten echt helpt...

Tot gauw,
hou het nuchter!!!

groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 10-01-2015 07:03:53    Onderwerp: Reageren met citaat
van een herval kan je inderdaad veel leren...

Ik hoop wel dat je beseft katoke aangezien je al een nieuwe lever, en dus ook een tweede levenskans eigenlijk, gekregen hebt, dat als een lever 'stop' zegt, het ook echt gedaan is...
Ik hoop dat je er dus echt volop terug voor gaat....

En op een lastige dag, hier veel van je afschrijven, dat helpt, écht !

Groetjes,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Katoke8



Geregistreerd op: 08 Jan 2015
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: 11-01-2015 16:15:19    Onderwerp: Reageren met citaat
dank je allemaal voor jullie reactie;..idd heb ontdekt dat het deugd doet om het eens te vertellen en anderen te beluisten...iedereen kan elkandere helpen...en idd...heb n serieuze klets in m'n gezicht gekregen....heb ondertussen niks meer aangeraakt ook niet in m'n brein toegelaten...heb ook beseft dat het m'n allerlaatste kans is en was...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 11-01-2015 16:43:06    Onderwerp: Reageren met citaat
thumright Knap van je katoke !

En als't lastig is, hier even goed gillen, dat kan deugd doen Wink , ik doe dat ook regelmatig...

Volhouden hé, je bent goed bezig !

groetjes,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 12-01-2015 22:19:11    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Kat,

Lukt het je een beetje?

Zeker blijven communiceren want...PRATEN HELPT ECHT!!!

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Katoke8



Geregistreerd op: 08 Jan 2015
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: 13-01-2015 15:31:33    Onderwerp: Reageren met citaat
hoi hoi, jep...het lukt...tot hiertoe weer 14 dagen droog zonder problemen....heb echt terug moed;..ga natuurlijk niet te hoog springen want dan kan je diep vallen...maar vind echt wel n soort rust als ik me kan uitlaten...ben nu ook begonnen met een dagboek en met een psychologe om de diepere donkere kant van mezelf te ontdekken...kan mss wel helpen...maar dank je in ieder geval voor de interessen...geeft mij wel n goed gevoel en in iedere geval n glimlach...trouwens..ik ken je verhaal nog niet..moet het mss ns opzoeken...maar wens jou ook elke dag sterkte hoor Very Happy
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 13-01-2015 16:13:21    Onderwerp: Reageren met citaat
dag katoke,

alvast proficiat met je twee weken, dat is al heel wat vind ik. Ik vond trouwens de eerste twee weken de zwaarste, daarna was't eigenlijk gewoon er elke dag een dag bijdoen Wink dus hopsaké op je sokken naar de derde week nu Very Happy ....

Dat dagboek is een heel goed idee, ik schrijf eigenlijk ook vrij veel. En zeker in het begin dat ik gestopt was heeft me dat heel erg goed geholpen, ik schreef ook elke dag op wat me nu precies trek in alcohol deed krijgen, welke situatie moeilijk was voor me enz... en zo kreeg ik er echt ook goed zicht op wanneer ik voorzichtig moest zijn enzo.
Ik ben ook een heel gevoelig iemand en was vroeger een krak in emoties en gevoelens wegdrinken, ook daar heb ik me een weg in moeten zoeken en heb dit eigenlijk ook al schrijvend gedaan , dus leve de persvrijheid...cheers


In ieder geval, goed bezig katoke, verder doen zo hé !

groetjes,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 14-01-2015 22:17:00    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Kat,

Al 2 weken...een dikke proficiat!!!

Het is goed dat je alles opschrijft. Zo kan je altijd eens terugblikken.

Kat, hou het nuchter!!!

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Katoke8



Geregistreerd op: 08 Jan 2015
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: 19-01-2015 06:03:50    Onderwerp: Reageren met citaat
pfff...dit wknd heb ik het heel lastig gehad...heb toch n fles wijn gekocht...heb er n uur voorgezeten en ze dan uiteindelijk geopend en weggegoten in de afwasbak....ben al blij dat ik ze niet in mij gegoten heb..... het blijft soms toch moeilijk!! Twisted Evil
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 19-01-2015 06:45:35    Onderwerp: Reageren met citaat
dag kato,

het is niet verstandig om een fles wijn te gaan kopen want wat je niet in huis hebt, kan je ook niet verleiden...
Op het moment van hevige drang zoek je beter afleiding ipv naar de winkel te gaan om drank te kopen. Maak een stevige wandeling, spring op je fiets, neem een ontspannend bad of ga desnoods een uur onder de douche staan, maar ga niét naar de winkel om drank te kopen...
Nu was je sterk genoeg om ze leeg te kappen, maar het had ook een heel ander verhaal kunnen worden en geloof me, achteraf heb je echt héél veel spijt.
Je zou je er echt niet beter of gelukkiger door voelen, integendeel, je zou je de dag daarna heel slecht gevoeld hebben. Als ik hevige drang voel opkomen om iets te drinken ga ik altijd in dialoog met mezelf en zeg ik 'Roosje, wat voordeel geeft dat glas alcohol denk je ?' en dan begin ik weer alle voordelen voor mezelf op te sommen die niét drinken me geeft en tja, dan is m'n keuze snel gemaakt en voel ik zelfs afkeer voor de alcohol.

Dus katoke, ik geef je nu een stevig schouderklopje omdat je niet gezwicht bent, dat is echt heel sterk van je, maar volgende keer : trek hier tijdig aan de bel ipv een fles vitriool in huis te halen.
En ja, moeilijke momenten passeren al eens, maar bedenk dat ze ook altijd weer weggaan....

groetjes,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 19-01-2015 11:14:15    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Kat,

1 cavaatje kan geen kwaad dacht ik....en dat was de grootste fout die ik kon maken...ik ben er terug aan begonnen precies of ik moet 2 jaar inhalen

Deze woorden heb jij zelf geschreven...Kopieer ze...Steek ze bij je bankkaart, bij je geld...Kan een hulp zijn als je aan de kassa staat en er een fles in je winkelkar ligt...

Je hebt deze keer goed kunnen reageren, maar daag jezelf geen tweede maal uit...
En inderdaad, wat je niet in huis hebt kan je niet gebruiken...

Kat, leer preventief te communiceren...Als je voelt dat het fout zit, schrijf hier dan iets, of bel naar het 24/24nr van SOSN...

HOU HET NUCHTER!!!

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum