nieuw
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
betti



Geregistreerd op: 07 Jan 2013
Berichten: 277

BerichtGeplaatst: 28-12-2014 17:22:49    Onderwerp: Reageren met citaat
Hallo Lieve,

Ook van mij: gelukgewenst met je eerste alcoholvrije feestdagen. Hopelijk heb je inderdaad een dagje of twee rust kunnen inbouwen, want er komen natuurlijk weer nieuwe feestdagen aan. Maar je weet nu dat het je kan lukken, dat je wilt dat het lukt en dat je naaste familie je erin steunt.

Ga ervoor,
betti
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
lieve



Geregistreerd op: 08 Aug 2014
Berichten: 43

BerichtGeplaatst: 28-12-2014 20:11:39    Onderwerp: Reageren met citaat
hallo allemaal, het is inderdaad alcoholvrij verlopen. Het viel voor sommigen wel op dat ik niks van alcohol dronk. Het aperitieven duurde nogal lang naar mijn goesting maar eens aan tafel was het niet meer moeilijk en dronk ik de gehele tijd water. 's avonds heel erg trots. Vandaag dan was het "nieuwjaarsfeest" in ons gezin met kinderen, schoonkinderen en vééél pakjes. Iedereen heeft er een alcoholvrije dag van gemaakt om solidair te zijn met mij en het was heel gezellig. (ik heb gisteren wel vijf flessen alcohol cadeau gekregen die ik maar vlug zal doorgeven - ze staan ondertussen al veilig opgeborgen, ik heb die mensen vriendelijk bedankt maar toch ook meteen duidelijk gemaakt dat ik nu geen alcohol meer drink)
Betti, ik heb ook zeer veel allergieën en ik moet al 2 jaar een heelstreng dieet volgen (tyramine-histamine allergie), alcohol mag bij dit dieet ook niet, dus bij sommigen zeg ik wel dat ik mijn dieet nu strenger volg en geen alcohol meer drink, alhoewel dat ik meen dat de mensen die mij van zeer dichtbij kennen het wel weten dat het tijd was dat ik minderde of stopte;
Ik kan in elk geval al een kaarsje aansteken vandaag : 1 maand en hoop dat er nog vele volgen.
Morgen vertrekken we een weekje naar zee en heb daar geen internet, dus mensen als jullie een week niks horen, niet ongerust zijn, we gaan het jaar uit met veel wandelingen, een beetje rust om zonder alcohol het nieuwe jaar in te zetten. Voor jullie allemaal het allerbeste in 2015 !
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 28-12-2014 21:33:43    Onderwerp: Reageren met citaat
dag lieve,

héle dikke proficiat alvast met je eerste nuchtere maand die er op zit nu en ik zou zeggen : geniet van je vakantie, want zo'n eerste keer een nuchtere vakantie dat is ook een hele speciale belevenis vond ik zelf...

Geniet ervan, en vooral : wees trots op alles wat je al bereikt hebt, dat is niet niks !!
Blijven volhouden nu !

groetjes,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
lieve



Geregistreerd op: 08 Aug 2014
Berichten: 43

BerichtGeplaatst: 02-01-2015 00:17:05    Onderwerp: Reageren met citaat
terug van zee, en nuchter oudejaar en nieuwjaar doorgekomen,'t was niet altijd gemakkelijk, soms eventjes getwijfeld maar 't is toch gelukt, dag 35 en morgen gaan we werder
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 03-01-2015 18:49:30    Onderwerp: Reageren met citaat
Applause Knap gedaan Lieve !!

En die twijfel, tja, die komt soms al eens piepen maar ook die gaat voorbij, dus knap dat je dapper doorgezet hebt .
Blijven volhouden hoor !

groetjes,
Roosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 09-01-2015 06:06:06    Onderwerp: Reageren met citaat
Hoe gaat het ondertussen met je Lieve ?
Alles oké daar ?

Groetjes,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groetjes



Geregistreerd op: 10 Jan 2013
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: 09-01-2015 21:22:29    Onderwerp: Reageren met citaat
Dag Lieve,

Hoe gaat het nu met je?

Tot gauw,
groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
lieve



Geregistreerd op: 08 Aug 2014
Berichten: 43

BerichtGeplaatst: 11-01-2015 16:08:03    Onderwerp: Reageren met citaat
dag allemaal, ik heb en paar keer geprobeerd om te schrijven maar ik geraakte niet binnen
hoe gaat het ? wel wat moeilijk, ik krijg nu pas een beetje mijn weerbots na de feestdagen. Vrijdag heb ik bij de buren 1 glas rode wijn gedronken en heb mij dan direct herpakt maar voel mij toch wat schuldig. Ze zijn wel op de hoogte , ik ga ook nog steeds naar de vergaderingen , volgende week terug een afspraak met mijn psycho-therapeute en op 21/01 met de psychiater. Volgende week heb ik ook opnieuw een bloedonderzoek bij de huisarts om te zien hoe het met mijn levertesten is na 50 dagen stop. Ik rook ook terug af een sigaret (max 1 -2 per dag) als de spanning te groot is maar ik besef wel dat dit toch ook heel erg met het probleem van verslaving te maken heeft. Ondertussen krijg ik toch van mijn omgeving en vooral van mijn kinderen en echtgenoot veel positieve reacties. Vanavond terug bij vrienden voor een etentje, ik ben absoluut van plan om verder geen alcohol te drinken maar dat uitleggen en een uitzondering zijn in een gezelschap die wel alcohol drinkt(ook al wordt daar zeker geen misbruik van gemaakt) vind ik wel wat lastig
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 11-01-2015 16:41:39    Onderwerp: Reageren met citaat
Waarom moet je veel uitleg geven ????
Je drinkt gewoon geen alcohol, punt.

Toen ik pas gestopt was vond ik ook dat ik veel uitleg moest geven, totdat iemand me erop wees dat dat eigenlijk niet hoeft. Je zegt gewoon dat je geen alcohol meer drinkt, maar wel zin hebt in iets fris of een lekker tasje koffie bv.
En dan ga je verder met het gesprek, meer uitleg hoeft niet. Zeg ook niet 'ik drink vandaag niet', want dan gaan mensen je volgende keer weer drank presenteren... Zeg gewoon : 'ik ben gestopt met alcohol drinken en voel me daar super bij....'

We leven nog steeds in een vrij land en we zijn vrij om te drinken wat we zelf willen, toch ?

In ieder geval, ga verder zoals je bezig bent, je doet dat goed ! (en veeg anderen hun commentaar onder de mat !)

groetjes,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
lieve



Geregistreerd op: 08 Aug 2014
Berichten: 43

BerichtGeplaatst: 11-01-2015 18:01:40    Onderwerp: Reageren met citaat
bedankt doornroosje, die gedachte neem ik mee vanavond bij ons etentje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 11-01-2015 20:06:42    Onderwerp: Reageren met citaat
Lieve,

ik zou zeggen : pak verslaving per verslaving aan want én stoppen met alcohol drinken én tegelijkertijd stoppen met roken, dat lijkt me heel erg zwaar.... ik ben ervan overtuigd eens dat je langere tijd gestopt met drinken bent dat stoppen met roken ook makelijker gaat gaan...

Ik hoop ook dat je etentje daarstraks geslaagd te noemen was en je genoten hebt van het lekkere eten... En dat de mensen niet té hard rond je oren gezeurd hebben 'waarom je niet meer drinkt...' Als het mij teveel werd en ze me die vraag maar bleven stellen, vroeg ik soms botweg : 'daar heb je eigenlijk geen zaken mee....' en tja, die mensen vragen dat dan geen tweede keer Wink .

Dus laat je niet op stang jagen door wat anderen zeggen, blijf je nuchterheid koesteren als een kindje dat beschermt dient te worden tegen de boze buitenwereld en laat je NOOIT aanmoedigen om ééntje mee te drinken.... JIJ BESLIST ALTIJD ZELF WAT JE DRINKT !!!

Laat je ons snel iets weten hoe het geweest is ?

Groetjes,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
lieve



Geregistreerd op: 08 Aug 2014
Berichten: 43

BerichtGeplaatst: 11-01-2015 23:43:58    Onderwerp: Reageren met citaat
het is héél goed geweest, reeds vanaf de aperitief gaf ik aan, voor mij een fruitsap want ik drink geen alcohol meer, direct complimenten : "amai, dat zal wel lastig zijn maar je ziet er goed, je bent trouwens wat vermagerd, ik zou het ook wel eens willen proberen" en voor de rest van de avond heel gezellig, geen gezeur en genoten van het lekker eten en het gezelschap van goede vrienden
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 12-01-2015 08:22:52    Onderwerp: Reageren met citaat
Knap van je om het direct aan te geven Lieve... Ik heb ook ondervonden dat met de deur in huis vallen en meteen zeggen waarop het staat dat dat het beste is...

Dat etentje van gisteren is ook een mooi moment dat je in gedachten moet houden als je eens een lastige dag hebt Lieve... Ga dan in gedachten naar dat etentje van gisterenavond, denk aan de complimentjes die je kreeg en hoe goed je je voelde...

Een leven zonder alcohol is echt een heel fijn leven, gun het jezelf...
Je bent goed bezig, hou vol en wees trots op de weg die je al afgelegd hebt...

groetjes,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
lieve



Geregistreerd op: 08 Aug 2014
Berichten: 43

BerichtGeplaatst: 12-01-2015 14:47:19    Onderwerp: Reageren met citaat
Gisteren was ik even een sommetje aan het maken wat ik nu allemaal weer kan :
- meer contact met mijn vrienden en familie
- 's avonds nog naar theater en muziekvoorstellingen
- terug meer free-lance opdrachten (en die ik ook afwerk zonder excusus van ziekete enz..)
- lange gesprekken met mijn kinderen en schoonkinderen
- fysiek mij goed voelen, meer energie
- beter slapen
- rustiger, gelukkiger
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
doornroosje



Geregistreerd op: 23 Apr 2013
Berichten: 876

BerichtGeplaatst: 12-01-2015 18:43:29    Onderwerp: Reageren met citaat
Tof Lieve, de voordelen van't stoppen zijn inderdaad na verloop van tijd veel groter dan het genot van een glas van iets dat ons uiteindelijk niet eens iets bijbrengt en waarvan we ons wijsmaken dat het lekker smaakt....

Weet je, ik heb de lijst van de vele voordelen die niet-drinken me biedt op een lijstje op de binnenkant van m'n bureau hangen en ook op een kaartje geschreven dat in m'n agenda steekt, zo kijk ik er elke dag op en ja, telkens m'n oog erop valt geeft het me opnieuw een goed gevoel en een boost om verder te doen....

Misschien een tip voor op een lastig momentje ? Wink

groetjes,
doornroosje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    SOS Nuchterheid // SOSNuchterheid Forum Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Pagina 6 van 8

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum